Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (1)] feestmaal 24 vs. feestmaal 13


Yncke

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?  

47 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 31-12-22 at 08:00

Recommended Posts

[Eerste Ronde (1)] feestmaal 24 vs. feestmaal 13 Slotje op: 31-12 Welke van deze banketten vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?

Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

BoerenbruiloftSW.JPG.893e14246f34fb61cbe

Er was al naar de Boerenbruiloft gerefereerd, maar ik geloof dat er nog geen officiële nominatie was. Ik neem graag het peterschap op mij, als tweede inzending. Ik kies voor Het Spaanse Spook, uit nostalgie.

 

Blutch

 

 

B

 

Blauwbloezen.jpg.c5a079106da4834824331e5

Blutch en Chesterfield in een weeshuis waar de warmte gezocht wordt rond de eettafel.

Buiten is het koud en regenachtig (en oorlog), maar binnen kan dat allemaal even vergeten worden.

 

cinco

Link naar reactie

Beide leuke inzendingen.  Hoe te kiezen? 

Wel, bij Vandersteen heb ik toch vooral het gevoel dat het schilderij zélf met de pluimen moet gaan lopen.  Tof dat Suske en Wiske hier binnen wandelen, maar het tafereeltje werd -om het heel simplistisch te stellen- gewoon overgenomen, nagetekend.

 

Bij de Blauwbloezen is het zelfbedacht.  Met veel fijne onderlinge interacties of momentjes die leuk zijn om naar te kijken.  Zoals het verliefde koppeltje of het schrokkende kadeeke,  Sfeervol ingekleurd ook.  Het geeft mij zin om het album te lezen.  Dus die krijgt m'n stem.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik denk dat die van Munuera zowat mijn favoriete inzending van dit tornooi is. De gezelligheid is alom aanwezig aan die feesttafel. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Het Spaanse spook is een heel leuk album, maar dit ingediende prentje is minder. Je ziet amper iets van de gedekte tafel en welgeteld één persoon die wat in zijn mond stopt. Verder heb ik de indruk dat die oude Vlamingen 'kastaars' van bonken moeten geweest zijn. Lambik die links een stuk meer op het voorplan is, is even groot getekend als de linkse man die de plaat met borden rijstpap draagt. Hij lijkt in dit beeld op een lilliputter-versie van die oude Vlamingen. Ook Suske en Wiske zijn veel te klein tegenover het zittende kind, die ongeveer dezelfde leeftijd lijkt te hebben. Het trio had veel groter moeten getekend worden. Maar dan kwam Vandersteen in de problemen met zijn tekstballon die dan naar de boerenscene moest verplaatst worden, wat ook spijtig is.

Link naar reactie

Beetje gelijkaardige prenten. Een hoop mensen aan een lange houten tafel, zelfde kleurtinten. Dat weeshuis zou ik nooit interpreteren als een feestmaal. Eerder gewoon veel mensen aan één tafel. Wat ze te eten krijgen ziet er maar gewoontjes uit. Bonenprak of zo.

Toch ga ik voor B kiezen omdat het toch iets beter getekend is dan A.

Link naar reactie
8 minuten geleden, TDPB zei:

Dat weeshuis zou ik nooit interpreteren als een feestmaal. Eerder gewoon veel mensen aan één tafel. Wat ze te eten krijgen ziet er maar gewoontjes uit.

 

Voor weeskinderen in tijden van oorlog is dat een feestmaal, zeker in combinatie met de warme sfeer die de tekening uitstraalt.

 

Link naar reactie
3 uren geleden, TDPB zei:

iets beter getekend

 

iets? 😁

 

@Yncke

Van de Munuera is de low quality thumb van het cms gebruikt. Hierdoor is de afbeelding niet te vergroten door erop te klikken. (Sorry, beroepsdeformatie, allergisch voor jpg artifacts, #nerdalert)

 

Ik zie overigens dat de Vandersteen niet als thumb getoond wordt.
Wist niet dat dit mogelijk was op dit forum. Hoe heb je dat gedaan, als ik vragen mag?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...