Ga naar inhoud

Het grote feestmalentoernooi


Yncke

Recommended Posts

36 minutes ago, Yncke said:

Nope. Gewoon normale feestelijke maaltijden.  Geen geplooi aan de regels om er toch maar blote vrouwen in te krijgen. Ik heb dit jaar de tijd noch de goesting om de regels proberen zo sluitend mogelijk te schrijven enkel en alleen voor jou.
Geen Manara, etc. Clear now?

Dus een normaal diner uit Caravaggio door Manara wel? Of is het specifiek Manara die je niet wil zien.

 

image.thumb.png.918bb2f78cfb67e323e8be07ce7b4f51.png

 

 

 

Link naar reactie
Op 11/12/2022 om 23:54, Chorasan zei:

Iedereen denkt natuurlijk spontaan aan Asterix en Nero.

 

En dus ga ik een Nero indienen. Dat is wel geen gemakkelijke keuze, wegens veel te veel keuze. Ook al eindigen opvallend meer albums dan verwacht niet met de traditionele wafelenbak. En ik was helemaal vergeten dat er een album is met wafels op de cover. Maar uiteindelijk ga ik voor de laatste prent uit De Blauwe Woestijn. Gewoon omdat er ook andere personages van Sleen opstaan en het gepubliceerd is in het jaar dat Nero 50 jaar oud was.

 

afbeelding.thumb.png.763a09bded6628b0fe44e6ed3401ba7a.png

Link naar reactie

One Piece 918 - Wano arc

Ruffy brengt een schip gevuld met voedsel naar een dorp vol hongerige mensen.

Het schip verwijst naar de Takarabune, het schip van de zeven geluksgoden.

 

afbeelding.png

 

Mogelijk pas ik m'n inzending nog aan. Om één of andere reden kom ik altijd bij Asterix uit. En hoewel in One Piece ook dikwijls uitbundig gefeest wordt, lijk ik maar geen goeie scene terug te vinden buiten deze...

Link naar reactie
15 uren geleden, TDPB zei:

 

En dus ga ik een Nero indienen. Dat is wel geen gemakkelijke keuze, wegens veel te veel keuze. Ook al eindigen opvallend meer albums dan verwacht niet met de traditionele wafelenbak. En ik was helemaal vergeten dat er een album is met wafels op de cover. Maar uiteindelijk ga ik voor de laatste prent uit De Blauwe Woestijn. Gewoon omdat er ook andere personages van Sleen opstaan en het gepubliceerd is in het jaar dat Nero 50 jaar oud was.

 

afbeelding.thumb.png.763a09bded6628b0fe44e6ed3401ba7a.png

 

Uitstekende keuze! Door de aanwezigheid van de taart wordt het ook meer dan de gebruikelijke wafelenbak.

En Stallaert wist van deze afsluiters elke keer heuse visuele parels te maken.

Link naar reactie

In Mooie Zomers wordt er geloof ik ook wat afgegeten.

En Largo Winch met al die uitgebreide zakelijke diners??

Verder is er bijvoorbeeld nog de Smurfensoep, de maaltijdbedenksels van Kid Paddle, verschillende Kiekeboes en Jommekes met een eet-thema en Roel en zijn Beestenboel hadden een restaurant, dus mogelijk zitten daar eveneens enkele feestmaalscènes in?

In Kobe de Koe dacht ik dat er ook ergens een bacchanaal was.

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Uitstekende keuze! Door de aanwezigheid van de taart wordt het ook meer dan de gebruikelijke wafelenbak.

En Stallaert wist van deze afsluiters elke keer heuse visuele parels te maken.

Dat zijn telkens prachtige prenten, ze overtreffen wat mij betreft de Uderzo-prenten. En al zeker als je bedenkt dat die telkens op één dag gemaakt zijn (of het zal toch niet veel schelen).

Wat me nu wel plots opvalt: het grootste deel van die stapel wafels moet al lang koud zijn tegen dat ze naar de feesttafel gebracht worden.

Link naar reactie
1 uur terug, TDPB zei:

Wat me nu wel plots opvalt: het grootste deel van die stapel wafels moet al lang koud zijn tegen dat ze naar de feesttafel gebracht worden.

 

Als semi-professionele wafelbakkers hebben ze gegarandeerd het nodige materiaal om de reeds afgewerkte wafels warm te houden terwijl ze met de rest bezig zijn.

