Yncke Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ? Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Tweede inzending (uit Thorgal (uiteraard;-) om precies te zijn- deel 4 "De zwarte galei").. een mooie aangelegenheid voor een feestmaal. Het ziet er ook echt gezellig uit! Ik zou zo willen aanschuiven. sanderg B Allee dan, laat ik die Urbanus nemen. Er straalt weinig feestmaaltijd uit van wat op tafel staat, maar Boudewijn schuift wel aan en Fabiola staat zelfs te koken. En omdat het zo'n verdomd leuk album is natuurlijk. esteban² yncke.be Link to comment
sanderg Posted January 1, 2023 Share Posted January 1, 2023 Toch maar schaamteloos voor mijn eigen inzending gestemd gelukkig nieuwjaar iedereen! https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
esteban² Posted January 1, 2023 Share Posted January 1, 2023 I Thorgal Dat gezegd zijnde vind ik het plaatje op zich en los van alles, weliswaar uit een schitterend album, op zich niets bijzonders. Het is weinig uitnodigend of leuk om naar te kijken. En dat heb ik dan wel bij Urbanus. Je krijgt niet elke dag de koning aan tafel. Het gezin op hun Paasbest, gemanierd ook. Zelfs Amedee heeft een strikje aan! Die arme Nabuko donossor moet dan wel aankijken hoe dat gekroonde keffertje aan tafel mag zitten. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
sporoi Posted January 1, 2023 Share Posted January 1, 2023 Thorgal als serie heeft me nooit echt aangestaan, noch tekeningen noch scenario. Deze tekening is wel kundig getekend, en het licht van de haard was blijkbaar de reden voor die zwarte oogkassen en grote zwarte vlekken op de kleding. Naturel getekend? Niet helemaal, want de tekenaar kon wel voorwerpen en gerechten op tafel een inkleuring geven waar die ook zwart zou moeten zijn, als hij consequent was geweest. Mensen met zwarte oogkassen, dat is gewoon geen pretje om naar te kijken en bederft de tekening. ( Een belichtingsman bij film zou vroeger de laan worden uitgestuurd met zo'n resultaat.) Ook geen fan van de tekening van Urbanus, en geen royalist. Geen koning in huis voor mij. Het is dus kiezen tussen de pest en de cholera. Maar omdat ik gezond wil blijven kies ik niet. Link to comment
cinco Posted January 1, 2023 Share Posted January 1, 2023 29 minuten geleden, esteban² zei: Die arme Nabuko donossor moet dan wel aankijken hoe dat gekroonde keffertje aan tafel mag zitten. De standenmaatschappij van het hondenrijk. esteban² 1 Link to comment
Tanuki Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Overduidelijk A wegens niet echt een feestmaal bij Urbanus en ook: spruiten. Link to comment
cinco Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 23 minuten geleden, Tanuki zei: Overduidelijk A wegens niet echt een feestmaal bij Urbanus en ook: spruiten. Vergeet niet die soep die ze aan het uitscheppen zijn. Het is ook de stemming en het gezelschap dat van een maal een feestmaal maakt. Alle genodigden zijn happy. Enkel deze madam kijkt zuur, maar die kijkt waarschijnlijk altijd zo. Sommige bronnen melden ook dat dit samenzijn door koning Boudewijn werd omschreven als één van de meest memorabele momenten uit zijn laatste levensjaren. Zelden heeft hij de kans gehad om zich zo te laten gaan. esteban² 1 Link to comment
TDPB Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Ik heb met enige tegenzin voor A gestemd. Dit zijn twee zwakkere prentjes die, moesten ze tegen een andere kandidaat uitgekomen zijn, wellicht de tweede ronde niet gehaald zouden hebben. Link to comment
sjaakie Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Toch mooi hoe meningen verschillen a is in mijn ogen een finalist. Link to comment
TDPB Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Echt? Waarom? Thorgal (ik vermoed toch dat dat Thorgal is) ziet eruit als een muppet die tegen de deur is gelopen. Ambreville 1 Link to comment
cinco Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 2 uren geleden, TDPB zei: Thorgal (ik vermoed toch dat dat Thorgal is) ziet eruit als een muppet die tegen de deur is gelopen. Nee, dat is Thorgal niet. DIe zit aan een niet zichtbare kant van de tafel of aan een andere tafel. (er zijn meerdere tafels) Op de volgende prent zie je hem met Aaricia. Op een eerdere bladzijde zie je dat er meerdere tafels zijn. Hij kan ook (niet zichtbaar) rechtsonder zitten in de ingezonden tekening. Wat op tafel staat correspondeert in spiegelbeeld met wat je in het volgende vak voor hem ziet staan. Link to comment
cinco Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Ook even meegeven dat Amedee, feestvarken dat hij is, op beide eetfestijnen aanwezig is. Link to comment
sjaakie Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 23 uren geleden, TDPB zei: Echt? Waarom? Thorgal (ik vermoed toch dat dat Thorgal is) ziet eruit als een muppet die tegen de deur is gelopen. Het plaatje dekt de volledige opgave van het toernooi. Smakelijk, Feestelijk en uitbundig. Daarnaast spreekt het mij gewoon enorm aan. Link to comment
TDPB Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 3 minuten geleden, sjaakie zei: Het plaatje dekt de volledige opgave van het toernooi. Smakelijk, Feestelijk en uitbundig. Dat is waar. Maar als tekening is het niet zo bijzonder. Link to comment
Recommended Posts