Ga naar inhoud

Nieuwe Technologie


156

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Je kunt ook altijd eens mailen naar de mensen van MaidSafe, voor meer technische specificaties. Het zal ook niet enkel bij MaidSafe blijven, anderen zullen volgen met verbeterde systemen.

Link naar reactie

Hier Mauser, dit is toch van een ander niveau dan zo een simpele variatie van het al lang in zwang zijnde file-sharing principe

 

Inwoners afgelegen Duits dorpje zorgen zelf voor internet

 

In het Duitse Löwenstedt hebben de inwoners hun eigen breedbandnetwerk opgezet. Ze legden hun eigen glasvezelkabels, waardoor ze nu wel internet hebben. De telefoonmaatschappijen hadden immers gezegd dat zij geen internet konden voorzien, omdat het dorp te klein en te verafgelegen was.

 

http://www.hbvl.be/nieuws/multimedia/aid1595291/inwoners-afgelegen-duits-dorpje-zorgen-zelf-voor-internet.aspx

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb het gisteren gepost onder 'leuke dingen'...oh boy...

 

:e009:

 

 

 

http://rt.com/news/163412-german-village-own-broadband/

 

Inhabitants of a small village in Germany have taken the digital law into their own hands. They laid their own fiber optic cables setting up their own broadband network after being told their village was too small and remote by telephone companies.

 

  :cheerf2: :cheerf2:  Wat je zelf doet, doe je meestal beter. :cheerf2: :cheerf2:

Link naar reactie
Gast Natte aap

http://www.iflscience.com/technology/solar-plant-achieves-supercritical-steam

 

"It's like breaking the sound barrier; this step change proves solar has the potential to compete with the peak performance capabilities of fossil fuel sources," said Dr Alex Wonhas, CSIRO’s Energy Director.

 

Six hundred mirrors at CSIRO's Energy Centre near Newcastle have provided the heat to produce steam at 570°C, a fairly common temperature for solar thermal. More significantly, in May they achieved 23.5Mpa, a much higher pressure than commercial plants. As CSIRO's blog notes, this, “Is about 100 times as high as the pressure in your car tyres, or roughly what you would experience 2km under the surface of the ocean.”

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

http://www.ttm.nl/nieuws/start-campagne-ik-rij-zwerfafval-vrij/

 

In het kader van de Week van Nederland Schoon 2009 werd vrijdag bij parkeerplaats Ruyven (langs de A13 bij Delft) de campagne ‘Ik rij zwerfafval vrij’ gelanceerd, een initiatief van Stichting Nederland Schoon binnen het Impulsprogramma Zwerfafval. Doel is om parkeerplaatsen schoner en daarmee veiliger te krijgen.

Zwerfafval langs de Nederlandse wegen vormt nog altijd een groot probleem. Automobilisten en truckers zorgen voor meer dan 30 miljoen kilo afval per jaar. De ANWB maakte deze week de 10 schoonste én vuilste parkeerplaatsen van Nederland bekend. Directeur Guido van Woerkom zei hierover: “Ik zou het liefste webcams ophangen bij die parkeerplaatsen. Zwerfafvalveroorzakers zouden voor straf een weekendje zelf de rotzooi moeten komen opruimen!”

 

Klinkt allemaal weer leuk en duurzaam enzo...maar HOE het dan precies in zijn werk zal gaan, zwerfafval vrijrijden...da's weer een ander verhaal...

Blijkbaar is de gerenommeerde TU Delft ook al geïnfecteerd door groenlinkse amateurs...

Link naar reactie

Hoe? Door iedereen die daar zijn blikjes, zakjes, peukjes weg gooit een gasboete aan te smeren, Mauser. Zwerfafvalvrij rijden is niet moeilijk, ik doe het al jaren. Afval bijhouden tot thuis, en daar in de vuilbak plempen. Het enige dat ik in de grasberm (en alleen in bermen met gras, dus) gooi zijn klokhuizen. Daar weet de natuur wel weg mee. Waarom kunnen we voor zo iets, dat een zaak van elementaire beleefdheid is, niet eens gewoon keiharde repressie toepassen? Blikje uit het raam? Deze jongen geeft je graag een klap op de nieren. Wat is er nu moeilijk aan het opruimen van je eigen vuiligheid.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Hoe? Door iedereen die daar zijn blikjes, zakjes, peukjes weg gooit een gasboete aan te smeren, Mauser. Zwerfafvalvrij rijden is niet moeilijk, ik doe het al jaren. Afval bijhouden tot thuis, en daar in de vuilbak plempen. Het enige dat ik in de grasberm (en alleen in bermen met gras, dus) gooi zijn klokhuizen. Daar weet de natuur wel weg mee. Waarom kunnen we voor zo iets, dat een zaak van elementaire beleefdheid is, niet eens gewoon keiharde repressie toepassen? Blikje uit het raam? Deze jongen geeft je graag een klap op de nieren. Wat is er nu moeilijk aan het opruimen van je eigen vuiligheid.

