Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...

Gast Kontiki

Recommended Posts

• Reacties 2,9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Powers (Bendis/Oeming) eens aan het herlezen. Dat is ook al meer dan 10 jaar geleden. Ik heb de serie niet meer gevolgd nadat de auteurs een pauze hadden ingelast. Afhankelijk v hoe goed ik het nog vind, zal ik de ontbrekende delen eens zoeken. 

Link naar bericht
10 uren geleden, Ambreville zei:

Maar goed dat hij dan nog niet aan de Chinkel begonnen was ;)

De Chninkel. Nog zoiets...

Ik ben ongeveer 8 jaar geleden intensief strips beginnen lezen. Ben begonnen met de top op stripinfo. Nooit begrepen wat De Chninkel daar doet.

Link naar bericht
2 uren geleden, lukoste zei:

De nieuwe Roodbaard.

Veel beter dan dit kan het qua scenario en tekeningen niet worden!

Ik vind het grafisch juist tegenvallen... Ach, meningen kunnen verschillen, en dat is maar goed ook!

Link naar bericht

Een seconde later, van Maltaite en Zidrou. Eerst met veel plezier..... en dan gaat het helemaal mis:

11.thumb.jpg.31fcde90b51de6dc9d0dba8bdcbfa235.jpg

Huh?

Op de volgende pagina nog de opmerking 'Het is niet helemaal voor niets geweest'. Dat is het wel. Zidrou zet van alles uit en lost niks op. Soms pik ik zoiets, soms niet. In dit geval dus niet.

Link naar bericht

Het is wel vaker zo bij Zidrou: hij heeft een interessant idee waar hij mee aan de slag gaat, maar hij weet er niet altijd een goed einde aan te breien. Zie ook La Mondaine. Het eerste deel vond ik geweldig, maar het tweede deel raakte kant nog wal.

Link naar bericht
50 minuten geleden, Vittorio zei:

Benieuwd hoe @cincodat ervaren heeft, als kersverse en onbevangen Mondaine-lezer.

Ik zie niet dadelijk waar er een probleem is met het tweede deel.

Ik zat nog met deel 1 in mijn hoofd want het verbaasde me dat ze met deze scène wegkwamen.

afbeelding.thumb.png.e0a11b3416c858bf6f78d0c333febd95.png

Strips zijn ondertussen zo een niche vorm van ontspanning dat ze onder de radar kunnen vliegen op allerlei vlakken.

Kan je je voorstellen dat een film deze scène zou doen? Je zou nogal wat outrage horen.

En dan het feit dat het hoofdpersonage door deze meid geobsedeerd raakt na dit aanschouwd te hebben en dat 'ie daar enkele jaren later (deel 2) nog mee in zijn hoofd zit...

Link naar bericht
24 minuten geleden, Waldorf zei:

In het tweede deel ging Zidrou zoveel zijpaden bewandelen dat de originele insteek, een agent bij de zedenpolitie van Parijs in de jaren 1930, volledig ondergesneeuwd raakte.

Was dat ook niet omdat hij het contrast wou aantonen tussen de sfeer eind jaren '30 voor WO II in boek 1 en de situatie begin jaren '40 tijdens WO II in boek 2?

Link naar bericht

Maar dat is toch niet interessant? Lax had al Vel d'Hiv gemaakt. Zidrou had met het eerste deel van La Mondaine goud in handen. Alles zat goed: interessante setting, boeiende personages, de juiste toon om het over seks te hebben en een fantastische tekenaar van mensen. En dan in deel twee toch per se de Tweede Wereldoorlog er bij sleuren inclusief de jodenvervolging. En in Een seconde later is het weer zo: goed uitgangspunt voor een verhaal, boeiende personages, en plots weet Zidrou niet meer waarin of waaruit met zijn verhaal.

Link naar bericht
53 minuten geleden, Waldorf zei:

Maar dat is toch niet interessant? Lax had al Vel d'Hiv gemaakt. Zidrou had met het eerste deel van La Mondaine goud in handen. Alles zat goed: interessante setting, boeiende personages, de juiste toon om het over seks te hebben en een fantastische tekenaar van mensen. En dan in deel twee toch per se de Tweede Wereldoorlog er bij sleuren inclusief de jodenvervolging. En in Een seconde later is het weer zo: goed uitgangspunt voor een verhaal, boeiende personages, en plots weet Zidrou niet meer waarin of waaruit met zijn verhaal.

De aanzet voor dat thema zit toch ook al verwerkt in de openingsscène van het eerste album.

Ik zal bij een volgende lezing er nog eens op letten of die switch in het tweede album geforceerd aanvoelt.

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...