Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

20 uren geleden, bammar zei:

@De Hollander 'Daarnaast helpt het niet dat Daedalus een redelijke vertaalachterstand heeft.' Als de lezers stoppen na deel 2 van de reeks, is dat niet bevorderlijk voor de verkoopcijfers. Ieder jaar verschijnt er toch minstens een deel van de goed lopende reeksen.

 

Op zich heb je gelijk, maar helaas kan ik er niets aan. 

Ik irriteer mij aan het uitgave ritme, waarin Daedalus trouwens niet de enige is.

Jammer, want hun fonds vind ik wel het meest aantrekkelijke van alle uitgeverijen.

Link naar reactie
22 minuten geleden, Daan zei:

Da's nog eens uitstel van executie!

Ja… heb nog véééél strips die te lang wachten om gelezen te worden.  Hierdoor koop ik thans bijna geen beeldverhalen meer.  Het eerste deel van Pluto moet qua prachtig tekenwerk en fantastisch verhaal alvast niet onderdoen voor Urasawas andere meesterwerken ‘Monster’ en ‘20th Century Boys’.  Genieten ! 

Link naar reactie
8 uren geleden, Koen Claeys zei:

Ja… heb nog véééél strips die te lang wachten om gelezen te worden.  Hierdoor koop ik thans bijna geen beeldverhalen meer.  Het eerste deel van Pluto moet qua prachtig tekenwerk en fantastisch verhaal alvast niet onderdoen voor Urasawas andere meesterwerken ‘Monster’ en ‘20th Century Boys’.  Genieten ! 

Pluto is een geweldige reeks. Ik vind ze beter dan 20th Century Boys. Persoonlijke smaak natuurlijk 😁

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 3/6/2022 om 16:46, De Hollander zei:

Geïnspireerd door de heruitgave van Arboris, Peter Pan.

Vandaag de serie uitgelezen.

Nu weet ik weer waarom ik dit zolang niet nog een keer uit de kast heb gepakt. De tekeningen zijn geweldig, het scenario is zeer matig, vooral het einde. Het lijkt wel of Loisel geheel geen verbeelding meer had, terwijl een terugkerend onderwerp in de strip toch echt de verbeelding is.

Link naar reactie
  • 1 month later...
29 minuten geleden, Leesplezier zei:

Ben mijn reeks van XIII eindelijk aan het lezen.

Je hebt bingewatching. Dit is bingereading. Had de 'serie' ooit eens gezien, maar de albums zitten zo prachtig in elkaar.

Zeer verslavend. Met hedendaagse strips heb ik dit (jammer genoeg!) niet meer. Ofwel lees ik de verkeerde natuurlijk... .

 

 

Deze video lijkt me toepasselijk.

Ook iemand die begonnen is met de reeks te lezen.

 

 

Link naar reactie
On 7/11/2022 at 10:05 PM, Leesplezier said:

Ben mijn reeks van XIII eindelijk aan het lezen.

Je hebt bingewatching. Dit is bingereading. Had de 'serie' ooit eens gezien, maar de albums zitten zo prachtig in elkaar.

Zeer verslavend. Met hedendaagse strips heb ik dit (jammer genoeg!) niet meer. Ofwel lees ik de verkeerde natuurlijk... .

aan welk album zit je momenteel?

 

Link naar reactie

Losse tongen van Rabaté herlezen, een drama in het landelijke Frankrijk van 1962, waar een nieuwe, jonge pastoor in zijn eerste parochie begint. Rabaté is een meester van het understatement, en hij weet humor en drama te mengen. Een geweldig auteur, volgens mij. Het was ook een moment om nog eens stil te staan bij het immense verlies van Bloann.

 

8CB86474-3BE0-4494-97CD-9139DA0970EF.thumb.jpeg.99339aaf600c977e16b281d786d5f142.jpeg
 

3BBA53D7-78E6-4E48-9B39-15F2537802AC.thumb.jpeg.ea52fab3b6fa858f3827d6e884d8f5e3.jpeg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
44 minuten geleden, Aerogi zei:

gans die Mayflower cyclus vind ik op de duur moeilijk om volgen. 

Toevallig heb ik net het laatste deel uit daarvan.

