Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (16)] feestmaal 23 vs. feestmaal 11


Yncke

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?  

47 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 15-01-23 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?

Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Heinz.png.ac938ce65177c49fc5bf12d63201ea

Als er uitgebreid te eten valt, mag het cynisme en het sarcasme in de wereld van Heinz al eens achterwege blijven.

 

cinco

 

 

B

 

Bourgeon.jpg.1b281095466753cb66a18a9b81e

Look no further. Bourgeon, De laatste zang van de Malaterres. Die kleuren! Die zin voor detail! Die sfeer, kortom... Banketter dan dit wordt het niet.

 

Blutch

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic
36 minuten geleden, WILCO zei:

Interessant. Een thesis over de gezellen van de schemering. Waarover ging die thesis? En is die ergens  consulteerbaar? 

 

Het was voor mijn studie geschiedenis; de volledige titel is "Kleding, wapenrustingen en wapens 1000-1500 : een exemplarische studie van de beeldvorming van de middeleeuwen in 5 hedendaagse stripverhalen." Naast de Gezellen gaat het nog over Ramiro, Torens van Schemerwoude, De Koene Ridder en Vasco. Ik heb er geen digitale versie van (ik heb het halfweg jaren negentig opgemaakt in Word Perfect), anders zou ik het met plezier ter beschikking stellen. Maar er is wel nog een beknopter boek gemaakt op basis van mijn thesis; daar is via de bib nog wel aan te komen:

 

http://zoeken.bibliotheek.be/detail/Raphael-De-Keyser/Strips-een-evocatie-van-de-Middeleeuwen/Boek/?itemid=|library%2Fmarc%2Fvlacc|2188476

 

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...