Ga naar inhoud

De films van Ralph Bakshi.


cartoonesk

De films van Ralph Bakshi.  

12 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze films heb je gezien?

    • Fritz the Cat (1972)
    • Heavy Traffic (1973)
    • Coonskin (1975)
    • Wizards (1977)
    • The Lord of the Rings (1978)
    • American Pop (1981)
    • Hey Good Lookin' (1982)
    • Fire and Ice (1983)
    • Cool World (1992)


Recommended Posts

1 uur terug, shakeitupguy zei:

Jammer dat er geen info over de extra's bij staat maar ik ben vrij zeker dat het degene is, die ik heb gekocht (maar dan de dvd). groetjes van mij.

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 8/2/2023 om 23:44, Rataplan zei:

Is Vaughn Bode gekend onder de Bakhsi-fans? Hij was een niet onbelangrijke invloed en vriend van Bakhsi.

 

9k=.jpg

cheech-wizard-original-artwork-mark_1_c649ec4e5fdd82321c53742ad5ec2146.jpg

img021.jpg

Of die twee daadwerkelijk vrienden waren, kan ik niet met zekerheid zeggen maar volgens wikipedia inderdaad. Bakshi is begonnen met strips (ook in New York, dacht ik) dus het is mogelijk.

De invloed van Vaughn Bodé is vooral te zien in Wizards naar mijn mening.

P.S. De handtekening op je eerste afbeelding kan ik niet lezen maar dat is niet door Vaughn Bodé! De tweede afbeelding is volgens mij door Mark Bodé getekend.

Toevallig heb ik onlangs een boek van Cheech Wizard gekocht en een fan-art-tekening gemaakt.

 

cheech wizard.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

@esteban² Ik denk dat ik de recensievideo, die je plaatste, niet af heb gekeken, omdat hij in het begin gemakkelijke kritiek geeft op Wizards en dat is zoals eerder gezegd mijn favoriet van Bakshi. Ik heb de dvd nog niet zo lang en heb het toch al vaak gekeken. Niet alleen vind ik het goed gemaakt, ook gevoelsmatig raakt het me. Vind het gewoon mooi en dan kan ik zulke kritiek minder verdragen.

Cool World heb ik dit weekend ook weer gekeken. Het verhaal is misschien chaotisch maar dat stoort me niet want die fantasie-cartoon-wereld is nu eenmaal absurd en een wereld waarin alles kan. Enkel voor de crazy animatie en de sexy Holly Would kan ik het af en toe herbekijken. ;) 

Ik kwam er pas achter dat er van Cool World ook enkele comic books zijn! Onder andere getekend door Stephen Destefano, van wie ik een graphic novel heb.

groetjes.

 

cool world.jpg

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
Op 13/11/2023 om 11:19, cartoonesk zei:

Ik heb het al een paar keer geschreven maar Wizards is mijn favoriet van Bakshi! ;)

Gisteren opgezet en inderdaad een iconisch meesterwerk ❤️

Het verhaal, de personages en hun wereld zijn zeer vrijzinnig ontworpen en daardoor verfrissend onvoorspelbaar!

Heb al zin in mijn volgende spektakel uit het brein van Bakshi!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...