Yncke Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ? Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A sanderg B Bij het doorbladeren van mijn Nero's op zoek naar een mooie wafelbak merkte ik op dat niet alle albums met wafels eindigen. Soms komt er niets op tafel, soms, zoals in het album Kroonprins Petoetje, wordt er gevarieerd. Aangezien de helft van de inzendingen tot nu toe van Uderzo zijn zie ik niet in waarom ik niet gewoon twee keer dezelfde auteurs (Sleen/Stallaert) zou kunnen nomineren. Als een tweede keuze mag zou ik dus graag deze feestmaal aanbieden: TDPB yncke.be Link to comment
Waldorf Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 Laten we een keer voor Nero gaan. Uderzo zit vaak genoeg in dit toernooi. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Bonte Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 2 stripreeksen die bijna altijd eindigen op een feestmaal Link to comment
Blutch Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 Twee sympathieke inzendingen, maar ik heb meer met Asterix dan met Nero. Link to comment
WILCO Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 We zien enkel de rug van de Asterix-personages en dus nauwelijks wat er precies gegeten wordt. Mijn stem is daarom naar de Nero-prent gegaan. Link to comment
esteban² Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 Een Asterix die van mij zeker naar de volgende ronde mag. Maar dan wel tegen een Nero die van mij naar de finale mag. Das pech. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
TDPB Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 Das wel een zeer flauwe basic Uderzo prent. Qua compositie en uitwerking stelt dat niet veel voor. Link to comment
Ambreville Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 Voor À moet je beseffen dat Goscinny net overleden was. Het konijntje was daar het stil teken van. B, die wil ik wel eens tonen aan de anti-zwarte Pieten-crowd. Link to comment
fantasiooo Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 Grote Sleenfan, maar jammer genoeg lid van de anti-zwarte Pieten-crowd. A dus. Link to comment
Rik Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 Duidelijk B voor mij. Er staan ook genoeg Asterixen in dit toernooi dus eentje minder kan geen kwaad. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
sanderg Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 Pech voor mij dat ik de zoveelste uderzo inzending ben https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Tanuki Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 Hoewel ik normaal gesproken altijd voor Asterix zou gaan, is deze wel een klassieker. De Nero daarentegen wijkt voor één keer eens af van de traditionele wafels, daarom mijn stem. Link to comment
TDPB Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 40 minuten geleden, Tanuki zei: De Nero daarentegen wijkt voor één keer eens af van de traditionele wafels, Dat gebeurde vaker dan je zou denken. Het is absoluut niet zo dat ieder album eindigde met een wafelbak. Link to comment
Mzee Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 5 uren geleden, WILCO zei: We zien enkel de rug van de Asterix-personages en dus nauwelijks wat er precies gegeten wordt. Mijn stem is daarom naar de Nero-prent gegaan. Dat is bij ook de voornaamste reden geweest, je weet natuurlijk wel dat het een feestmaal is maar je ziet er zo goed als niets van. Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen. Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. https://www.2dgalleries.com/profile/mzee Link to comment
cinco Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 11 uren geleden, Ambreville zei: B, die wil ik wel eens tonen aan de anti-zwarte Pieten-crowd. En dan moet die Jommekes-inzending uit Straffa Toebaka nog komen. Link to comment
TDPB Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 22 uren geleden, fantasiooo zei: Grote Sleenfan, maar jammer genoeg lid van de anti-zwarte Pieten-crowd. A dus. Uderzo was nochtans ook duidelijk geen lid van de crowd. (in het Nero-geval is het opvallend dat Petoetje al heel vlug werd geredesigned en eigenlijk een heel goed voorbeeld zou moeten zijn voor hoe het voor de anti-zwarte pieten-crowd wel kan) Link to comment
cinco Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Petoetjes vriendinnetje voor één album doet me denken aan het vriendinnetje van Tiny. Link to comment
fantasiooo Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 45 minuten geleden, TDPB zei: Uderzo was nochtans ook duidelijk geen lid van de crowd. Zeker waar. Maar de racistische figuren van Uderzo en Goscinny tafelen niet mee op prent A. Link to comment
cinco Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Was dat iets van de laatste jaren van de reeks dat Oliepul nogal regelmatig met vrouwen in zijn hoofd zat? Zie ook: Link to comment
Recommended Posts