Ga naar inhoud

Wie een punt gebruikt aan het einde van een sms- of WhatsApp-bericht, komt agressief en intimiderend over. (??)


cinco

Recommended Posts

4 uren geleden, Tanuki zei:

 

Ik niet. Once a metalhead, always a metalhead. Al wist ik toen (eind jaren '80?) nog niet echt dat ik er een was. Maar ik wist heel zeker dat dance, new beat en alle andere vormen van elektronische muziek zeker niet mijn ding waren.

 

Maar was je toen nog kind?  Eind de jaren 80 (inderdaad) was dit een hype bij kinderen zonder enige connectie met de muziek, denk ik.  Laat staan met de met de slechte reputatie nav de smiley-drugs.  We zagen het vooral bij oudere tieners en wilden er gewoon zoveel mogelijk verzamelen om op kledij, boekentassen, enz vast te pinnen. :)  Enfin, ik kan natuurlijk enkel uit mijn ervaring spreken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
5 uren geleden, esteban² zei:

 

Maar was je toen nog kind? 

New Beat is opgekomen in '87 volgens wiki. Ikzelf ben van eind '74. Ik herinner me dat, toen ik bij de jongverkenners zat (12-14j) die badges begonnen op te komen en sommigen van de oudere leden droegen die inderdaad. Het zoveelste hokje waar ik niet echt in paste en de muziek vond ik maar kak eerlijk gezegd. Ik ben pas serieus met muziek beginnen bezig zijn toen ik de new wave of British heavy metal ontdekte, appetite for destruction van Guns 'n Roses in mijn bezit was en men in zaal Rex vooral grunge en rock begon te draaien. We moesten het toen nog allemaal doen met cassettebandjes en gehuurde CD's hé. MTV draaide mijn smaak niet echt.

Link naar reactie

Hazo.  Dan kwamen we daar op een iets andere manier mee in contact, omwille van het leeftijdsverschil.  :)  Voor mij was er namelijk geen link met de muziek, hoewel ik die ook kende en er wel van hield, ik stond daar niet bij stil.  Dit was gewoon hetgeen waar de marktkramen (gingen we wekelijks heen) plots vol mee lagen, wat je op TV zag en waar alle leeftijdsgenoten naar vroegen omdat ze er anderen mee zagen.

Over Guns 'n Roses gesproken, dat was in de vroege jaren 90 ook plots een dingetje bij marktkramen.  Van de smiley t-shirts en gadgets naar de zwarte t-shirts met doodskoppen, skelet-figuren etc, waar die mannen van G&R goed vertegenwoordigd waren.  Natuurlijk wou ik er ook zo één, zonder weet van de muziek.  Ik weet nog goed dat dit op school niet goed onthaald werd en ik een "ongepast" opmerking kreeg van de juf.  Ik mocht hem toen nóg vaker dragen van mijn moeder. :D 


Ik was / ben muzikaal een beetje een allesvreter, maar die eigen smaak ontwikkelde zich pas midden de jaren 90 echt en werd enorm gestuurd door schoolgenoten en wat ik op de radio hoorde.  Volop in de Eurodance-periode dus.  Mijn échte ontwikkeling zou pas tegen de eeuwwisseling plaatsvinden, toen ik merkte dat ik begon af te wijken en andere dingen zocht dan mensen uit m'n klas.  Eens van de middelbare school af, was StuBru een ware ontdekking.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
8 uren geleden, esteban² zei:

Ik mocht hem toen nóg vaker dragen van mijn moeder. :D 
 

 

Bij mij was het net andersom. Kledij werd afgemeten aan de universele "wat zouden de mensen wel niet denken" standaard.
Ik had die t-shirt met dat kruis ook, en eentje van Metallica. De enige keren dat ik die kon aandoen was toen ik uitging.

Link naar reactie
16 uren geleden, Tanuki zei:

 

Bij mij was het net andersom. Kledij werd afgemeten aan de universele "wat zouden de mensen wel niet denken" standaard.
Ik had die t-shirt met dat kruis ook, en eentje van Metallica. De enige keren dat ik die kon aandoen was toen ik uitging.


Ik kan het mij inbeelden. :)  Het zal wel aan de jonge leeftijd van mijn ouders gelegen hebben. Metallica ... Van zo'n t-shirt uit die tijd heb ik nog een duidelijk beeld in m'n hoofd.  Degene waar ik op school een opmerking over kreeg, was niet gelinkt aan een band (denk ik) maar maakte deel uit van die hype.  EDIT : Nooit gedacht dat ik die online terug zou vinden.  Made my day.  Zo braaf dan nog, nu ik dat terugzie.

 

image.thumb.png.ac297e71a10ebf6591ce8e67e1692887.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...