Ga naar inhoud

Gezocht: groene Jerom albums 11 t/m 95, uitgebracht tussen 1967 t/m 1982


Savantas

Recommended Posts

Gezocht: groene Jerom albums nr. 11 t/m 95, uitgebracht tussen 1967 t/m 1982
Hoeven geen 1e drukken te zijn, maar moeten wel in (liefst zeer) goede staat zijn (dus geen vouwen, scheuren, naamvermeldingen, losse pagina's, etc.)

Indien iemand van zijn/haar verzameling 'Jerommekes' af wil, dan ontvang ik graag een pm.

 

Het gaat om de volgende 85 albums:

11  De gevaarlijke jacht

12  De gouden stuntman

13  De tomatenbrigade

14  De vliegen van Masakin

15  De gemaskerde gardian

16  De schoenenjager

17  De stalen rat

18  De vuurberg van Itihat

19  De ijsbroden

20  De schattenjagers

21  De alchimisten

22  Het gouden hoofd

23  De toverdrank

24  Avontuur in Berunka

25  De raven van de Tower

26  De parels van Mallorca

27  Het spookschip

28  Het Turkse kanon

29  De groene eenhoorns

30  De bombarde

31  Rozen voor Berunka

32  De vurige regenboog

33  De ruimterups

34  De Tempel der Stilte

35  Het spookvliegtuig

36  Jerom contra Jerom

37  Mysterie op de autobaan

38  De rode boei

39  De luchtpiraten

40  Het sleutelbeen

41  Sigaren voor de sjeik

42  Gevaarlijk speelgoed

43  De vleermuis

44  Razzia op Djerba

45  De grootgarnaal

46  De vuurtoren

47  De korrigans

48  De zwarte hand

49  Gevaarlijk zwembad

50  De dansende menhirs

51  De betoverde kroon

52  De brandende beelden

53  De wageneters

54  De zwarte spookhond

55  De bevroren vlammen

56  Het stuntmannensyndicaat

57  De bijenkorf

58  De ontvoering

59  De druïdenvoet

60  De roestige pijl

61   De windmaker

62  De zwarte gondel

63  De vurige ruiter

64  De schrootpiraten

65  De tweehoornige draak

66  De bankrovers

67  Het mijnraadsel

68  Rum voor Kraakeiland

69  De kringwolken

70  De legende

71  De fruitdieven

72  De postkoets

73  De gele gajo

74  De woudreus

75  Het betoverde dierenbos

76  De slakken van Fukuzawa

77  Mummies op Morotari

78  De kraters van Kukulus

79  De mechaniekmaniak

80  Het toernooi

81  Het drakenland

82  De zeven roofridders

83  De dolle duikboot

84  Mysterie in de zoo

85  Het verzonken fort

86  De bizonkoningin

87  Kolo de koala

88  De dolle machines

89  De vreselijke bergreus

90  De stenen god

91  Jerom contra Diabolus

92  De hoed van Vidolmes

93  Terreur over Berunka

94  De gemaskerde koala

95  De sirenen

Link naar reactie

Mag ik aanraden niet te kieskeurig te zijn wat de staat betreft? Tenzij je bereid bent om erg lang te zoeken en/of enorme bedragen neer te leggen. Uit ervaring heb ik gemerkt dat het zeer moeilijk is om deze reeks in deftige staat te vinden. Occasioneel belandt er eentje in m'n boekenkast, maar echt zelden. Op beurzen lijken ze ook steeds minder frequent voor te komen.

Link naar reactie
Op 31/12/2022 om 11:30, Gilles zei:

Mag ik aanraden niet te kieskeurig te zijn wat de staat betreft? Tenzij je bereid bent om erg lang te zoeken en/of enorme bedragen neer te leggen. Uit ervaring heb ik gemerkt dat het zeer moeilijk is om deze reeks in deftige staat te vinden. Occasioneel belandt er eentje in m'n boekenkast, maar echt zelden. Op beurzen lijken ze ook steeds minder frequent voor te komen.

Ik weet het. Ik begon ze in 1980 te verzamelen en heb de hele verzameling compleet. Maar na ruim 40 jaar zien de meeste exemplaren eruit om op te schieten. 🙂 Ik wil ze gaan vervangen door beter uitziende exemplaren, maar dat is inderdaad nog niet zo heel gemakkelijk. Het was mij ook al opgevallen, dat op beurzen steeds minder (in hoeveelheid) mooie exemplaren aangeboden worden. Aangezien ik de verzameling al heb én omdat het vooral jeugdsentiment is (en niet zozeer de regelmatige niet al te beste verhalen (en tekeningen)), wil ik er ook niet teveel voor neertellen. Zal dus inderdaad niet zo gemakkelijk worden om de gehele Jerom verzameling in nette staat te krijgen. Aan de andere kant heeft het geen haast; ik heb de tijd. ;-).

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 5/1/2023 om 21:11, SAVANTAS zei:

Ik weet het. Ik begon ze in 1980 te verzamelen en heb de hele verzameling compleet. Maar na ruim 40 jaar zien de meeste exemplaren eruit om op te schieten. 🙂 Ik wil ze gaan vervangen door beter uitziende exemplaren, maar dat is inderdaad nog niet zo heel gemakkelijk. Het was mij ook al opgevallen, dat op beurzen steeds minder (in hoeveelheid) mooie exemplaren aangeboden worden. Aangezien ik de verzameling al heb én omdat het vooral jeugdsentiment is (en niet zozeer de regelmatige niet al te beste verhalen (en tekeningen)), wil ik er ook niet teveel voor neertellen. Zal dus inderdaad niet zo gemakkelijk worden om de gehele Jerom verzameling in nette staat te krijgen. Aan de andere kant heeft het geen haast; ik heb de tijd. ;-).

zag volgens mij dat ze weer op Cataike stonden mbt de veiling van a.s.. woensdag

Link naar reactie
Op 5/1/2023 om 21:11, SAVANTAS zei:

Ik weet het. Ik begon ze in 1980 te verzamelen en heb de hele verzameling compleet. Maar na ruim 40 jaar zien de meeste exemplaren eruit om op te schieten. 🙂 Ik wil ze gaan vervangen door beter uitziende exemplaren, maar dat is inderdaad nog niet zo heel gemakkelijk. Het was mij ook al opgevallen, dat op beurzen steeds minder (in hoeveelheid) mooie exemplaren aangeboden worden. Aangezien ik de verzameling al heb én omdat het vooral jeugdsentiment is (en niet zozeer de regelmatige niet al te beste verhalen (en tekeningen)), wil ik er ook niet teveel voor neertellen. Zal dus inderdaad niet zo gemakkelijk worden om de gehele Jerom verzameling in nette staat te krijgen. Aan de andere kant heeft het geen haast; ik heb de tijd. ;-).

Een tip: bekijk ook af een toe de site https://www.uwkringding.be/, daar komen ze ook af en toe op, en met wat geluk aan schappelijke prijzen. Ik hou het voor je ook in het oog.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...