cinco Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 https://www.izneo.com/nl/ Quote Link to comment
Ambreville Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Dat verklaart waarom al die Nederlandstalige titels ook op Comixology/Amazon zitten. Sinds ik dat weet koop ik enkel nog daar. Quote Link to comment
Peter Motte Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Nog een IT'er die na de pandemie-bubbel moet inbinden. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Heuvelaar Posted December 12, 2022 Share Posted December 12, 2022 Uit de nieuwsbrief: "STOPZETTING DIENSTVERLENING Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat izneo vanaf 31 december de Nederlandstalige dienstverlening zal stopzetten. In het kader van een herstructurering zullen alle talen buiten het Frans stopgezet worden. Uw bibliotheek met uw albums blijft uiteraard toegankelijk door in te loggen op uw account. Al uw aankopen blijven dus behouden! Met het oog op de sluiting nodigen wij u uit uw laatste aankopen te doen vóór de sluitingsdatum van 31 december. Op die datum zullen de catalogi van de Nederlandstalige uitgevers niet langer kunnen worden geraadpleegd of gekocht. De interface van izneo waartoe u toegang krijgt wanneer u inlogt, zal vanaf enkele weken na 31 december in het Frans zijn, uw aankopen behouden uiteraard hun oorspronkelijke taal. We hopen u terug te zien op izneo, en het hele team dankt u voor uw vertrouwen en loyaliteit. We hopen dat we een aangename bijdrage hebben geleverd aan uw leesplezier en ontdekkingen! Als u vragen heeft, kunt u contact opnemen met ons ondersteuningsteam via de knop onderaan. Het izneo team Bericht van Standaard Uitgeverij Als grootste aanbieder van Nederlandstalige albums, zijn wij momenteel volop de mogelijkheden aan het onderzoeken om een Nederlandstalig platform voor digitale strips te kunnen blijven garanderen. Wij zullen u hierover zo snel mogelijk verder informeren. " Quote Link to comment
Daan Posted December 13, 2022 Share Posted December 13, 2022 Digitalisering, YEAY Quote Link to comment
cinco Posted December 31, 2022 Author Share Posted December 31, 2022 Laatste dag voor de Nederlandstalige Izneo. Quote Link to comment
cinco Posted January 3, 2023 Author Share Posted January 3, 2023 Dit is nu de melding die je krijgt als je de voorbeeldpagina's wil inkijken. Voor sommige Nederlandstalige albums zijn ze nog beschikbaar, maar anderen zijn al niet meer toegankelijk. Quote Link to comment
De Hollander Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 2 uren geleden, cinco zei: Dit is nu de melding die je krijgt als je de voorbeeldpagina's wil inkijken. Voor sommige Nederlandstalige albums zijn ze nog beschikbaar, maar anderen zijn al niet meer toegankelijk. Toch eeuwig zonde dat dit ophoudt, zeker nu strips op papier onbetaalbaar worden, zou je verwachten dat hier toekomst voor moet zijn? Quote Link to comment
cinco Posted January 3, 2023 Author Share Posted January 3, 2023 Van het ontstaan van het Nederlandstalige platform Yieha naar de samensmelting met Izneo tot het verdwijnen ervan. Jammer dat veel van de initiatieven waar ook Alexis Dragonetti een drijvende kracht achter was één voor één verdwijnen. Vervolgens... En tenslotte... Quote Link to comment
Ambreville Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 24 minutes ago, De Hollander said: Toch eeuwig zonde dat dit ophoudt, zeker nu strips op papier onbetaalbaar worden, zou je verwachten dat hier toekomst voor moet zijn? Hier is zeker toekomst voor. Ze hebben het commercieel en technisch gewoon niet goed aangepakt. Te vlug in te veel markten willen zijn en een rampzalig librarybeheer. Je kan al veel van het SU-aanbod op Comixology en Amazon vinden. Dus dat komt wel goed. Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 Het verdwijnen van Dragonetti speelt waarschijnlijk een hoofdrol. Hij ontplooide veel initiatieven, maar heeft zich spijtig genoeg daardoor te veel slaap onthouden. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted January 3, 2023 Author Share Posted January 3, 2023 Even nog wat zitten testen. Jommeke is al niet meer beschikbaar. Kiekeboe kan wel nog ingekeken worden. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 7, 2023 Share Posted March 7, 2023 On 1/3/2023 at 4:46 PM, Ambreville said: Je kan al veel van het SU-aanbod op Comixology en Amazon vinden. Dus dat komt wel goed. Behalve dat Comixology de nek is omgedraaidhttps://bleedingcool.com/comics/former-comixology-manager-talks-what-went-down-with-amazon-part-1/ Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 7, 2023 Share Posted March 7, 2023 en ook EUROPE COMICS lijkt ter ziele te gaanhttps://www.europecomics.com/ Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Lamme Goedzak Posted March 7, 2023 Share Posted March 7, 2023 2 hours ago, Richard Boom-vavavoom said: en ook EUROPE COMICS lijkt ter ziele te gaanhttps://www.europecomics.com/ Ze blijven toch boeken uitgeven staat er? Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 8, 2023 Share Posted March 8, 2023 klopt. 11 hours ago, Lamme Goedzak said: Ze blijven toch boeken uitgeven staat er? toch is dit denk ik het begin van het einde Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Peter Motte Posted March 8, 2023 Share Posted March 8, 2023 Eerlijk gezegd, het lijkt mij een dom idee om je strips te kopen bij iets zoals Izneo. Dat is geld betalen voor iets dat je niet hebt. Dat kan nooit goed aflopen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Lamme Goedzak Posted March 8, 2023 Share Posted March 8, 2023 3 hours ago, Richard Boom-vavavoom said: klopt. toch is dit denk ik het begin van het einde Wel spijtig. Ze vertaalden veel wat niet in Nederlands uitkwam en ook snel. Quote Link to comment
Retardi Posted March 8, 2023 Share Posted March 8, 2023 3 hours ago, Richard Boom-vavavoom said: klopt. toch is dit denk ik het begin van het einde Nee. https://www.geekster.be/2023/01/24/digitale-comics-post-comixology/ Zie de laatste alinea. En lees ook dit topic: https://www.getekendereep.com/topic/10602-strips-digitaal-lezen/ Quote Link to comment
Heuvelaar Posted March 8, 2023 Share Posted March 8, 2023 6 uren geleden, Peter Motte zei: Eerlijk gezegd, het lijkt mij een dom idee om je strips te kopen bij iets zoals Izneo. Dat is geld betalen voor iets dat je niet hebt. Dat kan nooit goed aflopen. Klopt, maar een alternatief was er niet. Een abonnementsformule à la Netflix (zoals Izneo in het Frans wél heeft) bestond er niet in het NL en een systeem waarbij je zoals bij de epubs van digitale boeken een gedownload exemplaar in je bezit hebt dat je overal kan lezen evenmin... Dus de 'domme' optie was spijtig genoeg ook de enige... En toen de aankondiging kwam dat Izneo in het NL ging stoppen heb ik me meteen voorgenomen snel zelf m'n favoriete strips te digitaliseren door screenshotjes te maken van elke pagina om zo zelf m'n digitale strips veilig te stellen, maar ja, das ook weer zoiets dat er nooit van komt. Tot Izneo écht uit de digitale ether gaat en ik achterblijf met een 'had ik maar'-gevoel... Quote Link to comment
Ambreville Posted March 14, 2023 Share Posted March 14, 2023 Lanfeust op Kindle valt best mee. Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 15, 2023 Share Posted March 15, 2023 Is die in z/w? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted March 15, 2023 Share Posted March 15, 2023 5 hours ago, Peter Motte said: Is die in z/w? Die schaalt zich naar wat het device waarop je leest kan. Het bestand is wel degelijkin kleur. Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 15, 2023 Share Posted March 15, 2023 Veel mooier in kleur. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts