Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Uit de bieb ontleend en onmiddellijk 'veroberd' :

- Odyxes 1 + 2 : heel origineel Arlestonscenario met heen-en-weer-gesprong tussen heden en de Oudheid, tekenwerk van Lejeune knap maar hier en daar vreemde anatomische verhoudingen. Afgerond tweeluik. Geen musthave, maar wel graag gelezen.

- Zeven draken : net als te vaak een tegenvallend album in de conceptreeks 'Zeven'. Een dun verhaaltje, tekenwerk best ok. Gevechten genoeg en op het allerlaatste blad een zelden geziene lap tekst.

- Cigalon (naar de verhalen van Marcel Pagnol) : gelukkig uitgeleend en niet meteen gekocht. Wat een tegenvaller. Flitterdun verhaaltje dat niet gered kan worden door het knappe tekenwerk van Eric Hübsch.

- Mannen onder elkaar (Zep) : heerlijk oneshot, te lang genegeerd, gewaagde inkleuring. Een vertelstrip met constant 'talking heads' en toch boeiend van begin tot eind. Dit album ga ik me zeker aanschaffen !

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Blueberry integrale 5. Ik heb vooral de dossiers gelezen tot nu toe, maar was lang geleden dat ik de strips in deze integrale nog had gelezen. Blijft genieten. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Begonnen met het herlezen van Monster. Het interview met Urasawa dat op de ssz verscheen, ligt ook nog klaar. 

 

 

ECDC0D87-CD86-4D74-B671-06E211761BAA.jpeg

E7AE7198-7DA6-439A-B31B-7929EF1B2618.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Onnoembaren integrale cyclussen, maar mis er nog één. Bizarre strip.

 

Eclipse 4: er staat End op de laatste blz. dus ik hoop op een afgeronde reeks (alhoewel dit voor mij gerust nog wat verder mag gaan)

 

Koblenz integraal: het eerste verhaal was alvast de moeite.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 1 month later...
51 minuten geleden, De Hollander zei:

Wederom bezig met het herlezen van een oude reeks, Pandora Box. 

De eerste 5 delen gelezen, delen 1, 4 en 5 heel goed, delen 2 en 3 onderhoudend.

Deel 6 is ook interessant om te lezen. Met deel 8 wordt de cirkel rondgemaakt met deel 1.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
11 uren geleden, De Hollander zei:

Ik ben benieuwd, het nadeel van ouder worden (lees: het hebben van een gezin) is toch dat ik minder tijd heb om mijn strips te herlezen. Veelal gaat de beperkte tijd zitten in het lezen van de nieuw aangekochte strips. Jammer!

Als de kids wat groter zijn komt hier vanzelf wat meer tijd voor weet ik uit eigen ervaring.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Buck Danny 57: behoorlijk wat plotwendingen. En Buck moet het nu tegen 2 vrouwen opnemen. Qua kleding is men nog steeds veel te koud gekleed. Ontwaar zowaar CEO Alexandre Paringaux in in rolletje. Naast dwerg Sonny op de albumcover, zijn ook op diverse tekeningen de hoofdpersonages als dwergen getekend. Waarom doet Formosa dit... Toch maakt zijn tekenstijl steeds meer vorderingen. Nu weer een jaar wachten op 3e en laatste deel der trilogie. Maar gezien negeren extreme koude op de Zuid-Pool, zijn vele gebeurtenissen best wel ongeloofwaardig. En waarom zijn in deze reeks bijna alle vrouwen slechterikken...

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Niet gelezen, dat lukt momenteel niet.  Misschien binnenkort.  Maar wat is het tekenwerk in 'Hoop in Bange Dagen' toch om duimen en vingers af te likken, onweerstaanbaar charmant ook.  Zo subtiel en toch zo sprekend.  En dan toch is er ook die grauwheid, mede dankzij de inkleuring.  Ik denk dat Bravo de plaats van mijn favoriete 'Robbedoes door ...' tekenaar langzaam maar zeker aan 't overnemen is.  Sorry, Schwartz.  Je bent nog steeds mijn nummer twéé.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Robbedoes- Hoop in bange dagen 2

 

Eigenlijk nog beter dan het vorige deel, de balans tussen tragedie en komedie is zo mogelijk nog meer verfijnd.

