Savantas Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 Gezocht: groene Jerom albums nr. 11 t/m 95, uitgebracht tussen 1967 t/m 1982 Hoeven geen 1e drukken te zijn, maar moeten wel in (liefst zeer) goede staat zijn (dus geen vouwen, scheuren, naamvermeldingen, losse pagina's, etc.) Indien iemand van zijn/haar verzameling 'Jerommekes' af wil, dan ontvang ik graag een pm. Het gaat om de volgende 85 albums: 11 De gevaarlijke jacht 12 De gouden stuntman 13 De tomatenbrigade 14 De vliegen van Masakin 15 De gemaskerde gardian 16 De schoenenjager 17 De stalen rat 18 De vuurberg van Itihat 19 De ijsbroden 20 De schattenjagers 21 De alchimisten 22 Het gouden hoofd 23 De toverdrank 24 Avontuur in Berunka 25 De raven van de Tower 26 De parels van Mallorca 27 Het spookschip 28 Het Turkse kanon 29 De groene eenhoorns 30 De bombarde 31 Rozen voor Berunka 32 De vurige regenboog 33 De ruimterups 34 De Tempel der Stilte 35 Het spookvliegtuig 36 Jerom contra Jerom 37 Mysterie op de autobaan 38 De rode boei 39 De luchtpiraten 40 Het sleutelbeen 41 Sigaren voor de sjeik 42 Gevaarlijk speelgoed 43 De vleermuis 44 Razzia op Djerba 45 De grootgarnaal 46 De vuurtoren 47 De korrigans 48 De zwarte hand 49 Gevaarlijk zwembad 50 De dansende menhirs 51 De betoverde kroon 52 De brandende beelden 53 De wageneters 54 De zwarte spookhond 55 De bevroren vlammen 56 Het stuntmannensyndicaat 57 De bijenkorf 58 De ontvoering 59 De druïdenvoet 60 De roestige pijl 61 De windmaker 62 De zwarte gondel 63 De vurige ruiter 64 De schrootpiraten 65 De tweehoornige draak 66 De bankrovers 67 Het mijnraadsel 68 Rum voor Kraakeiland 69 De kringwolken 70 De legende 71 De fruitdieven 72 De postkoets 73 De gele gajo 74 De woudreus 75 Het betoverde dierenbos 76 De slakken van Fukuzawa 77 Mummies op Morotari 78 De kraters van Kukulus 79 De mechaniekmaniak 80 Het toernooi 81 Het drakenland 82 De zeven roofridders 83 De dolle duikboot 84 Mysterie in de zoo 85 Het verzonken fort 86 De bizonkoningin 87 Kolo de koala 88 De dolle machines 89 De vreselijke bergreus 90 De stenen god 91 Jerom contra Diabolus 92 De hoed van Vidolmes 93 Terreur over Berunka 94 De gemaskerde koala 95 De sirenen Quote Link to comment
Willem Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 zag dat ze aangeboden worden op catawiki, sluiting a.s. woensdag Quote Link to comment
Savantas Posted December 30, 2022 Author Share Posted December 30, 2022 55 minuten geleden, Willem zei: zag dat ze aangeboden worden op catawiki, sluiting a.s. woensdag Bedankt dat je me er op geattendeerd hebt! Quote Link to comment
Gilles Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Mag ik aanraden niet te kieskeurig te zijn wat de staat betreft? Tenzij je bereid bent om erg lang te zoeken en/of enorme bedragen neer te leggen. Uit ervaring heb ik gemerkt dat het zeer moeilijk is om deze reeks in deftige staat te vinden. Occasioneel belandt er eentje in m'n boekenkast, maar echt zelden. Op beurzen lijken ze ook steeds minder frequent voor te komen. Quote Link to comment
