cinco Posted October 19, 2022 Share Posted October 19, 2022 YUMMY (2019) Ā Een geslaagde gore horrorfilm van Vlaamse makelij met de altijd sterk acterende Maaike Neuville. Ā Quote Link to comment
esteban² Posted October 20, 2022 Share Posted October 20, 2022 Blij dat je hiervan genoten hebt. Zelf helaas geen fan van. Zei ik er eerder al over: Ik had wel zin in een zombie-film met een vleugje humor. Maar mijn ogen rolden hier net iets te vaak bijna uit mijn oogkassen, met als dieptepunt de penis-scene. De humor is naast ontzettend puberaal ook nog eens pijnlijk voorspelbaar. En wat zombie-films betreft, zien we hier niets nieuws. Door de kolderieke sfeer ontbreekt ook nog eens de spanning. Teveel B-film, te weinig originaliteit. In de zogenaamde third act begint het dan toch wat te pakken, maar dat is te laat. Het onwaarschijnlijke (en toch voelde je 'm komen) toeval aan het eind was ook wel een beetje jumping the shark voor mij. Ugh, de schrijvers gaan toch niet maken dat ...? Ja, ze doen het gewoon. *zucht*  Vlaamse griezelfilm? Dan toch maar Welp, ook al is het geen voltreffer. De psychologische horror-film Linkeroever vond ik best goed, maar niet iets dat ik aan iedereen zou aanraden. Iemand Duyster al gezien? Lijkt me niet echt iets, maar wie weet. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted October 20, 2022 Author Share Posted October 20, 2022 Train to Busan (2016) Ā Zombie-apocalypsverhalen hebben sinds 2020 retroactief een extra dimensie gekregen. Deze Zuid-Koreaanse film is erg goed opgebouwd en slaagt er ook in om emotioneel te raken. Ā Ā fenip 1 Quote Link to comment
cinco Posted October 21, 2022 Author Share Posted October 21, 2022 Oculus (2013) Ā Een film die na verloop van tijd een echte mindfuck wordt. Allemaal de schuld van een antieke spiegel. Met Karen Gillan in de hoofdrol. Ā Quote Link to comment
cinco Posted October 24, 2022 Author Share Posted October 24, 2022 Jan Å vankmajer's Alice (1988) Ā een stop-motion nachtmerrie-variant van het bekende Alice in Wonderland bevreemdend ven begin tot einde Ā Ā Ā Ā Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted October 24, 2022 Share Posted October 24, 2022 Pride, prejudice and zombies vond ik wel leuk. En natuurlijk de japanse versie van the ring. Quote Link to comment
TDPB Posted October 25, 2022 Share Posted October 25, 2022 Ā Dit is net iets meer dan zomaar een doorsnee nachtmerrie-achtige horrorfilm. Quote Link to comment
acor Posted October 25, 2022 Share Posted October 25, 2022 Op 20/10/2022 om 03:11, esteban² zei: Blij dat je hiervan genoten hebt. Zelf helaas geen fan van. Zei ik er eerder al over: Ik had wel zin in een zombie-film met een vleugje humor. Maar mijn ogen rolden hier net iets te vaak bijna uit mijn oogkassen, met als dieptepunt de penis-scene. De humor is naast ontzettend puberaal ook nog eens pijnlijk voorspelbaar. En wat zombie-films betreft, zien we hier niets nieuws. Door de kolderieke sfeer ontbreekt ook nog eens de spanning. Teveel B-film, te weinig originaliteit. In de zogenaamde third act begint het dan toch wat te pakken, maar dat is te laat. Het onwaarschijnlijke (en toch voelde je 'm komen) toeval aan het eind was ook wel een beetje jumping the shark voor mij. Ugh, de schrijvers gaan toch niet maken dat ...? Ja, ze doen het gewoon. *zucht*  Vlaamse griezelfilm? Dan toch maar Welp, ook al is het geen voltreffer. De psychologische horror-film Linkeroever vond ik best goed, maar niet iets dat ik aan iedereen zou aanraden. Iemand Duyster al gezien? Lijkt me niet echt iets, maar wie weet. Het idee was dan ook om een goeie ouderwetse B-film te maken, waarin alle clichés vlotjes mochten passeren. Leuk dat zoiets ook kan tegenwoordig in Vlaanderen. Ik heb me goed geamuseerd met die film. Quote Link to comment
esteban² Posted October 25, 2022 Share Posted October 25, 2022 4 uren geleden, acor zei: Het idee was dan ook om een goeie ouderwetse B-film te maken, waarin alle clichés vlotjes mochten passeren. Leuk dat zoiets ook kan tegenwoordig in Vlaanderen. Ik heb me goed geamuseerd met die film. I know. Maar wat mij betreft zijn ze daar niet erg in geslaagd, het was een beetje vis noch vlees op meerdere vlakken. Het belangrijkste is dat jij er wel van genoten hebt. Ik kan dergelijke initiatieven in ons Belgenlandje alleen maar toejuichen, daarover geen twijfel.   Als het over ietwat onnozele B-film griezelfratsen gaat, vond ik Black Sheep (2006) wel een plezant tussendoortje. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted October 31, 2022 Author Share Posted October 31, 2022 als een bonus voor Halloween (al zal het snel van youtube verwijderd worden) Ā Ā Quote Link to comment
cinco Posted October 31 Author Share Posted October 31 Blood: the Last Vampire (2000) is een anime film die zich afspeelt tijdens Halloween. Ā Ā Quote Link to comment
Air Posted November 22 Share Posted November 22 Ā Quote https://steunactie.be/actie/help-een-jaar-comfortabel-gevolgen-hersenontsteking-lyme/-20538 Ā Ā Link to comment
Recommended Posts