Ga naar inhoud

🎬 actiegeweld van de jaren '90 -> deze set van Bruckheimer films: jouw favoriet


cinco

deze set van Bruckheimer films  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. jouw favoriet

    • Crimson Tide (1995)
    • The Rock (1996)
    • Con Air (1997)
    • Armageddon (1998)
    • Enemy of the State (1998)
    • Gone in Sixty Seconds (2000)
    • Pearl Harbor (2001)
    • Déjà Vu (2006)
      0


Recommended Posts

Voor de ganse Marvel-invasie begon, was het dit soort films dat wereldwijd blockbusterde in de bioscoop.

Vaak zo over the top dat het op een ironische manier entertainend wordt. (of whatever je als excuus wil aanhalen om je kijkgedrag te verantwoorden :P )

Om het even... ik heb deze blu-ray set van ongeveer 3 euro per film besteld en wil even checken welke van deze 'selecte' films bij het publiek hier de voorkeur geniet.

Ik wil ze allemaal wel (her)bekijken, behalve dan Pearl Harbor.

 

1129148179_Screenshot2022-10-03at20-33-2751Bb8g2tML._AC_.jpg(JPEG-afbeelding391500pixels).png.f60a652dd93800513526ede3632d0f22.png

Link naar reactie
On 10/3/2022 at 6:32 PM, cinco said:

Voor de ganse Marvel-invasie begon, was het dit soort films dat wereldwijd blockbusterde in de bioscoop.

Vaak zo over the top dat het op een ironische manier entertainend wordt. (of whatever je als excuus wil aanhalen om je kijkgedrag te verantwoorden :P )

Om het even... ik heb deze blu-ray set van ongeveer 3 euro per film besteld en wil even checken welke van deze 'selecte' films bij het publiek hier de voorkeur geniet.

Ik wil ze allemaal wel (her)bekijken, behalve dan Pearl Harbor.

 

1129148179_Screenshot2022-10-03at20-33-2751Bb8g2tML._AC_.jpg(JPEG-afbeelding391500pixels).png.f60a652dd93800513526ede3632d0f22.png

oooo dan zou het CON AIR of ARMAGEDDON moeten zijn!!!

 

On 10/4/2022 at 8:46 PM, P.Saiko said:

Con Air, zonder twijfel. Malkovich maar vooral Buscemi naast een langharige Cage? Smullen qua actiefilm.

Buscemi  op die raket.. ja, die man is nietnormaalzogoed!!!

 

 

 

maar het is 50/50 met deze...
Want Armageddon met Liv, met die soundtrack, met die badass Willis. Phew!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 months later...
Op 3/10/2022 om 18:32, cinco zei:

Ik wil ze allemaal wel (her)bekijken, behalve dan Pearl Harbor.

 

Heb nu toch die Pearl Harbor herbekeken. (nadat ik hem meer dan 20 jaar geleden in de cinema heb gezien)

Beter dan ik mij herinner. Nog niet top natuurlijk, maar best wel ok voor een avond filmkijken.

Misschien doordat dit type van blockbusters tegenwoordig niet meer bestaat en voornamelijk is vervangen door superheldenfilms.

Ik was ook totaal die song vergeten die bij die film hoorde.

Dat was toen zowat de manier om grote films te promoten, een begeleidende power ballad met een videoclip die gebruik maakt van de filmbeelden.

 

 

Link naar reactie

Con Air is bijna een parodie op de CIA, die was wel leuk. Déjà Vu zag ik ook graag omdat het time travel is al vind ik de manier waarop hij reist nogal onduidelijk. Dat is toch hetgeen ik er van herinner.

 

Bij al de films geldt het motto, fun en actie maar fetter niet over details. 🙂

Link naar reactie
  • 1 year later...
11 uren geleden, Peter Motte zei:

Sterk dat die personages op cruciale momenten toch beseffen meer te zien zonder zonnebril dan met.

 

 

Tja, soms ben je genoodzaakt om je cool-factor wat terug te schroeven ten voordele van verbeterd visueel vermogen.

Maar je probeert dat natuurlijk zo lang mogelijk uit te stellen.

 

afbeelding.png.18fb631cedfa6ceccf4ce670c44f5deb.png

Link naar reactie
On 10/17/2022 at 5:54 PM, cinco said:

Déjà Vu (2006) is de enige film in deze collectie waar ik nooit had van gehoord.

Hij verschilt qua toon ook sterk van de andere films.

Mogelijk doordat deze in de mid-'00s is verschenen en de gloriedagen van de testosteronfilms toen al voorbij waren.

 

 

Die heb ik zelf ook pas recent voor het eerst gezien, en was aangenaam verrast. Slaagt erin om iets wat eigenlijk pure science fiction is een tijdlang plausibel te maken, totdat er naar het einde toe wat plot holes de suspension of disbelief onmogelijk maken.

 

Naar het schijnt (=volgens de originele scriptwriter) was het script waterdicht maar hebben ze er bij de productie dingen ingestopt die dat teniet deden. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...