Ga naar inhoud

Stripbeurzen 2023


sjaakie

Recommended Posts

           22-01-23    Scheltema stipmarkt                                                  NL     Zo

26 tm 29-01-23    BD Angouleme                                                            FR     wk 4

          05-02-23    Putte                                                                            BE    zo

          26-02-23     Stripbeurs leuvenStripbeurs                                     BE    zo

           11-03-23     Tweede nieuwe garde stripmarkt Zwolle                 NL   za

           12-03-23     Getekend Lommel                                                     BE    zo

   18 & 19-03-23    Festival de la BD Colmar                                           FR    za & zo

           19-03-23     Stripfestival Geraadsbergen                                    BE    zo

  25 & 26-03-23     Festival BD Ligugé                                                   FR    za & zo

  01 & 02-04-23     Festival BD Cluny                                                     FR    za & zo

  01 & 02-04-23     Facts Gent                                                                BE    za & zo

           01-04-23    Oost Nederlandse stripbeurs Deventer                  NL   za

           02-04-23    Suske en Wiske fandag                                           NL  zo

   8 tm 16-04-23    Strip festival Middelkerke                                       BE  wk 14 & 15

   15 & 16-04-23    Festival BD Hautvillers                                             FR  za & zo

           16-04-23    Stripboekenbeurs Berlicum                                     NL zo

           16-04-23  Opwijk                                                                         BE zo

22 & 23-04-23   Comicade Aachen                                                    DE  za & zo

              23-4-23   Collect a Con                                                            NL zo

   29 & 30-04-23   Comiccon Holland Brabanthallen                            NL za & zo

            30-04-23   Gentse stipbeurs                                                      NL zo

      6 & 07-05-23   Comis con Dortmund                                                DE  za & zo

     6 & 07-05-23   Stripweekend Oostende                                           BE   za & zo

           07-05-23    Strips op de markt Gouda                                        NL  zo

           07-05-23    Stripfestival Knokke-Heist (Nieuwe Locatie)          BE  zo

           14-05-23   Bommelbeurs Noordwijk                                           NL zo

   20 & 21-05-23   Comiccon Brussel                                                      BE  za & zo

   20 & 21-05-23   Festival de la BD Hanret                                            FR  za & zo

            21-05-23  Kalmthout                                                                   BE  zo

            28-05-23 Pinksterstrip Antwerpen                                            BE  zo

   8 tm 11-06-23   Eurocon                                                                     SW  wk 23

  24 & 25-06-23   Dutch comiccon Utrecht                                           NL  za & zo

   15 & 16-07-23   La bd Contern                                                             LU  za & zo

           09-07-23   De Stripdag(en) Noordwijk                                       NL  zo

   12 & 13-08-23   Amsterdam Comiccon                                               NL  za & zo           

           19-08-23   Kamper stripspektakel                                               NL  za  

           27-08-23  Stripbeurs Leopoldsburg                                            BE   zo

8, 9 & 10-09-23   Stripfeest Brussel                                                       BE   vr, za & zo

           10-09-23   Aalst stript                                                                  BE zo

           23-09-23  Spirit grote signeerdag Temse                                  BE   za

  23 & 24-09-23  Stripfestival Breda                                                      NL  za & zo

   21 & 22-10-23  Facts Ghent                                                                 BE  za & zo

30-9 & 01-10-23 Wilrijkse stripdagen                                                    BE   za & zo

    11 & 12-11-23  Stripfestival Brugge                                                     BE   za & zo

            12-11-23 Stripbeurs Gooik                                                          BE    zo

            12-11-23 Stripbeurs St-Truiden                                                  BE    zo

02 & 03-12-23  Comiccon Dortmund                                                    DE  za & zo

 

2024

   25 tm 28-1-24 Angoulême                                                                  FR

             25-2-24 Leuven                                                                         BE 

             28-4-24 Knokke-Heist                                                              BE 

             28-4-24 Gent                                                                            BE              

24 tm 26-05-24 Waterloo BD                                                                BE

 31-5 tm 2-06-24  Stripdagen Haarlem                                                 NL

 

Comic art en bier elke 2e zondag van de Maand Rotterdam               NL

 

 

Comic salon Erlange                           DE

Festival BD Temploux                         BE

Stripbeurs sint Truiden                        BE

 

Link naar reactie

Breda mikt volgens mij eind september begin oktober.
Maar of de Chassé theater al officieel is vastgelegd...

Dat weet ik niet

Betreft de Stripdagen...

Waarschijnlijk dit jaar geen editie van de Stripdagen.

Ze zijn alle zaken aan het heroverwegen.

(één dag of twee dagen , andere betaalbare maar liefst wel een vaste lokatie in een stad, uitreiking Stripschapprijzen en Beurs weer bij elkaar voegen, etc...).

