Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

De Adelaars van Rome aan het herlezen. Prachtig getekend epos. Ik ben onder de indruk.  
 

 

C435D380-761C-4423-8B0D-4D77EF171D8E.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
2 hours ago, Eemis said:

De eerste helft van Death Note is zééér goed maar er is zoveel betere manga. 

Dat klopt, maar dan moet er eens een topic over gestart worden in het manga-subforum? De 2de helft van DN is trouwens toch ook nog zeer goed?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Het probleem van Manga is dat er naast Zeeer goede manga, ook veel slechte is. Net zoals in elk genre. Maar voor wie het niet echt volgt is het niet altijd gemakkelijk om daarin een goede keuze te maken. Tweede probleem is het schap in de winkel. Daarin zitten vaak series van deel 4 tot 17 of zo, maar is het niet duidelijk of je veilig kan inspringen.

Zijn er goede sites hiervoor?

 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Ambreville zei:

Het probleem van Manga is dat er naast Zeeer goede manga, ook veel slechte is.

Bijkomend probleem: er is veel goeie en heel goeie manga die de vertalingen niet halen. En er zijn veel goeie manga die, door de manier van werken ginder, na een tijd bagger worden.

(desgewenst splitsen we dit af naar de rayon manga)

Link naar reactie

Vanavond vlieg ik weer in death note. Ook wel eens interessant, dat van rechts naar links lezen. Ik zie op veel sites Berserk als absolute nummer 1 vermeld worden wat manga betreft. Maar een 40-tal delen is wel stevig om in te stappen. 

 

Hoop dat manga me blijft aanspreken. Comics niet echt veel gelezen, enkele de beste/bekendste  (Y The last man, Preacher, Ronin, Walking dead etc.). Kon me toch niet zo bekoren als de beste strips.

Link naar reactie
19 uren geleden, lukoste zei:

Vanavond vlieg ik weer in death note. Ook wel eens interessant, dat van rechts naar links lezen. Ik zie op veel sites Berserk als absolute nummer 1 vermeld worden wat manga betreft. Maar een 40-tal delen is wel stevig om in te stappen. 

 

Hoop dat manga me blijft aanspreken. Comics niet echt veel gelezen, enkele de beste/bekendste  (Y The last man, Preacher, Ronin, Walking dead etc.). Kon me toch niet zo bekoren als de beste strips.

Altijd een liefhebber geweest van de europese strip. 

Toch soms uitstapjes gemaakt. 

Berserk heb ik zeker in het begin enorm van genoten, maar op een gegeven moment werd het teveel dark side voor mij. Teveel demonen shit, toen ben ik gestopt. 

Ik vond Vinland Saga ook wel heel goed. 

Het nadeel van Manga blijft de lange verhaallijnen. Het duurt en het duurt maar. Je moet er echt de tijd voor nemen en die ontbreekt. Daarnaast begint het vaak heel sterk, maar zwakt het enorm af. Waarschijnlijk omdat het te lang duurt. Zo vond ik Monster ook enorm sterk beginnen, maar ook zwak eindigen. Deathnote nog niet gelezen, maar daar hoor ik dezelfde geluiden over.  Daar er al heel veel verschenen is, is het wel prettig om in te stappen. Je hoeft niet 1 jaar of langer te wachten tot er weer een nieuw deeltje uitkomt. 

Link naar reactie

De Ridders van Heliopolis deel 4 : lang uitgekeken naar dit slotalbum. Ik ben en blijf grote fan van het tekenwerk van Jérémy na het lezen van dit vierde album. Ook de inkleuring is het vermelden waard. Expressieve gezichten, gedetailleerde decors, spelen met schaduw en licht, duizelingwekkende camerastandpunten... Jérémy blijft een grootmeester binnen het realistische genre. Voor Jodorowsky heb ik het nooit écht gehad. Ik maakte toch een uitzondering voor dit vierluik. Tot en met het derde deel kon ik de mix van historische personages (Napoleon, Lodewijk XI) en esoterisch-magisch gewauwel best wel smaken. Maar in dit vierde deel is het toch echt té veel van het goede. Ik verdenk er Jodorowsky van dat hij al schrijvend tot dit vierde album is gekomen. Er zit wel heel weinig samenhang tussen album 3 en 4. Plots komt de piste van Jack the Ripper erbij om uit te monden in van de pot gerukte sfeer van sciencefiction... Dit SF-sausje bovenop thema's als alchimie, esoterisme, androgynie en seksualiteit was er voor mij echt te veel aan. Tekenwerk : grote klasse, scenario : vooral voor Jodo-fans. En daar hoor ik vooralsnog niet bij.

485648.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
35 minuten geleden, Veto zei:

De Ridders van Heliopolis deel 4 : lang uitgekeken naar dit slotalbum. Ik ben en blijf grote fan van het tekenwerk van Jérémy na het lezen van dit vierde album. Ook de inkleuring is het vermelden waard. Expressieve gezichten, gedetailleerde decors, spelen met schaduw en licht, duizelingwekkende camerastandpunten... Jérémy blijft een grootmeester binnen het realistische genre. Voor Jodorowsky heb ik het nooit écht gehad. Ik maakte toch een uitzondering voor dit vierluik. Tot en met het derde deel kon ik de mix van historische personages (Napoleon, Lodewijk XI) en esoterisch-magisch gewauwel best wel smaken. Maar in dit vierde deel is het toch echt té veel van het goede. Ik verdenk er Jodorowsky van dat hij al schrijvend tot dit vierde album is gekomen. Er zit wel heel weinig samenhang tussen album 3 en 4. Plots komt de piste van Jack the Ripper erbij om uit te monden in van de pot gerukte sfeer van sciencefiction... Dit SF-sausje bovenop thema's als alchimie, esoterisme, androgynie en seksualiteit was er voor mij echt te veel aan. Tekenwerk : grote klasse, scenario : vooral voor Jodo-fans. En daar hoor ik vooralsnog niet bij.

