Ga naar inhoud

Stripdagen Haarlem 2014


Imajica

Recommended Posts

Ik heb het niet persoonlijk van de tekenaar gehoord maar wel van 2 mede dedi verzamelaars.

 

Hub zelf heeft gevraagd om de aankoopprijs voor een ticket op te hogen.

Hij wil graag een beperkter aantal tekeningen maken waarvoor hij dan de tijd kan nemen om kwaliteit te leveren.

 

In principe begint Silvester dan ook met de afgifte van hooguit 20 tickets per dag.

 

Ik zou er ook niet direct een probleem mee hebben.  Beter dat dan bv speciaal voor Hub naar Brussel gaan en dan content moeten zijn met een handtekening.  Tijd is ook kostelijk.

Link naar reactie

Volgens mij heeft Hub bepaald dat er maar 20 dedis per dag worden gemaakt en heeft silvester de prijs opgedreven. Zie vorig jaar Marchand die beperkt in tijd kwam signeren: meer verkopen voor 1 tekening , net zoals Augustin een paar jaar terug.

 

Voor mij hoeft het niet meer aan die voorwaarden!

En ja je kan albums opsparen om op beurzen te kopen, en blablabla...

Link naar reactie

Was heel gezellig vandaag. mancolijst is weer wat korter en ook nog 7 boeken laten signeren. Hub heb ik laten schieten. Niet zozeer voor het te besteden bedrag maar wel ik zie zelf niet zoveel in de superluxe beursedities met extra prentjes diepdruk hoogglans en koperen fluit van verdienste. Ondanks dat... Alle Hubjes uitverkocht en ik moet eerlijk zijn zijn dedi's waren nog mooier dan anders. Echt schitterend!

Link naar reactie

Prachtige dag achter de rug... heerlijk weer en RW heeft ondanks de pech van ontbrekende spullen redelijk verkocht. Verder heb ik het meeste wat ik zelf zocht netjes gescoord en ik heb gelukkig nooit de drang gehad om voor grof geld die veelgesproken dedi's te scoren. Ik vind het een boeiende hobby, maar geef mijn geld liever uit aan feitelijke strips. Ieder z'n meug, natuurlijk :)

Link naar reactie

Zo hèhè eindelijk thuis na twee dagen Haarlem. Het was helemaal top, ik stond perfect centraal op het plein. Bijna alle bakken leeg en ook heel veel Philemons verkocht.

 

Als je enkel naar deze twee dagen kijkt zijn de strips nog springlevend in Holland. En crisis? Alle lastige nummers vlogen weg: Franka 13, Generaal 12, Douwe Dabbert 23, Roodbaard 30 allemaal geen probleem.

 

En nog een dedi gekregen van Peter Pontiac...

 

Nu eerst een Bavaria!

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Tsja...Haarlem.....het was prima weer, lekker druk (zelfs de zondag, zaterdag op de markt druk), veel bekenden en perfecte locatie.

Voor mij een iets andere beurs, omdat ik veel meer heb rondgelopen als normaal, doordat er niet veel aansprekende (nieuwe) tekenaars waren en er bij DDB en Silvester op nummer werd gewerkt, waardoor je meer vrijheid hebt. Toch nog dedies van Kovacevic (meerdere :e005:), Hugault, Li, Kusbiantoro, Sieurac, Condoste, Oost, Brugman, Kolk, Windig en Lodewijk (voor Roodbaard). Ook veel meegebrachte boeken van scenarist Pecqueur laten voorzien van stempels en handtekeningen. 

Veel bekenden gezien (maar ook velen gemist), leuk kunnen praten met Nederlandse tekenaars en twee keer lekker op terras geluncht en gedronken......tot over twee jaar.     

