Waldorf Posted September 22, 2022 Share Posted September 22, 2022 François Corteggiani is overleden. 69 is niet oud. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Johan Posted September 22, 2022 Share Posted September 22, 2022 Om zijn scenario-verleden op te noemen is echt te veel.... Ik zal weer een vloek moeten onderdrukken Quote Link to comment
globetrotter Posted September 22, 2022 Share Posted September 22, 2022 Rust in vrede. Bloed en Stilte was een zeer goede reeks. En ook de jonge jaren van Blueberry was een aanrader. lukoste 1 Quote Link to comment
WILCO Posted September 22, 2022 Share Posted September 22, 2022 En Marine... Een topreeks. Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 22, 2022 Share Posted September 22, 2022 Spijtig dat hij ook De Sonometer schreef. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cartoonesk Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 Mijn medeleven aan wie hem gekend heeft. Meneer Corteggiani postte ook veel op Franstalige facebook-groepen betreffende verschillende stripauteurs. De eerste keer dat ik zijn naam tegenkwam was waarschijnlijk de strips samen met Tranchand. Ik heb meer albums van hem dan ik in eerste instantie dacht. Bv. ook albums met tekenaar Cavazzano, waarvan ik deze reeks heel leuk vond. Quote Link to comment
WILCO Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 Respect voor zijn vakmanschap. Hij wist perfect hoe hij de lezer onmiddellijk kon meetrekken in het verhaal. Quote Link to comment
WILCO Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 Openingsscène van album 8 van Marine... Quote Link to comment
MarcusK Posted September 28, 2022 Share Posted September 28, 2022 Mijn eerste ontmoeting met hem was of Marine in het Duitse YPS magazine (onder de titel "Alix, die Piratentochter") of Peter O'Pencil in ZACK (ook samen met Cavazzano, die reeks zou ook in WHAM hebben gestonden). Die laatste reeks is in mijn ogen een veel te weinig gewaarderde klassieker. Als jonge man heb ik dan ook "Bastos & Zakousky" uit de bib gelezen. En later ontdekt dat hij ook heel veel Disney strips had geschreven (ook vaak van Cavazzano getekend). Quote Link to comment
Recommended Posts