cinco Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 https://www.hln.be/buitenland/activisten-just-stop-oil-gooien-tomatensoep-over-schilderij-van-gogh-in-museum-in-londen~a43816dd/ Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 Er is geen schade aan het schilderij, omdat het onder glas zit. Eerder hadden eco-activisten zich al eens aan een ander schilderij van Van Gogh vastegelijmd. VG is blijkbaar populair onder klima-activisten. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted October 14, 2022 Author Share Posted October 14, 2022 Ze hadden Campbell's Tomato Soup moeten gebruiken. Dan hadden ze nog een extra kunstreferentie als bonus. Quote Link to comment
Waldorf Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 7 minuten geleden, cinco zei: Ze hadden Campbell's Tomato Soup moeten gebruiken. Dan hadden ze nog een extra kunstreferentie als bonus. Misschien gaan ze zonnebloemolie naar een Warhol gooien. Niet dat ik denk dat die lieden een greintje gevoel voor humor hebben. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted October 23, 2022 Author Share Posted October 23, 2022 variatie op het thema Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 24, 2022 Share Posted October 24, 2022 De "trend" zet voort. https://www.nrc.nl/nieuws/2022/10/23/klimaatactivisten-besmeuren-monet-schilderij-in-duitsland-met-aardappelpuree-a4146012 Quote Link to comment
cinco Posted October 24, 2022 Author Share Posted October 24, 2022 Als je dan toch een schilderij gaat besmeuren met aardappelpuree, ga dan voor de Aardappeleters. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 In de Nederlandse talkshow Jinek was een milieu-activist te gast, die plotseling op de tafel ging zitten en zich eraan vast plakte! Dat was raar maar het gaf me wel een andere kijk op de zaak. Ik ben persoonlijk niet zo activistisch (behalve een zeldzame politieke cartoon) maar ik had vroeger een zekere sympathie voor Greenpeace. Als je iets niet begrijpt, moet je het niet meteen op voorhand veroordelen. Dat is meer wat ik wil zeggen. Quote Link to comment
cinco Posted October 26, 2022 Author Share Posted October 26, 2022 Ik herinner me dit nog. Quote Link to comment
Waldorf Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 Een tv-programma kapen is iets anders dan schade toebrengen aan een kunstwerk. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cartoonesk Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 In de uitzending van Jinek was het wel eigenaardiger. Ik keek ernaar omdat het over 70 jaar weekblad Donald Duck zou gaan. Ineens zat die man vast aan de tafel en tijdens de pauze moesten ze het tafelblad met 6 of 8 mensen losschroeven en verwijderen en ze kantelden de tafel tot die man eraf viel. Heel eigenaardig om te zien. Quote Link to comment
cinco Posted October 26, 2022 Author Share Posted October 26, 2022 de scène "Mensen gaan dood en wij hebben het hier over fucking Donald Duck." Quote Link to comment
TDPB Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 Ik zou zeggen; als mensen zich ergens vastlijmen, laat ze daar gewoon een paar dagen zitten. Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 27, 2022 Share Posted October 27, 2022 Presentator blij. Er wordt eindelijk naar zijn programma gekeken. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cartoonesk Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Drie tekenaars die zich hebben laten inspireren door dit fenomeen. Maaike Hartjes. Jos Collignon. Peter de Wit. Quote Link to comment
Recommended Posts