Savantas Posted January 5, 2023 Author Share Posted January 5, 2023 Op 31/12/2022 om 11:30, Gilles zei: Mag ik aanraden niet te kieskeurig te zijn wat de staat betreft? Tenzij je bereid bent om erg lang te zoeken en/of enorme bedragen neer te leggen. Uit ervaring heb ik gemerkt dat het zeer moeilijk is om deze reeks in deftige staat te vinden. Occasioneel belandt er eentje in m'n boekenkast, maar echt zelden. Op beurzen lijken ze ook steeds minder frequent voor te komen. Ik weet het. Ik begon ze in 1980 te verzamelen en heb de hele verzameling compleet. Maar na ruim 40 jaar zien de meeste exemplaren eruit om op te schieten. Ik wil ze gaan vervangen door beter uitziende exemplaren, maar dat is inderdaad nog niet zo heel gemakkelijk. Het was mij ook al opgevallen, dat op beurzen steeds minder (in hoeveelheid) mooie exemplaren aangeboden worden. Aangezien ik de verzameling al heb én omdat het vooral jeugdsentiment is (en niet zozeer de regelmatige niet al te beste verhalen (en tekeningen)), wil ik er ook niet teveel voor neertellen. Zal dus inderdaad niet zo gemakkelijk worden om de gehele Jerom verzameling in nette staat te krijgen. Aan de andere kant heeft het geen haast; ik heb de tijd. ;-). Quote Link to comment
Willem Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 Op 5/1/2023 om 21:11, SAVANTAS zei: Ik weet het. Ik begon ze in 1980 te verzamelen en heb de hele verzameling compleet. Maar na ruim 40 jaar zien de meeste exemplaren eruit om op te schieten. Ik wil ze gaan vervangen door beter uitziende exemplaren, maar dat is inderdaad nog niet zo heel gemakkelijk. Het was mij ook al opgevallen, dat op beurzen steeds minder (in hoeveelheid) mooie exemplaren aangeboden worden. Aangezien ik de verzameling al heb én omdat het vooral jeugdsentiment is (en niet zozeer de regelmatige niet al te beste verhalen (en tekeningen)), wil ik er ook niet teveel voor neertellen. Zal dus inderdaad niet zo gemakkelijk worden om de gehele Jerom verzameling in nette staat te krijgen. Aan de andere kant heeft het geen haast; ik heb de tijd. ;-). zag volgens mij dat ze weer op Cataike stonden mbt de veiling van a.s.. woensdag Quote Link to comment
sporoi Posted January 21, 2023 Share Posted January 21, 2023 Op 5/1/2023 om 21:11, SAVANTAS zei: Ik weet het. Ik begon ze in 1980 te verzamelen en heb de hele verzameling compleet. Maar na ruim 40 jaar zien de meeste exemplaren eruit om op te schieten. Ik wil ze gaan vervangen door beter uitziende exemplaren, maar dat is inderdaad nog niet zo heel gemakkelijk. Het was mij ook al opgevallen, dat op beurzen steeds minder (in hoeveelheid) mooie exemplaren aangeboden worden. Aangezien ik de verzameling al heb én omdat het vooral jeugdsentiment is (en niet zozeer de regelmatige niet al te beste verhalen (en tekeningen)), wil ik er ook niet teveel voor neertellen. Zal dus inderdaad niet zo gemakkelijk worden om de gehele Jerom verzameling in nette staat te krijgen. Aan de andere kant heeft het geen haast; ik heb de tijd. ;-). Een tip: bekijk ook af een toe de site https://www.uwkringding.be/, daar komen ze ook af en toe op, en met wat geluk aan schappelijke prijzen. Ik hou het voor je ook in het oog. Quote Link to comment
CDB Posted January 21, 2023 Share Posted January 21, 2023 Toevallig bij deze verkoper op tweedehands zeer veel nummers te koop gezien waarvan hij beweerd goede staat misschien eens contact opnemen https://www.2dehands.be/u/deprez-xavier/27988923/q/jerom/#Language:all-languages|postcode:8400|searchInTitleAndDescription:true Quote Link to comment
WILCO Posted January 25, 2023 Share Posted January 25, 2023 Te koop op catawiki: https://www.catawiki.com/nl/l/66205257-jerom-range-12-t-m-95-standaard-uitgaven-2e-reeks-softcover-gemengde-edities-zie-de-beschrijving-1967-1982 Quote Link to comment
Recommended Posts