Yncke Posted January 21, 2023 Share Posted January 21, 2023 Derde kwartfinale Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ? Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Tweede inzending (uit Thorgal (uiteraard;-) om precies te zijn- deel 4 "De zwarte galei").. een mooie aangelegenheid voor een feestmaal. Het ziet er ook echt gezellig uit! Ik zou zo willen aanschuiven. sanderg B Uit de Klaagzang van de Verloren Gewesten een huwelijksbanket, met als toetje taart met Ouki-vulling: (Nota: de Nederlandstalige tekst is wat huisvlijt, want ik vond geen goede scan van de Nederlandstalige versie.) Yncke yncke.be Link to comment
sanderg Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 Toch grappig dat het lot deze twee nou tegenover elkaar heeft gezet https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
WILCO Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 Even getwijfeld, maar uiteindelijk toch gekozen voor B o.w.v. de zachte inkleuring van deze plaat, wat het geheel toch een stuk gezelliger maakt. Link to comment
cinco Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 2 uren geleden, sanderg zei: Toch grappig dat het lot deze twee nou tegenover elkaar heeft gezet Aan de andere kant slagen al de Asterix-inzendingen er in om ronde na ronde nooit tegen elkaar uit te komen. Link to comment
sanderg Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 1 uur geleden, cinco zei: Aan de andere kant slagen al de Asterix-inzendingen er in om ronde na ronde nooit tegen elkaar uit te komen. Dat is waar... Jammer is dat https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Daan Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 Bijna B gekozen vanwege de warme herinnering aan deze scene. Tot ik zag dat deze in het Frans was ingediend, foei! Toch maar voor A gegaan dan... Link to comment
sanderg Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 Spannend! https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Yncke Posted January 22, 2023 Author Share Posted January 22, 2023 1 hour ago, Daan said: Bijna B gekozen vanwege de warme herinnering aan deze scene. Tot ik zag dat deze in het Frans was ingediend, foei! Toch maar voor A gegaan dan... Als iemand me de Nederlandstalige versie kan bezorgen, dan vervang ik het graag. De tekst is ook plezant, maar ik wil mijn exemplaar niet openduwen op de scanner. yncke.be Link to comment
WILCO Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 Ik heb er een foto van genomen, geen scan want ik wil mijn exemplaar evenmin openduwen op de scanner. esteban² and Yncke 2 Link to comment
esteban² Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 A voelt wat als een random prentje dat weinig indruk maakt als het afzonderlijk van de rest in de aandacht staat. B heeft meer in huis, zelfs een kleine verrassing. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
WILCO Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 1 uur geleden, WILCO zei: Ik heb er een foto van genomen, geen scan want ik wil mijn exemplaar evenmin openduwen op de scanner. @Daan de bal ligt in jouw kamp. Wie A zegt moet B zeggen? Link to comment
sanderg Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 11 uren geleden, esteban² zei: A voelt wat als een random prentje dat weinig indruk maakt als het afzonderlijk van de rest in de aandacht staat. B heeft meer in huis, zelfs een kleine verrassing. Als dat het is... Kan ik dan nog de gehele pagina nomineren? Ik wist aanvankelijk niet dat dat mocht namelijk.. Geheel in de geweldige oude Rosinski stijl met veel prachtige schaduwen... Wat kan/ kon die man toch tekenen... Zo is het! Drank! Drank! esteban² and Yncke 2 https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Ambreville Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 Het formaat van de tekening verduidelijkt wel waarom die spreker zo'n vierkant bakkes heeft. De klaagzang heeft hiermee vergeleken toch wel een veel meer feestgevoel. Dus B. Link to comment
Yncke Posted January 23, 2023 Author Share Posted January 23, 2023 @WILCO en @sanderg Thanks! Ik kijk er vanavond voor om 't te vervangen. sanderg 1 yncke.be Link to comment
esteban² Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 7 uren geleden, sanderg zei: Als dat het is... Kan ik dan nog de gehele pagina nomineren? Haja. Maar, helaas, dit zet dan weer extra in de verf dat je het prentje best niet uitvergroot bekijkt. Deze gaat het voor mij niet worden. Sorry, Sanderg. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
sanderg Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 24 minuten geleden, esteban² zei: Haja. Maar, helaas, dit zet dan weer extra in de verf dat je het prentje best niet uitvergroot bekijkt. Deze gaat het voor mij niet worden. Sorry, Sanderg. Hahahahaha, tja... Dat kan zo uitvallen natuurlijk... Met dit soort verkiezingen nomineer ik altijd wat me het eerste te binnen schiet (en wat dus blijkbaar indruk maakte). Dat zal in de regel niet aan het plaatje zelf liggen maar meer aan het gehele album. En dat album (de zwarte galei) vind ik prachtig.. Rik 1 https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
esteban² Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 Het is een uitstekend album! sanderg 1 STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Yncke Posted January 23, 2023 Author Share Posted January 23, 2023 Allebei aangepast. (Ik heb mezelf wat werk bespaard met alleen de tekst recht te trekken en de tekeningen van Franse versie te hergebruiken.) sanderg 1 yncke.be Link to comment
Daan Posted January 26, 2023 Share Posted January 26, 2023 Op 22/1/2023 om 21:16, WILCO zei: @Daan de bal ligt in jouw kamp. Wie A zegt moet B zeggen? B it is... Yncke 1 Link to comment
Recommended Posts