Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Op 31/12/2019 om 09:22, SPeeDy zei:

Schorpioen 12: het was weer goed, maar had wat mij betreft wel “einde” bij mogen staan. Ging Marini nu nog verder tekenen of wordt het een andere tekenaar? In het laatste geval was dit mijn laatste schorpioen.

 

Als je de laatste pagina tegen de cover vastplakt, heb je een perfect afgeronde cyclus van 12 delen.

Link naar reactie

gister eerst Stalag IIB deel 1 van Tardi herlezen en daarma de laatste schorpioen... Tja.. tegen het meesterschap van Tardi is Marini totaal  niet opgewassen. 

 

Schorpioen is vermakelijke pulp. Niet meer, niet minder.. het is leuk als tussendoortje maar echt goed wordt t nooit. Er is ook geen uitschieter bij a la De Boogschutters bij Thorgal

Link naar reactie

Momenteel heeft mijn jongste zoon (8) Orphanimo ontdekt, de eerste stripreeks waar hij super enthousiast over is. Helaas heb ik niet alle delen, ik ga eens moeten kijken naar de ontbrekende delen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik ben weer begonnen aan Chick Bill.

de Integrale reeks dan wel te verstaan.

Genieten en lachen.

Was in de boekenkast nog aan het kijken naar de reeks los, en kwam een deel tegen wat nog gesigneerd is door Tibet.

Was destijds in Breda in het Turfschip.

Als ik even terugtel moet dat zo'n 35 jaar gelden zijn geweest.

Genieten....

Link naar reactie

Deel 2 Terug naar Aldebaran gelezen (en deel 1 opnieuw).

 

Ik blijf onvoorwaardelijk fan van Leo en zijn universum dat hij gecreëerd heeft.

 

Eén negatief ding: hij blijft iets te veel op de nagel kloppen van (extreme) godsdiensttoestanden. Dit hebben we nu ondertussen wel al een paar keer gehad. Hij werkt het wel goed uit, daar niet van.

 

Maar het is een zeer boeiend gegeven met de kubus en die 'andere' wereld. 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Western oneshot Tot de Laatste. Inmiddels "kult" in Frankrijk, maar als Western fan kan mij dit album niet erg boeien. Nergens wordt het echt spannend. Wenig actie, veel dialogen.

Kwaliteit van de tekeningen is over het algemeen bovengemiddeld, maar er zijn toch ook pagina's, die minder zijn en waar beide hoofdrolspelers erg op elkaar lijken. 

Gezien de hoge waardering in Frankrijk waren mijn verwachtingen ook hoog, maar helaas. Dan geef ik toch de voorkeur aan die andere vrij nieuwe Westernreeksen: Lonesome en Gunfighter.

De hardcover ziet er prachtig uit en er is ook prima papier gebruikt. De lettering is daarentegen wat grijzig van tint/flets, jammer. Mis verder een schutbladtekening, nu volledig zwart. Score voor nu: *5,5/10.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
17 uren geleden, Hardcover zei:

Western oneshot Tot de Laatste. Inmiddels "kult" in Frankrijk, maar als Western fan kan mij dit album niet erg boeien. Nergens wordt het echt spannend. Kwaliteit van de tekeningen is over het algemeen bovengemiddeld, maar er zijn toch ook pagina's, die minder zijn en waar beide hoofdrolspelers erg op elkaar lijken. 

Gezien de hoge waardering in Frankrijk waren mijn verwachtingen ook hoog, maar helaas. Dan geef ik toch de voorkeur aan die andere vrij nieuwe Westernreeksen: Lonesome en Gunfighter.

De hardcover ziet er prachtig uit en er is ook prima papier gebruikt. De lettering is daarentegen wat grijzig van tint/flets, jammer. Mis verder een schutbladtekening, nu volledig zwart. Score voor nu: *5,5/10.

2. Pover verhaal. Weinig origineel en te haastig verteld.

Lettering is in mijn versie mooi zwart 😉

 

*Gisteren op stripweb besteld en vandaag (zaterdag) al geleverd. Als het goed is mag het gezegd worden.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Monster - Naoki Urasawa

Dit blijft toch mijn favoriete reeks van hem. 
 


 

 

D62DBB1D-FA27-4390-9F7D-8AA4C085398F.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
1 uur terug, Aerogi zei:

Centaurus deel 1-5

 

dit was nog eens genieten. Duidelijke verhaallijn, geen rare Dufaux of Bec achtige kronkels en lussen. 

 

En ook al blijkt het een cyclus te zijn, het is echt wel een afgerond verhaal. 

 

 

Vond de opbouw heel goed. Het vijfde deel was voor mij echter een serieuze teleurstelling.

Link naar reactie
6 uren geleden, lukoste zei:

Vond de opbouw heel goed. Het vijfde deel was voor mij echter een serieuze teleurstelling.

Het lijkt de ziekte van Leo te worden. Verderbouwen naar een einde dat zich altijd verder schuift, zonder ooit een echt einde te bieden. Deel vijf had op zichzelf wel rare scenariokronkels.

 

 

 

Link naar reactie

De Lemen Troon delen 1 en 2. Eindelijk eens aan deze reeks begonnen. 

 

In het begin wel wat geschrokken van de tekeningen. Kende Caneschi van De Verschikkelijke Paus en Murena. Dit is toch helemaal iets anders, of vergis ik me?! Iets minder indrukwekkend lijkt me. Wel prachtige gelaatsuitrdukkingen en zeer herkenbare personages.

 

Verhaal is helemaal mijn ding. Rest van de reeks snel besteld.

Link naar reactie
2 uren geleden, lukoste zei:

De Lemen Troon delen 1 en 2. Eindelijk eens aan deze reeks begonnen. 

