Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Zojuist, De Hollander zei:

Ja, ik ben zeer benieuwd, vaak gehoord dat dit de moeite waard is. 
Het zijn wel veel issues en de tijd is beperkt. Dat is wel jammer!

Het zijn geen gemakkelijke verhaallijnen maar deze strip is echt de moeite waard. De eerste paar delen roepen de vraag op waar gaat dit in hemelsnaam over maar gaandeweg komt alles bij elkaar.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
21 uren geleden, Rik zei:

Het zijn geen gemakkelijke verhaallijnen maar deze strip is echt de moeite waard. De eerste paar delen roepen de vraag op waar gaat dit in hemelsnaam over maar gaandeweg komt alles bij elkaar.

Ik ben nu bij deel 21, dus nog 80 te gaan. Doordeweeks gaat het niet echt vooruit, hopelijk dit weekend weer wel.

Link naar reactie

Praagse coup herlezen in afwachting van Engelse Romance. Blijft een toffe strip.

 

Uit de bib Theodoor Cleysters 1-11 ontleend. Momenteel ben ik aan deel 4 geraakt.

Ik had de reeks nog nooit gelezen, maar ik weet niet goed wat er van te vinden. Je moet ze vanaf deel 1 lezen om te kunnen volgen en waarom die November en Martin de hele tijd als een deus ex machina opduiken snap ik ook niet, maar het leest wel aangenaam en het blijft boeiend.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
6 minuten geleden, Waldorf zei:

Theodoor Cleysters is een beetje Corto Maltese light, of het kruispunt van Corto en Kuifje. Ik heb dat altijd graag gelezen.

Ja dat gevoel heb ik ook. Zo'n beetje de Dupuis versie van Corto.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
2 uren geleden, De Hollander zei:

Ik ben nu bij deel 21, dus nog 80 te gaan. Doordeweeks gaat het niet echt vooruit, hopelijk dit weekend weer wel.

Ik heb de bundelingen van deze serie. De losse delen zijn gebundeld in 12 TPB's.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op 29/3/2023 om 17:14, mojo zei:

Je moet ze vanaf deel 1 lezen om te kunnen volgen en waarom die November en Martin de hele tijd als een deus ex machina opduiken snap ik ook niet, maar het leest wel aangenaam en het blijft boeiend.

 

Ah oei, dus ik kan bijvoorbeeld niet het recentste album oppikken en lezen.

Had ik bijna gedaan.

Ik ging ervan uit dat elk deel een opzichstaand verhaal was en wou eens zo een album van de reeks proberen. 

 

afbeelding.png.be69b4c286220c0b4414aef385e184cb.png

 

Ik zie dat er oorspronkelijk regelmatig een nieuw deel uitkwam en dan tussen 2005 en 2018 is er ineens een pauze van 13 jaar.

 

 

afbeelding.thumb.png.0969e38b0f7259687ae3cf7079f30f93.png

 

Link naar reactie
Op 28/3/2023 om 18:59, Rik zei:

Het zijn geen gemakkelijke verhaallijnen maar deze strip is echt de moeite waard. De eerste paar delen roepen de vraag op waar gaat dit in hemelsnaam over maar gaandeweg komt alles bij elkaar.

Ondertussen bij deel 35.

Ik heb wel moeite om alles goed te volgen. Enerzijds valt het kezen in een anderen taal tegen, anderzijds vind ik de verhalen ook moeilijk te volgen. 
Ik hoop dat ik het einde ga redden, maar zie wel op tegen nog 65 issues. 

Link naar reactie
Op 31/3/2023 om 17:33, cinco zei:

 

Ah oei, dus ik kan bijvoorbeeld niet het recentste album oppikken en lezen.

Had ik bijna gedaan.

Ik ging ervan uit dat elk deel een opzichstaand verhaal was en wou eens zo een album van de reeks proberen. 

