Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ze staan al lang in mijn kast bij nog 'in te halen leesvoer'.

Begonnen aan Thorgal.

 

Hiervoor heb ik 'De Kleine Robbe' aan het lezen geweest. Ik moet toegeven dat ik de eerste 15 albums ongeveer echt wel zeer gesmaakt heb.

Was hier wat terughoudend van, maar moet bekennen dat het echt goede humor is en zeer leuk getekend.

Na deel 15 vond ik de humor plots wat minder. Daarom deel 19 ook niet gekocht, maar toch aangenaam verrast van deze reeks.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Heel groot fan van Leo. De eerste cyclus vond en vind ik één van het beste dat ik ooit heb gelezen. 

 

Afgelopen weekend Bellatrix gelezen. Zwaar ontgoocheld. het verhaal van de kerk of een  geloof die de mensen en vooral vrouwen of wat dan ook onder de knoet houdt, hebben we ondertussen wel al veel (te veel) gehad vind ik. 

 

Daarbovenop zien de bewoners van die planeet er krak hetzelfde uit waardoor je helemaal niet het gevoel hebt dat ze op een verre planeet aanwezig zijn. Is dit een gemakkelijkheidsoplossing misschien? 

 

Ze gebruiken iets om te kunnen vertalen, maar het hotel toont wel een plakaat 'golden hotel' (denk ik). Had toch altijd iets anders moeten zijn qua lettering als ze een compleet andere taal spreken.

 

Neen, echt wel een enorme ontgoocheling bij deze nieuwe cyclus. 

 

En ik dacht ook dat ze eigenlijk nooit ofte nooit mochten interveneren wanneer er al een bepaalde vorm van inteligentie aanwezig is. 

 

En als je dieren waarop je rijdt, robots zijn, kan het toch niet moeilijk zijn om die ook 'echt' te laten lijken als ze slapen. Laat die gewoon ook zogezegd wat bewegen qua ademhaling.

 

Enfin, straks nog Neptunus deel 2 lezen en Scotland deel 2. 

Link naar reactie

Ik heb Jeremiah herlezen, tot en met album 19, Het Grensgebied. Het was erg lang geleden dat ik die albums gelezen had, en het is me erg goed bevallen. Ik was vergeten dat Hermann weldegelijk een gevoel voor humor heeft, en dat het vaak gelijk loopt met dat van mij. Prettig weerzien.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 30/11/2023 om 10:08, Waldorf zei:

Ik heb Jeremiah herlezen, tot en met album 19, Het Grensgebied. Het was erg lang geleden dat ik die albums gelezen had, en het is me erg goed bevallen. Ik was vergeten dat Hermann weldegelijk een gevoel voor humor heeft, en dat het vaak gelijk loopt met dat van mij. Prettig weerzien.

Hermann heeft misschien zin voor humor. Ik hoop het voor hem. In zijn strips heb ik dat nog niet opgemerkt.

 

Link naar reactie

Guust (Delaf): gekocht eerder uit de goeie commentaren en toch wel nieuwsgierigheid. Ik sluit me toch niet aan bij alle lofbetogingen: ja, de stijl van Franquin wordt erg goed benaderd (maar niet overal) en ja er zitten goeie grappen bij (maar ook erg slechte/niet passend bij Guust en die Franquin geschrapt had denk ik). 
Het zal een enorme druk gelegd hebben op Delaf en verwachtingen waren misschien ook té hoog. Dus een pluim voor hem. Na het lezen vind ik het niet erg dat dit album er toch gekomen is, maar het mag van mij bij dit ene album blijven.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Alle albums van Arno Monin aan het herlezen ter voorbereiding van een interview voor 'Stripschrift'. Wat een heerlijke tekenaar is die man toch! Met grote dank aan de mooie uitgaven van Saga die alle albums van Monin vertaalt.
Nadien liggen de 'Storm'-albums door Don Lawrence al klaar. Al veel te lang geleden dat ik die nog eens heb gelezen.
Leve de kerstvakantie!

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Heel zuinig in ca. 1 jaar tijd de Boerkebijbel uitgelezen.

Boerke is niet iets dat ik kan "binge"-lezen. De grappen zijn dikwijls bijzonder grof (vind ik toch), maar ze stemmen zeer dikwijls tot nadenken, waardoor ik de grofheid kan waarderen. Unieke schepping zou ik zeggen. En binnenkort schaf ik me deel 2 aan van de bijbel (kan ik er weer een jaar tegen).

 

Ondertussen iets helemaal anders aan het lezen: Death Note short stories

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ontleent uit de bib:

 

Jonas Fink integraal 1: Volksvijand 

 

Topstrip tot nu toe. Jammer dat die is uitverkocht. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 7/1/2024 om 16:32, Rik zei:

Op Last dodo zijn nog meerdere exemplaren van integraal deel 1 en 2 te krijgen.

https://www.lastdodo.nl/nl/areas/10163-jonas-fink?cf[6752]=2201731&cf[6797]=33439&hoofdreeks=0

Bedankt voor de tip! Ondertussen de 2 integralen gekocht. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Brigantus uit. Eindelijk een goede Hermann. Dat Hermann niet meer tekent zoals in de tijden van de eerste Schemerwoude is een open deur. Maar hier vindt hij een verhaal dat perfect past in zijn huidige, expressionistische stijl in kleur. De sfeerzetting in de Schotse Highland is zo eng dat je je er net zoals de Romeinen een constant gevoel van onbehagen aan overhoudt.