 

In het begin wel wat geschrokken van de tekeningen. Kende Caneschi van De Verschikkelijke Paus en Murena. Dit is toch helemaal iets anders, of vergis ik me?! Iets minder indrukwekkend lijkt me. Wel prachtige gelaatsuitrdukkingen en zeer herkenbare personages.

 

Verhaal is helemaal mijn ding. Rest van de reeks snel besteld.

Het is inderdaad een hele mooie reeks. Ik hoop wel dat hij in zijn geheel uitgegeven gaat worden want de voortgang gaat erg traag...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
2 uren geleden, Rik zei:

Het is inderdaad een hele mooie reeks. Ik hoop wel dat hij in zijn geheel uitgegeven gaat worden want de voortgang gaat erg traag...

Theo beweert nog altijd dat hij hem gaat maken. Hij is nu bezig aan een Murena. Daarna eventueel?

Het verschil in stijl is ook een verschillende periode in zijn cariere. 16 jaar ervaring doen wel wat met een tekenaar.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Theo beweert nog altijd dat hij hem gaat maken. Hij is nu bezig aan een Murena. Daarna eventueel?

Het verschil in stijl is ook een verschillende periode in zijn cariere. 16 jaar ervaring doen wel wat met een tekenaar.

Thanks, 

Lees inderdaad op bdgest dat het 7de deel er nog zou moeten komen. Fingers crossed want de rugtekening trekt voorlopig op niet veel 🙃

Link naar reactie

Black OP (Desberg/Labiano) aan het herlezen. Aangename verrassing. Ik wist dat ik dit ooit goed vond, maar nu zoveel jaren later geniet ik nog steeds van dit verhaal over de CIA en hun connecties met de Russische maffia. 
 

Net ontdekt dat er blijkbaar een vervolg is. Iemand dat al gelezen?

 


 

 

4AF71064-60A7-47AE-9D2D-FF7E1B932C82.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
2 uren geleden, mojo zei:

Black OP (Desberg/Labiano) aan het herlezen. Aangename verrassing. Ik wist dat ik dit ooit goed vond, maar nu zoveel jaren later geniet ik nog steeds van dit verhaal over de CIA en hun connecties met de Russische maffia. 
 

Net ontdekt dat er blijkbaar een vervolg is. Iemand dat al gelezen?

 


 

 

4AF71064-60A7-47AE-9D2D-FF7E1B932C82.jpeg

Bedoelt ge de nummers 7 en 8? Die waren ook wel goed. Toffe reeks inderdaad.

Link naar reactie
12 uren geleden, lukoste zei:

Bedoelt ge de nummers 7 en 8? Die waren ook wel goed. Toffe reeks inderdaad.

Ja, ik heb die toen blijkbaar gemist. Ik zal eens rondkijken of ik die nog ergens kan vinden. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Begonnen met Y The last man (Vaughan/Guerra) te herlezen. Ondertussen al een jaar of 10 geleden en ben er hele stukken van vergeten, maar stelt zeker niet teleur. 
 

 

C5D81C67-EB18-4334-A66E-90B8DEE813DA.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 23/5/2020 om 19:59, mojo zei:

Begonnen met Y The last man (Vaughan/Guerra) te herlezen. Ondertussen al een jaar of 10 geleden en ben er hele stukken van vergeten, maar stelt zeker niet teleur. 
 

 

C5D81C67-EB18-4334-A66E-90B8DEE813DA.jpeg

Ondertussen het laatste deel herlezen. Deze serie blijft na al die jaren even goed en leest enorm vlot. Een klassieker en aanrader. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
21 uren geleden, mojo zei:

Ondertussen het laatste deel herlezen. Deze serie blijft na al die jaren even goed en leest enorm vlot. Een klassieker en aanrader. 

Na de eerste twee , of waren het er drie, delen in het Nederlands gelezen te hebben heb ik de rest in het Engels gelezen. Is eigenlijk de enige reeks/strip die ik ooit in een andere taal gelezen heb. Wellicht omdat ik de eerste delen zo goed vond dat ik wilde weten waar het eindigde. Super reeks. 

Link naar reactie
22 uren geleden, mojo zei:

Ondertussen het laatste deel herlezen. Deze serie blijft na al die jaren even goed en leest enorm vlot. Een klassieker en aanrader. 

Ik had die als losse comics en heb die nog eens gekocht als Absolute Edition. Dat zijn prachtuitgaves. Groot, stevig, met extras en alles in drie delen.

 

 

 

Link naar reactie

image.png.965c2e438bdb5ed9d4cf0b5a215b22a6.png

 

Death Note complete edition. Deze lag hier al meer dan een jaar. Ik had die ooit geintrigeerd meegenomen omdat ik het een mooi exemplaar vond. Nu met Corona toch eindelijk eens de tijd gevonden en niet meer gestopt. Een echte pageturner. Ik zit over de 800 van de 2500 pagina's en heb me nog geen moment verveeld. 

In mijn Manga-Top zou ik hem toch net onder Nausicaä op de tweede plaats zetten.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

image.png.965c2e438bdb5ed9d4cf0b5a215b22a6.png

 

Death Note complete edition. Deze lag hier al meer dan een jaar. Ik had die ooit geintrigeerd meegenomen omdat ik het een mooi exemplaar vond. Nu met Corona toch eindelijk eens de tijd gevonden en niet meer gestopt. Een echte pageturner. Ik zit over de 800 van de 2500 pagina's en heb me nog geen moment verveeld. 

In mijn Manga-Top zou ik hem toch net onder Nausicaä op de tweede plaats zetten.

€35 voor 2500 pagina's. Wat een knaller.

https://www.bol.com/nl/f/death-note/9200000077049929/?country=BE

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...