485648.jpg

Jodorowski was ook niet in zijn gewone doen. Jeremy had één voorwaarde gesteld voor het maken. Dat alle vragen op het einde beantwoord zouden zijn, en hij zou de vragen die hij dacht dat beantwoord moesten worden afchecken met Jodo. Jodo heeft het uiteindelijk wel gedaan, maar het is zeker niet zijn normale doen. Vandaar de aliens die er met de horens bijgetrokken zijn.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Watchmen

Vroeger las ik dit regelmatig, maar rond de periode vd film was ik de hype wat beu. 
 

Met de aankondiging v de nieuwe maxi serie rond Rorschach en de tv-serie die goeie kritieken kreeg, toch maar eens aan het herlezen en het blijft wel een klassieker. Zeer goed. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
3 uren geleden, mojo zei:

Watchmen

Vroeger las ik dit regelmatig, maar rond de periode vd film was ik de hype wat beu. 
 

Met de aankondiging v de nieuwe maxi serie rond Rorschach en de tv-serie die goeie kritieken kreeg, toch maar eens aan het herlezen en het blijft wel een klassieker. Zeer goed. 

Ja, bij mij ook een jaarlijks terugkerend ritueel, toch vraag ik mij steeds af wat de achterliggende gedachte over het verweven van

die piraten strip is?, het haalt toch het ritme uit het verhaal.

Het wordt hier min of meer gebruikt als mystificatie, maar EC heeft toch daadwerkelijk wat van deze typische "piracy comics" uitgebracht.

Link naar reactie

Raven 1, goed begin, uitkijken naar een vervolg.

Orks & Goblins 6, een matig verhaal, met weer veel te veel gemijmer over het verleden van de hoofdpersonages. De reden waarom ik bij Dwergen ben afgehaakt. Dat gemijmer haalt de vaart er enkel maar uit en voegt (in mijn ogen) niets toe. 

 

Helaas nog niet toe gekomen aan de nieuwe serie De Drager. Ben benieuwd wat dat brengt, iemand deze al gelezen? 

Link naar reactie

Ik ben de Parker boeken van Darwyn Cooke aan het herlezen. De vorige keer is al een hele tijd geleden, want het enige wat ik me echt nog herinner is de sfeer die in die boeken hangt. De plot en de personages ontdek ik opnieuw.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 18/7/2020 om 23:15, bouncer zei:

Ja, bij mij ook een jaarlijks terugkerend ritueel, toch vraag ik mij steeds af wat de achterliggende gedachte over het verweven van

die piraten strip is?, het haalt toch het ritme uit het verhaal.

Het wordt hier min of meer gebruikt als mystificatie, maar EC heeft toch daadwerkelijk wat van deze typische "piracy comics" uitgebracht.

Ik had het in het begin ook moeilijk met die piratenstrip, maar ondertussen zie ik de meerwaarde er wel van in. Het geeft een sfeer v onvermijdelijke doem mee aan het verhaal, vaak zijn de gebeurtenissen in de piratenstrip een reflectie/commentaar op wat zich op dat moment in het verhaal zelf afspeelt en de drenkeling die uiteindelijk zelf verdoemd is, is een allegorie op 1 vd personages. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
1 uur terug, Vittorio zei:

Au, dat doet pijn, zeker met zo'n reeks. 

 

Kun je geen afspraken over zoiets maken als je een reeks overneemt? 

Heb ik zeker ook geprobeerd, vorig jaar, om een paar dozen over te nemen. Meerdere mensen gevraagd en ze zouden eens kijken, na de vakantie nog eens gevraagd en toen was ondertussen alles door de papierversnipperaar gegaan... Laten we het houden op een misverstand 🙁.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
18 uren geleden, BobFish zei:

@lukoste kent er niks van.

Nee serieus, ik vraag me af wat deze reeks zo goed maakt. Van Van Hamme vind ik het zijn minst werk. De eerste verhalen zijn niveau Rode Ridder. Dan volgt een sterk middenstuk, en wanneer Van Hamme ermee stopt is het om zeep.

Ik merk een bijzonder grote adoratie voor Rosinski. Prima hoor, maar ik zie het niet. Ik vind zijn tekeningen erg inconsistent. Soms zijn personen absoluut onherkenbaar. Zijn laatste album = plaatsvervangende schaamte. Binnen het werk van Van Hamme vind ik Vance en Francq veel leuker. Smaken en kleuren...

Link naar reactie
6 uren geleden, lukoste zei:

Nee serieus, ik vraag me af wat deze reeks zo goed maakt. Van Van Hamme vind ik het zijn minst werk. De eerste verhalen zijn niveau Rode Ridder. Dan volgt een sterk middenstuk, en wanneer Van Hamme ermee stopt is het om zeep.

Ik merk een bijzonder grote adoratie voor Rosinski. Prima hoor, maar ik zie het niet. Ik vind zijn tekeningen erg inconsistent. Soms zijn personen absoluut onherkenbaar. Zijn laatste album = plaatsvervangende schaamte. Binnen het werk van Van Hamme vind ik Vance en Francq veel leuker. Smaken en kleuren...

En toch moet ik Bobfish gelijk geven. Een klassieker als Thorgal wegdoen?????????????

Link naar reactie

Powers (Bendis/Oeming) eens aan het herlezen. Dat is ook al meer dan 10 jaar geleden. Ik heb de serie niet meer gevolgd nadat de auteurs een pauze hadden ingelast. Afhankelijk v hoe goed ik het nog vind, zal ik de ontbrekende delen eens zoeken. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...