Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

16 minuten geleden, bammar zei:

Bij daedalus zijn dit jaar toch vele goede reeksen opgestart zoals De laatste schaduw, De toren, Hard Rescue, Gevangen, Sigrid, De verloren tijd, Sheridan Manor, Legio patria nostra. Ook vervolgdelen van topreeksen zoals de gebroeders Rubinstein, Moeder Amerika, dwergen; Elfen.... Ook one-shots a fake story, Renault, ogen zo blauw, De pin-up van de B24 zijn niet te  versmaden. Als je daar je gading niet in vindt!!

 

Het Venijn is momenteel mijn favoriete reeks bij Daedalus.

 

afbeelding.thumb.png.741eff1a7b02a9dfce473e67211797f2.png

 

 

Link naar reactie
Op 26/9/2022 om 09:21, Waldorf zei:

Ik herlees de Torens van Schemerwoude. 

 

Wat een grimmige reeks. Het was lang geleden dat ik dit las, en veel was ik vergeten. De eerste tien delen vormen een geheel, waarin Aymar van Schemerwoude zijn domein probeert terug te krijgen. De volgende vijf delen zijn slechts in naam vervolgen, de band met de eerste tien delen is dun. Deel 11, Assunta, is het eerste dat direct ingekleurd is, en ik vind het prachtig getekend. Het verhaal doet zeker niet onder voor de hoofdreeks. Daarna verwatert het wat, en ook de tekeningen worden niet beter. Het laatste deel is ondertussen ook al tien jaar oud, dat verbaasde me nog het meest.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
26 minuten geleden, De Hollander zei:

Ik ook, maar ik blijf daar moeite mee hebben, geen idee waarom?

mogelijk een verlangen naar vroegere tijden of gewoon verzamel drang?

 

Ik heb daar geen enkele moeite mee. Ik heb respect voor het feit dat Hermann op zijn gezegende leeftijd nog dagelijks tekent, maar het resultaat is niet goed genoeg, dus koop ik het niet meer.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
12 uren geleden, Leesplezier zei:

Mac Coy - 12: De Outlaw

Ben deze reeks er aan het doorjagen. Kan me niet bekoren helaas. Eens je Blueberry hebt gelezen, is het moeilijk om hieraan te evenaren (voor mij dan toch).

Ja, dat zijn echt 2 hele andere werelden. Mac Coy heb ik weleens gelezen vanuit de bibliotheek, maar nooit aangeschaft. Ik vond het niets.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zeer binnenkort zou Malaterre van Pierre-Henry Gomont in het Nederlands in de SSZ moeten liggen, het staat al erg lang op de aankondigingen van Sherpa. Ondertussen ben ik zijn recentste worp aan het lezen, in het Frans: Slava 1, Après la chute.

 

image.php?i=586225&s=427915

 

Het is het eerste deel van een trilogie, en het is niet minder dan uitstekend. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
6 uren geleden, lukoste zei:

The Metabarons.

 

Het begon geweldig. Deel 6 (stealhead) vond ik wel wat vermoeiend. Hopelijk terug beter vanaf deel 7.

Die moet ik ook weer eens herlezen.

 

zelf heb ik de afgelopen dagen Uchronies 1 tm 10 herlezen. Het idee van deze reeks is aardig gevonden, maar helaas vind ik de uitwerking niet heel sterk.

Destijds dan ook besloten om het 2e seizoen van nog eens 10 delen niet aan te schaffen. 
Hetgeen ik ook nu na herlezing nog steeds niet ga doen. 
 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Kasteel van de sterren 1 en 2 uit de bib, nav Alex Alice zijn artbook over de reeks via kickstarter. 
 

 

8C971D09-150B-4C12-A004-FDA49B678B6E.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Marshal Blueberry nog eens aan het herlezen. Dat moet ook al bijna 20 jaar geleden zijn. Beter dan ik me herinnerde. 
 

Vance heeft de eerste 2 delen getekend. Rouge nam het over in deel 3. Rouge doet dat goed, maar de uiterlijke consistentie tussen enkele personages is er helaas niet tov Vance. 
 

 

99E55CFD-98CA-42CE-9CFD-12A13A62D07C.jpeg

5363BEFD-DEA7-4496-8790-7A7BA3F5BB86.jpeg

EA799FEF-2668-423F-BF39-BEB4B733C922.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik ben langzaamaan Et Franquin créa Lagaffe aan het lezen (en ook Le réveil du Z van Black & White, en ook Kiss the sky). De eerste  verwijzingen naar concrete gags van Guust passeren, en die moet ik dan natuurlijk gaan opzoeken. Met een potlood noteer ik dan netjes het nummer van de gag naast het betreffende stukje. #NerdLife!

