Ga naar inhoud

Stripdagen Haarlem 2014


Imajica

Recommended Posts

Nog een vraagje: ik sta zondag waarschijnlijk alleen in ons kraampje op het marktplein. Op zich geen probleem ( enkel met koffie halen en iets later de plaspauzes), maar om 5 uur moet ik dan m'n auto ophalen en de kraam eventjes achterlaten...

 

...is er een reper die rond die tijd toch nog wel in de buurt is en eventjes een oogje in het zeil kan houden?!

 

Erik

Beste Erik,

 

Ik heb een kraampje zaterdag en zondag en wij zijn met zijn drieeën. Dus als je zegt waar je staat kan één van ons wel een oogje in het zeil houden. 

 

Gr. Raquel 

Link naar reactie

Misschien ter info om geen valse verwachtingen te maken en mensen teleurstellen.

Het event in leuven heeft vooral de nadruk op het ontmoeten en van gedachten te wisselen met  de Italiaanse auteurs in een Italiaanse sfeer en vooral voor de leden van die Leuvense vereniging.
 
Het  signeren is hier absolute bijzaak dus voor zij die hopen om met een pak uitgebreide tekeningen naar huis te gaan, zal de kans klein zijn.

Handtekeningen zal normaal allemaal lukken, voor tekeningen als er tijd over is.





  

Link naar reactie

Trouwens, als ik zaterdagavond dan toch op m'n bed en breakfast vast zit:

 

Wie van de Repers hier gaat er zaterdagavond naar de "Lamelos & Typex Het Echte Fuiven" avond in het Patronaat??? Ze hebben een paar leuke bands geregeld en de hardrock karaoke lijkt me ook wel geinig ( na een paar biertjes...)....she's a whole lotta Rosie :-)

 

Meer info op de haarlemstripsite.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ik zie in een mail van Silvester dat wen Hub ticket in Gouda €100,00 is. Je krijgt dan wel al die promodingen maar dat gerucht lijkt dus wel te kloppen. Of zou het in Haarlem anders gaan?

 

In Haarlem identiek. Zie onderstaande copy paste

 

 

Nieuwigheden en signeersessies in Haarlem Hub, Romain Hugault, Boyan Kovacevic en Daniel Pecqueur signeren hun nieuwste uitgaven!

 

Op zaterdag 31 mei en zondag 1 juni staat het centrum van Haarlem weer in het teken van Stripdagen Haarlem. Silvester zal met een ruime stand en heel veel boeken op de beurs aanwezig zijn. We staan in de centrale hal van de Philharmonie. Deze top-tekenaars zullen aanwezig zijn om je boek te voorzien van een prachtige tekening:

SIGNEERSESSIES

Op zaterdag en zondag vind je deze auteurs bij onze stand:

- Hub (Okko, Aslak)

- Romain Hugault (Pin-Up Wings, Edelweiss, De Nachtuil, Boven de wolken, De laatste vlucht)

- Boyan Kovacevic (Arctica)

- Daniel Pecqueur (Golden City, Golden Cup, Arctica, Angela)

- Lamelos (Kaasheld & Poephoofd)

 

Voor Hub zijn slechts een beperkt aantal signeertickets beschikbaar (100 euro per ticket), hiervoor krijg je het 1x Okko Exclusiefpakket (Okko 9, Okko Artbook, displayprent, gesigneerde prentenset), 1x Okko dossier-editie (met gesigneerde ex-libris, keuze uit deel 5 t/m 9), 1 set Okko cyclus omslagprenten (voor cyclus 1 t/m 4) en natuurlijk een prachtige tekening van Hub!

Bij Hugault en Kovacevic/Pecqueur geldt: 1 signeerticket = 40 euro aan Silvester-boeken naar keuze. De jongens van Lamelos maken een mooie tekening bij aankoop van één van hun Kaasheld-boeken.