Moet er wel wat het hoofd bijhouden door al die stambomen, maar dat vind ik allemaal net zo leuk aan deze reeks.

Het is eens wat anders als zoveel strips die ik afdoe als popcorn/nobrainer.

De cyclus is afgerond en ga nu eventjes een luchtig Nero album lezen. Dus momenteel lees ik nu: “De Paardekop”. De politieke steekjes van Sleen vind ik altijd prachtig.

Link naar reactie
15 minuten geleden, cinco zei:

 

Heb je ook het Dagboek van een Fantast gelezen?

Dat is het eigenlijke startpunt van de Robbedoezen door Bravo.

 

afbeelding.png.27c93951447aa8ab47a5f31e993c646c.png


Bedankt voor de info! Heb die liggen, maar moet ik ook nog lezen. Dan leg ik deze even aan de kant om dat album te lezen.

Dus momenteel lees ik: “het dagboek van een fantast” 😅

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik herlees Il était une fois en France. Ook Als in een droom heb ik herlezen. Er verschijnt werkelijk niets in het Nederlands op dit moment. Tot nu toe in 2022 ben ik enkel over Bleekwater, Antananarivo, Meccano en de verderzetting van RIP enthousiast. Voor de rest is het Frans en Engels aankopen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
27 minutes ago, Waldorf said:

Ik herlees Il était une fois en France. Ook Als in een droom heb ik herlezen. Er verschijnt werkelijk niets in het Nederlands op dit moment. Tot nu toe in 2022 ben ik enkel over Bleekwater, Antananarivo, Meccano en de verderzetting van RIP enthousiast. Voor de rest is het Frans en Engels aankopen.

Dat er niets (goed) verschijnt, zie je m.i. ook aan het beperkte aantal recensies op ssz.be

Link naar reactie
29 minuten geleden, Waldorf zei:

Ik herlees Il était une fois en France. Ook Als in een droom heb ik herlezen. Er verschijnt werkelijk niets in het Nederlands op dit moment. Tot nu toe in 2022 ben ik enkel over Bleekwater, Antananarivo, Meccano en de verderzetting van RIP enthousiast. Voor de rest is het Frans en Engels aankopen.

Bij daedalus zijn dit jaar toch vele goede reeksen opgestart zoals De laatste schaduw, De toren, Hard Rescue, Gevangen, Sigrid, De verloren tijd, Sheridan Manor, Legio patria nostra. Ook vervolgdelen van topreeksen zoals de gebroeders Rubinstein, Moeder Amerika, dwergen; Elfen.... Ook one-shots a fake story, Renault, ogen zo blauw, De pin-up van de B24 zijn niet te  versmaden. 

Link naar reactie

Ik ben de reeks Schipbreuk in de Tijd aan het herlezen. Ik heb pas de box met alle 10 de delen aangeschaft en ben bezig in deel 7. De verhalen zijn al 40 jaar oud maar het blijft goede SF. Ik ben vooral benieuwd naar deel 10; Het album dat nooit in het Nederlands is verschenen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
3 uren geleden, Rik zei:

Ik ben de reeks Schipbreuk in de Tijd aan het herlezen. Ik heb pas de box met alle 10 de delen aangeschaft en ben bezig in deel 7. De verhalen zijn al 40 jaar oud maar het blijft goede SF. Ik ben vooral benieuwd naar deel 10; Het album dat nooit in het Nederlands is verschenen.

Ik ben jaloers, wil dit zelf ook graag eens uitlezen, maar vond het een te dure uitgave. 😤😤😤

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

 

Yep. Ik zie me dit jaar geen degelijke top 10 maken.

 

Ik heb wel nog verschillende albums gekocht van voor 2022.

En wat horrormanga.

Bij daedalus zijn dit jaar toch vele goede reeksen opgestart zoals De laatste schaduw, De toren, Hard Rescue, Gevangen, Sigrid, De verloren tijd, Sheridan Manor, Legio patria nostra. Ook vervolgdelen van topreeksen zoals de gebroeders Rubinstein, Moeder Amerika, dwergen; Elfen.... Ook one-shots a fake story, Renault, ogen zo blauw, De pin-up van de B24 zijn niet te  versmaden. Als je daar je gading niet in vindt!!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...