 

afbeelding.png.be69b4c286220c0b4414aef385e184cb.png

 

Ik zie dat er oorspronkelijk regelmatig een nieuw deel uitkwam en dan tussen 2005 en 2018 is er ineens een pauze van 13 jaar.

 

 

afbeelding.thumb.png.0969e38b0f7259687ae3cf7079f30f93.png

 

Ondertussen heb ik ze gelezen tot deel 11. 1-6 is 1 verhaal. De andere albums staan min of meer op zichzelf zolang je de eerste 6 delen hebt gelezen. 
 

Nu nog de andere 3 delen ergens proberen ontlenen. Ik zie me de reeks wel kopen als ze dit ooit in een integraal uitbrengen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Naar aanleiding van een veiling van originelen herlas ik de voorbije dagen met veel plezier Baru's Vluchtweg naar de zon en Lydie van Zidrou en Lafebre. Vluchtweg is een klepper, maar het leest als een trein. Baru maakte het dan ook voor een Japanse uitgever. Baru is altijd sociaal bewogen, maar het is toch vooral rock & roll in stripvorm. 

Lydie is het bitterzoete verhaal van een simpele jonge vrouw die haar kind verliest bij de geboorte, en dat niet kan plaatsen. Het was de eerste samenwerking van het topteam dat Mooie Zomers zou maken.

Van Lydie kocht ik een origineel. De Baru ging wat te hoog. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, Waldorf zei:

 

Lydie is het bitterzoete verhaal van een simpele jonge vrouw die haar kind verliest bij de geboorte, en dat niet kan plaatsen. Het was de eerste samenwerking van het topteam dat Mooie Zomers zou maken.

 

 

Eén van de albums van Lafebre die ik nog niet gelezen heb.

Hij wil zich ook meer focussen op zulke one-shots na het succes van Ondanks Alles, al is het wel spijtig dat dit ten koste gaat van nieuwe Mooie Zomers. Alles heeft een prijs.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Afgelopen weekend 100 Bullets uitgelezen.

 

Ik heb er zeker van genoten, maar heb ook de nodige moeite gehad om er doorheen te komen. Het is best allemaal lastig te volgen.

Het anderstalig lezen blijft voor mij toch lastig. Zeker in deze serie, waar veel straattaal wordt gebruikt. 

Eerlijk gezegd is mij totaal onduidelijk geworden waarom mensen het koffertje met de 100 bullets kregen. 🤭

 

Link naar reactie

image.thumb.png.fe44705a39fedabd149fe93ef9a149e5.png

 

God, die lag ondertussen al een eeuw ongelezen in de kast, die tekeningen van Labiano moet je leren

waarderen, in het begin heeft het iets weg van Cyril Bonin, vanaf deel drie, en het beste deel tekent

hij alleraardigst.

Dufaux blijft Dufaux, hij raaskalt er weer op los, sterke scenes worden afgewisseld met overdreven

dialogen, alsof de man een overdosis Steinbeck heeft gelezen.

Al met al, zeker niet slecht.

 

Link naar reactie
Op 4/5/2023 om 12:17, Aerogi zei:

Afgelopen weekend de 3 delen van de beul gelezen. 

 

eerste deel 1 vond ik heel goed, deel 2 kon ik al moeilijker volgen, en bij deel 3 ben ik ergens de draad kwijtgespeeld. 

 

deed me denken aan een paar reeksen van Dufaux.

 

 

Aha, dat had ik destijds dus ook, ligt op de stapel om te herlezen, in de hoop dat dit dan beter aankomt.

Link naar reactie

De eerste twee delen van Elfen gelezen.

 

Ik vind dit een leuke reeks, maar hard op een bepaald moment het gevoel dat er te veel uitkwamen, en dan gestopt bij nummer 10. Onlangs toch overstag gegaan en de volgende 10 albums gekocht.

 

Best goeie reeks, ergens jammer misschien dat het constant andere tekenaars zijn. Het eerste deel vond ik leuker getekend dan deel 2. 