 

De Stripdagen Haarlem vinden zoals gebruikelijk plaats in het centrum van Haarlem. Onze auteurs signeren hier:

Philharmonie

Lange Begijnestraat 11

2011 HH Haarlem

Link naar reactie

Ik ga ook afhaken. Eigenlijk hoop ik dat Silvester nu eens met die 10 tickets blijft zitten, maar ben bang van niet!

€ 40,- is veel, maar  100,- is te veel!

1 excl. pakket of 1 dossier-editie a € 50,- was nog te doen..

Link naar reactie

Waarom zouden er maar 10 tickets zijn? Hub is een redelijke snelle tekenaar in mijn herinnering, met ook nog eens mooie dédi's. Je krijgt er wel albums en goodies voor terug die qua waarde volgens mij toch al gauw richting de 80-100 euro gaan (luxe editie = 50 euro, normale hc = 17 euro, artbook, prenten = ?? euro).

Link naar reactie

. Eigenlijk hoop ik dat Silvester nu eens met die 10 tickets blijft zitten, maar ben bang van niet!

 

Het zijn er natuurlijk veel meer. 10 tickets is voor 3 uur signeren in Gouda, daar komen nog tickets voor twee dagen signeren in Haarlem bij. Dus waarschijnlijk wel een stuk of 40 of meer. 

Ik geloof niet dat er zoveel mensen zijn die 100 Euro willen spenderen aan een dedi.

Link naar reactie

Je krijgt er wel albums en goodies voor terug die qua waarde volgens mij toch al gauw richting de 80-100 euro gaan (luxe editie = 50 euro, normale hc = 17 euro, artbook, prenten = ?? euro).

 

Ja, zo kan ik ook redeneren. Het exclusiefpakket kost normaal 49,95 euro, een dossiereditie kost normaal ook 49,95 euro. 

 

Silvester geeft je dus een Okko dedi erbij voor maar een duppie extra.......

Link naar reactie

Het lijkt me normaal om te kijken wat je terugkrijgt als je ergens 100 euro (of welk ander bedrag dan ook) voor moet betalen. Als het enkel de dossier-editie was geweest, dan was ik afgehaakt, maar met alle extra's vind ik het nog niet eens zo'n hele gekke deal. Je moet ook denken aan de kosten die de standhouder maakt om een dergelijke tekenaar naar Nederland te halen. Van de albums en prenten die je er voor moet kopen moet je de inkoopkosten aftrekken en dan zul je zien dat Silvester echt niet rijk wordt van een dergelijke aankoopverplichting.

Link naar reactie
Gast Kopieerwerk

Het lijkt me normaal om te kijken wat je terugkrijgt als je ergens 100 euro (of welk ander bedrag dan ook) voor moet betalen. Als het enkel de dossier-editie was geweest, dan was ik afgehaakt, maar met alle extra's vind ik het nog niet eens zo'n hele gekke deal. Je moet ook denken aan de kosten die de standhouder maakt om een dergelijke tekenaar naar Nederland te halen. Van de albums en prenten die je er voor moet kopen moet je de inkoopkosten aftrekken en dan zul je zien dat Silvester echt niet rijk wordt van een dergelijke aankoopverplichting.

 

Prenten zijn het betere kopieerwerk. Wat je verder vergeet is dat de tekenaar wordt gehaald om de omzet te stimuleren en niets anders. Niet zo lang geleden kwam je aan een tekening door aanschaf van 2 boeken (en daar werd al over gemopperd). Omdat DBB en Silvester steeds gekker doen (ze denken dat ze franse allure hebben) zijn we via 40 euro ( zo gesteld dat je 3 aankopen moet doen) nu op 100 uitgekomen.

Neem van me aan dat Silvio maar een liefde kent en dat is zijn eigen beurs; een andere blik op ondernemerschap lijkt mij hier niet gerechtvaardigd. DBB loopt er als een schoothondje achter aan zo laat de geschiedenis zien.