 

hier ben ik het zeker mee eens.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Als wij het eens zijn moet het een waarheid als een koe zijn!

 

dat is het inderdaad :)

 

 

Dus moet het ook mogelijk zijn dat de NVA met de PS een regering vormt :e007:

 

de wat en die wie? Sinds wanneer maakt het voor mij één bal uit wie er in de regering zit?

 

 

Met Waldorf en de politieke aap als formateurs....

 

Wat is het salaris? Ik denk overigens niet dat het een verstandig idee zou zijn om mij formateur te maken. Ik zou van de gelegenheid gebruik maken om alle gesprekspartners in een vergeetput te laten verdwijnen.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Voor het eerst LED lampen voor binnen gekocht. Dat is nogal een verbetering tov die oudere spaarlampen (lichtopbrengst en opwarmtijd). Een 7 watt (40 Watt equivalent) geeft zoveel licht als een oude 100 Watt gloeilamp.

 

Nog wel duur, maar als ze langer meegaan als de oudere types spaarlampen (die dik tegenvallen) toch zeker aan te raden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Haha, de EU en energiewetgeving...stofzuigers mogen geen vermogen meer hebben boven de 900 Watt.

 

http://www.metronieuws.nl/nieuws/koop-nog-snel-een-goede-stofzuiger-voor-ze-verboden-zijn/SrZnhu!l02uxJyvi62ZE/

 

Stofzuigers zuigen te hard en dus komt de EU per 1 september met nieuwe richtlijnen voor de productie en import van de apparaten.

Het maximaal vermogen van een stofzuiger wordt beperkt tot 1600 watt en de toestellen krijgen een nieuw energielabel. Vanaf september 2017 mogen nieuwe stofzuigers nog maar 900 watt leveren. Dit betekent volgens de Britse consumentenbond dat je straks langer moet stofzuigen.

De stofzuigers die in 2013 het beste uit de test kwamen bij de Nederlandse Consumentenbond voldoen allemaal niet aan deze eisen. De EU hoopt dat de regel stroomverbruik zal reduceren.

Link naar reactie

Wij hebben enkele van die Philips Hue lampen gekocht, best wel leuke gadgets al mag de prijs wel omlaag. Het licht van de nieuwe led lampen is volgens mij even goed of beter als de oude lichtbollen, je moet gewoon kijken naar de helderheid schaal op de verpakking zodat het wit is en niet geel. Vroeger gingen ze ook vlug kapot maar tegenwoordig niet meer, de kinderziektes lijken er toch uit.

 

Philips-Hue1.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

http://www.bloomberg.com/news/2014-10-30/if-everything-moves-at-the-speed-of-light-why-is-my-money-so-slow-.html

 

New fiber optic wires can carry a two-hour movie in 31 millionths of a second. Hedge funds already make trades in a fraction of that time. And when you pay a bill online, money disappears from your account at high velocity.

So why does money take so long to appear in your account? Why, when you want to move cash from one account to another, is it faster to walk it there -- even if it's a really long walk?

 

Banks have been procrastinating on an upgrade. They worry changing over 1970s-era networks will be a big hassle. A 24/7 system will need to sync with bank’s old batch systems, which are designed to need maintenance on Sundays. And, if popular enough, real-time payments could threaten banks' annual collection of $30 billion in overdraft fees and more than $12 billion in card fees.

Maar dat spelletje zal niet blijven duren. Dat en hun inflatoire dieverij.

Bloeden zullen ze.

Link naar reactie

Food 2.0, ei vervangers en vlees maken van planten zonder tussenstap met een koe.

 

http://www.ft.com/cms/s/2/bfa6fca0-5fbb-11e4-8c27-00144feabdc0.html#axzz3HpPUxCz3

 

attachicon.gif2fb4a720-5fe6-11e4-8c27-00144feabdc0.jpg

 

als ik kan uitdokteren welke bedrijven de beste producten kunnen maken, dan is dit hét moment om aandelen te kopen. Binnen tien jaar zit je dan aan het Buffet :P

En van zodra een bedrijf de perfecte tonijn kan nabootsen, is dat bedrijf de winnaar. Dat schijnt een van de moeilijkste dingen te zijn. (en het complete ei)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...