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Begonnen aan de herlezing van de reeks Elfen, 27 delen te gaan, dat wordt een lange rit, gelukkig heb ik volgende week wat verlof. 
Gestart met de blauwe elfen, delen 1, 6 en 11. Deel 11 sluit af met een wordt vervolgd in deel 13. Het geen mij heeft doen besluiten om tussendoor eerst de delen 3 en 8 te lezen, om morgen te kunnen starten met deel 13. Daarna moet ik even kijken hoe verder?

Tot op heden ben ik zeer tevreden over de kwaliteit van de verhalen en de tekeningen.

Link naar reactie
Op 24/12/2022 om 12:44, De Hollander zei:

Begonnen aan de herlezing van de reeks Elfen, 27 delen te gaan, dat wordt een lange rit, gelukkig heb ik volgende week wat verlof. 
Gestart met de blauwe elfen, delen 1, 6 en 11. Deel 11 sluit af met een wordt vervolgd in deel 13. Het geen mij heeft doen besluiten om tussendoor eerst de delen 3 en 8 te lezen, om morgen te kunnen starten met deel 13. Daarna moet ik even kijken hoe verder?

Tot op heden ben ik zeer tevreden over de kwaliteit van de verhalen en de tekeningen.

Ondertussen de verhaallijnen van de blauwe elfen (1, 6,  11, etc) en de witte elfen (3, 8, 13, etc) gelezen. 

Vooral de verhaallijn van de blauwe elfen kon mij goed smaken.

De verhaallijn van de witte elfen gaat vanaf deel 18, 23 en 28 mij iets teveel de magische kant op, soms werd het verhaal wat lastig te volgen. Maar al met al heb ik mij er wel prima mee vermaakt.

Morgen starten wij met deel 2, 7, etc.., ik ben benieuwd.  

Link naar reactie

Hellboy: Bones of Giants gelezen en Friday van Brubaker/Marcos Martin aan het herlezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 24/12/2022 om 12:44, De Hollander zei:

Begonnen aan de herlezing van de reeks Elfen, 27 delen te gaan, dat wordt een lange rit, gelukkig heb ik volgende week wat verlof. 
Gestart met de blauwe elfen, delen 1, 6 en 11. Deel 11 sluit af met een wordt vervolgd in deel 13. Het geen mij heeft doen besluiten om tussendoor eerst de delen 3 en 8 te lezen, om morgen te kunnen starten met deel 13. Daarna moet ik even kijken hoe verder?

Tot op heden ben ik zeer tevreden over de kwaliteit van de verhalen en de tekeningen.

Ondertussen Elfen 1 t/m 28 uitgelezen (met dank aan de Kerstvakantie).

5 Rassen, 5 verhaallijnen.

Blauwe elfen, Boselfen, Witte elfen,  Half elfen en Zwarte elfen.

 

Wat mij betreft is de verhaallijn van de Zwarte elfen het beste. 

Delen 5, 10, 15, 20 en 25 lezen als een trein en doen je hunkeren naar meer. 

Arleston maakt hier toch weer wat moois van.

 

Daarnaast heb ik ook enorm genoten van de verhaallijn van de Blauwe elfen (delen 1, 6, 11, 16, 21 en 26 vormen een mooi afgerond verhaal. Top!

 

Daarna waren de verhalen m.b.t. De Half elfen goed verteerbaar. Stiekem zat daar toch ook een mooie rode draad in. 

 

Het verhaal over de Witte elfen kon mij niet altijd tevreden stellen. Hier komt zeker in de 2e helft van de reeks veel magie aanbod, ik vond het allemaal wat over de top.

 

Tot slot waren daar de Boselfen. Dit vond ik ronduit de minste verhaallijn. Waarschijnlijk ook omdat er geen echte rode draad was, teveel “oneshots”.  Ik merk dat bij meer series, oneshots is voor mij veelal te weinig ruimte voor wat meer diepgang en herkenning van de personages.

 

Al met al heb ik geconcludeerd dat ik de serie Elfen zeer kan waarderen en dus zeker zal blijven aankopen.

 

Hierna ga ik starten aan de reeks Dwergen, daar ben ik destijds na 10 delen mee gestopt omdat ik mij ergerde aan die irritante dwergen.

Gek bij de Lord of the Rings en de Hobbit vond ik ze ook al irritant. Ik heb denk ik wat tegen Dwergen. 

Link naar reactie

Tijd om nog eens wat Fables te lezen. 2 spin offs met Cinderella liggen klaar. From Fabletown with love en Fables are Forever. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...