 

Maar goed als je gek bent van een kopie met een handtekening of van een zoveelste HUB dan wens ik jou en ieder veel plezier toe.

Link naar reactie

Dat is inderdaad veel geld maar dag ga ik onmiddellijk op de kar springen.

Mocht een Okko-liefhebber niet naar Haarlem gaan maar wel zo'n dossier-editie Okko Exclusiefpakket (Okko 9, Okko Artbook, displayprent, gesigneerde prentenset) of Okko dossier-editie willen, moet me maar een PM sturen. Ik verkoop die aan 35€ ipv de 50€ winkelprijs zijnde een mooie korting van 30%. Een set Okko cyclus omslagprenten krijgt 1 koper er dan gratis bij.

Link naar reactie

Grappig trouwens dat het weer allemaal dappere gasten zijn met veel kritiek.

HUB komt naar Nederland, Silvio regelt dat, prima, als je het niet wilt vooral niet doen, maar niet zeiken en klagen onder een gastpseunoniem. Ga dan eens naar Silvio op een beurs en vertel hem wat je er van vindt.

 

Niemand in de Nederlandse stripwereld wordt rijk.....en een ondernemer moet geld verdienen, anders is het geen ondernemer.

Wij zijn liefhebbers en strips zijn onze hobby, vergeet niet dat DDB en Silvester ervan moeten leven en ook hun medewerkers, andere insteek.

Tuurlijk is 100 heel veel geld, maar je krijgt er ook meer voor terug, zo probeert Silvio ook wat omzet te creëren, als de markt het niet toelaat (we zullen dat zien na dit weekend), dan zal hij dat misschien niet meer doen of worden auteurs als HUB onhaalbaar voor ons landje.

 

Ik sluit aan bij Shakeitupguy en heb straks ook een dossiereditie te koop...hahaha

Link naar reactie

De tijden zijn aan het veranderen, of we dat nu leuk vinden of niet. Het is niet meer zo en zal niet meer zo zijn dat uitgevers tekenaars en masse uit kunnen nodigen om voor de fans gratis een tekening in een boek te laten zetten. Een standhouder met een tekenaar moet toch echt uit de kosten zien te komen, de één doet dat door een beursuitgave te maken en de ander door een verplichte aankoop van meer dan 1 album. Enkel voor lokale tekenaars kan dat nog zonder al te veel in rekening te brengen, want die kosten zijn niet hoog, maar buitenlandse tekenaars naar Nederland halen is een dure aangelegenheid. Een standhouder moet dat tijdens zo'n beurs al terugverdienen, want een extra omzet-stimulans zal heden ten dage niet meer genoeg opleveren. Ik denk dat een standhouder als DDB en/of Silvester al blij mag zijn dat er niet al te veel geld bij moet.

 

Natuurlijk is 40 euro al veel voor 1 tekening en 100 euro al helemaal, maar je krijgt er zoals gezegd ook wel iets voor terug. Strips zijn een niche aan het worden en dat is jammer voor de dromers onder ons, maar het is al een dure hobby en dat zal alleen maar erger worden. Tenzij iemand onze medelanders weer massaal aan het lezen van strips krijgt.

Link naar reactie

Grappig trouwens dat het weer allemaal dappere gasten zijn met veel kritiek.

HUB komt naar Nederland, Silvio regelt dat, prima, als je het niet wilt vooral niet doen, maar niet zeiken en klagen onder een gastpseunoniem. Ga dan eens naar Silvio op een beurs en vertel hem wat je er van vindt.

 

Niemand in de Nederlandse stripwereld wordt rijk.....en een ondernemer moet geld verdienen, anders is het geen ondernemer.

Wij zijn liefhebbers en strips zijn onze hobby, vergeet niet dat DDB en Silvester ervan moeten leven en ook hun medewerkers, andere insteek.

