Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (15)] feestmaal 5 vs. feestmaal 10


Yncke

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?  

47 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 14-01-23 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?

Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

ast-rix-chez-les-belges-01.jpg.30173a5c6

Uit Asterix en de Belgen gaat de voorkeur toch uit naar de simpele boterhammen.

 

Waldorf

 

 

B

 

OnePiece.png.9c9e15e27985810c8a5213a502f

Ruffy brengt een schip gevuld met voedsel naar een dorp vol hongerige mensen.

Het schip verwijst naar de Takarabune, het schip van de zeven geluksgoden.

Deze plaat lees je van rechtsboven naar linksonder. Eerst zie je de wanhoop, vervolgens de aankomst van het schip, gevolgd door dolblije mensen die voor 't eerst sinds lang weer echt voedsel kunnen eten.

 

Tanuki

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
2 uren geleden, sanderg zei:

A is voor mij een potentiële winnaar.. echt hoe een feestmaal hoort te zijn 🙂

Klopt maar Asterix is een van de weinige strips waar in ieder verhaal overvloedig gefeest wordt. We stevenen in dit toernooi af op een top 4 die louter bestaat uit Asterix feestpartijen. Dit is voor mij het enige minpuntje aan dit toernooi. 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

 

1 minute ago, sjaakie said:

Het enige wat ik niet snap is dat we niet even het nederlanse plaatje erbij pakken.

Ik denk dat dat meer een kwestie is van gemakkelijk vinden op het internet en niet je eigen exemplaar moeten platduwen op de scanner. (Dat was in ieder geval de reden waarom de mijne in het Frans is. Ik vond de scans niet in het Nederlands.)

Link naar reactie

Dat Asterix met mijn stem gaat lopen heeft eerder te maken met het feit dat ik B moeilijk kan ontleden, visueel.  Dat ligt aan mijn oogzenuwen (om het simpel te stellen) hoor, zo'n sterk zwart/wit contrast gaat vaker erg moeilijk, zeker als het nogal druk is.  B vind ik nochtans veel interessanter en enorm expressief.  Er bestaat toevallig geen kleuren-editie? :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Bij Asterix wordt een eenvoudige broodmaaltijd bij de Belgen een waar festijn. In hun eigen dorp blijft het bij wild zwijn, maar de Belgen brengen een breed scala aan lekkernijen. En dat zijn dus simpelkes wat boterhammen. Hands down de beste inzending van dit toernooi, al zeg ik het zelf.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 8/1/2023 om 03:07, esteban² zei:

Er bestaat toevallig geen kleuren-editie? :) 

 

Helaas.

 

(Om eerlijk te zijn, iets simpelkes met boterhammen is wat mij betreft dé winnaar van dit tornooi. Ondanks alle argumenten die de Takarabune aandraagt.)

 

Het contrast tussen rechts: de schrijnende hongersnood waarbij men zelfs zichzelf van kant wil maken om er maar vanaf te zijn, de aankomst van de boot in het midden en links het uitdelen van het voedsel, de vreugde die er vanaf straalt...

Dit is geen tekening, dit is een verhaal samengevat op één pagina. Over dit feit zullen troubadours liederen maken die eeuwen later nog steeds zullen gezongen worden. Dit is meer dan een simpel feestmaal. Dit is geschiedenis in wording, gevangen op papier en inkt.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

 

Helaas.

 

(Om eerlijk te zijn, iets simpelkes met boterhammen is wat mij betreft dé winnaar van dit tornooi. Ondanks alle argumenten die de Takarabune aandraagt.)

 

Het contrast tussen rechts: de schrijnende hongersnood waarbij men zelfs zichzelf van kant wil maken om er maar vanaf te zijn, de aankomst van de boot in het midden en links het uitdelen van het voedsel, de vreugde die er vanaf straalt...

Dit is geen tekening, dit is een verhaal samengevat op één pagina. Over dit feit zullen troubadours liederen maken die eeuwen later nog steeds zullen gezongen worden. Dit is meer dan een simpel feestmaal. Dit is geschiedenis in wording, gevangen op papier en inkt.

t is een mooie pagina, maar staat helaas tegenover iets wat ook mooi én populair is.

Link naar reactie
4 uren geleden, Tanuki zei:

 

Helaas.

 

(Om eerlijk te zijn, iets simpelkes met boterhammen is wat mij betreft dé winnaar van dit tornooi. Ondanks alle argumenten die de Takarabune aandraagt.)

 

Het contrast tussen rechts: de schrijnende hongersnood waarbij men zelfs zichzelf van kant wil maken om er maar vanaf te zijn, de aankomst van de boot in het midden en links het uitdelen van het voedsel, de vreugde die er vanaf straalt...

Dit is geen tekening, dit is een verhaal samengevat op één pagina. Over dit feit zullen troubadours liederen maken die eeuwen later nog steeds zullen gezongen worden. Dit is meer dan een simpel feestmaal. Dit is geschiedenis in wording, gevangen op papier en inkt.

 

Ik zie vooral een zeer melodramatisch beeld met de nadruk op meligheid.  Hongersnood is een heel erge zaak volgens die weldoorvoede Japanse striptekenaar(s), daarom alle registers open, wenende moeders en kinderen (van blijdschap). Ik vind het maar een zeer gemakkelijke en luie uitbeelding van wat hongersnood behelst. Het zo uitvergroten van emoties is de gemakkelijkste, de inspiratieloze weg. (Het is ook een geliefkoosd trucje die de Vlaamse berichtgeving toepast om empathie voor een zaak te kweken en de mensen een geweten te schoppen).

Link naar reactie

@Tanuki zou me moeten verbeteren, maar na WO2 heeft Japan echt honger gekend en werd op deze manier Amerikaanse voedselhulp binnengebracht. Het is ook de manier waarop in sommige manga emoties uitvergroot worden.  Dat past toch perfect in een Manga als One Piece? Geen idee wat de Vlaamse berichtgeving in One Piece te zoeken heeft? Daar krijgen ze geen subsidie voor.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...