 

Link naar reactie
3 uren geleden, AHMO zei:

Breda mikt volgens mij eind september begin oktober.
Maar of de Chassé theater al officieel is vastgelegd...

Dat weet ik niet

Betreft de Stripdagen...

Waarschijnlijk dit jaar geen editie van de Stripdagen.

Ze zijn alle zaken aan het heroverwegen.

(één dag of twee dagen , andere betaalbare maar liefst wel een vaste lokatie in een stad, uitreiking Stripschapprijzen en Beurs weer bij elkaar voegen, etc...).

 

Nog geen uitnodiging ontvangen voor Breda, maar daar is het toch nog wat te vroeg voor. Voor Rijswijk kreeg ik wel melding van een weekend in april (optioneel), maar ik ben niet vrij dat weekend (ik hoop dus dat ze nog schuiven). Voor Breda hoop ik dat ze opteren voor half oktober.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
17 hours ago, sjaakie said:

22-01-23    Scheltema stipmarkt                                               NL     Zo

verrassend :) . Leuk initiatief van die Amsterdammers!


Hier even een link, zodat men goed de info kan vinden
https://www.scheltema.nl/events-bij-scheltema/scheltemas-stripmarkt-2023

 

Quote

Auteurs/illustratoren die aanwezig zullen zijn voor Meet & Greets zijn o.a. Barbara Stok, Margreet de Heer, Frits Smid, Derf Backderf, Ever Meulen, Jan Donkers, Peter van Dongen, Gerrit de Jager en Thé Tjong King! Daarnaast hebben meerdere uitgeverijen hun aanwezigheid bevestigd: Concertobooks, Scratch, De Harmonie, Sherpa en Personalia! 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

verrassend :) . Leuk initiatief van die Amsterdammers!


Hier even een link, zodat men goed de info kan vinden
https://www.scheltema.nl/events-bij-scheltema/scheltemas-stripmarkt-2023

 

 

 

Niet heel verrassend, ze organiseerden al vaker Stripdagen in de maand januari. Maar het wordt nu wel groter aangepakt. Leuk!

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
16 hours ago, dutch lines said:

 

Niet heel verrassend, ze organiseerden al vaker Stripdagen in de maand januari.

 

dan leefde ik onder een rots :)
Had er nog niet eerder van gehoord.

12 hours ago, fazerco said:

29 en 30 april comic con Holland in de Brabanthallen den bosch. 

o ja, die had ik ook voorbij zien komen!
afbeelding.thumb.png.ddf473dccb1e7952dd63c44a07fcdf17.png

https://www.facebook.com/events/910030707049068

https://comicconholland.nl/

afbeelding.thumb.png.b79f332ce237b5b92d968cc2186be2bd.png

 

De website lijkt op die van Comicon Brussels en is ook door dezelfde firma opgebouwd. Dus vermoedelijk zitten die kanjers ook achter de Hollandsche editie!

Beter deze club, dan de harteloze aanpak van de Amsterdam-versie!

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Ik ga eigenlijk ieder jaar naar de stripdagen, maar dit jaar werd het gehouden op het zelfde weekend van de antiekmarkt in Lille. Daar ga ik ook ieder jaar naar toe, Ben dus voor het eerst sinds jaren niet naar de stripdagen geweest. Hopelijk kiezen ze inderdaad een andere datum. 

Link naar reactie

Amsterdam Comic Con is 'dood'.. er zijn geen mensen (meer) om de con nieuw leven in te blazen hoor ik van insiders. Jammer, is toch een toplocatie, dichtbij Schiphol, en genoeg hotels/horeca in de nabije omgeving. En natuurlijk het centrum/grachtjes, dat schijnt ook wel geinig te zijn!

Als ik er zo dagelijks langsrijd (woon er 5 minuten vandaan..) zie ik af en toe visoenen van een mega evenement, wat meerder dagen duurt, het 'Mekka van Geekculture'... hallen gevuld met dealers, met retro/vintage, een game/arcade hal, een aktiviteiten/props hal, een stripbeurs, een groot aantal A+ actors en comic book artists... grote inflatable Darth Vader en Spiderman boven de hallen zwevend.... 100K bezoekers, een mediacircus...

Maar ja... vind maar eens een entousiast team, een paar (groot)geldschieters met geeky hart die bereid zijn het risico te nemen.....

Wie weet ooit!

Link naar reactie
On 1/3/2023 at 9:02 PM, sjaakie said:

6 & 07-05-23   Comic con Dortmund                                                DE  za & zo

iemand ervaringen hiermee? Dit is toch German Comic Con? Wellicht even de naam aanpassen?