Link naar reactie

Het klassieke einde van de verhalen uit de Bommel tekststrips mag hier niet ontbreken.
Ik weet, er is al een soortgelijke inzending ingediend, maar dat betreft een gephotoshopte prent waar veel details zijn weggeknipt.
Een betere keuze vind ik deze. Uit "Heer Bommel maakt volledig", door Marten Toonder en Piet Wijn.
Echt eenvoudig is de maaltijd hier niet te noemen, een overdadige dis in de sfeervolle, doch tochtige omgeving van Bommelstein.

Daaronder de originele krantenpublicatie van 3 augustus 1981.

 

toonder_0950.thumb.jpg.b4621a8f7808a464efa378301bec0d6e.jpg

 

 

page_102.thumb.jpg.8f2a0a10d1224bddb2c6521410213091.jpg

Link naar reactie

De inzendingen die ik in mijn administratie opgenomen heb, hebben een duimpje gekregen.

 

@sanderg Je tweede inzending komt er maandag bij als we tegen dan niet aan 32 inzendingen komen.

@Kool Thing Ik heb de onderste van de twee prenten gebruikt. Als je liefst de bovenste hebt, dan heb ik nog de versie met tekstballonnen nodig.

@Ambreville  Een gewoon, normaal diner. Mocht Manara zoiets getekend hebben, dan is dat ok, maar als je weer met mijn voeten speelt, was dat je laatste poging om voor dit toernooi een inzending te doen.

@Captivant Ik heb je supercharmante  krantenprent gebruikt,  tof dat je dat gevonden hebt!

Link naar reactie

Ik heb al wel verschillende prentjes gevonden waar wordt gegeten, maar vaak is het eerder een schetsmatige impressie en nog niets dat ik zelf echt tof vond. Ik zoek verder. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
12 hours ago, Ambreville said:

Ik denk dat we gerust veel meer kunnen gaan. Maar eventueel de stembeurten beperken tot een dag of 4?

 

Ik zou 't eens moeten simuleren, maar de lengte van de stembeurt heeft slechts een invloed op 't einde van het toernooi, wanneer er dode tijd begint te vallen omdat een voorgaand duel nog moet beslecht worden. Ik belijk eens wat er in te korten valt voor de volgende rondes, maar voor de eerste ronde wil ik 't toch echt op een week houden. Tijdens de feestdagen wil ik het risico dat iemand niet de kans heeft om op diens eigen inzending te stemmen daarmee proberen te beperken.

 

Het grote venijn zit 'm in de exponentiële reeks. :) 8 + 4 + 2 + 1 duels vs 16 + 8 + 4 + 2 +1. Van 16 naar 32 is een dikke twee weken erbij.

Link naar reactie
49 minuten geleden, Blutch zei:

Ik hou nog minstens 1 minder serieuze inzending achter de hand, maar ik zoek nog wat verder.

 

Deze is nog een goeie van de Blauwbloezen.

Blutch en Chesterfield in een weeshuis waar de warmte gezocht wordt rond de eettafel.

 

330293590_Screenshot2022-12-16at11-09-53afbeelding.png.6887cb804848afc1564b8cb5b39ec74d.png(PNG-afbeelding650956pixels).png.1613067c1768ab30deba1331c7442ecf.png

 

@Yncke Zeg maar welke van deze drie laatste selecties kwalificeerbaar zijn, dan kan ik er eentje van kiezen.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Yncke zei:

@cinco De krabben vallen helaas onder de "mager neergeschoten konijn boven het kampvuur"-categorie, maar de andere twee zijn helemaal in orde.

 

Ok, voorlopig dan die van de Blauwbloezen en als er afhankelijk van het verloop van de nominaties nog een tweede nodig is, dan mag die van Batman er ook nog bij.

Link naar reactie

Ik wil graag deze feestmaal nomineren.

Het zal wel heel snel, in de voorronden, uitgeschakeld zijn..

Maar het is uit een strip uit 1925 (Voor de Beurscrash van 1929), toen de mensen ook niet breed hadden .

en ik zie dit als parallel met nu, waar de lage inkomens, ook moeten kiezen tussen eten, kleding , huur en warmte (energie rekening!).

 

Winnie Winkle 1925-03-02.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...