Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

6 uren geleden, Aerogi zei:

Prometheus van Bec, album nr 17. 
 

Ik stop er mee. Had dit al veel langer moeten doen. Bec heeft de neiging om met iets te beginnen wat op het eerste gezegd echt geweldig is, zoals bvb de Titanic die opduikt, vliegtuigen die uit de lucht vallen etc, maar gaandeweg wordt dit zo'n wirwar van verhaallijnen. 

 

Ik denk dat er nu 4 tijdsperiodes zijn waar mensen in aanwezig zijn. Ik kan eigenlijk totaal niet meer volgen. Ze kunnen zo nog 20 albums doorgaan

Bij 12 ben ik voorlopig gestopt, ik wilde eerst maar eens afwachten hoe enthousiast anderen zijn. Jammer, dat Bec het allemaal zo groots en langdradig maakt. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Undertaker 5: De Witte Indiaan

Solide Western, maar ik zou de vorige delen nog eens moeten herlezen. Ik ben fan van de tekeningen van Meyer.

 

image.thumb.png.4729472d282d91c26f5e152e021af18b.png

 

Konvooi 15: De privé-jacht

Veel verwijzingen naar eerdere albums. Er wordt duidelijk een nieuwe verhaallijn/cyclus opgezet en ook hier zou ik eerdere delen eens moeten herlezen, maar ik blijf dit een heel toffe SF reeks vinden.

 

image.thumb.png.a44bda9b810bfc99d4712d17e01fa6c1.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
12 minuten geleden, mojo zei:

Undertaker 5: De Witte Indiaan

Solide Western, maar ik zou de vorige delen nog eens moeten herlezen. Ik ben fan van de tekeningen van Meyer.

 

 

Het tweeluik van 3 en 4 is momenteel mijn favoriet in deze reeks.

Persoonlijk mis ik de aanwezigheid van Lin en Rose in 5, maar de verhaalkwaliteit blijft sterk.

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Het tweeluik van 3 en 4 is momenteel mijn favoriet in deze reeks.

Persoonlijk mis ik de aanwezigheid van Lin en Rose in 5, maar de verhaalkwaliteit blijft sterk.

Voorlopig mis ik die niet, maar ik ben een beetje voorzichtig met tweeluiken in het algemeen. Het eerste deel vind ik vaak boeiend, maar het vervolg stelt regelmatig teleur tov de verwachtingen uit deel 1.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
46 minuten geleden, Aleksandr zei:

Delgadito gelezen, deze keer heeft iemand ze al ingekleurd

Cochise is 70 jaar oud geworden, de Grote Geronimo zelfs 80,

van Delgadito heb ik slechts 4 verhalen gevonden,

waar blijft het vervolg?

Een deel 5 is er nooit gekomen.

Toen ik zag dat er een gekleurde integrale zou komen, had ik gehoopt dat een vervolg erbij zat, maar helaas.

Als ik Delgadito herlees, dan lees ik altijd enkel de eerste 3 delen, die vormen een mooi afgerond geheel. Deel 4 is best goed, maar heeft zonder vervolg geen waarde voor mij (enkel irritatie). 

Link naar reactie
23 uren geleden, De Hollander zei:

Een deel 5 is er nooit gekomen.

Toen ik zag dat er een gekleurde integrale zou komen, had ik gehoopt dat een vervolg erbij zat, maar helaas.

Als ik Delgadito herlees, dan lees ik altijd enkel de eerste 3 delen, die vormen een mooi afgerond geheel. Deel 4 is best goed, maar heeft zonder vervolg geen waarde voor mij (enkel irritatie). 

misschien moesten we eens crowd gaan funden?

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
48 minuten geleden, Blutch zei:

Begonnen in deel 5 van de Tanguy en Laverdure-integrale. Ben een grote fan van Charlier, maar T&L had ik altijd links laten liggen omdat ik vreesde dat het wat dubbelop was met Buck Danny. Maar het valt goed mee; de reeks heeft wel degelijk een eigen, beetje luchtiger karakter. 

Dit is wel het meest omstreden deel van de reeks. Er wordt naar de atoomproeven op Mururoa vandaag anders tegenaan gekeken dan toen deze verhalen voor het eerst uitkwamen.

De 2 integralen die hier op volgen vormen in mijn opinie de beste delen uit de reeks.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
23 hours ago, Rik said:

Dit is wel het meest omstreden deel van de reeks. Er wordt naar de atoomproeven op Mururoa vandaag anders tegenaan gekeken dan toen deze verhalen voor het eerst uitkwamen.

De 2 integralen die hier op volgen vormen in mijn opinie de beste delen uit de reeks.

