Ga naar inhoud

Boekhandels


Recommended Posts

Hebben jullie vertrouwen in de Standaard. ik heb het gevoel dat ik onlangs iets heb besteld, waarvan ze kort voor de levering gauw de prijs hebben verhoogd.

Ik heb ook al eens gemaakt dat ze me 2 euro meer aanrekenden dan de prijs die oorspronkelijk op het boek was gekleefd. Ik had de prijs gezien, niet direct besloten, achteraf van thuis uit getelefoneerd om het voor mij aan de kant te leggen, en toen ik het kwam ophalen, rekenden ze me twee euro meer aan. Ze hebben er nog gauw het prijsetiket afgetrokken voor ze me het boek gaven. Alsof ik niet weet wat ik koop.

Link naar reactie

Ja, maar ... Doordat ik het boek opzij had laten leggen, lag het dus achter de kassa. En zij hebben snel het prijsetiket verwijderd, zodat ik dus eigenlijk niets kon doen.

De reden? De prijs op het prijsetiket was twee euro lager dan de prijs die na het scannen bovenkwam. Er is ergens een fout gemaakt, maar dat moeten zij dan maar dragen. De prijs die ze hadden moeten aanrekenen (wettelijk verplicht), was die op het prijsetiket.

Ik vraag me zelfs af of ze in zo'n geval verplicht zijn de laagste prijs aan te rekenen.

Hoe dan ook: het zou hun twee euro hebben gescheeld. Ik snap dan ook niet waarom ze zo stom zijn om toch die twee euro te willen aanrekenen.

Link naar reactie

In feite heb je alleen maar een verhaal als de prijs er op kleeft (al zou dat sowieso moeten). Ze hebben gewoon dat boek uit de winkel gehaald, gemerkt dat de prijs niet meer actueel was en de sticker er af gehaald. Zo moeten ze de prijs niet corrigeren wat hen een aanpassing aan de kassa scheelt. Geen aanpassing is een vluggere transactie en minder kans op kassaverschil op het einde van de dag. 

 

Ga volgende keer gewoon om het boek zonder te bellen. Zo zie je direct wat je koopt. 

Link naar reactie

Daar ga jij van uit. Dat is eigenlijk een gewone werkwijze. Het enige dat je kan zeggen is dat er geen prijs op het boek vermeld stond. Misschien dat de vorige uitbater je goed genoeg kende dat hij het aan de oude prijs zou verkocht hebben omdat jij het was. Dat is echter een totaal andere kwestie. 

Op regelmatige basis krijgen Standaard Boekhandels prijsaanpassingen van het hoofdhuis (of het filialen zijn of franchises, dat maakt niet uit). Gedurende de dag herprijzen ze wat ze in hun zaak liggen hebben. Als je toevallig een boek wil kopen dat nog niet aangepast is, dan mag je het natuurlijk nog aan de oude prijs kopen. Als je niet kunt bewijzen dat het boek een uur geleden twee euro minder kostte... tja. 

 

Nu, ik koop al jaren niet meer in Standaard Boekhandels. Ze zijn me sowieso te duur. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...