sanderg Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 Volgens mij is iedereen op dit forum geïnteresseerd in knap teken- en/of schilderwerk en wellicht (daarmee) ook in kunst in het algemeen. Het leek me daarom wel leuk om eens een topic aan te maken dat gaat over de kunst die jullie thuis hebben die niet stripgerelateerd is. Zoals wellicht bekend verzamel ik zelf graag orgineel striptekenwerk maar daarnaast hebben wij thuis ook andersoortige kunst aan de muur. HIerbij wat afbeeldingen van wat hier zoal aan de muur hangt. Het gaat dan om werk van Escher (waar ik een enorme fan van ben), Eugene Lücker (uit de nalatenschap van mijn opa), Peter Langenberg (het enige abstracte werk dat we hier hebben hangen- het is een werk van een bevriende vrij bekende Zaanse kunstenaar uit wiens nalatenschap we dit schilderij hebben gekregen), Bren Luke (meest recente aanwinst- betreft een gesigneerde druk) en Dimitri Desiron (Belgische schilder die ik vrij recent hebt 'ontdekt'. Ik ben erg benieuwd wat jullie verder zoal aan de muur hebben dat niet strip gerelateerd is! fazerco 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 dat wat NIET comic-related is, is meestens iets wat mijn dame interesseerde. Maar qua vibe ga ik daar vaak graag in mee. Wat haar blij maakt, maakt mij weer blij. En aangezien in de wasstraat (douche, wasmachine, droger) een DANY hangt en in de eetkamer een Purgatori (Chaos!Comics door Jim Balent) mag ik niet klagen. Zelfs een mummy op het toilet En dan zijn er links en rechts nog andere kunstuitingen waar ik het méér mee eens was, zoals een houten schild of een prachtig masker of een venetiaans masker (souvenir) etc. Degene waar ik het meest lyrisch over ben van de zaken die ik hier laat zien, is die van Gogh. Voor een paar 10tjes gevonden in een tijdelijke zaak in ons dorp en die meegeschilderde lijst is ongelofelijk mooi. in onze "booknook" hangt dan van Gogh Op een andere muur van onze booknook is mijn vrouw begonnen met bord-kunst te verzamelen. 1 ervan is van Vermeer's Melkmeisje. In onze woonkamer hangt het Meisje Met De Parel en daar moet ik wel van toegeven dat het een speciale vibe geeft aan de ruimte. Het is op een speciaal ophangsysteem en gedrukt op een doek en dat maakt het denk ik speciaal. In onze keuken hebben we een DikkeDames-feestje van artiest Theo Broeren Opgepikt in Almere of all places. Speciaal een paar uur voor gereden. Mijn vrouw wordt er gewoon erg vrolijk van. Het is een reprint ( Giclée / reproductie) ,maar de schilder heeft er wel zelf nog met verf highlights op gezet. O en mijn vrouw vond het zo leuk, dat er ook eentje in de slaapkamer hangt BobFish 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 29 minutes ago, sanderg said: kunst aan de muur. wellicht nog een aparte topic met kunst NIET aan de muur ik moet zeggen: hele leuke topic!! sanderg 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
sanderg Posted October 26, 2022 Author Share Posted October 26, 2022 Dank voor je input Richard! Leuke en gezellige kunst hebben jullie thuis! En- bedankt voor het compliment! Richard Boom-vavavoom 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 46 minutes ago, sanderg said: Leuke en gezellige kunst hebben jullie thuis! Merci. en waar heb jij het ergens hangen? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
sanderg Posted October 26, 2022 Author Share Posted October 26, 2022 25 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei: Merci. en waar heb jij het ergens hangen? In de woonkamer vooral. Ik heb ook wat op kantoor Richard Boom-vavavoom 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Tanuki Posted October 27, 2022 Share Posted October 27, 2022 Bij mij hangt enkel eigen werk aan de muur. Reisfoto's die ik heb laten afdrukken op aluminium. Richard Boom-vavavoom 1 Quote Link to comment
esteban² Posted October 27, 2022 Share Posted October 27, 2022 Niets eigenlijk, als ik er even over nadenk. Ik heb (had) enkel filmposters omhoog hangen. Of zoiets als Steamboat Itchy, that's it. Als ik in de toekomst dingen omhoog hang, zal dat eveneens film- of misschien stripgerelateerd zijn, op platenhoezen bijvoorbeeld. Maar misschien kan dit ook wel als (geprinte) kunst gezien worden? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
