cinco Posted January 8, 2023 Share Posted January 8, 2023 bron: https://www.bede.fr/meilleures-bd-2022 esteban² 1 Quote Link to comment
JPAR Posted January 8, 2023 Share Posted January 8, 2023 Stoppen ze met al deze titels? Quote Link to comment
darthfrysk Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 Verkoop stop of verkoop top? Quote www.aruba.com Link to comment
esteban² Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 Dat spreekt voor zich, denk ik. Enkele usual suspects, ook wel verrassingen en een paar dingen die ik nog nooit eerder heb gespot. Moest ik in alternatief universum jeugd-uitgever zijn, ik zou mij durven wagen aan Lightfall. Fijn om te zien. En waar "Haar" (Elles) bij ons moeilijk z'n publiek kon bereiken, begon al bij de verdeling, is het bij de Fransen een topverkoper, zo blijkt. Het tekenwerk bij Pico Bogue vind ik behoorlijk charmant trouwens. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
JPAR Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 4 uren geleden, esteban² zei: Dat spreekt voor zich, denk ik. Nee dus. Ik kan het artikel niet lezen. In de titel staat 'stop'. Dat moet dus 'top' zijn. Behoorlijk verschil. Quote Link to comment
Waldorf Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 Ik heb er acht van gekocht, drie in het Frans, vijf vertaald. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Neat Stuff Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 5 uren geleden, esteban² zei: Moest ik in alternatief universum jeugd-uitgever zijn, ik zou mij durven wagen aan Lightfall. Fijn om te zien. Lightfall is in mijn bescheiden etablissement sinds 2020 een constant verkoopkanon. Ook het vorig jaar verschenen tweede deel doet het weer fantastisch bij zowel jong als oud! esteban² and Richard Boom-vavavoom 2 Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 12 hours ago, JPAR said: Stoppen ze met al deze titels? 7 hours ago, darthfrysk said: Verkoop stop of verkoop top? dacht dit ook maar weet zeker dat @cinco dit nog wel zal aanpassen Anyway, ik volg enkel Beestenburcht/AnimalCastle. Erg goed. Andere titels zien er qua cover ook geweldig uit, trouwens. Elles, Sorceline... Maar ik merk dat ik geen strips/comics meer wil lezen met kids in de hoofdrol. Kids die een alternatief universum ontdekken, kids die krachten krijgen, kids die op een quest gaan... Maar soit. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
linthout Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 11 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei: dacht dit ook maar weet zeker dat @cinco dit nog wel zal aanpassen Anyway, ik volg enkel Beestenburcht/AnimalCastle. Erg goed. Andere titels zien er qua cover ook geweldig uit, trouwens. Elles, Sorceline... Maar ik merk dat ik geen strips/comics meer wil lezen met kids in de hoofdrol. Kids die een alternatief universum ontdekken, kids die krachten krijgen, kids die op een quest gaan... Maar soit. Merkwaardig! Ik heb dat ook. Niks tegen kinderen in familiestrips ofzo...Maar het is tegenwoordig wat teveel kids in de hoofdrol Quote Link to comment
Waldorf Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 19 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei: Maar ik merk dat ik geen strips/comics meer wil lezen met kids in de hoofdrol. Kids die een alternatief universum ontdekken, kids die krachten krijgen, kids die op een quest gaan... Maar soit. Dan moet je Krasse Knarren gaan lezen! Zeer goed. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 7 hours ago, esteban² said: En waar "Haar" (Elles) bij ons moeilijk z'n publiek kon bereiken, begon al bij de verdeling, is het bij de Fransen een topverkoper, zo blijkt. In het Frans krijgt die serie voorpublicatie en aankondigingen in zowel het tijdschrift als in de media. De uitgave werd begeleid door een mediacampagne. Dat is ook niet moeilijk gezien het thema van schizofrenie zowat nergens in strip en voor dat publiek werd behandeld. Er werd over gepraat, geblogd, gepodcast, en de serie loopt redelijk goed. Ze is ook goed gemaakt met respect voor het onderwerp. In het Nederlands gaat een vertaaluitgever ervan uit dat de enige marketing die er bestaat de eigen folder en de Stripspeciaalzaak.be site zijn. Ze investeren niet. Het gevolg is dat een strip als (Elles) hier niet de kansen krijgt om haar publiek te vinden. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 Deze is toch wel een van de betere satires van de afgelopen jaren. Zou Sylvester aan een nieuwe box beginnen? Kool Thing 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 Verkeerde speling. Moet zijn "verkooptop", alleen al om verwarring te vermijden. hemweg and Rik 2 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 1 hour ago, linthout said: Merkwaardig! Ik heb dat ook. Niks tegen kinderen in familiestrips ofzo...Maar het is tegenwoordig wat teveel kids in de hoofdrol klopt. Alles lijkt YA nu. En niets op tegen, maar als ik dan weer een Golden Compass tv-serie zie of een andere fantasy waarin kids zogenaamd de (anti)helden zijn, dan krijg ik de kriebels. Niet voor niet, maar het voelt steeds ongeloofwaardiger 1 hour ago, Waldorf said: Dan moet je Krasse Knarren gaan lezen! Zeer goed. hhaahhaha. Nee thanks. Dat lijkt weer het andere uiterste. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
