Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

1 uur geleden, Waldorf zei:

Dat het na anderhalf album een heel karwei wordt om door te lezen. Zware teleurstelling.

Had hetzelfde voor met de 8 albums van Kruistocht in 1 lot te kopen (actie op stripweb). 

Best aardige eerste cyclus en daarna bergaf met verschillende niet of snel afgewerkte verhaallijnen. 

Als ik eens tijd vind zet ik deze weer te koop.

Tenzij iemand interesse heeft en me er spontaan op aanspreekt ;) Zijn 1 keer gelezen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik wilde het al heel lang doen, maar deze feestdagen eindelijk begonnen met het herlezen van het derde testament, beginnend met de prequel. Het eerste deel is me al heel goed bevallen. Ik hou wel van de epische sfeer van het verhaal en die de tekeningen uitstralen. 
 

image.jpeg.33f17cd5bfed401acd269ea39902c557.jpeg
 

image.thumb.jpeg.44b8ee4ddc4f89b2b8784b3667bf9e06.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
42 minuten geleden, mojo zei:

Ik wilde het al heel lang doen, maar deze feestdagen eindelijk begonnen met het herlezen van het derde testament, beginnend met de prequel. Het eerste deel is me al heel goed bevallen. Ik hou wel van de epische sfeer van het verhaal en die de tekeningen uitstralen. 
 

image.jpeg.33f17cd5bfed401acd269ea39902c557.jpeg
 

image.thumb.jpeg.44b8ee4ddc4f89b2b8784b3667bf9e06.jpeg

Ik vond het eerste deel ook erg sterk. Daarna vond ik dit minder worden. Qua verhaal dan, de tekeningen blijven steengoed.

Link naar reactie
1 uur geleden, kbellon zei:

Servitude 1-6. Nu halfweg het derde deel. Ik hou van de annexen die extra worldbuilding informatie meegeven. Zijn er nog series met dergelijke uitgebreide worldbuilding die jullie kunnen aanraden?

Recent kwam de 5 Rijken ook wel nog in de buurt :) 

De werelden van Arran: Elfen; dwergen; Orks&Goblins, Magiërs

Meesterinquisiteurs 

Link naar reactie

Le Nageur Solitaire van Olivier Grenson.

Origineel een soort van grafisch dagboekje in een agenda, waar hij in januari 2020 mee begon. Buiten de centrale figuur, een zwemmer met een rode badmuts, was er geen groot scenario of idee. Tot de wereld begon te vergaan. Je voelt het aankomen, en de paginas van 12/13 maart 2020 zijn meesterwerkjes. De rest van het jaar voel je de onzekerheid, de verlossing, terug de wanhoop bij de volgende golf. Het laat wel indruk achter. Op het einde voel je ook die hoop dat 2021 beter ging worden...

Niet echt een strip, maar deze veegt toch wel moeiteloos wat reeksen van de lijstjesmensen door elkaar.

 

image.thumb.png.e69597cc1afa262ad525d1a26bd489c5.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Ondertussen de prequel cyclus van het Derde testament herlezen. Geweldige strip, enorm van genoten. De laatste keer dat ik de albums las, was bij uitgave, maar het is een meerwaarde ze achter elkaar te lezen als 1 verhaal. Voor mij een absoluut geslaagde mix van de bijbel, apocriefe teksten, historische gebeurtenissen en fantasy. Ik ben nu bezig in de oorspronkelijke reeks en ben benieuwd hoe de prequel en de hoofdreeks in elkaar passen. 

 

image.thumb.png.c28b6a0161aaee0b2f39dc982c7ec2c1.png

 

image.thumb.png.6001bba4286013cc25bbbcd8fc374f28.png

 

image.thumb.png.094147a7d50868e7b2c657c2fcceb6f7.png

 

image.thumb.png.20bc4d81305cd710b58de873333110b1.png

 

image.thumb.png.c3dcf365b9f88504e7a72d87c2489859.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 27/12/2021 om 13:00, kbellon zei:

Servitude 1-6. Nu halfweg het derde deel. Ik hou van de annexen die extra worldbuilding informatie meegeven. Zijn er nog series met dergelijke uitgebreide worldbuilding die jullie kunnen aanraden?

Recent kwam de 5 Rijken ook wel nog in de buurt :) 

 Nu ik het laatste deel heb staat dat ook op de planning om helemaal te herlezen.

 

Momenteel het eerste deel van Duivelsprinsen ontleend uit de bib. Ik heb als tiener ooit enkele Jack Vance boeken gelezen en van genoten (ik denk dat het Tschai was en mss nog iets anders ook, maar het is te lang geleden). De duivelsprinsen ken ik echter niet. Als het me bevalt is het mss tijd om Vance te herontdekken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
1 uur geleden, mojo zei:

 Nu ik het laatste deel heb staat dat ook op de planning om helemaal te herlezen.