Verwacht geen ingewikkeld plan van Livia Drusilla. Dit gaat over Soldaten, een omgeving die hun dood wil en hun eigen kleine karakters tegenover iemand die anders is.  Er wordt veel rood gegoten over de pagina's. 

 

image.thumb.png.d12d451cb4c6c588febc5956e3efb3a9.png

 

 

 

 

Link naar reactie
8 uren geleden, linthout zei:

Ik vond 'Kinderen van de wind' indertijd leuk en goed geschreven. Dit laatste deel raak ik niet doorheen...Voor mij totaal onleesbaar.

Delen 1 tm 5 zijn absolute must haves. 
Delen 6 en 7 waren niet echt heel boeiend, het is vooral leuk om nog iets mee te krijgen van het verdere verloop van het leven van Isa.

Delen 8 en 9 ben ik op basis van de recensies niet eens aan begonnen. 
Blijkbaar een goede beslissing. 
Maar wel super jammer van het talent van Bourgeon! 

Link naar reactie

 

In 1974 lanceerde Mike Friedrich een revolutionaire "groundlevel" direct market-exclusive comic genaamd Star*Reach met verhalen van onder andere Howard Chaykin (Cody Starbuck), Walt Simonson, Steve Skeates en Jim Starlin.

Underground Sensibility + Professional Quality = Groundlevel Comics 😉

TwoMorrows publiceerde, zoals gewoonlijk, een geweldige Companion ❤️

Link naar reactie
4 minuten geleden, Ambreville zei:

En, hoe scoort Michael Turner bij U? Dit is één van zijn laatste comics voor DC. Daarna heeft hij nog enkel Aspen gedaan meen ik.

Ik lees te weinig comics nog om dit te beoordelen.

Maar ik vindt het wel interessant om te onderzoeken, en te vergelijken met de “Europese” strips.

 

b.v. Van de bovengenoemde twee strips, maakte “kinderen in het verzet” vele malen meer indruk. Tegen over de actie tekeningen van de eerste.

(Maar dit is echt appels en peren vergelijken) 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
9 uren geleden, Ambreville zei:

Dit is één van zijn laatste comics voor DC. Daarna heeft hij nog enkel Aspen gedaan meen ik.

 

Een uitermate goede comic artist die jong gestorven is.

Die Supergirl-storyline uit Superman/Batman is van 2004 toen hij ook de covers voor Identity Crisis deed.

Hij heeft in die periode voor DC ook nog covers voor andere reeksen zoals Justice League of America (2007) getekend.

In 2008 is hij overleden.

 

Identity_Crisis_4B.thumb.webp.1fed3da143cefb82bffb34bb2a698fc4.webp

 

s-l960.thumb.webp.c3851ba87ff7c98d36112c2034c10a7f.webp

Link naar reactie
39 minuten geleden, bouncer zei:

Berentand 1 t/m 5

 

Vliegtuigen, nazi's en geheime wapens, wat lijken die Max en Werner toch uiterlijk op elkaar, na het lezen van

deel drie weet ik waarom.

De tekeningen van Alain Henriet bevallen me zeer, heeft soms wel wat  weg van Sylvain Vallee.

 

 

Heb je Black Squaw ook gelezen? Zelfde team en eveneens in de vliegerij gesitueerd.

 

71Ac43NaAHL._AC_UF10001000_QL80_.thumb.jpg.0c969e4c15755704d36a458058f2d89c.jpg

 

Link naar reactie
58 minuten geleden, bouncer zei:

 

De tekeningen van Alain Henriet bevallen me zeer, heeft soms wel wat  weg van Sylvain Vallee.

 

 

Vallée? Die tekent zijn personages toch veel karikaturaler dan Henriet. Vallée is ook minder strak. Ik vind Henriet vaak erg steriel en doods. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, Waldorf zei:

 

Vallée? Die tekent zijn personages toch veel karikaturaler dan Henriet. Vallée is ook minder strak. Ik vind Henriet vaak erg steriel en doods. 

 

Katanga ( waarvan ik nog steeds alleen het eerste deel bezit ) en " Er was eens "  uit de kast getrokken, en 

ik kan je niet anders als gelijk geven.

Antananarivo bezit ik ook nog, die ga ik maar op Last Dodo zetten voor 74,99 Euro, dan heb ik weer een paar

knaken verdiend.

Link naar reactie
13 uren geleden, Ambreville zei:

IMG_0721.thumb.jpeg.21ea93506765bda6c80c9702564885ce.jpeg

 

376 bladzijden aan opbouwen van spanning en intrige en dan een uiterst raar einde. Totdat je doorkrijgt dat er een ‘première partie’ ondertitel is. Ik wil het vervolg nu!

 

Die staat al even op de radar bij mij, maar ik twijfelde steeds.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
26 minuten geleden, lukoste zei:

Onlangs 'De Huurling' 1-13 aangekocht. Momenteel de eerste twee delen gelezen. 

De tekeningen zijn soms verbluffend, maar het verhaal overstijgt voorlopig niet dat van een gemiddelde Rode Ridder (uit de beginjaren).

Dat verhaal gaat helaas ook bij de overige delen niet spectaculair verbeteren. De tekenkunst van Segrelles is inderdaad fantastisch.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...