Ga naar inhoud

Vertigo


Gast Bilal

Recommended Posts

The Invisibles saai ? The Sandman niet goed ? mannekes toch...

En het einde niet lezen, tja.

 

Het is ook maar een mening hé Spock.

Ik las vroeger alles wat ik begonnen was helemaal uit. Maar ik heb de laatste tijd (sinds de era of the iPad) zo veel te lezen en zo veel brol gezien dat ik halverwege de beslissing maak of ik het koop of delete. Sandman en The Invisibles zijn gedelete. Sandman zal ik misschien ooit nog wel eens kopen als ik veel geld over heb. The invisibles, daar twijfel ik sterk aan. (Net zoals het saaie Goddess, promethea, en andere dingen waar ik niet door geraakte)

Link naar reactie

Het moet nu al zeer lekker opgewarmd zijn tegen dat ze er mij weer warm voor krijgen. De massa wil kak en ze zal kak kopen als het aangeboden wordt dus biedt DC en Marvel het in hopen.

 

wat wij kak vinden, vinden anderen een sterrenmaaltijd. Wat wij fris vinden ruiken, vinden anderen ... kak. Zo zijn er altijd mensen met een andere smaak. Maar dankzij de kak kopers kunnen de meer geraffineerde uitwerpselen ook bestaan.

 

Ok ja, allez, of zoiets toch, qua terminologie zit het nog niet helemaal juist :)

Link naar reactie

Enkele bedenkingen:

 

-Scalped bracht volgens mij niet echt op.

 

199 - SCALPED (Vertigo)

02/2007: Scalped #2 — 10,005

——————————

02/2008: Scalped #14 — 6,903 (- 1.3%)

03/2008: Scalped #15 — 7,004 (+ 1.5%)

04/2008: Scalped #16 — 7,071 (+ 1.0%)

05/2008: Scalped #17 — 6,927 (- 2.0%)

06/2008: Scalped #18 — 7,020 (+ 1.3%)

07/2008: Scalped #19 — 7,221 (+ 2.9%)

08/2008: Scalped #20 — 7,034 (- 2.6%)

09/2008: Scalped #21 — 7,029 (- 0.1%)

10/2008: Scalped #22 — 6,964 (- 0.9%)

11/2008: Scalped #23 — 6,910 (- 0.8%)

12/2008: Scalped #24 — 6,777 (- 1.9%)

01/2009: –

02/2009: Scalped #25 — 6,887 (+ 1.6%)

—————-

6 months: - 2.1%

1 year : - 0.2%

2 years : -31.2%

 

I don't think it's hyperbole to say Scalped is one of the best written comics being published today, by any publisher. But the book has never been a huge commercial success. This is the kind of book you have to think Vertigo wants to keep supporting, particularly as Jason Aaron's star appears to be rising very quickly in the mainstream. The good news is sales have leveled off, but it will need consistent strength in the trades market to stay viable IMHO.

 

En dat is van de eerste 25 nummers, nadien is het nog beginnen zakken. Vergelijk met Fables:

 

83 - FABLES (Vertigo)

02/2004: Fables #22 — 25,317

02/2005: Fables #34 — 24,322

02/2006: Fables #46 — 24,134

02/2007: –

—————————–

02/2008: Fables #69 — 24,337 (-1.0%)

02/2008: Fables #70 — 23,975 (-1.5%)

03/2008: Fables #71 — 24,006 (+0.1%)

04/2008: Fables #72 — 23,853 (-0.6%)

05/2008: Fables #73 — 23,785 (-0.3%)

06/2008: –

07/2008: Fables #74 — 24,166 (+1.6%)

08/2008: –

09/2008: Fables #75 — 25,266 (+4.6%)

09/2008: Fables #76 — 23,914 (-5.4%)

10/2008: Fables #77 — 23,761 (-0.6%)

11/2008: Fables #78 — 23,345 (-1.8%)

12/2008: Fables #79 — 22,769 (-2.5%)

01/2009: Fables #80 — 22,617 (-0.7%)

02/2009: Fables #81 — 22,517 (-0.4%)

 

-Natte, Grant Morisson maakt moeilijke boeken om te bewijzen wat hij kan? Ik denk dat hij niet echt de nood voelt om zich te bewijzen aan ons maar gewoon schrijft wat hij zelf wil lezen. Net zoals Gaiman en Moore. En ik lees dat soort dingen ook graag. Zelfs al moet ik het soms 2 keer lezen.

 

Het is uiteraard maar een mening om dat soort "moeilijke" boeken niet goed of saai te vinden en ik weet dat je het zo niet bedoelde maar uit je posts kom je als volgt naar voren: moeilijke boeken = saai.