sanderg Posted October 27, 2022 Author Share Posted October 27, 2022 4 uren geleden, Tanuki zei: Bij mij hangt enkel eigen werk aan de muur. Reisfoto's die ik heb laten afdrukken op aluminium. Foto's van het eigen werk zijn zeker welkom Reisfoto's kwalificeren misschien niet als kunst Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
sanderg Posted October 27, 2022 Author Share Posted October 27, 2022 35 minuten geleden, esteban² zei: Niets eigenlijk, als ik er even over nadenk. Ik heb (had) enkel filmposters omhoog hangen. Of zoiets als Steamboat Itchy, that's it. Als ik in de toekomst dingen omhoog hang, zal dat eveneens film- of misschien stripgerelateerd zijn, op platenhoezen bijvoorbeeld. Maar misschien kan dit ook wel als (geprinte) kunst gezien worden? Heel cool! Doet me trouwens ook wel aan de Chninkel denken esteban² 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Tanuki Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 Op 27/10/2022 om 15:06, sanderg zei: Reisfoto's kwalificeren misschien niet als kunst Misschien niet nee, en zo goed vind ik mezelf ook niet echt. Alhoewel dat genre foto's in de Ikea wel als dusdanig wordt verkocht. Maar oordeel vooral zelf. Onderstaand is eentje uit de China Light in de Antwerpse Zoo, twee andere trok ik in Japan. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 On 10/27/2022 at 3:06 PM, sanderg said: Reisfoto's kwalificeren misschien niet als kunst foto's zijn ook kunst sanderg and Tanuki 2 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
sanderg Posted October 28, 2022 Author Share Posted October 28, 2022 2 uren geleden, Tanuki zei: Misschien niet nee, en zo goed vind ik mezelf ook niet echt. Alhoewel dat genre foto's in de Ikea wel als dusdanig wordt verkocht. Maar oordeel vooral zelf. Onderstaand is eentje uit de China Light in de Antwerpse Zoo, twee andere trok ik in Japan. Ik vind dit erg mooie fotos! Je hebt talent Tanuki 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
cartoonesk Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Nu hangen er vooral enkele schilderijen van mezelf met stripfiguren aan de muur in de woonkamer maar er heeft een hele tijd dit schilderij (ongeveer 60 x 90 cm) gehangen dat ik heb geschilderd onder invloed van de muziek van Mano Negra. Richard Boom-vavavoom and sanderg 2 Quote Link to comment
sjaakie Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 Ik heb 4 niet strip gerelateerde kunstwerken in de woonkamer. Piet Mondriaan Molen bij zonlicht replica. sanderg 1 Quote Link to comment
sjaakie Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 Lin Onus Fish and roundweed Quote Link to comment
sjaakie Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 Egbert jan Scholte - Doorkijk in Bos sanderg 1 Quote Link to comment
sjaakie Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 Ton Kellner - Groene Kool sanderg 1 Quote Link to comment
sanderg Posted November 8, 2022 Author Share Posted November 8, 2022 Op 5/11/2022 om 23:19, sjaakie zei: Lin Onus Fish and roundweed Mooi zeg! Doet me een beetje denken aan mijn 'drie werelden' prent van Escher.. Een aardige beschrijving van dat werk is overigens te vinden via: https://www.escherinhetpaleis.nl/escher-vandaag/drie-werelden/ De essentie is, een beetje net als bij jouw werk, dat het spiegelende oppervlak ogenschijnlijk niets anders dan de werkelijkheid weergeven. Maar dan wel een werkelijkheid die bestaat uit drie werelden. Een wereld boven het water (de drie bomen), een wereld op het water (de bladeren) en een wereld in het water (de vis) Het idee daarbij is dat er in één prent zowel e Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
sanderg Posted November 8, 2022 Author Share Posted November 8, 2022 Op 5/11/2022 om 23:21, sjaakie zei: Ton Kellner - Groene Kool knap geschilderd! Weet niet of je bekend bent met het werk van Henk Helmantel? Die maakt ook prachtige stillevens van alledaagse voorwerpen. Helmantel is volgens mij ook een van de duurst betaalde hedendaagse Nederlandse schilders. Zijn werk brengt tonnen op (!) Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Recommended Posts