WILCO Posted November 11, 2022 Share Posted November 11, 2022 Ik ben een grote liefhebber van piratenstrips. Mijn collectie humoristische piratenstrips beperkt zich momenteel enkel tot de voortreffelijke reeks Marine van Tranchand en Corteggiani. Net als velen onder ons blijf ik hopen dat er ooit een integrale komt van Ouwe Niek en Zwartbaard. Voorlopig is dit helaas nog niet het geval. Daarom overweeg ik om ook de integrales van Brammetje Bram aan te schaffen. De strips van Ouwe Niek ken ik nog van vroeger in de bibliotheek, maar van Brammetje Bram heb ik eigenlijk nog nooit iets gelezen. De tekenstijl spreekt me alvast enorm aan, maar ik heb geen idee hoe de scenario's zijn. Is deze reeks een absolute aanrader? Is Brammetje Bram te vergelijken met Marine en Ouwe Niek? Hebben jullie eventueel nog argumenten om die reeks aan te kopen (of juist niet)? Alle info is welkom! Alvast bedankt. Quote Link to comment
Daan Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Brammetje Bram is inderdaad leuk en lekker los getekend door Ryssack maar niet alle scenario's zijn top. Voor mij persoonlijk vind ik ze leuk genoeg om de integralen daadwerkelijk aan te schaffen. Ik denk wel dat mijn jeugdherinnering, ik las Wham!, en vroegere irritatie over de (te) weinige albumuitgaven daar voor iets tussen zitten... Quote Link to comment
WILCO Posted November 13, 2022 Author Share Posted November 13, 2022 Bedankt voor je advies. Quote Link to comment
cinco Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 Ik heb deze reeks nooit onder ogen gekregen. Om één of andere reden dacht ik bij het horen van die titel altijd dat het over een beertje ging. (waarschijnlijk onbewuste associatie door de B en de R) Quote Link to comment
Ambreville Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 Er is toch wel wat beter piratenmateriaal te vinden. Denk maar aan het eiland van Cromheecke of de beste humorististiche piratenstrip aller tijden ; de Campbells. Quote Link to comment
WILCO Posted November 13, 2022 Author Share Posted November 13, 2022 Bedankt voor de nuttige tips! Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 14, 2022 Share Posted November 14, 2022 Ik vind Brammetje Bram wel een leuke strip en goed getekend! Die integralen zouden een goed idee zijn voor als iemand me vraagt wat ik voor kerst wil. Is er ergens een lijst te vinden welke verhalen er in de integralen staan want ik heb wel enkele albums en een speciale zwart-wit hardcover met het eerste verhaal (zie afbeelding). Quote Link to comment
Suske Posted November 14, 2022 Share Posted November 14, 2022 4 hours ago, cartoonesk said: Is er ergens een lijst te vinden welke verhalen er in de integralen staan? https://www.lastdodo.nl/nl/areas/3829153-klassiekers-gebundeld-de-complete-brammetje-bram cartoonesk 1 Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
WILCO Posted November 14, 2022 Author Share Posted November 14, 2022 https://www.stripinfo.be/reeks/index/3560_Brammetje_Bram In dit overzicht op stripinfo staan 9 Nederlandstalige albums en 1 Franstalig album. Verschenen bij verschillende uitgevers. Voorlopig 2 albums daarvan zijn opgenomen in de integrales (waarvan er al 3 verschenen zijn). De rest zijn albums die nooit eerder als album verschenen zijn. Weet er iemand of die andere albums van het overzicht op stripinfo ook nog in de volgende integrales zullen opgenomen worden? cartoonesk 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Bedankt voor de links! Het loont dus wel de moeite om die integralen aan te schaffen of als cadeau te vragen (als je Brammetje Bram tenminste leuk vindt!). Quote Link to comment
WILCO Posted April 28, 2023 Author Share Posted April 28, 2023 De complete Brammetje Bram 4 zou normaal eind april verschijnen. Het is nu blijkbaar opgeschoven naar eind mei. Quote Link to comment