 

Ik vond dat lollig om te zeggen. :)

Link naar reactie

Scalped is wel gecancelled geweest. Aaron heeft min of meer zelf gekozen om de serie te eindigen op zijn voorwaarden omdat hij de bui al zag hangen. Hij legt alles zeer subtiel uit op zijn blog maar als je tussen de regels leest dan zegt hij: "Eigenlijk had ik dit nog langer willen doen want ik had nog verhalen in de pijplijn, maar omdat er een cancellation boven ons hoofd hangt kies ik ervoor om alle plotlijnen nu af te ronden en te eindigen in schoonheid."

 

http://www.comicsalliance.com/2011/08/02/jason-aaron-scalped-ending-future-plans/

Link naar reactie

Er is de inlijving van onder andere Sandman en Hellblazer in de 'regular DC universe' en ook het vertrek van zeer sterke artiesten als Brian K. Vaughan die beseffen dat hun creator owned werk bij Image beter behandeld wordt (lees : meer inkomsten en meer artistieke vrijheid)

 

Wist niet dat Sandman ook naar DCU is gegaan. Van Hellblazer en uiteraard Swamp thing en Animal man wel natuurlijk. Neil Gaiman gaat een prequel voor Sandman maken dacht ik. Dat komt dus in de gewone DCU?

Link naar reactie

ik snap die fascinatie van amerikanen voor de verkoop van de single issues niet. Imo is dat voorpublicatie, en zijn de trades waar het om gaat. Maar blijkbaar zien ze dat in amerika helemaal anders.

 

Vind ook dat er meer naar de verkoop van de trades gekeken moet worden. Zonde als een serie gecanceld word omdat de losse comics niet verkopen terwijl de trades hard gaan. Een beetje vergelijkbaar met de tv serie The Wire. Er keken wekelijks helemaal niet zo veel mensen maar gelukkig vindt HBO de artistieke waarde ook belangrijk. Volhouden loont want eenmaal op dvd/blu-ray werd The Wire enorm populair en begon het goed te verkopen.

Link naar reactie

ah, ok.

Ik dacht dat je bij amazon alles kon vinden. Maar ik koop daar eigenlijk nooit, de korting weegt meestal niet op tegen de verzendkosten. En ik koop nooit veel items tegelijk.

 

Ik heb nog nooit verzendingskosten moeten betalen bij Amazon.

 

Amazon zal wel alles aanbieden, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat ze het zelf massaal hebben aangekocht.

 

Er is toch geen enkele boekhandel, fysiek of op het net, dat massaal beginnende auteurs of small press zal indoen?

Link naar reactie

Vind ook dat er meer naar de verkoop van de trades gekeken moet worden. Zonde als een serie gecanceld word omdat de losse comics niet verkopen terwijl de trades hard gaan. Een beetje vergelijkbaar met de tv serie The Wire. Er keken wekelijks helemaal niet zo veel mensen maar gelukkig vindt HBO de artistieke waarde ook belangrijk. Volhouden loont want eenmaal op dvd/blu-ray werd The Wire enorm populair en begon het goed te verkopen.

 

De reden waarom sommige reeksen nog zo lang lopen is omdat de trades (redelijk) goed verkopen. Was dat bij Scalped niet zo geweest, dan had die reeks geen issue 60 gehaald.

Zo werkt het bij Vertigo, als de trades nog goed verkopen dan kan dat de slechte verkoop van single issues wat verzachten.

Wat je zegt gebeurt dus al.

Grr. Argh.

Link naar reactie

De reden waarom sommige reeksen nog zo lang lopen is omdat de trades (redelijk) goed verkopen. Was dat bij Scalped niet zo geweest, dan had die reeks geen issue 60 gehaald.

Zo werkt het bij Vertigo, als de trades nog goed verkopen dan kan dat de slechte verkoop van single issues wat verzachten.

Wat je zegt gebeurt dus al.

 

Gelukkig.

 

Wat vinden jullie van trades? Of eigenlijk bedoel ik de gevolgen daarvan? Ik koop voornamelijk trades dus ik ben erg positief over trades. Het is wel zo dat je steeds meer 'trade-waiters' hebt, met als gevolg dat de losse comics steeds minder verkopen. Dat kan ook niet goed zijn voor de comic book industry. Zal de maandelijkse, losse comic verdwijnen? Of zal het digitale aanbod het helpen te overleven? Als ik het goed begrijp worden comics nog maar sinds begin 21e eeuw gebundeld in trades. Best laat eigenlijk. Kwam men daarvoor nooit op het idee dat het commercieel wel eens interessant zou kunnen zijn?

