cinco Posted October 3, 2022 Share Posted October 3, 2022 Voor de ganse Marvel-invasie begon, was het dit soort films dat wereldwijd blockbusterde in de bioscoop. Vaak zo over the top dat het op een ironische manier entertainend wordt. (of whatever je als excuus wil aanhalen om je kijkgedrag te verantwoorden ) Om het even... ik heb deze blu-ray set van ongeveer 3 euro per film besteld en wil even checken welke van deze 'selecte' films bij het publiek hier de voorkeur geniet. Ik wil ze allemaal wel (her)bekijken, behalve dan Pearl Harbor. Quote Link to comment
cinco Posted October 3, 2022 Author Share Posted October 3, 2022 Geen idee trouwens waarom dit in de UK 18+ rating krijgt. Quote Link to comment
P.Saiko Posted October 4, 2022 Share Posted October 4, 2022 Con Air, zonder twijfel. Malkovich maar vooral Buscemi naast een langharige Cage? Smullen qua actiefilm. Quote - mens corrupta in corpore corrupto - Link to comment
Peter Motte Posted October 4, 2022 Share Posted October 4, 2022 Het ware toch wel betere films dan de MCU's: veel meer afwisseling. En naar mijn gevoel betere verhalen die het minder moesten hebben van de SFX en meer van de personages. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted October 4, 2022 Author Share Posted October 4, 2022 2 uren geleden, P.Saiko zei: Con Air, zonder twijfel. Malkovich maar vooral Buscemi naast een langharige Cage? Smullen qua actiefilm. Cage leek niet te stoppen doorheen de tweede helft van de jaren '90. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 On 10/3/2022 at 6:32 PM, cinco said: Voor de ganse Marvel-invasie begon, was het dit soort films dat wereldwijd blockbusterde in de bioscoop. Vaak zo over the top dat het op een ironische manier entertainend wordt. (of whatever je als excuus wil aanhalen om je kijkgedrag te verantwoorden ) Om het even... ik heb deze blu-ray set van ongeveer 3 euro per film besteld en wil even checken welke van deze 'selecte' films bij het publiek hier de voorkeur geniet. Ik wil ze allemaal wel (her)bekijken, behalve dan Pearl Harbor. oooo dan zou het CON AIR of ARMAGEDDON moeten zijn!!! On 10/4/2022 at 8:46 PM, P.Saiko said: Con Air, zonder twijfel. Malkovich maar vooral Buscemi naast een langharige Cage? Smullen qua actiefilm. Buscemi op die raket.. ja, die man is nietnormaalzogoed!!! maar het is 50/50 met deze... Want Armageddon met Liv, met die soundtrack, met die badass Willis. Phew! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
cinco Posted October 6, 2022 Author Share Posted October 6, 2022 7 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: met Liv Ik vraag me af of de verkoop van animal crackers toen gestegen is. Richard Boom-vavavoom 1 Quote Link to comment
cinco Posted October 14, 2022 Author Share Posted October 14, 2022 Crimson Tide betreffende de nucleaire spanning tussen de Russen en de Amerikanen voelt weer erg actueel aan en ietwat ongemakkelijk bij het bekijken. Quote Link to comment
esteban² Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Als je mij vraagt wat mijn favoriete actiefilms aller tijden zijn, staat The Rock daar ongetwijfeld tussen. Misschien leg ik later nog eens uit waarom, dat gaat een te lange post worden for now. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted October 17, 2022 Author Share Posted October 17, 2022 Déjà Vu (2006) is de enige film in deze collectie waar ik nooit had van gehoord. Hij verschilt qua toon ook sterk van de andere films. Mogelijk doordat deze in de mid-'00s is verschenen en de gloriedagen van de testosteronfilms toen al voorbij waren. Quote Link to comment