Hier en daar is de echo van een Kuifjebestuiving wel aanwezig, maar ook hier weet Bravo dit meesterlijk te mengen

met de oorspronkelijke karakters van Robbedoes en Kwabbernoot.

Het poppenspel en de jaloerse amoureuze Kwabbernoot, lang geleden dat ik onbedaarlijk moest gniffelen om een

strip.

O ja, het tekenwerk iets met "vingertjes aflikken".

 

Link naar reactie
Op 20/11/2019 om 16:47, Tanuki zei:

Beide albums zijn top, en ik kijk al uit naar deel 3. Naar mijn aanvoelen zijn dit niet alleen maar simpele strips, maar tegelijk een tijdsdocument. Ik laat ze niet toevallig in het zicht liggen in de woonkamer, in de hoop dat de kinderen ze oppikken.

Mijn vader, die absoluut niet van Robbedoes (regulier) houdt, begon wat met tegenzin te lezen toen ik vorige week 'Dagboek van een Fantast' aan hem opgedrongen had.  Hij vond het uiteindelijk 'best goed', dus ik stopte ook 'Hoop in Bange Dagen' in zijn handen.  Die vond hij eveneens 'helemaal niet slecht' en zelfs 'interessant'.  Hij had er naar eigen zeggen nog wat uit geleerd ook.  Het viel hem merkbaar zwaar toe te geven dat een Robbedoes ook goed kan zijn.  D'uh. Hij smijt nooit echt met complimenten.  Maar hij vroeg wel of ik het volgende deel ook al had.  Dat zegt genoeg. ;) 

Neen, waar zijn aversie voor Robbedoes van komt, ik weet het niet.  Dat hebben we in ieder geval niet gemeen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Heb me nog eens gewaagd aan een oudere reeks: Vlad

 

Was al zolan geleden dat ik eigenlijk totaal niet meer wist over wat het ging. 

 

Eerste albums zijn geweldig, ook qua tekeningen vind ik. Vanaf album 4  zit de klad er een beetje in met iets te veel personages en groeperingen en warrige verhaalstructuur. Het laatste deel herpakt zich enigszins en op het einde heb je iets van "oei, het komt niet goed"... 

 

nog members die deze reeks kennen / gelezen hebben? 

Link naar reactie
4 uren geleden, Aerogi zei:

Heb me nog eens gewaagd aan een oudere reeks: Vlad

 

Was al zolan geleden dat ik eigenlijk totaal niet meer wist over wat het ging. 

 

Eerste albums zijn geweldig, ook qua tekeningen vind ik. Vanaf album 4  zit de klad er een beetje in met iets te veel personages en groeperingen en warrige verhaalstructuur. Het laatste deel herpakt zich enigszins en op het einde heb je iets van "oei, het komt niet goed"... 

 

nog members die deze reeks kennen / gelezen hebben? 

Lang geleden ondertussen. Ik vond die toen wel goed, maar niet super. Ik zou hem eens moeten herlezen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 29/11/2019 om 12:19, Aerogi zei:

Heb me nog eens gewaagd aan een oudere reeks: Vlad

 

Was al zolan geleden dat ik eigenlijk totaal niet meer wist over wat het ging. 

 

Eerste albums zijn geweldig, ook qua tekeningen vind ik. Vanaf album 4  zit de klad er een beetje in met iets te veel personages en groeperingen en warrige verhaalstructuur. Het laatste deel herpakt zich enigszins en op het einde heb je iets van "oei, het komt niet goed"... 

 

nog members die deze reeks kennen / gelezen hebben? 

Ooit de eerste delen gekocht, maar je merkte al heel snel dat Griffo dit puur om den brode tekende.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...