De maand van de vampier (deel 7) is fantastisch. Voor mij het absolute hoogtepunt. Zat op het puntje van mijn stoel :)

Link naar reactie
Op 19/9/2021 om 11:44, Rik zei:

Dit is wel het meest omstreden deel van de reeks. Er wordt naar de atoomproeven op Mururoa vandaag anders tegenaan gekeken dan toen deze verhalen voor het eerst uitkwamen.

De 2 integralen die hier op volgen vormen in mijn opinie de beste delen uit de reeks.

 

Klopt. Dat gezagsgetrouw militarisme in zowel T&L als Buck Danny is sowieso iets waar je wat doorheen moet kunnen prikken als je van die reeksen wil genieten.

 

Intussen Lonesome 1 & 2 gelezen. Aangename kennismaking. Ik hou meer van Swolfs de tekenaar dan van Swolfs de scenarist, maar het is verfijnder dan Durango, ondanks het vele geweld.

Link naar reactie
Op 20/9/2021 om 19:15, kbellon zei:

Carthago 1-10. Vroeger enkel de eerste delen gelezen, maar wel verder aangevuld. En deel 10 zou normaal wat een afgerond verhaal moeten verzorgen (ondertussen reeds gevolgd door een tweeluik in het frans en een opkomend 13e album dat een nieuw tweeluik zou starten)

 

Als ik het goed begrepen heb, dan zijn delen 11 en 12 geen vervolg, maar een verdiepingslag op personages uit delen 1 t/m 10. Wat 13 brengt, geen idee?

Link naar reactie

Undertaker 5 en 6 gelezen en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben. Hef verhaal telt teveel personnages met net zoveel namen en is nodeloos ingewikkeld gemaakt. Wie noemt er nu twee belangrijke karakters Chato en Chucho... Ook de vertaler leverde te vaak broddelwerk waardoor de leeslogica te wensen overliet. Jammer! Ik hoop dat volgende delen weer beter leesbaar zullen zijn.

Link naar reactie
Op 26/9/2021 om 14:18, Daan zei:

Undertaker 5 en 6 gelezen en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben. Hef verhaal telt teveel personnages met net zoveel namen en is nodeloos ingewikkeld gemaakt. Wie noemt er nu twee belangrijke karakters Chato en Chucho... Ook de vertaler leverde te vaak broddelwerk waardoor de leeslogica te wensen overliet. Jammer! Ik hoop dat volgende delen weer beter leesbaar zullen zijn.

 

In het begin was de euforie ook wel erg groot, Undertaker was de nieuwe Blueberry, maar die vlieger gaat echt niet op.

Link naar reactie
11 hours ago, De Hollander said:

 

In het begin was de euforie ook wel erg groot, Undertaker was de nieuwe Blueberry, maar die vlieger gaat echt niet op.

Zo geweldig waren die eerste Blueberry's ook niet. De serie is pas groots geworden door de kans gekregen te hebben te kunnen groeien.

In Dit geval heeft Dorrisson de moed gehad om zijn meest populaire sidekicks (op de Gier na) te parkeren na deel 4. Dat vraagt lef en is een groot risico. Het ensemble is weg, en de begrafenisondernemer kreeg inderdaad te maken met vrij veel nieuwe karakters. Je mag het gerust een dipje noemen in de reeks. Maar ik blijf hem toch de meest interessante western vinden na Blueberry (ttz vanaf de mijn van Prosit).

 

 

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Ambreville zei:

Zo geweldig waren die eerste Blueberry's ook niet. De serie is pas groots geworden door de kans gekregen te hebben te kunnen groeien.

In Dit geval heeft Dorrisson de moed gehad om zijn meest populaire sidekicks (op de Gier na) te parkeren na deel 4. Dat vraagt lef en is een groot risico. Het ensemble is weg, en de begrafenisondernemer kreeg inderdaad te maken met vrij veel nieuwe karakters. Je mag het gerust een dipje noemen in de reeks. Maar ik blijf hem toch de meest interessante western vinden na Blueberry (ttz vanaf de mijn van Prosit).

Voor mij start het hoogtepunt van Blueberry vanaf het IJzeren paard. Tot en met de man met de zilveren ster was Blueberry de held die uiteindelijk alles oploste. Vanaf het IJzeren paard ging het mis met hem. In die zin dat hij in de hoek terecht kwam waar de klappen vielen en niet alles meer naar zijn hand kon zetten. Hij was de eerste held die werd omgeturnd in een antiheld.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
14 minuten geleden, Helstar zei:

Did you hear what Eddie Gein done?

 

Beetje zoals Monsters maar dan wel echt bebeurd en geen fictie. Prachtig tekenwerk maar niet voor de tere zieltjes. 

 

8dfcdf8395535d03ebaea42695fe1551_origina

Die ligt nog op mijn leesstapel. Ik was hem even vergeten. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...