Yncke Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ? Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Een paradijselijk feestmaal uit Jomme: Paradijseiland door Steven Dupre. mojo B Monsters (Barry Windsor-Smith) Boekenmagazijn yncke.be Link to comment
Ambreville Posted January 5, 2023 Share Posted January 5, 2023 Schattige Miekes in slip 1 - Monster met bourbon bij de kalkoen 0. Het had wel iets meer dichter mogen liggen. Monsters is een meesterwerk en Janet heeft zich uren uitgesloofd voor de kalkoen. Waarschijnlijk heeft ze daarbij zelf aan de Bourbon gezeten. Link to comment
TDPB Posted January 5, 2023 Share Posted January 5, 2023 Ik apprecieer de kwaliteiten van B maar ga toch maar voor de vrolijke kleurtjes van A kiezen. Link to comment
Tanuki Posted January 5, 2023 Share Posted January 5, 2023 A. Want Steven Dupré, een gezond feestmaal, en een paradijselijk oord. Link to comment
cinco Posted January 6, 2023 Share Posted January 6, 2023 Ik geloof dat ik ergens had gelezen dat Steven Dupré er bewust voor had gekozen om de apen niet meer op te voeren als dienaren van de Jommekesbende. Dus in de remake moesten ze wat meer zelfvoorzienend zijn in vergelijking met het origineel. Link to comment
Boekenmagazijn Posted January 7, 2023 Share Posted January 7, 2023 Ik kan me goed voorstellen dat de tekening van Dupré veel mensen aanspreekt. Hij is inderdaad vrolijk en kleurrijk. De belichting die Windsor-Smith met zijn arceerwerk weet weer te geven, sluit perfect aan bij de dreigende en vervreemdende sfeer van dit tafereel. Het naoorlogse Thanksgiving-maal uit Monsters is (afgezien van de kolossale vogel) nogal karig, maar het is de opmaat tot een van de meest hartverscheurende scenes die ooit heb gelezen. Dat zal me altijd bijblijven en er zijn weinig tekenaars die dat voor elkaar krijgen. Link to comment
Recommended Posts