Link naar reactie

Nóg moe van Haarlem... gemengde gevoelens dankzij het missen van materialen (leuke week in het vooruitzicht om een drietal dozen te gaan traceren...) maar ondanks de lokatie en het gemis aan promotiemateriaal redelijke aanloop gehad. En blijkbaar moeten wij minder aantrekkelijke uitgaves maken want diverse stands hadden ons materiaal prominent staan (heb ik begrepen) waardoor we regelmatig niets te verkopen hadden :)

 

Ik ga later wat foto's uploaden - minder dan gehoopt te maken overigens... tijdens Hub's sessies was ik enorm druk juist.

Link naar reactie

Tsja...Haarlem.....het was prima weer, lekker druk (zelfs de zondag, zaterdag op de markt druk), veel bekenden en perfecte locatie.

Voor mij een iets andere beurs, omdat ik veel meer heb rondgelopen als normaal, doordat er niet veel aansprekende (nieuwe) tekenaars waren en er bij DDB en Silvester op nummer werd gewerkt, waardoor je meer vrijheid hebt. Toch nog dedies van Kovacevic (meerdere :e005:), Hugault, Li, Kusbiantoro, Sieurac, Condoste, Oost, Brugman, Kolk, Windig en Lodewijk (voor Roodbaard). Ook veel meegebrachte boeken van scenarist Pecqueur laten voorzien van stempels en handtekeningen. 

Veel bekenden gezien (maar ook velen gemist), leuk kunnen praten met Nederlandse tekenaars en twee keer lekker op terras geluncht en gedronken......tot over twee jaar.     

 

Ik sluit me bij Lecram aan, Haarlem altijd lekker weer. Haarlem is één van de mooiste steden van Holland, je partner (zijnde geen dedienerd) kan nog eens een dagje mee om de binnenstad te bekijken, sávonds een hapje en drankje aan de Spaarne. Dedies gescoord van Kovacevic, Hugault, Kusbiantoro, Sieurac, Swarte, Romano, Jorg, Kriek, de Heij, Damen, Oost. Ook nog 3 dedies  (Bruyninx, Stallaert, Bosschaert) gekocht bij de stand van de weduwe en dochter van Theo van Oudheusden....

Link naar reactie
Gast bezoeker

Erg fijne beurs en heerlijk weer!!

Helaas Joost Swarte gemist (alweer), hij was wel heel erg kort aanwezig.

Ik heb ook een Hub gehaald, maar ben er niet zo tevreden mee.

Ik had gehoopt voor dat geld ook echt iets mooiers te krijgen dan voorheen.

Zijn tekeningen zijn met extra (zwarte inkt/omtrek)lijntjes iets beter uitgewerkt en heb een extra dingetje erbij van zijn vrouw, maar ik vond de tekeningen van andere jaren even mooi/ misschien mooier.

Maar genoeg intresse voor Hub, was erg druk.

 

Eppo ben ik bij weg gelopen.

Ondanks dat ik 2 boeken van Romano en Jorg gekocht had, vond ik de voorkruipende mensen extreem storend.

Jammer dat niemand van de Eppo stand zich bekommerd over de mensen in de rij.

 

Laatste puntje; jammer dat er vrijwel geen nieuw/internationale namen aanwezig waren. Weer (bijna) het standaard rijtje namen.

 

Ondanks kleine kritiek, vind ik het een super beurs!!!!!!!

Link naar reactie

top lokatie mooi weer

 

wat wil een mens nog meer :e007: :e007:

 

op zondag nog wat mensen gesproken arco en meerten en zijn top medewerker die grote sterke man /naam ff kwijt/

oa over gorinchem....

 

over 2 jaar hoop ik er weer bij te zijn alleen dan niet met 1 kraam maar met 3 of 4 kramen

na vanochtend heerlijk te hebben :e015:  nu weer hard aan het werk

Link naar reactie

Nauwelijks dedi's gescoord ( Kovacevic, Aimee, Kolk, Flo, Leever, Vermassen, ... ) maar wel een superleuke dag gehad. Wat een fijn festival is dat toch!