 

Momenteel het eerste deel van Duivelsprinsen ontleend uit de bib. Ik heb als tiener ooit enkele Jack Vance boeken gelezen en van genoten (ik denk dat het Tschai was en mss nog iets anders ook, maar het is te lang geleden). De duivelsprinsen ken ik echter niet. Als het me bevalt is het mss tijd om Vance te herontdekken.

Het boek of de strip ontleend?

Link naar reactie
Op 26/1/2022 om 18:47, mojo zei:

 Nu ik het laatste deel heb staat dat ook op de planning om helemaal te herlezen.

 

Momenteel het eerste deel van Duivelsprinsen ontleend uit de bib. Ik heb als tiener ooit enkele Jack Vance boeken gelezen en van genoten (ik denk dat het Tschai was en mss nog iets anders ook, maar het is te lang geleden). De duivelsprinsen ken ik echter niet. Als het me bevalt is het mss tijd om Vance te herontdekken.

 

Los van de strip, die mij wat minder beviel, kan ik je toch de Duivelsprinsen boeken aanraden.

Zeker als je een soft spot hebt voor science fantasy.  Lees de boeken best in chronologische volgorde, er is een - zeer beperkte - overkoepelende story arch.

 

En als fantasy je ding is : zeker ook de Lyonesse trilogie van Vance lezen, en zijn schelmenromans met Cugel ( de ogen van de overwereld en Cugel gewroken )

 

Enfin dit geheel vrijblijvend advies uiteraard :)

 

Greetz,

 

LOI

Link naar reactie
20 uren geleden, lordofindifference zei:

 

Los van de strip, die mij wat minder beviel, kan ik je toch de Duivelsprinsen boeken aanraden.

Zeker als je een soft spot hebt voor science fantasy.  Lees de boeken best in chronologische volgorde, er is een - zeer beperkte - overkoepelende story arch.

 

En als fantasy je ding is : zeker ook de Lyonesse trilogie van Vance lezen, en zijn schelmenromans met Cugel ( de ogen van de overwereld en Cugel gewroken )

 

Enfin dit geheel vrijblijvend advies uiteraard :)

 

Greetz,

 

LOI

Ik denk dat ik het wel ga doen na het lezen vd strip. Mss iets voor deze zomer. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Al wat langer geleden uitgekomen, toen niet gekocht, onlangs op de kop getikt dankzij @Wouter Goudswaard
en zojuist uitgelezen: het vierluik Long John Silver. De tekenstijl is niet helemaal mijn ding maar wat een heerlijk piratenverhaal. Eigenlijk voor mij de eerste strip die dat specifieke gevoel wist te benaderen. Zelfs het eerste deel, waarin de zee nog ver weg is, raakt de juiste piratensnaar. Van genoten!

Link naar reactie
On 12/9/2021 at 7:22 PM, kbellon said:

Had hetzelfde voor met de 8 albums van Kruistocht in 1 lot te kopen (actie op stripweb). 

Best aardige eerste cyclus en daarna bergaf met verschillende niet of snel afgewerkte verhaallijnen. 

Als ik eens tijd vind zet ik deze weer te koop.

Tenzij iemand interesse heeft en me er spontaan op aanspreekt ;) Zijn 1 keer gelezen.

Kruistocht een typische reeks van Dufaux die op een geweldige manier begint, maar dan allerlei lussen kronkels waardoor je niet meer kunt volgen. Ik vond de tekeningen wel geweldig.

Link naar reactie
7 uren geleden, Aerogi zei:

Kruistocht een typische reeks van Dufaux die op een geweldige manier begint, maar dan allerlei lussen kronkels waardoor je niet meer kunt volgen. Ik vond de tekeningen wel geweldig.

Idem. Maar dat verhaal verpest het voor mij zo hard dat ik ze niet meer opnieuw ga lezen. Vandaar dat ze te koop staan.

Link naar reactie
2 uren geleden, lukoste zei:

Verre werelden.

 

Wel ff schrikken van die tekeningen. Van het matigste dat ik al ben tegengekomen.

 

 

 

 

 

 

Inderdaad. Zelfde met "de laatste grens" van leo en, jep, dezelfde tekenaar.

Verhaallijn van verre werelden is nog wel okey, maar ook niet bijzonder goed vond ik.

Link naar reactie

Ben op dit moment bezig met Dracula van George Bess (Duitse uitvoering). Wat een prachtig uitgevoerd boek en schitterende zwart wit tekeningen zeg, echt jammer dat dit niet in het Nederlands te krijgen is. Ondanks dat Duits zware kost is met al zijn volzinnen en bewoordingen leest dit boek toch makkelijk weg. Er komt in juni George Bess's Frankenstein uit, die komt er zeker ook!Ebqu3tEXsAE9pnZ.thumb.jpeg.063c81eb1544130ce8101a7dd36e3485.jpegEbqu5XQXYAAikXw.thumb.jpeg.d5c354d1358aa6be6e92c1c532f93fa3.jpeg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Soda aan het herlezen nav de nieuwe serie die recent werd aangekondigd. Ik was de plot/uitvoering v verschillende albums al vergeten. Heel tof om die te herontdekken. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...