Blutch Posted May 3, 2023 Share Posted May 3, 2023 Misschien even opmerken dat er in het begeleidend dossier van de integrale een fout staat: Ryssack woonde niet in Kruishoutem, maar in Kluisbergen - om precies te zijn in de deelgemeente Kwaremont. De laatste jaren van zijn leven waren hij en zijn vrouw lid van de bib waar ik werk. Zeer vriendelijke mensen trouwens. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted May 4, 2023 Share Posted May 4, 2023 On 11/11/2022 at 7:53 PM, WILCO said: Ik ben een grote liefhebber van piratenstrips. Eric Basaldua heeft een sketchbook-serie incluis verhalen over zijn favoriete drankje en zijn favoriete onderwerp Morgana of Mojo Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
WILCO Posted May 4, 2023 Author Share Posted May 4, 2023 Mooie dame. Wel jammer van haar oog. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted May 4, 2023 Share Posted May 4, 2023 zal wel een magisch oog zijn Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
WILCO Posted May 24, 2023 Author Share Posted May 24, 2023 Op 28/4/2023 om 20:27, WILCO zei: De complete Brammetje Bram 4 zou normaal eind april verschijnen. Het is nu blijkbaar opgeschoven naar eind mei. Release opnieuw uitgesteld. Nieuwe verschijningsdatum is eind juni. Quote Link to comment
WILCO Posted June 30, 2023 Author Share Posted June 30, 2023 Opnieuw uitgesteld, deze keer naar eind juli. Quote Link to comment
WILCO Posted July 24, 2023 Author Share Posted July 24, 2023 Opnieuw uitgesteld. Deze keer naar 25 augustus. Quote Link to comment
Willem Posted July 26, 2023 Share Posted July 26, 2023 schiet niet echt op wat dat betreft is Arboris niet een van de snelste Quote Link to comment
WILCO Posted July 26, 2023 Author Share Posted July 26, 2023 Schiet inderdaad niet op. Dit album moest oorspronkelijk al in december 2022 verschenen zijn, maar het wordt elke maand uitgesteld. Hopelijk moet ik dit niet verplaatsen naar "aangekondigd maar nooit verschenen". Quote Link to comment
WILCO Posted August 22, 2023 Author Share Posted August 22, 2023 Ik val in herhaling, maar het is opnieuw uitgesteld. Deze keer naar eind september. Met een beetje geluk kan ik ze nog dit jaar onder mijn kerstboom leggen maar ik betwijfel het. Quote Link to comment
Air Posted August 24, 2023 Share Posted August 24, 2023 https://www.getekendereep.com/topic/2376-beste-piratenzeevaartreeks/ Quote The windowlicker Link to comment
WILCO Posted September 25, 2023 Author Share Posted September 25, 2023 Ik val weerom in herhaling, maar De complete Brammetje Bram 4 is opnieuw uitgesteld. Deze keer naar 31 december. Quote Link to comment
hemweg Posted September 26, 2023 Share Posted September 26, 2023 Zolang het album nog wordt genoemd is er nog hoop. Anderen, zoals De complete Jerry spring deel 5, worden niet eens meer genoemd. Quote Link to comment
Rik Posted September 26, 2023 Share Posted September 26, 2023 Arboris neemt de tijd om vervolgdelen van lopende reeksen uit te brengen. Ik heb nog steeds de hoop dat de 3 nog uit te brengen Jerry Spring integralen er daadwerkelijk gaan komen. De vraag is alleen wanneer... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Fonske Posted September 26, 2023 Share Posted September 26, 2023 Brammetje Bram komt wel, ik heb geduld. Begrijp best wel dat sommige projecten wat langer kunnen duren. Tegenwoordig wordt het nog allemaal vermeld, vroeger in de jaren 70 en 80 was het gewoon afwachten of een album wel of niet verscheen. Nu willen we soms veel te snel en zijn we ongeduldig. Het zal in ieder geval weer een leuke aanvulling zijn op mijn Brammetje Bram reeks. Nostalgie ten top. w.b.t. de andere series daar heb ik alle vertrouwen in dat die ook zullen worden aangevuld. ik ben blij dat dit allemaal met een mooi dossier wordt uitgegeven, dat verbreed je leesplezier! Rik 1 Quote Link to comment
