Yncke Posted January 28, 2023 Share Posted January 28, 2023 Eerste halve finale. Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ? Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A La grande traversée 1975 p.44 Prologtec B Bij het doorbladeren van mijn Nero's op zoek naar een mooie wafelbak merkte ik op dat niet alle albums met wafels eindigen. Soms komt er niets op tafel, soms, zoals in het album Kroonprins Petoetje, wordt er gevarieerd. Aangezien de helft van de inzendingen tot nu toe van Uderzo zijn zie ik niet in waarom ik niet gewoon twee keer dezelfde auteurs (Sleen/Stallaert) zou kunnen nomineren. Als een tweede keuze mag zou ik dus graag deze feestmaal aanbieden: TDPB yncke.be Link to comment
esteban² Posted January 28, 2023 Share Posted January 28, 2023 De beste Asterix binnen dit toernooi. Maar die Nero is nóg interessanter en leuker om naar te kijken. Wat een feestmaal, wat een setting, wat een tafereel in z'n geheel. B it is, finalist wat mij betreft. fenip 1 STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
TDPB Posted January 28, 2023 Share Posted January 28, 2023 Ik mis wat geluid in die Asterix. Maar het is wel een mooie prent. Link to comment
WILCO Posted January 28, 2023 Share Posted January 28, 2023 Toen ik die Asterixprent voor het eerst zag, was ik onmiddellijk verkocht door de kleuren (oranje-, oker-, geelachtig). Iets in mij zei dat dit de winnaar van het toernooi moest worden. Onbewust vond ik die tekening zeer smakelijk en aantrekkelijk. En wat blijkt? Laat dat nu net de kleuren zijn die volgens wetenschappers eetlust opwekken! Die Asterix mag dus van mij winnen.... Link to comment
Yncke Posted January 29, 2023 Author Share Posted January 29, 2023 @WILCO Interessant weetje! Voor mij waren de boterhammen bij de Belgen de smakelijkste. Maar deze lijkt me ook net wat lekkerder dan een feestmaal met risico op zand tussen de tanden. yncke.be Link to comment
Prologtec Posted January 29, 2023 Share Posted January 29, 2023 Quote @Captivant Bedankt voor de veel duidelijker scan! Captivant 1 https://www.2dgalleries.com/profile/KimSt Link to comment
TDPB Posted January 29, 2023 Share Posted January 29, 2023 23 uren geleden, WILCO zei: Toen ik die Asterixprent voor het eerst zag, was ik onmiddellijk verkocht door de kleuren (oranje-, oker-, geelachtig). Iets in mij zei dat dit de winnaar van het toernooi moest worden. Onbewust vond ik die tekening zeer smakelijk en aantrekkelijk. En wat blijkt? Laat dat nu net de kleuren zijn die volgens wetenschappers eetlust opwekken! Die Asterix mag dus van mij winnen.... Ik zie dezelfde kleuren in beide prenten. Link to comment
Ambreville Posted January 30, 2023 Share Posted January 30, 2023 B moet wel een woke-nachtmerrie zijn. Het valt me nu pas op dat er ook aan bodyshaming wordt gedaan. Link to comment
cinco Posted January 30, 2023 Share Posted January 30, 2023 5 minuten geleden, Ambreville zei: B moet wel een woke-nachtmerrie zijn. Het valt me nu pas op dat er ook aan bodyshaming wordt gedaan. Daar heeft Obelix ( onder andere bekend van inzending A ) al zijn ganse stripcarrière last van. Eén van de oplossingen; het soort bijeenkomsten waar dit toernooi om draait trachten te vermijden. Link to comment
Waldorf Posted January 30, 2023 Share Posted January 30, 2023 4 minuten geleden, Ambreville zei: B moet wel een woke-nachtmerrie zijn. Het valt me nu pas op dat er ook aan bodyshaming wordt gedaan. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Prologtec Posted January 31, 2023 Share Posted January 31, 2023 Nero ondertussen op voorsprong. Lijkt me toch maar een koude feestmaaltijd. Nergens een spoor van damp. https://www.2dgalleries.com/profile/KimSt Link to comment
sjaakie Posted February 1, 2023 Share Posted February 1, 2023 Stem aangepast vind de Nero in de andere halve finale leuker. Link to comment
SPeeDy Posted February 1, 2023 Share Posted February 1, 2023 Er worden stemmen gewijzigd. Blijkbaar vindt men Nero tegen Nero in de finale wat te saai en moet er toch absoluut een Astérix in de finale staan. Dat mag uiteraard, maar is het niet raar dat je daarvan je stem laat afhangen en hier niet gewoon kiest wat je de beste feestmaaltijd vindt? Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
esteban² Posted February 2, 2023 Share Posted February 2, 2023 Viel me ook op. Het feit dat die andere Nero duidelijk de finale gaat halen lijkt de drijfveer om hier alsnog snel van kamp te wisselen. Beetje ongelukkig. Maar goed, Asterix vs Nero zal ook wel wat spannender zijn. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
TDPB Posted February 2, 2023 Share Posted February 2, 2023 Op 1/2/2023 om 12:09, sjaakie zei: Stem aangepast vind de Nero in de andere halve finale leuker. Het gaat er niet om welke afbeelding in een andere halve finale je leuker vindt, maar welke afbeelding je in deze finale leuker vindt. Yncke 1 Link to comment
Recommended Posts