cinco Posted January 23, 2023 Author Share Posted January 23, 2023 Op 3/10/2022 om 18:32, cinco zei: Ik wil ze allemaal wel (her)bekijken, behalve dan Pearl Harbor. Heb nu toch die Pearl Harbor herbekeken. (nadat ik hem meer dan 20 jaar geleden in de cinema heb gezien) Beter dan ik mij herinner. Nog niet top natuurlijk, maar best wel ok voor een avond filmkijken. Misschien doordat dit type van blockbusters tegenwoordig niet meer bestaat en voornamelijk is vervangen door superheldenfilms. Ik was ook totaal die song vergeten die bij die film hoorde. Dat was toen zowat de manier om grote films te promoten, een begeleidende power ballad met een videoclip die gebruik maakt van de filmbeelden. BobFish 1 Quote Link to comment
Bonte Posted January 24, 2023 Share Posted January 24, 2023 Con Air is bijna een parodie op de CIA, die was wel leuk. Déjà Vu zag ik ook graag omdat het time travel is al vind ik de manier waarop hij reist nogal onduidelijk. Dat is toch hetgeen ik er van herinner. Bij al de films geldt het motto, fun en actie maar fetter niet over details. Quote Link to comment
acor Posted January 24, 2023 Share Posted January 24, 2023 The Rock gaat eigenlijk over 007 die uit gevangenschap gehaald wordt. Peter Motte 1 Quote Link to comment
acor Posted January 24, 2023 Share Posted January 24, 2023 En voor wie tijd te veel heeft ... Peter Motte 1 Quote Link to comment
cinco Posted March 6 Author Share Posted March 6 Voor wie iets hedendaags zoekt geïnspireerd door die late nineties actiegenre-esthetiek: Michael Bay's redelijk recente Ambulance (2022) heeft opnieuw alle karakteristieken van dat soort films. BobFish 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 6 Share Posted March 6 Sterk dat die personages op cruciale momenten toch beseffen meer te zien zonder zonnebril dan met. (ik ken iemand die alleen maar een zonnebril draagt omdat hij hem dan kan afzetten) Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted March 7 Author Share Posted March 7 11 uren geleden, Peter Motte zei: Sterk dat die personages op cruciale momenten toch beseffen meer te zien zonder zonnebril dan met. Tja, soms ben je genoodzaakt om je cool-factor wat terug te schroeven ten voordele van verbeterd visueel vermogen. Maar je probeert dat natuurlijk zo lang mogelijk uit te stellen. Peter Motte 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 8 Share Posted March 8 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted March 8 Author Share Posted March 8 Dan is er ook nog de low angle-shot... ... en het sneller lopen dan de explosie-shot. BobFish 1 Quote Link to comment
Lük Bey Posted March 8 Share Posted March 8 On 10/17/2022 at 5:54 PM, cinco said: Déjà Vu (2006) is de enige film in deze collectie waar ik nooit had van gehoord. Hij verschilt qua toon ook sterk van de andere films. Mogelijk doordat deze in de mid-'00s is verschenen en de gloriedagen van de testosteronfilms toen al voorbij waren. Die heb ik zelf ook pas recent voor het eerst gezien, en was aangenaam verrast. Slaagt erin om iets wat eigenlijk pure science fiction is een tijdlang plausibel te maken, totdat er naar het einde toe wat plot holes de suspension of disbelief onmogelijk maken. Naar het schijnt (=volgens de originele scriptwriter) was het script waterdicht maar hebben ze er bij de productie dingen ingestopt die dat teniet deden. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
Lük Bey Posted March 8 Share Posted March 8 On 1/24/2023 at 8:21 PM, acor said: En voor wie tijd te veel heeft ... The Rock is de tweede beste uit deze lijst (na Enemy of the State) en die video heb ik ook gezien vorig jaar. Zéér overtuigend . Blijkbaar was Arnold Schwarzenegger originele keus voor de rol die Nicolas Cage speelt; zoals ze bij 'Honest Trailers' zeggen: doesn't work. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
Lük Bey Posted March 8 Share Posted March 8 9 minutes ago, Lük Bey said: Zéér overtuigend . Die Youtuber kan er trouwens wat van. Hij heeft me er zelfs van overtuigd dat de Marvel-films en Tarantino's gangsterfilms met mekaar verbonden zijn. Voor wie vertrouwd is met beide universums: krankzinnig en zeer entertainend. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
Recommended Posts