Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (11)] feestmaal 25 vs. feestmaal 21


Yncke

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 10-01-23 at 08:00

Recommended Posts

3 uren geleden, WILCO zei:

Even opgezocht. Straffa Toebaka was het eerste Jommekesalbum van 1975, dus verschenen in de eerste jaarhelft,  en The elephant Song kwam pas vanaf juli van datzelfde jaar in onze hitlijsten.

 

Deze populaire song was een aanklacht tegen de olifantenjacht en maakte de wereld bewust van de precaire situatie waarin de olifantenpopulatie toen verkeerde. 

 

Inderdaad foei Jommeke. Maar was the elephant song een half jaar vroeger uitgekomen, dan had de tekenaar Jommeke zeker niet van die slurf laten eten.

En gelukkig is het sinds de bescherming van de olifant in februari 1976 verboden om op olifanten te jagen. 

 

Ik ga er van uit dat op het moment dat Straffa Toebaka geschreven werd (eind 1974) het nog niet helemaal duidelijk was hoe slecht het toen met de olifantenpopulatie was gesteld. 

 

Dit indachtig, heb ik eigenlijk geen problemen met dit prentje.

 

 

 

 

 

 

Ahh, ik vermoed dat ik de strip niet bij het uitkomen gelezen heb, waarschijnlijk eerder een jaartje later, which would make sense aangezien ik in 't eerste studiejaartje nog niet zo vlot kon lezen :)

 

Link naar reactie
Op 4/1/2023 om 13:13, TDPB zei:

Ik gok op slecht ingekleurde spaghetti met gehaktballen.

Dat denk ik ook. Verder mogelijks nog wat aardappelpuree (uiteraard met gesnipperde ajuintjes, peterselie en wat basilicum, iedereen weet dat Vikingen fijnproevers zijn), zelfgemaakte mayonaise voor bij de sla en 't stokbrood, peper en zout, een dampende kom soep, èn uiteraard een pot schuimend bier. Voor Hägar is 't duidelijk een gastronomisch genot. Mocht ik niet beter weten zou ik gewag maken van een Bourgondiër. ;) 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...