Tuurlijk is 100 heel veel geld, maar je krijgt er ook meer voor terug, zo probeert Silvio ook wat omzet te creëren, als de markt het niet toelaat (we zullen dat zien na dit weekend), dan zal hij dat misschien niet meer doen of worden auteurs als HUB onhaalbaar voor ons landje.

 

Ik sluit aan bij Shakeitupguy en heb straks ook een dossiereditie te koop...hahaha

 

Ik vind die 100 piek wel veel maar daar zou ik nog overeen kunnen komen als ik, naast die beurseditie, een 3 tal Silvester boeken naar eigen keuze zou kunnen kopen.

Link naar reactie

Ik hoop dat dit cynisch bedoeld is, Grim, meerdere figuren A3 met achtergrond voor 100 euro......

 

Ik heb reeds verschillende commissies die aan deze voorwaarden voldoen, voor minder dan 100€ (weliswaar van kleinere of mindere bekende tekenaars)

 

is geen kritiek, maar ik vroeg mij gewoon af of Hub commissies zou doen en wat zijn prijzen dan zouden zijn.

Link naar reactie

Neem van me aan dat Silvio maar een liefde kent en dat is zijn eigen beurs; een andere blik op ondernemerschap lijkt mij hier niet gerechtvaardigd. DBB loopt er als een schoothondje achter aan zo laat de geschiedenis zien.

 

nota bene, het volgende plaats ik onder persoonlijke titel:

 

wel, dat is bijzonder cru gesteld.

 

Laat ik beginnen met het punt dat we 'iets van je aan moeten nemen'. Van wie? Een gast die we niet kennen? Stel je eerst voor zodat we weten waarom jij schijnbaar Silvio zo goed kent.

 

Maar laten we eens kijken naar wat er aangeboden wordt: een tekenaar die een speciale tekening voor fans maakt. Niet enkel moet die tekenaar betaald worden voor de trip en het aanwezig zijn, maar zeer zeker ook voor het werk wat hij levert. Want ook hij moet erop verdienen - het is niet voor niets zo dat recent twee franse tekenaars aankondigden te stoppen, geld is één van de redenen.

 

En hoewel ikzelf 100 euro veel vind, ben ik benieuwd wat de kostprijs van een dergelijk produkt zou zijn vóórdat er allerlei vingertjes gewezen worden naar uitgevers en beschuldigingen worden geuit dat het geldwolven zijn.

 

Ik mag die kostprijs dan niet weten, wat ik wel weet is dat de stripuitgeverij wereld geen vetpot is. Geldwolven kunnen beter een ander beroep kiezen.

Link naar reactie

In Frankrijk of Wallonië is het heel gewoon dat je voor een auteur van het kaliber Hub een luxe moet aankopen van 100-150 euro.

Dus op zich is deze kostprijs niet zo bijzonder. Alleen jammer natuurlijk dat het vroeger wel voor 40 euro of minder kon.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Ik denk dat het probleem is dat de sprong zo groot is.

Vroeger moest er maar 1 album gekocht worden (15-20 €), daarna 2 albums (30-40 €), toen voor 40 € aankopen (makkelijke combinatie lukte vaak niet en je was dus regelmatig 50 € kwijt) en nu opeens 100€.

 

Ik begrijp wel dat Hub een goeie tekenaar is, maar het is deze grote sprong.

Link naar reactie

Ik denk dat het probleem is dat de sprong zo groot is.

Vroeger moest er maar 1 album gekocht worden (15-20 €), daarna 2 albums (30-40 €), toen voor 40 € aankopen (makkelijke combinatie lukte vaak niet en je was dus regelmatig 50 € kwijt) en nu opeens 100€.

 

Ik begrijp wel dat Hub een goeie tekenaar is, maar het is deze grote sprong.

