Ga naar inhoud

Niet stripgerelateerde kunst aan de muur


sanderg

Recommended Posts

Volgens mij is iedereen op dit forum geïnteresseerd in knap teken- en/of schilderwerk en wellicht (daarmee) ook in kunst in het algemeen.

Het leek me daarom wel leuk om eens een topic aan te maken dat gaat over de kunst die jullie thuis hebben die niet stripgerelateerd is.
Zoals wellicht bekend verzamel ik zelf graag orgineel striptekenwerk maar daarnaast hebben wij thuis ook andersoortige kunst aan de muur. 

HIerbij wat afbeeldingen van wat hier zoal aan de muur hangt. Het gaat dan om werk van Escher (waar ik een enorme fan van ben), Eugene Lücker (uit de nalatenschap van mijn opa), Peter Langenberg (het enige abstracte werk dat we hier hebben hangen- het is een werk van een bevriende vrij bekende Zaanse kunstenaar uit wiens nalatenschap we dit schilderij hebben gekregen), Bren Luke (meest recente aanwinst- betreft een gesigneerde druk) en Dimitri Desiron (Belgische schilder die ik vrij recent hebt 'ontdekt'.

Ik ben erg benieuwd wat jullie verder zoal aan de muur hebben dat niet strip gerelateerd is!

thumbnail_dimitri_desiron_silent_streets_2022.thumb.jpg.cc6a67ee7cb3043f3621d4c7d6e06cd7.jpg

 



 

 

 

Peter Langenberg.jpg

Eugene Lucker.jpg

Bren Luke.jpg

Escher kantoor.jpg

Link naar reactie

dat wat NIET comic-related is, is meestens iets wat mijn dame interesseerde. Maar qua vibe ga ik daar vaak graag in mee. Wat haar blij maakt, maakt mij weer blij.
En aangezien in de wasstraat (douche, wasmachine, droger) een DANY hangt en in de eetkamer een Purgatori (Chaos!Comics door Jim Balent) mag ik niet klagen. Zelfs een mummy op het toilet :)
En dan zijn er links en rechts nog andere kunstuitingen waar ik het méér mee eens was, zoals een houten schild of een prachtig masker of een venetiaans masker (souvenir) etc.
Degene waar ik het meest lyrisch over ben van de zaken die ik hier laat zien, is die van Gogh. Voor een paar 10tjes gevonden in een tijdelijke zaak in ons dorp en die meegeschilderde lijst is ongelofelijk mooi.

 

in onze "booknook" hangt dan van Gogh

image.thumb.png.e0b65c8171502db45982860c36f111c3.png

 

Op een andere muur van onze booknook is mijn vrouw begonnen met bord-kunst te verzamelen. 1 ervan is van Vermeer's Melkmeisje.

 

image.thumb.png.ebfaafb29615061d7611b87b0865009a.png

In onze woonkamer hangt het Meisje Met De Parel en daar moet ik wel van toegeven dat het een speciale vibe geeft aan de ruimte. Het is op een speciaal ophangsysteem en gedrukt op een doek en dat maakt het denk ik speciaal.

 

image.thumb.png.9e83119f3a1a2a02a2141581ff7e1537.png

 

In onze keuken hebben we een DikkeDames-feestje van artiest Theo Broeren

 

image.thumb.png.25a6f9248e5f15c314c48b094087a4b4.png

 

Opgepikt in Almere of all places. Speciaal een paar uur voor gereden. Mijn vrouw wordt er gewoon erg vrolijk van. Het is een reprint (  Giclée / reproductie) ,maar de schilder heeft er wel zelf nog met verf highlights op gezet.

 

O en mijn vrouw vond het zo leuk, dat er ook eentje in de slaapkamer hangt

 

image.thumb.png.26cd4720831655e9b269398c5fc2a9a6.png

 

 

 

image.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Niets eigenlijk, als ik er even over nadenk.  Ik heb (had) enkel filmposters omhoog hangen.  Of zoiets als Steamboat Itchy, that's it.  Als ik in de toekomst dingen omhoog hang, zal dat eveneens film- of misschien stripgerelateerd zijn, op platenhoezen bijvoorbeeld.

 

Maar misschien kan dit ook wel als (geprinte) kunst gezien worden?

 

 image.thumb.png.6ad59ccb1a11cefc1cdfed1214ef0ef9.png

 

image.png.63d0e189568947e314d00b6be7901f80.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
35 minuten geleden, esteban² zei:

Niets eigenlijk, als ik er even over nadenk.  Ik heb (had) enkel filmposters omhoog hangen.  Of zoiets als Steamboat Itchy, that's it.  Als ik in de toekomst dingen omhoog hang, zal dat eveneens film- of misschien stripgerelateerd zijn, op platenhoezen bijvoorbeeld.

 

Maar misschien kan dit ook wel als (geprinte) kunst gezien worden?

 

 image.thumb.png.6ad59ccb1a11cefc1cdfed1214ef0ef9.png

 

image.png.63d0e189568947e314d00b6be7901f80.png

Heel cool! Doet me trouwens ook wel aan de Chninkel denken 

Link naar reactie
Op 27/10/2022 om 15:06, sanderg zei:

Reisfoto's kwalificeren misschien niet als kunst 🙂

 

Misschien niet nee, en zo goed vind ik mezelf ook niet echt. Alhoewel dat genre foto's in de Ikea wel als dusdanig wordt verkocht.

Maar oordeel vooral zelf. Onderstaand is eentje uit de China Light in de Antwerpse Zoo, twee andere trok ik in Japan.

 

 

China light 02.jpg

IMG_7888.jpg

IMG_6609.jpg

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

 

Misschien niet nee, en zo goed vind ik mezelf ook niet echt. Alhoewel dat genre foto's in de Ikea wel als dusdanig wordt verkocht.

Maar oordeel vooral zelf. Onderstaand is eentje uit de China Light in de Antwerpse Zoo, twee andere trok ik in Japan.

 

 

China light 02.jpg

IMG_7888.jpg

IMG_6609.jpg

Ik vind dit erg mooie fotos! Je hebt talent 

Link naar reactie
Op 5/11/2022 om 23:19, sjaakie zei:

Lin Onus Fish and roundweed

20221105_231431.jpg

Mooi zeg! Doet me een beetje denken aan mijn 'drie werelden' prent van Escher..

Een aardige beschrijving van dat werk is overigens te vinden via: https://www.escherinhetpaleis.nl/escher-vandaag/drie-werelden/

De essentie is, een beetje net als bij jouw werk, dat het spiegelende oppervlak ogenschijnlijk niets anders dan de werkelijkheid weergeven. Maar dan wel een werkelijkheid die bestaat uit drie werelden. Een wereld boven het water (de drie bomen), een wereld op het water (de bladeren) en een wereld in het water (de vis)

Het idee daarbij is dat er in één prent zowel e

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...