 

Vanaf 14 uur ben ik het Stad ingetrokken, en heb verschillende expootjes bezocht. De verrassendste was deze van de eerste 30 platen van Aimee de Jonghs graphic novel 'De terugkeer van de Wespendief'. Zeker 11 platen van de 30 raakten me, en dit zonder tekst(ballonnen). Aimee verkocht deze platen inclusief kader voor 65 €... Ik denk dat ik een superkoopje gedaan heb :e005: . in september komt het album uit. Ik ben uitermate benieuwd !   

 

uitnodiging1.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

 

Eppo ben ik bij weg gelopen.

Ondanks dat ik 2 boeken van Romano en Jorg gekocht had, vond ik de voorkruipende mensen extreem storend.

Jammer dat niemand van de Eppo stand zich bekommerd over de mensen in de rij.

 

 

Voorkruipende mensen? Werden die ook niet aangesproken door anderen die in de rij stonden? 

 

Voor Romano en Jorg werden nummers uitgedeeld al had ik de indruk dat er niet op nummer werd gesigneerd. Bij Jorg niet tenminste.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Nadeel bij Romano was dat hij uitgebreid werk leverde.

 

Mooi om iets anders te ontvangen als een hoofd.

Nadeel was dat de tekeningen meer tijd kosten en dat je daarom lang in de rij moest staan.

 

Op zondag mensen meegemaakt die ergens tegen 12 u aanschoven en tegen 17 u nog stonden te wachten.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Nauwelijks dedi's gescoord ( Kovacevic, Aimee, Kolk, Flo, Leever, Vermassen, ... ) maar wel een superleuke dag gehad. Wat een fijn festival is dat toch!

 

Vanaf 14 uur ben ik het Stad ingetrokken, en heb verschillende expootjes bezocht. De verrassendste was deze van de eerste 30 platen van Aimee de Jonghs graphic novel 'De terugkeer van de Wespendief'. Zeker 11 platen van de 30 raakten me, en dit zonder tekst(ballonnen). Aimee verkocht deze platen inclusief kader voor 65 €... Ik denk dat ik een superkoopje gedaan heb :e005: . in september komt het album uit. Ik ben uitermate benieuwd !   

 

uitnodiging1.jpg

 

Helemaal vergeten daar langs te gaan. Hopelijk duurt die expo nog even, dan ga ik dat later deze week nog even langs.

Link naar reactie

Vanaf 14 uur ben ik het Stad ingetrokken, en heb verschillende expootjes bezocht. De verrassendste was deze van de eerste 30 platen van Aimee de Jonghs graphic novel 'De terugkeer van de Wespendief'. Zeker 11 platen van de 30 raakten me, en dit zonder tekst(ballonnen). Aimee verkocht deze platen inclusief kader voor 65 €... Ik denk dat ik een superkoopje gedaan heb :e005: .

 

Nou, ik betwijfel het. Volgens de site van de expo zijn het maar prints. Dat is het probleem van electronisch tekenen, eigenlijk zijn er dan geen originelen.

Link naar reactie

Je hoeft geen stand te nemen om zoveel boekjes te mogen kopen, hoor. Al is een bestelbus wel handig bij die hoeveelheden....

heb nu een caddy tdi rijd als de brandweer

als het moet kunnen er een kleine 40 dozen in

en heb nog een aanhanger waar ca 35 dozen in kunnen

 

er gaan er 24 op een kraam

 

word het echt extreem dan huur ik gewoon een bus en leen ik een dubbel assige kar heb BE rijbewijs

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast zeer tervreeden bezoeker

beetje laat,maar het was een super beurs\!!

aanbod van terkenaars was slecht/standaard/niks vernieuwends ..maar de sfeer, gezelligheid, grootsheid is geweldig!!

\hopelijk wordt t een jaarlijks evenement!!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik sluit aan bij Shakeitupguy en heb straks ook een dossiereditie te koop...hahaha

Nog geen maand later heb ik de dossiereditie, die Pin-Up wings handdoek en wat gratis gekregen Silvesters strips in Haarlem al kunnen verkopen voor samen 100€. Hiermee heb ik dus de Luxe Okko 9 met een prachttekening van Hub en Li compleet gratis. :e005:

 

Dank u Silvester :e007:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...