 

Ik herinner me wel ergens dat ik onderweg wat moeite had om al die verhaallijnen te kunnen blijven volgen. Ik hoop door ze nu vrij vlug na mekaar te lezen, dit een stuk duidelijker zal zijn.

Link naar reactie
Op 4/5/2023 om 12:17, Aerogi zei:

Afgelopen weekend de 3 delen van de beul gelezen. 

 

eerste deel 1 vond ik heel goed, deel 2 kon ik al moeilijker volgen, en bij deel 3 ben ik ergens de draad kwijtgespeeld. 

 

deed me denken aan een paar reeksen van Dufaux.

 

 

Zoals beloofd deze strip herlezen, destijds was ik de draad ook helemaal kwijt. Dit is bij herlezing niet veranderd.

Ik heb nog nooit een strip verkocht, maar ik denk dat deze de eerste gaat worden. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
6 minuten geleden, Leesplezier zei:

Chinaman 1 t.e.m 9. Momenteel aan deel 3 bezig. Zeer leuke reeks en mooi getekend.

Heb ook het laatste album De tijger ontwaakt. Enkel zo jammer dat deze in HC is en ik de andere in SC heb.

Benieuwd naar verder verloop van de reeks want heb zo nog nooit gelezen.

Geen kraker, maar wel gewoon lekker leesvoer! Veel plzier!

 

zelf begonnen aan De 5 Rijken.

delen 1 en 2 achter de rug. 
nog veel intro, ik neem aan dat de versnelling binnenkort komt?

Link naar reactie

Nieuwe Amoras verslonden. Zo slecht Legendre bij de Rode RIdder bezig was, zo goed is hij hier bezig. Dramatiek, plotlijnen die samenkomen en dan op het einde nog een kanjer van een cliffhanger die het verhaal een andere richting uitstuurt. 

Het ziet er naar uit dat de volgende Amoras zich in Congo gaat afspelen. Ik kan de klagers en zagers nu al horen.

 

 

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, Ambreville zei:

Het ziet er naar uit dat de volgende Amoras zich in Congo gaat afspelen.

 

Is dat ook de locatie waar de vader en het broer van Lambik gesitueerd zijn in de hoofdreeks?

 

51 minuten geleden, Ambreville zei:

Zo slecht Legendre bij de Rode RIdder bezig was, zo goed is hij hier bezig.

 

Sinds het tiende album ben ik vooral benieuwd om die verhaallijn rond Rikki en Wiske in het verleden verder uitgewerkt te zien.

 

afbeelding.thumb.png.27c6c2e89bbd2c4a61e7e2870c1aeb78.png

Link naar reactie
Op 3/6/2023 om 15:30, De Hollander zei:

De 5 Eijken

de eerste 4 delen achter de rug, morgen de laatste 2.

prima tot op heden, ik hoop echter nog wel op een knaller. 

1e Cyclus uitgelezen, op zich een prima strip, maar ik kreeg nergens het wauw gevoel. Toch jammer! 
Ik vrees dat men zich toch wat teveel door GOT heeft laten beinvloeden, maar teveel personages en subplotjes zijn lastig in strips, een strip biedt daarvoor te weinig ruimte. De subplotjes worden wel afgewerkt, maar niet heel bijzonder of spannend.

Link naar reactie
1 uur geleden, De Hollander zei:

1e Cyclus uitgelezen, op zich een prima strip, maar ik kreeg nergens het wauw gevoel. Toch jammer! 
Ik vrees dat men zich toch wat teveel door GOT heeft laten beinvloeden, maar teveel personages en subplotjes zijn lastig in strips, een strip biedt daarvoor te weinig ruimte. De subplotjes worden wel afgewerkt, maar niet heel bijzonder of spannend.

Inmiddels is de 2e cyclus gestart. Deel 7 eindigt met een hoop actie en veel vragen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...