Yncke Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ? Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A esteban² B Captivant yncke.be Link to comment
Blutch Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Die tekeningen van Toonder verzuipen toch vaak wat in de details, vind ik. Bij A daarentegen is de compositie heel geslaagd. Je ziet in één oogopslag wat er gaande is, en tegelijk word je aangemoedigd om nog even bij de tekening te blijven hangen. cartoonesk 1 Link to comment
cinco Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Al hebben ze daar bij de Bommelclan zo te zien ook veel en uitgebreid getafeld doorheen de jaren. Link to comment
Ambreville Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Just now, cinco said: Al hebben ze daar zo te zien ook veel en uitgebreid getafeld doorheen de jaren. Dit doet me toch te hard aan Disney denken. Dan liever de originele stijl van Dupa en Dommel. Link to comment
cinco Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Zojuist, Ambreville zei: Dit doet me toch te hard aan Disney denken. Ik vond altijd dat Tom Poes zelf er redelijk manga uitzag, wat natuurlijk anachronistisch is. is er kans dat ze de Bommelreeks onder ogen hebben gekregen in Japan?? Link to comment
TDPB Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 24 minuten geleden, Ambreville zei: Dit doet me toch te hard aan Disney denken. Dan liever de originele stijl van Dupa en Dommel. Misschien doet het je aan Disney denken omdat een groot deel van de Toonder studio later ook voor Donald Duck Nederland heeft gewerkt. Link to comment
esteban² Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Dommel vs Bommel ... Wat een diner bij Semafoor en z'n hond! Ik zou het muisje wel willen zijn. Al komen die avances wel wat vreemd over. Bommel is ook tof. Toch iets minder uitnodigend. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
sporoi Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Bij de serie Bommel was de humor soms top maar vond ik de tekeningen maar min. Er kwam af en toe ook een met gerechten overladen tafel aan te pas. Ik heb dat nooit met feestelijkheid geassocieerd, want de tafelschikking is meestal een beetje ... eh 'onfeestelijk', meer op schranzen gericht. Verder in dit beeld de ooghoogte op het tafelblad en vloer tegelijk! Een niet bestaande achtergrond, met een voorkeur voor een zwarte hoek. Ik was vergeten dat in de tekststrips van Tom Poes/heer Bommel vele malen aan het einde 'een eenvoudige doch voedzame maaltijd' door Joost gepresenteerd werd. De notabelen soms tezamen, en soms zelfs met de markies de Cantecleir, die normaal zijn adellijke neus ophaalt voor O.B. Bommel. Achtergronden aangegeven met soms leuke tierelantijnen. Het effect kaarslicht is mee in de tekening geïntegreerd. De serie blonk uit door de verzorgde zwartwit-tekeningen, die spijtig genoeg in de boekjes van De Bezige Bij nogal klein uitvielen. Ik kies dus voor B. Link to comment
esteban² Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Lekker schranzen is ook feest hoor! STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 26 minuten geleden, sporoi zei: Ik heb dat nooit met feestelijkheid geassocieerd, want de tafelschikking is meestal een beetje ... eh 'onfeestelijk', meer op schranzen gericht. Het id van de mens verlangt stiekem wel naar wat decadente saus over de feestelijkheden. Link to comment
sanderg Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Als groot Bommel fan heb ik voor B gestemd.. prachtige tekeningen ook altijd Rik 1 https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Waldorf Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Bij Dupa zijn de details altijd zo mooi. dat ene gekookte eitje! cartoonesk 1 Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Captivant Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Ik kom hier ook weer de vergelijking met Disney tegen. Begrijpelijk, maar Bommel lijkt op Disney zoals Blacksad op Disney lijkt. Ik zie vooral veel verschillen. Hieronder toch nog even een andere scan geplaatst waar het inktwerk beter in uitkomt (klik voor de grote versie). Volgepropt met details en daarom o zo geschikt voor deze wedstrijd. Kool Thing 1 Link to comment
cinco Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 1 uur terug, Captivant zei: Hieronder toch nog even een andere scan geplaatst waar het inktwerk beter in uitkomt (klik voor de grote versie). Volgepropt met details en daarom o zo geschikt voor deze wedstrijd. Ja, dat laat de tekening veel beter tot zijn recht komen. @Captivant Vraag anders aan @Yncke om jouw inzending te vervangen door jouw nieuwe scan. Link to comment
Recommended Posts