Ik zie net dat het voor mij dichterbij is dan bijvoorbeeld FACTS of DCCC.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, Richard Boom-vavavoom said:

iemand ervaringen hiermee? Dit is toch German Comic Con? Wellicht even de naam aanpassen?

Ik zie net dat het voor mij dichterbij is dan bijvoorbeeld FACTS of DCCC.

Klopt! Staan wij ook (en nog een aantal NLse artists/dealers)... Leuk event, en al die jaren dat we er geweest zijn 'never a dull moment..' (zowel in positieve als negatieve zin! 🙂 Er is al die jaren dat ze bestaan vaak gedoe geweest mbt gasten die cancellen, te dure prijzen, ontevreden bezoekers, maar uiteindelijk zijn de cons groot van opzet en voor de meesten een groot succes) Was ooit dezelfde organisatie die ook 'Amsterdam' deed!

 

Link naar reactie
12 hours ago, Gerb-Art said:

gasten die cancellen, te dure prijzen, ontevreden bezoekers,

tsja. ik weet nog dat er een organisatie was, die hun gasten al aankondigden zodra er een emailtje terug was ontvangen.
Er zijn andere organisaties die écht pas wachten met aankondigen als het contract terug is ontvangen en dat helpt veel. Nog steeds geen garantie, maar de kans op afmelding is beduidend kleiner.

ach, ik zou al tot een tevreden klant behoren, als ik weet dat er kraampjes zijn met Engelse comics en wat comic-artiesten en een leuke Artist Alley. Hoe is het daar mee gesteld, @Gerb-Art ?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

iemand ervaringen hiermee? Dit is toch German Comic Con? Wellicht even de naam aanpassen?

Ik zie net dat het voor mij dichterbij is dan bijvoorbeeld FACTS of DCCC.

Er zijn meerdere German Comic Cons, zo heb je bijvoorbeeld ook die van Berlijn en Düsseldorf.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
1 hour ago, Richard Boom-vavavoom said:

tsja. ik weet nog dat er een organisatie was, die hun gasten al aankondigden zodra er een emailtje terug was ontvangen.
Er zijn andere organisaties die écht pas wachten met aankondigen als het contract terug is ontvangen en dat helpt veel. Nog steeds geen garantie, maar de kans op afmelding is beduidend kleiner.

ach, ik zou al tot een tevreden klant behoren, als ik weet dat er kraampjes zijn met Engelse comics en wat comic-artiesten en een leuke Artist Alley. Hoe is het daar mee gesteld, @Gerb-Art ?

Kraampjes met comics zijn er altijd wel, de NLers zitten er, en ik weet dat die duitsers (verkopen statues en collectables) ook comics verkopen.. En de AA is behoorlijk groot! Wij zitten vanaf '23 in de dealerhal... Wat Dort echt onderscheid is de enorme hoeveel Stargäste.... Soms 100 guests, van de volledige cast van Vikings tot Stranger Things tot wie dan ook! Bij laatste editie zaten zelfs Bobby Eweing en Sue Ellen en die blonde pinup (dochter van Jock Ewing? 🙂) en zelf Jeanny vd 60s serie I dream of Jeannie, wat dat betreft kan HDCC daar nog wat van leren! 🙂

Link naar reactie
29 minutes ago, Gerb-Art said:

Soms 100 guests, van de volledige cast van Vikings tot Stranger Things tot wie dan ook! Bij laatste editie zaten zelfs Bobby Eweing en Sue Ellen

tjemig... dat is veel. De kosten moeten bizar hoog zijn. Hoe financieren ze dat in hemelsnaam? Subsidies?

 

 

29 minutes ago, Gerb-Art said:

Kraampjes met comics zijn er altijd wel, de NLers zitten er, en ik weet dat die duitsers (verkopen statues en collectables) ook comics verkopen.. En de AA is behoorlijk groot! Wij zitten vanaf '23 in de dealerhal...

a leuk om te horen. Wie weet kom ik eens aanzeilen :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

hahahaha. Ja, dat is ook wel een verdienmodel, dan.

Ach, gelukkig heb ik daar helemaal niets mee. Ik kon bij FACTS backstage of even snel tussendoor, dus ik ben happy met die ervaringen. Maar daar blijft het wel bij.

 

Ik ga liever de Artist Alley in, op zoek naar een nieuwe artiest voor een nieuwe mummy :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, Richard Boom-vavavoom said:

hahahaha. Ja, dat is ook wel een verdienmodel, dan.

Ach, gelukkig heb ik daar helemaal niets mee. Ik kon bij FACTS backstage of even snel tussendoor, dus ik ben happy met die ervaringen. Maar daar blijft het wel bij.

