Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (8)] feestmaal 26 vs. feestmaal 12


Yncke

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 07-01-23 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?

Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Dommel.png.99263800755a98f15fc2031484478

 

 

esteban²

 

 

B

 

Bommel.jpg.1cf64e9f141f8bb9358d0a9714c87

 

 

Captivant

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Bij de serie Bommel was de humor soms top maar vond ik de tekeningen maar min. Er kwam af en toe ook  een met gerechten overladen tafel aan te pas. Ik heb dat nooit met feestelijkheid geassocieerd, want de tafelschikking is meestal een beetje ... eh 'onfeestelijk', meer op schranzen gericht. Verder in dit beeld de ooghoogte op het tafelblad en vloer tegelijk!  Een niet bestaande achtergrond,  met een voorkeur voor een zwarte hoek.

 

Ik was vergeten dat in de tekststrips van Tom Poes/heer Bommel vele malen aan het einde 'een eenvoudige doch voedzame maaltijd' door Joost gepresenteerd werd. De notabelen soms tezamen, en soms zelfs met de markies de Cantecleir, die normaal zijn adellijke neus ophaalt voor O.B. Bommel.  Achtergronden aangegeven met soms leuke tierelantijnen. Het effect kaarslicht is mee in de tekening geïntegreerd. De serie blonk uit door de verzorgde zwartwit-tekeningen, die spijtig genoeg in de boekjes van De Bezige Bij nogal klein uitvielen. 

 

Ik kies dus voor B. 

Link naar reactie

Ik kom hier ook weer de vergelijking met Disney tegen. Begrijpelijk, maar Bommel lijkt op Disney zoals Blacksad op Disney lijkt. Ik zie vooral veel verschillen.

 

Hieronder toch nog even een andere scan geplaatst waar het inktwerk beter in uitkomt (klik voor de grote versie).
Volgepropt met details en daarom o zo geschikt voor deze wedstrijd.

 

toonder_0950.jpg.de0ab787dda1a848e62bd86

 

Link naar reactie
1 uur terug, Captivant zei:

Hieronder toch nog even een andere scan geplaatst waar het inktwerk beter in uitkomt (klik voor de grote versie).
Volgepropt met details en daarom o zo geschikt voor deze wedstrijd.

 

Ja, dat laat de tekening veel beter tot zijn recht komen.

91934006_Screenshot2023-01-02at21-33-40EersteRonde(8)feestmaal26vs.feestmaal12.thumb.png.8c213c98e284f5b5cd7d3876c4ea4381.png

575113065_Screenshot2023-01-02at21-34-10EersteRonde(8)feestmaal26vs.feestmaal12.thumb.png.24eb0a199c969644cf6ef05f7419edf9.png

 

@Captivant Vraag anders aan @Yncke om jouw inzending te vervangen door jouw nieuwe scan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...