 

Sinds DC New 52 en Marvel NOW! lees ik best wat series in losse issues: Justice League (pas mee gestopt), Batman, Thor, Captain America, Indestructible Hulk en Saga. (All New X-Men ga ik 'trade-waiten'). Op deze manier wil ik de, in mijn ogen, pure comic beleving ervaren.

Link naar reactie

 

Het is uiteraard maar een mening om dat soort "moeilijke" boeken niet goed of saai te vinden en ik weet dat je het zo niet bedoelde maar uit je posts kom je als volgt naar voren: moeilijke boeken = saai.

 

Ik vond dat lollig om te zeggen. :)

 

het is zeker niet de bedoeling geweest om te zeggen dat moeilijke boeken saai zijn. Té moeilijke boeken wel :) In het geval van Morrisson heb ik vaak hetzelfde gevoel als bij zita swoon. Moeilijk doen om moeilijk te doen komt op de eerste plaats. Terwijl je al die ideeën ook in een leesbaar verhaal (of luisterbare cd) kan steken. Er zijn genoeg voorbeelden van moeilijke werken met veel ideeën die wel leesbaar zijn.

 

Maar als de morr (en gij :) ) dat graag lezen, laat je vooral niet tegen houden door 1 mening hé :) Het is maar een smaak, totaal onbelangrijk dus :)

Link naar reactie

Enkele bedenkingen:

 

-Scalped bracht volgens mij niet echt op.

 

199 - SCALPED (Vertigo)

02/2007: Scalped #2 — 10,005

——————————

02/2008: Scalped #14 — 6,903 (- 1.3%)

03/2008: Scalped #15 — 7,004 (+ 1.5%)

04/2008: Scalped #16 — 7,071 (+ 1.0%)

05/2008: Scalped #17 — 6,927 (- 2.0%)

06/2008: Scalped #18 — 7,020 (+ 1.3%)

07/2008: Scalped #19 — 7,221 (+ 2.9%)

08/2008: Scalped #20 — 7,034 (- 2.6%)

09/2008: Scalped #21 — 7,029 (- 0.1%)

10/2008: Scalped #22 — 6,964 (- 0.9%)

11/2008: Scalped #23 — 6,910 (- 0.8%)

12/2008: Scalped #24 — 6,777 (- 1.9%)

01/2009: –

02/2009: Scalped #25 — 6,887 (+ 1.6%)

—————-

6 months: - 2.1%

1 year : - 0.2%

2 years : -31.2%

 

I don't think it's hyperbole to say Scalped is one of the best written comics being published today, by any publisher. But the book has never been a huge commercial success. This is the kind of book you have to think Vertigo wants to keep supporting, particularly as Jason Aaron's star appears to be rising very quickly in the mainstream. The good news is sales have leveled off, but it will need consistent strength in the trades market to stay viable IMHO.

 

En dat is van de eerste 25 nummers, nadien is het nog beginnen zakken. Vergelijk met Fables:

 

83 - FABLES (Vertigo)

02/2004: Fables #22 — 25,317

02/2005: Fables #34 — 24,322

02/2006: Fables #46 — 24,134

02/2007: –

—————————–

02/2008: Fables #69 — 24,337 (-1.0%)

02/2008: Fables #70 — 23,975 (-1.5%)

03/2008: Fables #71 — 24,006 (+0.1%)

04/2008: Fables #72 — 23,853 (-0.6%)

05/2008: Fables #73 — 23,785 (-0.3%)

06/2008: –

07/2008: Fables #74 — 24,166 (+1.6%)

08/2008: –

09/2008: Fables #75 — 25,266 (+4.6%)

09/2008: Fables #76 — 23,914 (-5.4%)

10/2008: Fables #77 — 23,761 (-0.6%)

11/2008: Fables #78 — 23,345 (-1.8%)

12/2008: Fables #79 — 22,769 (-2.5%)

01/2009: Fables #80 — 22,617 (-0.7%)

02/2009: Fables #81 — 22,517 (-0.4%)

 

 

dit is inderdaad zéér ontnuchterend. Wat zou dat geven als je dat bij de TPB verkoop optelt?

 

Aan de andere kant, hoeveel andere creator owned reeksen verkopen per maand rond de 7000 exemplaren. Sommige superheldenboekjes zullen dat wel vlotjes overstijgen (al is de gouden tijd ook al wel ferm voorbij) maar van de alternatievere uitgeverijen heb ik geen idee hoeveel ze verkopen.

Link naar reactie

Huh, hoe doe je dat? Die Eligible for Super Saver Shipping geldt toch nooit voor ons?

 

Huh? Gewoon aanvinken.

