Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Waldin 1 en 2, oorspronkelijk aangetrokken door het feit dat er hints naar mijn geboortestreek inzitten en de fantasy setting. Het is best aardig getekend (de gezichten zijn niet volledig consistent), maar het verhaal... daar is momenteel weinig pak aan. Weinig verhaal en vol standaard fantasy clichés. Wel tof om een half uurtje je hoofd mee leeg te maken. Maar had iets meer verwacht.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Eindelijk alle delen Wollodrïn bij elkaar verzameld en uitgelezen! Fantastisch!

 

Nu beginnen aan Azimut, de serie waar dit jaar het laatste deel van uitkwam. Ik ben na een paar pagina's alweer helemaal om: scenarist Lupano laat zich hier zien van zijn meest bizarre kant, wat een fantasie! Hij is toch een van mijn favoriete, nog levende, scenaristen (ook bekend van Alim de leerlooier, De Engelsman die niet van vuurwapens houdt, Krasse Knarren) Ik heb vroeger de eerste twee Azimut-delen gelezen, nu herlees ik die met nog drie boeken erachteraan.

 

Azimut-002-t.thumb.png.d53e34ef56b8d79e38b558b2d8ae6045.png

 

Wie kent trouwens Lupano's series Het rechte pad, Moordenaar op maat, De eer van de Tzaroms en Barricades? Die series heb ik niet gelezen. Barricades komt sowieso mijn huis niet in want ik heb ooit met mezelf afgesproken dat ik zulke series, waarbij voor elk album een andere tekenaar wordt ingehuurd, links laat liggen. Over de andere drie hoor ik graag jullie reacties

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Daan zei:

Is er trouwens nog iemand die de hele Azimut-serie heeft? Het viel me op dat alleen deel 2 geen foliedruk heeft. Een aanlever- of drukfoutje? In andere woorden: zijn alle delen 2 zonder glanslaagje?

Bij mij ook zonder foliedruk van deel 2

 

Link naar reactie
6 uren geleden, lukoste zei:

2. Super. 2 delen plezier.

Ik zal mijn ogen eens open houden...

 

Op 24/4/2021 om 15:11, Daan zei:

Ennuh.... zeker lezen, het is erg verrassend en leuk!

Ik heb ze net uit en wat is Azimut een bizarre en grappige fantasiewereld, ik heb er erg van genoten!

 

Wel heb ik me weer eens ernstig geërgerd aan de vertaling. Tjonge, hoe moeilijk kan het zijn om toch ten minste dezelfde namen voor personages en plaatsen aan the houden doorheen de serie? Daedalus gebruikte maar liefst vier vertalers voor deze 5-delige reeks: Kris de Saeger, Frank Vanzeer, Xmed en Christophe Deconinck. Alleen die laatste mocht twee delen doen (4 en 5) en dan krijg je problemen wanneer er (waarschijnlijk) geen overdracht plaatsvindt tussen de vertalers en zij ook niet de moeite nemen om zich te verdiepen in het werk van hun voorgangers. Batis/Bâtis heet in het derde deel opeens Mannekin en zelfs hoofdpersoon Manie heet in datzelfde deel opeens Crookie om dan in 4 weer gewoon Manie te heten... Het land van de kleine kereltjes op lange benen heet in deel 1 Kleinghistan en de volgende delen Kleingrutistan. Ongerijmdheden worden Schepsels en Principalen worden in deel 4 opeens Primordialen... Tjongejongejonge! Waarom houdt Daedalus geen overzicht? GRRRR, het zet een totaal onverdiende domper op deze serie!

 

Link naar reactie
58 minuten geleden, Daan zei:

Ik zal mijn ogen eens open houden...

 

Ik heb ze net uit en wat is Azimut een bizarre en grappige fantasiewereld, ik heb er erg van genoten!

 

Wel heb ik me weer eens ernstig geërgerd aan de vertaling. Tjonge, hoe moeilijk kan het zijn om toch ten minste dezelfde namen voor personages en plaatsen aan the houden doorheen de serie? Daedalus gebruikte maar liefst vier vertalers voor deze 5-delige reeks: Kris de Saeger, Frank Vanzeer, Xmed en Christophe Deconinck. Alleen die laatste mocht twee delen doen (4 en 5) en dan krijg je problemen wanneer er (waarschijnlijk) geen overdracht plaatsvindt tussen de vertalers en zij ook niet de moeite nemen om zich te verdiepen in het werk van hun voorgangers. Batis/Bâtis heet in het derde deel opeens Mannekin en zelfs hoofdpersoon Manie heet in datzelfde deel opeens Crookie om dan in 4 weer gewoon Manie te heten... Het land van de kleine kereltjes op lange benen heet in deel 1 Kleinghistan en de volgende delen Kleingrutistan. Ongerijmdheden worden Schepsels en Principalen worden in deel 4 opeens Primordialen... Tjongejongejonge! Waarom houdt Daedalus geen overzicht? GRRRR, het zet een totaal onverdiende domper op deze serie!

 

Dat zal nu wel verbeteren nu Dieter van Tilburgh, van vertaalbureau vertaalburgh, er in vaste dienst is genomen.

Link naar reactie
Op 23/4/2021 om 15:59, Daan zei:

Eindelijk alle delen Wollodrïn bij elkaar verzameld en uitgelezen! Fantastisch!