WILCO Posted October 26, 2023 Author Share Posted October 26, 2023 Goed nieuws: waarschijnlijk zal ik deze integrale wel nog onder de kerstboom kunnen (laten) leggen. Verschijnt 24/11! Quote Link to comment
Joe Dredd Posted October 26, 2023 Share Posted October 26, 2023 Eindelijk, ik zit er ook op te wachten Quote Link to comment
Werner Posted October 27, 2023 Share Posted October 27, 2023 Hoeveel Brammetjes gaan er eigenlijk komen? Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
WILCO Posted October 27, 2023 Author Share Posted October 27, 2023 Zo werd het destijds aangekondigd: 'De complete Brammetje Bram, met daarin chronologisch alle vijftien lange en circa dertig kortere verhalen die Ryssack getekend heeft voor (achtereenvolgens) de bladen Sjors, Zack en Wham. Elke bundel krijgt een uitgebreid dossier dat speciaal voor deze bundelingen wordt geschreven en veel achtergrondinformatie over het ontstaan van de verhalen, over de tekenaar en de tekstschrijvers, de publicatiegeschiedenis, enzovoorts, zal bevatten.´ Waarschijnlijk volgen er nog 1 of 2 integrales met de rest van de langere verhalen. Hoeveel integrales ze nodig zullen hebben voor die 30 kortere verhalen weet ik niet, waarschijnlijk ook een stuk of 5 gok ik. Quote Link to comment
WILCO Posted November 21, 2023 Author Share Posted November 21, 2023 Zal toch niet dit jaar onder de kerstboom liggen. De release is terug opgeschoven naar 31 december 2023. Quote Link to comment
Waldorf Posted November 22, 2023 Share Posted November 22, 2023 Kerstboom laten staan tot op driekoningen, he. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Fonske Posted November 22, 2023 Share Posted November 22, 2023 Deel 4 is op de post, dus is snel binnen. Verwacht hem al deze week. Het worden als het goed is 7 delen. Dus dan zitten ze al op de helft. Ah, dat wordt weer lekker ouderwets genieten met Brammetje Bram. Quote Link to comment
WILCO Posted November 22, 2023 Author Share Posted November 22, 2023 @Fonske Bedankt voor de info! Dat is goed nieuws. Hierna volgen volgens jou dus nog 3 delen. Ik maak me volgende bedenking: is 7 delen dan niet te weinig voor die 15 ongepubliceerde langere en ca. 30 kortere verhalen? Arboris had toch aangekondigd om al deze verhalen in deze integrale albums op te nemen? Of zullen die laatste 3 integrales veel dikker zijn en meer pagina's tellen? Quote Link to comment
Fonske Posted November 30, 2023 Share Posted November 30, 2023 Het worden dus nog 3 delen met alle verhalen, of ze dikker zijn dat weet ik niet. Wel zou het helemaal compleet horen te zijn. Nu even toch nog een loftrompet voor de verzorgde uitgave en prachtige dossier. Begrijp best wel dat dit meer tijd kost dan normaal. Een pluim voor deze uitgave van Arboris. met plezier gelezen. Quote Link to comment
WILCO Posted April 16 Author Share Posted April 16 Weet iemand wanneer deel 5 zal verschijnen? Ik heb namelijk nog nergens een aankondiging gezien. Quote Link to comment
Rik Posted April 16 Share Posted April 16 1 minuut geleden, WILCO zei: Weet iemand wanneer deel 5 zal verschijnen? Ik heb namelijk nog nergens een aankondiging gezien. Arboris... Hij zal wel naast Jerry Spring 5 bij de drukker liggen Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
WILCO Posted July 24 Author Share Posted July 24 Op 16/4/2024 om 21:19, WILCO zei: Weet iemand wanneer deel 5 zal verschijnen? Ik heb namelijk nog nergens een aankondiging gezien. @Fonske: weet jij of deel 5 nog dit jaar verschijnt? Quote Link to comment
WILCO Posted Sunday at 09:00 AM Author Share Posted Sunday at 09:00 AM Op 24/7/2024 om 23:21, WILCO zei: Op 16/4/2024 om 21:19, WILCO zei: Weet iemand wanneer deel 5 zal verschijnen? Ik heb namelijk nog nergens een aankondiging gezien. @Fonske: weet jij of deel 5 nog dit jaar verschijnt? Is er iemand die weet of deel 5 voor 2024 gepland is? Quote Link to comment
Recommended Posts