 

Ik ga liever de Artist Alley in, op zoek naar een nieuwe artiest voor een nieuwe mummy :)

Ga maar vast sparen voor een gehaakte mummy door Marikurumi! 😉🙂

Link naar reactie

tempting :)
Ik ben ontzettend happy met het zien van haar designs en ik vind het succes geweldig.

maar persoonlijk heb ik er niets mee. Zelfs niet met mummies. Als kadootje wellicht wel, maar dat doe ik haar neit aan :) en verwacht ik absoluut niet.

Ik had 2 gehaakte katjes vroeger. Daar had ik wel veel knuffelplezier van. Maar die ben ik al 30 jaar kwijt, denk ik :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 3/1/2023 om 21:02, sjaakie zei:

           22-01-23    Scheltema stipmarkt                                               NL     Zo

26 tm 29-01-23    BD Angouleme                                                         FR     wk 4

          26-02-23     Stripbeurs Leuven                                                   BE    zo

           12-03-23     Getekend Lommel                                                   BE    zo

   18 & 19-03-23     Festival de la BD Colmar                                         FR    za & zo

           19-03-23     Stripfestival Geraardsbergen                                  BE    zo

  25 & 26-03-23     Festival BD Ligugé                                                   FR    za & zo

  01 & 02-04-23     Festival BD Cluny                                                     FR    za & zo

  01 & 02-04-23     FACTS te Gent                                                          BE    za & zo

           01-04-23    Oost Nederlandse Stripboekenbeurs te Deventer  NL   za

           02-04-23    Suske en Wiske Fandag van De Fameuze Fanclub NL  zo

   8 tm 16-04-23    Paasstripbeurs Middelkerke                                     BE  wk 14 & 15

   15 & 16-04-23    Festival Bd Hautvillers                                               FR  za & zo

          1 6-04-23    Stripboekenbeurs Berlicum                                       NL zo

  22 & 23-04-23   Comiciade Aachen                                                     DE  za & zo

     6 & 07-05-23   Comic con Dortmund                                                DE  za & zo

           07-05-23    Strips op de markt te Gouda                                    NL  zo

           07-05-23    Stripfestival Knokke-Heist                                        BE  zo

   20 & 21-05-23   Comic Con Brussels                                                   BE  za & zo

   20 & 21-05-23   Festival de la BD Hanret                                            FR  za & zo

  28 & 29-05-23   Oostendse stripbeurs                                                BE  zo & ma

   8 tm 11-06-23   Eurocon                                                                      SW  wk 23

  24 & 25-06-23   Dutch Comic Con te Utrecht                                     NL  za & zo

   15 & 16-07-23   La BD Contern                                                            LU  za & zo

   12 & 13-08-23   Amsterdam Comic Con                                              NL  za & zo

           19-08-23   Kamper Stripspektakel                                               NL  za  

           27-08-23  Stripbeurs Leopoldsburg                                            BE   zo

30-9 & 01-10-23 Wilrijkse Stripdagen                                                    BE   za & zo

    11 & 12-11-23  Stripfestival Brugge                                                     BE   za & zo

  02 & 03-12-23  Comic Con Dortmund                                                  DE  za & zo

24 tm 26-05-24 Waterloo BD festival                                                     BE

             ?-06-24  Stripdagen Haarlem                                                     NL

Wel verwacht nog geen datum

Stripdagen                                           NL

Stripfestival Breda                               NL

Stripfeest Brussel                                BE

Putte                                                     BE

Gentse stripbeurs                                BE

stripweekend Oostende                      BE

Inetrnationale signeerdag Aarschot   BE

Comic Salon Erlange                           DE

Festival BD Temploux                          FR

Aals stript                                             BE

Stripbeurs sint Truiden                        BE

Comic art en bier                                 NL

Erlangen hoef je niet te verwachten. Is 2 jaarlijks, wordt dus '24.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
6 hours ago, SAVANTAS said:

Wat is de top 3 van grootste jaarlijkse stripbeurzen in Nederland en Belgie, met het grootste aanbod (nieuw en tweedehands) aan Nederlandstalige strips?

sowieso Breda en Haarlem. En wellicht toch ook Rijswijk (stripdagen)....

In België weet ik niet genoeg. Ben wel naar Knokke geweest (ooit) en die zat flink gevuld met strips.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

sowieso Breda en Haarlem. En wellicht toch ook Rijswijk (stripdagen)....

In België weet ik niet genoeg. Ben wel naar Knokke geweest (ooit) en die zat flink gevuld met strips.

Knokke is eerder een signeerbeurs, naar Vlaamse normen staan er weinig handelaars. Beurzen met veel handelaars zijn Gent, Aalst, Sint-Truiden, Putte, Leuven, (en ik vergeet er waarschijnlijk een paar).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...