fantasiooo Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 1 uur terug, Ambreville zei: Deze is toch wel een van de betere satires van de afgelopen jaren. Zou Sylvester aan een nieuwe box beginnen? Beloftes zijn gemaakt. Quote Link to comment
darthfrysk Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 die van Tomas Pekietty lijkt mij interessant Quote www.aruba.com Link to comment
sporoi Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 7 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: Andere titels zien er qua cover ook geweldig uit, trouwens. Elles, Sorceline... Maar ik merk dat ik geen strips/comics meer wil lezen met kids in de hoofdrol. Kids die een alternatief universum ontdekken, kids die krachten krijgen, kids die op een quest gaan... Maar soit. Er was een tijd dat oude mannen en vrouwen de hoofdrol kregen voor kinderstrips Quote Link to comment
esteban² Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 20 uren geleden, Ambreville zei: In het Nederlands gaat een vertaaluitgever ervan uit dat de enige marketing die er bestaat de eigen folder en de Stripspeciaalzaak.be site zijn. Ze investeren niet. Het gevolg is dat een strip als (Elles) hier niet de kansen krijgt om haar publiek te vinden. Volledig akkoord. Ze weten in ons land echt niet hoe het doelpubliek (geen fan van dat woord) te bereiken, duidelijk geen flauw idee. "Haar" en ook "Hart op School" zijn volledig onder de radar gelanceerd. Een eeuwige ergernis aan deze kant van 't scherm. Zelfs jeugdigen die into strips zijn komen niet in contact met nieuwigheden, ook al hebben ze interesse. Dat is mijn directe ervaring. Of ze moeten toevallig in de buurt van een stripwinkel wonen en daar uit eigen initiatief op zoek gaan. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
esteban² Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 22 uren geleden, Neat Stuff zei: Lightfall is in mijn bescheiden etablissement sinds 2020 een constant verkoopkanon. Ook het vorig jaar verschenen tweede deel doet het weer fantastisch bij zowel jong als oud! Fijn! Niet verrassend, afgaande op de pagina's die ik online zie. Het doet me denken aan bepaalde animatie-titels die ook jong en oud plezieren. Misschien ziet één van de Nederlandstalige uitgevers alsnog het licht. Neat Stuff 1 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Neat Stuff Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 1 minuut geleden, esteban² zei: Volledig akkoord. Ze weten in ons land echt niet hoe het doelpubliek (geen fan van dat woord) te bereiken, duidelijk geen flauw idee. "Haar" en ook "Hart op School" zijn volledig onder de radar gelanceerd. Een eeuwige ergernis aan deze kant van 't scherm. Zelfs jeugdigen die into strips zijn komen niet in contact met nieuwigheden, ook al hebben ze interesse. Dat is mijn directe ervaring. Of ze moeten toevallig in de buurt van een stripwinkel wonen en daar uit eigen initiatief op zoek gaan. Ik zal jullie nog sterker vertellen: 'Haar', 'Adele' en 'Hart op School' zijn de stripwinkels niet eens aangeboden. Deze staan bij Standaard in de jeugdboeken folders opgenomen. Bij het voorstellen van de kwartaalaanbiedingen worden die folders niet besproken. esteban² 1 Quote Link to comment
esteban² Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 16 minuten geleden, Neat Stuff zei: Ik zal jullie nog sterker vertellen: 'Haar', 'Adele' en 'Hart op School' zijn de stripwinkels niet eens aangeboden. Deze staan bij Standaard in de jeugdboeken folders opgenomen. Bij het voorstellen van de kwartaalaanbiedingen worden die folders niet besproken. I know. Dat is wat ik bedoelde met "bij de verdeling." Moeilijk te begrijpen. Die titels zijn in theorie op voorhand gedoemd. In het beste geval krijg ik ongelijk. Maar tegen mijn petekind heb ik alvast gezegd dat ze er niet teveel moet op hopen. De stripwinkel waar ik ze heb gekocht, geraakte er ook iets minder vlot aan. Ik meen mij zelfs te herinneren dat ze er nog niet van gehoord hadden. Geen wonder, op die manier. Neat Stuff 1 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
shakeitupguy Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 Wel opvallend : geen enkele strip van uitgeverij Soleil Quote Link to comment
Ambreville Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 32 minutes ago, shakeitupguy said: Wel opvallend : geen enkele strip van uitgeverij Soleil Er staan er een paar van Delcourt in die lijst zoals de Sillage of Donjon. Istin zijn spul verkoopt redelijk, maar haalt niet de hoge toppen. Lanfeust en Trollen was eind 21 en waren er dit jaar dus niet bij. Ik vermoed dat Soleil het vertrek van Gottferdom toch wel voelt. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 5 hours ago, shakeitupguy said: Wel opvallend : geen enkele strip van uitgeverij Soleil Ook over Soleil gesproken... He's back bitches! Quote Link to comment
Recommended Posts