Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

4 minuten geleden, kbellon zei:

Ik vind dat alles nogal weinig afgelijnd is. Er is amper iets geweten over hoe het Hof van Azuur net werkt, wat de Aurorabron exact is, waarom enkel de kinderen bronnenzoeker kunnen worden, etc. Maar misschien volgen de antwoorden daarop nog wel ;) 

 

Ja, druppelsgewijs kom je meer te weten.

Link naar reactie
8 uren geleden, cinco zei:

 

En ligt de tekenstijl je?

Ja dat wel, ik stoorde me enkel in het eerste deel aan de wijze waarop de tanden getekend werden om een of andere reden. Maar dit was anders (en beter) in deel 2. Maar na deel 2 uit te lezen toch nog iets enthousiaster en deel 3 is ook aan een hoger tempo gestart :D 

Link naar reactie
8 uren geleden, kbellon zei:

Ja dat wel, ik stoorde me enkel in het eerste deel aan de wijze waarop de tanden getekend werden om een of andere reden.

 

Tanden?!? :o

 

afbeelding.thumb.png.35335e8c8b8dcc90b24832b15a433798.png

Die kinderen komen uit een armzalige wijk. Budget voor tandhygiëne en een tandarts zal er niet geweest zijn.

Dus daarom dat ze de mensen niet met een oogverblindend gebit van hun sokken kunnen blazen.

 

dentist-with-smile_144627-891.jpg

Link naar reactie

Ik heb de zwart-wit integrale van Aristophania van Editions Black & White. Ik kan wel stellen dat deze serie er enorm veel indrukwekkender uitziet in zwart-wit. Hij doet daar heel sterk aan Loisel denken, maar doet toch zijn eigen ding.

 

Ik kan nu geen foto nemen, dus maar een dedi die in die boek staat.

 

image.thumb.png.d7fc7f8961ea2b9b71d5914ef64f197b.png

 

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, cinco zei:

 

Klaar ondertussen met deel 3?

 

Ja hoor, maandag uitgelezen. Ik vond het derde deel een stuk fijner dan de eerste 2. Ik ben wel benieuwd naar het einde, maar ik heb geen probleem met een jaar te moeten wachten. En dat is voor mij altijd wel een signaal of ik iets heel goed vind of niet. Bij series die ik heel graag lees, heb ik na het neerleggen van het album meteen zin om het volgende te lezen en kan ik haast niet wachten tot het uitkomt.

Link naar reactie
4 minuten geleden, kbellon zei:

Ja hoor, maandag uitgelezen. Ik vond het derde deel een stuk fijner dan de eerste 2. Ik ben wel benieuwd naar het einde, maar ik heb geen probleem met een jaar te moeten wachten. En dat is voor mij altijd wel een signaal of ik iets heel goed vind of niet. Bij series die ik heel graag lees, heb ik na het neerleggen van het album meteen zin om het volgende te lezen en kan ik haast niet wachten tot het uitkomt.

 

Zijn het gros van je vragen die je had na 1 en 2 nu weggewerkt?

 

Ben benieuwd hoe duister het verhaal gaat worden in dat laatste deel.

Er is genoeg potentieel om de personages zware keuzes te laten maken in de op stapel liggende confrontaties.

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, cinco zei:

 

Zijn het gros van je vragen die je had na 1 en 2 nu weggewerkt?

Ja toch wel, maar er blijven wel zaken wat ambigue. Zoals vanwaar komt dat zwart azuur en waarom is de koning daar de enige bron van etc. Lijkt vooral handig voor het verhaal te kunnen vertellen, zonder dat er een verklaring achter zit. Maar bij Long John Silver vond ik ook alles netjes afgewerkt in het slot, dus verwacht dit hier ook wel.

Link naar reactie
24 minuten geleden, Krimson zei:

Chinaman integralen , zonder dossier maar de verhalen blijven goed tot steengoed . Nu in deel 3 bezig daarna begin ik aan het nieuwe deel.

Dit weekend al het nieuwe deel gelezen en goed bevonden.

Tevens zin gekregen in de oude delen, maar die zitten in dozen achter de schotten, dus dat is voor later. 😀😀😀

Link naar reactie

     

3 uren geleden, Ambreville zei:

L en Watari zijn net dood.

 

Ik had zowel de manga gelezen als de anime gekeken.

De anime voegde vreemd genoeg deze scène met onderliggende sexual tension toe vlak voor L zijn noodlot tegemoet ging.

 

"you and I will be parting way soon"

 

 

Link naar reactie
14 minuten geleden, SPeeDy zei:

Je wil toch de apotheose niet missen denk ik. Ik zou doorlezen, heb dat ook gedaan en geen spijt van gehad

 

Nu heb ik zin om dat after-L gedeelte van de anime nog eens te herbekijken.

Near en Mello. Ik heb hun namen opnieuw moeten opzoeken.

 

afbeelding.png.e076d1e361d356b26585468dcd849870.png

Link naar reactie
1 uur geleden, Ambreville zei:

 

 

ze zeggen zelf hoe het staat met het verhaal.

 

Het is gelukkig maar 1 boekje, maar de vooruitgang valt wat tegen.

 

 

 

Het duurt wel even voor alles weer op kruissnelheid komt.

De anime heeft de after-L storyline dan ook danig ingekort.

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...