Ga naar inhoud

Het grote feestmalentoernooi


Yncke

Recommended Posts

7 hours ago, cinco said:

 

Die nieuwe inkleuring deed me denken dat het om een later album ging.

 

oud      14590544_Screenshot2022-12-19at09-53-309782012101500_pg.jpg(JPEG-afbeelding600783pixels).png.fb45734ff3deb2b900cca9bede2531ea.png

 

nieuw   afbeelding.png.d17de01e5d15b73ca6b08ed27f889da0.png

 

 

 

Ik vraag me wel af wat de logica is van de vertaling, die van Galantine, wat perfect past bij een rijke zus in de stad (eg. Ons Marlène van de kampioenen), naar Tapioca gaat, wat ofwel een koffievervanger uit de tweede wereldoorlog of een revolutionair uit Kuifje is.

 

 

 

Link naar reactie
5 minuten geleden, TDPB zei:

Een van de redenen waarom Jef Nys later geen verhalen met afrikaanse stammen meer maakte. (niet die fuif, maar de kritiek die hij kreeg op de manier waarop hij die personages in beeld bracht).

 

Wat is eigenlijk de laatste geweest? in 147 kwamen ze als vanouds nog aan de paal terecht van zodra ze een samenleving van oerwoudbewoners tegen het lijf liepen. (Zuid-Amerikaanse in dit geval veronderstel ik, maar het komt op hetzelfde neer)

 

afbeelding.thumb.png.a31fc7f6c87b1776712441cbb4b76f76.png

Link naar reactie
8 minuten geleden, cinco zei:

 

Wat is eigenlijk de laatste geweest? in 147 kwamen ze als vanouds nog aan de paal terecht van zodra ze een samenleving van oerwoudbewoners tegen het lijf liepen. (Zuid-Amerikaanse in dit geval veronderstel ik, maar het komt op hetzelfde neer)

 

 

Komt juist helemaal niet op hetzelfde neer. Dat zijn geen zwarten (niemand ligt hier wakker van hoe latino's in beeld worden gebracht).

Link naar reactie
20 minuten geleden, cinco zei:

 

Wat is eigenlijk de laatste geweest? in 147 kwamen ze als vanouds nog aan de paal terecht van zodra ze een samenleving van oerwoudbewoners tegen het lijf liepen. (Zuid-Amerikaanse in dit geval veronderstel ik, maar het komt op hetzelfde neer)

 

afbeelding.thumb.png.a31fc7f6c87b1776712441cbb4b76f76.png

In de verdroogde bron (161) komen denk ik ook nog primitieve zwarten voor (met rosse snor). De lachende mango's (203) gaat ook over een primitieve stam, weliswaar in Zuid-Amerika. Nys leefde toen nog en zal dus zeker zijn fiat moeten gegeven hebben aan Edwin Wouters, maar zoals gezegd, waren dat Latino's en geen zwarten...

Link naar reactie

Mijn tweede inzending:

De openingsscène uit het eerste deel van The Ogre Gods.
Een serie die het verhaal vertelt van een dynastie van reuzen die op wrede wijze heersen over een koninkrijk van mensen.
Eén van de laatste sprookjes die Hubert ons naliet, in beeld gebracht door Gatignol.

 

Nog even getwijfeld of ik hier een enkel kader van zou plaatsen, maar ja, hier ga je natuurlijk niet in knippen.
Vooral het eerste deel van deze serie kan ik aanbevelen, ook als je, net als ik, niet van reuzen of dwergen houdt.

 

467678112_TheOgreGodsv01-Petit-005.thumb.jpg.62660dd4f64d428156bd11697873491b.jpg

Link naar reactie
14 hours ago, Ambreville said:

Ik vraag me wel af wat de logica is van de vertaling, die van Galantine, wat perfect past bij een rijke zus in de stad (eg. Ons Marlène van de kampioenen), naar Tapioca gaat, wat ofwel een koffievervanger uit de tweede wereldoorlog of een revolutionair uit Kuifje is.

Galantine is een verfind vleesgerecht zonder botjes en tapioca is een pudding. 

Link naar reactie

Bij het doorbladeren van mijn Nero's op zoek naar een mooie wafelbak merkte ik op dat niet alle albums met wafels eindigen. Soms komt er niets op tafel, soms, zoals in het album Kroonprins Petoetje, wordt er gevarieerd. Aangezien de helft van de inzendingen tot nu toe van Uderzo zijn zie ik niet in waarom ik niet gewoon twee keer dezelfde auteurs (Sleen/Stallaert) zou kunnen nomineren. Als een tweede keuze mag zou ik dus graag deze feestmaal aanbieden:

943902475_nero3.thumb.jpg.0dc4bfe39379ae78e8b416dbb328bb03.jpg

 

In datzelfde album komen overigens nog meerdere feestmalen voor. Jan Spier serveert zijn frieten, Madam Pheip en madam Nero eten een taartje en dan heb je nog deze twee scenes:

 

247830611_nero1.thumb.jpg.9d7e268fdfea8cf77b457c6bafd0dd56.jpg

 

1410846080_nero2.thumb.jpg.fab42d6cad2440f0f1cf8a3278806f0f.jpg

Link naar reactie

09D9807B-B3DD-47CE-B944-A87CCBF7A37F.thumb.jpeg.c41d662b0f880dcf9421226b0fbc0dd5.jpeg

 

Een paradijselijk feestmaal uit Jomme: Paradijseiland door Steven Dupre. 
 

Ik heb niet zo heel veel tijd gehad om te zoeken, maar ik vind dit een moeilijk tornooi om geschikte prentjes te vinden. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...