AHMO Posted January 19, 2023 Share Posted January 19, 2023 Hans gefeliciteerd! Ik vind je een terechte winnaar! https://www.nrc.nl/nieuws/2023/01/18/belangrijke-oeuvreprijs-voor-stripmaker-hans-van-oudenaarden-a4154622 dirk (monsieur toupet) 1 Quote Link to comment
Kobus Posted January 19, 2023 Share Posted January 19, 2023 Zekers! Weergaloze tekenaar. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 19, 2023 Share Posted January 19, 2023 Zeer goede tekenaar. Dit is toch wel een heel onbeholpen wijze om iemand zijn werk neer te zetten. Quote Link to comment
Kobus Posted January 19, 2023 Share Posted January 19, 2023 Waarschijnlijk heeft de persoon die dat artikel heeft geschreven nog nooit een boek van Hans van Oudenaarden gelezen? Quote Link to comment
Ambreville Posted January 19, 2023 Share Posted January 19, 2023 19 minutes ago, Kobus said: Waarschijnlijk heeft de persoon die dat artikel heeft geschreven nog nooit een boek van Hans van Oudenaarden gelezen? Zelfs dan is dat een rare manier om iemand aan te kondigen. Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 Geschreven door AI? Quote Link to comment
AHMO Posted January 20, 2023 Author Share Posted January 20, 2023 Nee... Dat denk ik niet Ik denk dat de schrijver nooit verder is gekomen bij dat ene deeltje van uitgeverij Sombrero en daar is blijven hangen.. Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 Ik: Schrijf een artikel over Hans van Oudenaarden die de Stripschapprijs 2023 wint Chat GPT: Op 20 januari 2023 is Hans van Oudenaarden uitgeroepen tot winnaar van de Stripschapprijs 2023. Deze prestigieuze prijs wordt jaarlijks toegekend aan een Nederlandse of Vlaamse striptekenaar of scenarioschrijver voor zijn of haar bijzondere prestaties in de stripwereld. Hans van Oudenaarden is al jaren een bekende naam in de stripwereld, met een indrukwekkende staat van dienst. Hij begon zijn carrière in de jaren 90 als tekenaar voor verschillende stripbladen, waaronder Eppo en Donald Duck. In de loop der jaren ontwikkelde hij zich tot een veelgevraagd scenarioschrijver en creëerde hij verschillende succesvolle stripreeksen, waaronder "De Avonturen van Tom Poes" en "De Familie Fortuin". Met de Stripschapprijs 2023 erkent de jury van de prijs Van Oudenaarden's unieke bijdrage aan de Nederlandse en Vlaamse stripwereld. Zijn werk wordt geprezen om zijn komische timing, originele verhalen en indrukwekkende tekenstijl. Van Oudenaarden weet de lezer te raken met zijn humoristische verhalen en karakterontwikkeling, en heeft bewezen een echte meester te zijn in het creëren van verhalen die zowel volwassenen als kinderen aanspreken. Met de winst van de Stripschapprijs 2023 bevestigt Van Oudenaarden zijn status als een van de meest succesvolle en invloedrijke striptekenaars en scenarioschrijvers in Nederland en Vlaanderen. Zijn werk blijft een bron van inspiratie en plezier voor velen, en zal zeker nog vele jaren genoten worden. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 3 uren geleden, AHMO zei: Nee... Dat denk ik niet Ik denk dat de schrijver nooit verder is gekomen bij dat ene deeltje van uitgeverij Sombrero en daar is blijven hangen.. Hij is waarschijnlijk zelfs al bij de voorpagina blijven hangen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 1 minute ago, Peter Motte said: Chat GPT: als zelfs AI verder komt... dan dat ikzelf weet WOW Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Peter Motte Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 Verder dan jij misschien wel, maar hij heeft duidelijk ergens een verkeerde afslag genomen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
SPeeDy Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 “Rhonda en Wynona zijn vooral gericht op mannen; de vrouwen lopen meestal nauwsluitende en nietsverhullende kleding” Duh? Die verhalen zijn toch wel meer dan dat? Ja, wat bloot kan aantrekkelijk zijn maar gebeurt zoveel in strips (lees maar ‘ns over eros en thanatos, zeer interessante materie over de menselijke psyche). Allez, dat degradeert de strip en bijgevolg de stripliefhebbers hier weer tot… (vul maar aan). Zoiets doet VO wel onrecht aan vind ik. Dan kan dat ook geschreven worden over bv. Marini’s Noir Burlesque In de zin ontbreekt zelfs het woordje “in”. De auteur was waarschijnlijk die ene strip (wat voor mij nieuw was dat VO en Kolk zoiets gemaakt hadden) net aan het herlezen en was wat afgeleid. Chapeau voor Hans! Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
sanderg Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 Absoluut een hele goede tekenaar en ook een sympathieke man trouwens. Ben ooit nog bij hem op de koffie geweest Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Recommended Posts