 

Free Delivery at Amazon.co.uk

 

Eligible European Destinations:

(Andorra, Belgium, Denmark, Finland, Gibraltar, Greece, Iceland, Republic of Ireland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, San Marino, Spain, Sweden and the Vatican City)

 

Spend to qualify...:

£25

Link naar reactie

WHUT? Dat heb ik nog noooit zien staan. Als ik bij Amazon koop, spendeer ik bijna altijd over de £25.. Sick.

 

Misschien zat je op de gewone Amazon? Je moet zeker zijn dat je op de Britse zit: .co.uk

 

En dit vond ik nog over Vertigo en trades:

 

The (financial) success of many Vertigo titles relies not on monthly issue sales, but on the subsequent "trade paperback" editions which reprint the monthly comics in volumes which are sold not merely in comic shops, but in all bookshops. Vertigo's success in popularizing the trade paperback collection led to a wider take-up in the American comics industry of routinely reprinting monthly series in this format.[citation needed] Limited series (ideal for later collection) and original graphic novels make up the majority of the imprint's output, with TPB sales accounting for a substantial segment of the imprint's sales.

 

Als ze dat al op Wiki zeggen... :)

Link naar reactie

http://www.brokenfrontier.com/headlines/p/detail/dc-entertainment-announces-vertigo-editorial-promotions

 

De nieuwe dame bij Vertigo is Shelly Bond, die mensen kunnen kennen van een kleine serie, genaamd FABLES

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Donnie, heb je the unwritten al gelezen? En Koen, unwritten is in feite constant één grote "crossover", het personage komt al wel vaker in andere boeken en verhalen terecht, waarom dan ook niet een comic? En van alle comics lijkt Fables me de beste keuze. Het speelt zich trouwens enkel en alleen in The Unwritten af, het is dus eerder een mini event en niet echt een crossover (en dus ook zeker niet te vergelijken met die slechte crossover van Fables in volume 13. Ik ben er in ieder geval benieuwd naar, laat maar komen!

Link naar reactie

Ah jammer, ik vind het nog wel een leuke en goede reeks. Op Fables was ik echt verzot vanaf volume 2 (volume 1 was wat minder), het allerbeste was wel heel het gedoe in de tijd met de adversary en toch lees ik de nieuwere trades nog steeds erg graag (vooral bvb de avonturen van Bufkin de vliegende aap) maar mis toch echt wel hard enkele personages en vrees echt dat ze nooit meer gaan terug komen :'(

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Hmmm ik ben echt aan het twijfelen of ik mijn oude editie van Hellblazer: Dangerous Habits niet zou verkopen en de nieuwe (en genummerde) edities vanaf vol 1 zou kopen. Het voordeel is dat ik alles dan gemakkelijker kan vinden, de TPs die ik niet goed vind doe ik weer weg, het nadeel is dat ik er echt niet van houdt om een "missing number" te hebben en in mijn kast bvb vol 1, vol 2, vol 4, vol 6, vol 7, zie staan dus mezelf bijna verplicht voel om dan ook alles te kopen en te behouden.

Link naar reactie

Ik heb hier ook even over getwijfeld. Maar sinds ik weet dat die die nu in de previews staat de laatste Vertigo-Hellblazer is, ga ik gewoon de boeken houden die ik nu al heb. (ik heb er zelfs nog enkele verkocht)

Mijn Dangerous Habbits heeft ook nr 1 op de kaft staan. Dat is van een jaar of acht/negen geleden, ze gingen die toen ook allemaal heruitbrengen en nummeren. Het is bij de één gebleven. Ik kon dus evengoed mijn nog ouder exemplaar, zonder nummer, hebben gehouden. ;)

 

Maar nu ga ik er niet meer achter lopen, zoals ze bij ons zeggen.

Link naar reactie

Die bundels van oude nummers van Hellblazer gaan sowieso nog bij Vertigo uitkomen. Vertigo doet dat nogal veel. Ze geven nu nog bundels opnieuw uit van oude reeksen die nog nooit gebundeld geweest zijn. (Van Animal Man komt binnenkort een 4de, American Scream werd laatst ook gebundeld, ...)

 

Ik heb alle trades van Hellblazer maar toch koop ik die nieuwe bundels van oude verhalen nog. Ik heb van Hellblazer enkel de trades en de singles vanaf de run van Warren Ellis. Ik ontbreek dus nog heel wat. Ik ben die nieuwe bundels vanaf nummer 1 beginnen kopen om twee redenen:

 

1. De anale verzameldwang, of zoals Lav het aanhaalt: ik zie liever volledige reeksen genummerd in mijn kast staan.

 

En veel belangrijker:

 

2. In die bundels zitten pas vanaf nummer 4 single issues die ik niet heb. Als die bundels niet verkopen dan gaat Vertigo op een bepaald moment stoppen met die uit te geven. Vandaar dat ik 1 tot 3 ook gekocht heb toen ze uitkwamen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...