 

Nu beginnen aan Azimut, de serie waar dit jaar het laatste deel van uitkwam. Ik ben na een paar pagina's alweer helemaal om: scenarist Lupano laat zich hier zien van zijn meest bizarre kant, wat een fantasie! Hij is toch een van mijn favoriete, nog levende, scenaristen (ook bekend van Alim de leerlooier, De Engelsman die niet van vuurwapens houdt, Krasse Knarren) Ik heb vroeger de eerste twee Azimut-delen gelezen, nu herlees ik die met nog drie boeken erachteraan.

 

Azimut-002-t.thumb.png.d53e34ef56b8d79e38b558b2d8ae6045.png

 

Wie kent trouwens Lupano's series Het rechte pad, Moordenaar op maat, De eer van de Tzaroms en Barricades? Die series heb ik niet gelezen. Barricades komt sowieso mijn huis niet in want ik heb ooit met mezelf afgesproken dat ik zulke series, waarbij voor elk album een andere tekenaar wordt ingehuurd, links laat liggen. Over de andere drie hoor ik graag jullie reacties

 

 

Lupano, Leo, Brunschwig.

M.i. op dit moment de scenaristen die consistent sterke albums afleveren. Ik ben geen superveellezer, dus vul gerust aan.

Link naar reactie

Tarzan van Bec & Subic net uit. 

Duidelijk de winnaar van het jungle-tournooi. De strip maakt een prachtige overgang over de jeugd van Tarzan tussen de apen naar spreken en woorden om uiteindelijk als Lord Greystoke te eindigen. Of hoe je van een versleten verhaal toch een interessante en goede strip kan maken.

 

image.thumb.png.513593ab22fd3285ae6485c5ae770d7e.png

 

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Ambreville zei:

Tarzan van Bec & Subic net uit. 

Duidelijk de winnaar van het jungle-tournooi. De strip maakt een prachtige overgang over de jeugd van Tarzan tussen de apen naar spreken en woorden om uiteindelijk als Lord Greystoke te eindigen. Of hoe je van een versleten verhaal toch een interessante en goede strip kan maken.

 

image.thumb.png.513593ab22fd3285ae6485c5ae770d7e.png

Kijk al uit naar een NL versie, deze is de recent in het Frans uitgekomen versie neem ik aan?

Link naar reactie
7 uren geleden, mojo zei:

Ik ga aan de nieuwe Brubaker beginnen. 

image.thumb.jpeg.03c3ea04c69188e1d6f3d5323343d9f6.jpeg

 


en hij was top!

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Uit de bib ontleend, Zaroff. Intrigerend begin. 
 

image.thumb.jpeg.f5832d475671205da48173e071f47b87.jpeg

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
16 uren geleden, mojo zei:

Uit de bib ontleend, Zaroff. Intrigerend begin. 
 

image.thumb.jpeg.f5832d475671205da48173e071f47b87.jpeg

 

Genoten van dit survival verhaal, waarbij het hoofdpersonage een even grote klootzak (mss zelfs groter) is als diegenen die hem opjagen. 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
14 minuten geleden, Lichtman zei:

TER gelezen. Onlangs na een blik op de cover en de eerste pagina's aangeschaft. Tegen mijn gewoonte in meteen ook deel 2 meegenomen (goede raad van mijn vriendin), en beide delen in één ruk gelezen. Knap verhaal, mooi tekenwerk. Hier met deel 3 !! :)

De tweede reeks is al begonnen bij Maghen.

 

 

 

Link naar reactie

Met het goeie weer de laatste dagen, een paar reeksen (eindelijk) volledig gelezen.

 

De meesters van de gerst.

Ik zag dit altijd terugkomen in de top lijstjes. Alleen de titel gaf me niet meteen een reden om dit aan te schaffen. Toen er een integrale is uitgekomen, toch maar gewaagd. Zit echt wel goed in mekaar. De tijdsprongen maken het niet altijd makkelijk, je moet telkens moeite doen om je opnieuw de verouderde / nieuwe personages in te leven.

 

Maar op de duur keek je wel uit naar het volgende deel. Het laatste deel vond ik dan weer een beetje een afknapper. Er worden wel nog een paar dingen uitgeklaard, maar ik had gedacht dat het een verhaal ging zijn ergens in de jaren 2030. 

 

Rani.

Het eerste deel is ergens uitgekomen in 2010 dacht ik. Altijd jammer dat je dan weet dat je heel lang moet wachten. Opnieuw het zit goed in mekaar, maar wel héél veel toevalligheden hoe de hoofdpersonages mekaar steeds weer overal tegenkomen. In de laatste delen kon ik wat moeilijker volgen met al die Franse 'chefs' die in India gevestigd zijn.

 

Tango. Vind ik hele goeie strips, niet te ingewikkeld, vrij rechtoe rechtaan, en stelselmatig kom je steeds meer te weten over de 2 hoofdpersonages. De decors in de eerste delen vond ik ferm. Het laatste deel was misschien wel het minste, vooral de afwezigheid van de decors die je wel in de voorgaande delen hebt. Ik hou wel van de humor tussen de 2 protagonisten. 

Link naar reactie

Prometheus van Bec, album nr 17. 
 

Ik stop er mee. Had dit al veel langer moeten doen. Bec heeft de neiging om met iets te beginnen wat op het eerste gezegd echt geweldig is, zoals bvb de Titanic die opduikt, vliegtuigen die uit de lucht vallen etc, maar gaandeweg wordt dit zo'n wirwar van verhaallijnen. 

 

Ik denk dat er nu 4 tijdsperiodes zijn waar mensen in aanwezig zijn. Ik kan eigenlijk totaal niet meer volgen. Ze kunnen zo nog 20 albums doorgaan

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...