 

Helemaal mee eens. In Angouleme was er oproer onder de dediejagers omdat je bij Glenat en Paquet voor het eerst maar liefst  één boek voor een dedie moest aanschaffen. Waar gaat dat naar toe werd er wanhopig en met veel pathos geroepen (fransen kunnen zo mooi overdrijven). Welnu, naar twee of drie boeken per dedie lichtte ik de omstanders in steenkolen frans in. Dat het zo snel naar 100 pegels zou gaan heeft mij dan weer verrast.

Link naar reactie

en gaan de mannen behalve zich opwinden over dure prijzen voor een dedi en van wie ze een dedi kunnen scoren ook nog genieten van de sfeer?

en het weer de zon gaat schijnen zaterdag :e005: :e005: :e005: :e005:

al hebben jullie zeker een punt €100 voor een tekening en een paar albums

ik ga morgen nog mooie boekjes zoeken in de voorraad

speciale liefhebbers boekjes de wat minder 13 in een dozijn boekjes

Link naar reactie

en gaan de mannen behalve zich opwinden over dure prijzen voor een dedi en van wie ze een dedi kunnen scoren ook nog genieten van de sfeer?

en het weer de zon gaat schijnen zaterdag :e005: :e005: :e005: :e005:

al hebben jullie zeker een punt €100 voor een tekening en een paar albums

ik ga morgen nog mooie boekjes zoeken in de voorraad

speciale liefhebbers boekjes de wat minder 13 in een dozijn boekjes

 

Let op tuinman, hoe meer geld er aan dedies op gaat des te minder blijft erover om bij de handelaren te kopen  :e012:

Link naar reactie

Let op tuinman, hoe meer geld er aan dedies op gaat des te minder blijft erover om bij de handelaren te kopen  :e012:

Denk je? De meeste dediejagers zie ik niet in bananedozen zoeken naar strips. Die staan gewoon de ganse dag in de rij. En kwamen ergeen tekenaars dan blijven de meesten gewoon thuis of gaan ze naar een andere tekenaarsbeurs.
Link naar reactie

Denk je? De meeste dediejagers zie ik niet in bananedozen zoeken naar strips. Die staan gewoon de ganse dag in de rij. En kwamen ergeen tekenaars dan blijven de meesten gewoon thuis of gaan ze naar een andere tekenaarsbeurs.

 

Waarschijnlijk heb je gelijk. De meeste dedijagers verzamelen al jaren, lopen alle beurzen af, hebben thuis eigenlijk alles al en hebben dus geen mancolijstjes.

Link naar reactie

Ik denk dat het probleem is dat de sprong zo groot is.

Vroeger moest er maar 1 album gekocht worden (15-20 €), daarna 2 albums (30-40 €), toen voor 40 € aankopen (makkelijke combinatie lukte vaak niet en je was dus regelmatig 50 € kwijt) en nu opeens 100€.

 

Het is niet alleen de grote sprong, maar wellicht nog meer dat dit keer de keuze helemaal door Silvester is bepaald. Als je voor 100€ zelf de albums uit mocht zoeken, was de pijn een stuk minder geweest. Een optie als een Okko dossier editie en drie andere HCs had ik tenminste veel liever gezien.

Link naar reactie

heeft silvester een resthandje van bepaalde voorraad som

 

@bouwertje kosten mogen worden afgetrokken van de winst ja

moet er wel eerst winst zijn

als de tekenaar speciaal over komt vliegen kosten ca 1.000 euro + kost inwoning ca 400 euro

1000 euro en 400 euro :blink:  :e010:  :wat:

met welk vliegtuig komen die dan ?? Van het  hotel voor twee of drie dagen begrijp ik wel  

Link naar reactie

Ik heb het niet persoonlijk van de tekenaar gehoord maar wel van 2 mede dedi verzamelaars.

 

Hub zelf heeft gevraagd om de aankoopprijs voor een ticket op te hogen.

Hij wil graag een beperkter aantal tekeningen maken waarvoor hij dan de tijd kan nemen om kwaliteit te leveren.

 

In principe begint Silvester dan ook met de afgifte van hooguit 20 tickets per dag.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...