cinco Posted February 16, 2023 Share Posted February 16, 2023 Waarom is dit gedicht mij bijgebleven na al die jaren? De tragiek dat zelfs een triviale activiteit kan snijden als je beseft dat je het de laatste keer doet, dat het plots symbool wordt voor de onvermijdelijke vergankelijkheid van alles, ook van jezelf en van degenen die je het meeste dierbaar zijn. Quote Link to comment
TDPB Posted February 17, 2023 Share Posted February 17, 2023 Ik ken maar één gedicht. Hier komt het: U, nu. Door Joost van den Vondel in 1620 geschreven, maar dat heb ik moeten opzoeken. Ik weet niet of het ding ook een titel heeft. Ik heb een fameus slecht geheugen, dus dit is het enige gedicht dat ik ooit heb kunnen onthouden. Quote Link to comment
Willem Posted February 17, 2023 Share Posted February 17, 2023 vandaag inside, valentijnsgedicht Quote Link to comment
cinco Posted February 17, 2023 Author Share Posted February 17, 2023 Peter Motte 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 17, 2023 Share Posted February 17, 2023 Op 16/2/2023 om 18:16, cinco zei: Waarom is dit gedicht mij bijgebleven na al die jaren? Hoe kan ik dat nu weten? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted February 18, 2023 Share Posted February 18, 2023 Een tijdje geleden op een venster gezien: Je bent zo mooi anders. Van zo'n platte sentimentaliteit ga ik echt over m'n nek. Zie je die naïeveling daar al staan die tegen iemand zegt: "Je bent zo mooi anders." ? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cartoonesk Posted February 20, 2023 Share Posted February 20, 2023 I met a man He gave me a deal He got me a watch for an orange peel (geschreven door een 12-jarige) Peter Motte 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 11, 2023 Share Posted April 11, 2023 On the chest of a barmaid from Sale Was tattooed all the prices of ale Whilst on her behind For the sake of the blind Was precisely the same, but in Braille (Captain Peacock uit de tv-serie Are you being served) Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 12, 2023 Share Posted April 12, 2023 Het enige andere gedicht, dat ik uit mijn hoofd ken, is het volgende : Z van Gendarme door Urbanus van Anus Zeven Zaventemse zotten zullen zes zomerse zondagen zwemmen zonder zwembroek Zware Zulien zijn zuster zaliger zei : "Zo'n zeveraars, ze zijn zeker zot, zeg! Ze zullen zinken" Quote Link to comment
TDPB Posted April 12, 2023 Share Posted April 12, 2023 1 uur geleden, cartoonesk zei: Het enige andere gedicht, dat ik uit mijn hoofd ken, is het volgende : Z van Gendarme door Urbanus van Anus Zeven Zaventemse zotten zullen zes zomerse zondagen zwemmen zonder zwembroek Zware Zulien zijn zuster zaliger zei : "Zo'n zeveraars, ze zijn zeker zot, zeg! Ze zullen zinken" Dat rijmt langs geen kanten. Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 12, 2023 Share Posted April 12, 2023 4 minuten geleden, TDPB zei: Dat rijmt langs geen kanten. Urbanus presenteerde dat in zijn theatershow en tv-show nochtans als gedicht. Een gedicht hoeft niet meer te rijmen trouwens. Er is ook nog een andere versie : P van Gendarme door Urbanus van Anus Peven Paventemse Potten pullen pes pomerse pondagen pwemmen ponder pwembroek Pware Pulien pijn puster paliger pei : "Po'n peveraars, pe pijn peker pot, peg! Pe pullen pinken!" Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 12, 2023 Share Posted April 12, 2023 Je zou het beginrijm of alliteratie kunnen noemen (?). Quote Link to comment
Peter Motte Posted April 12, 2023 Share Posted April 12, 2023 In Alleen, deel 12, De opstandelingen van Neosalem, zegt Dodji een gedicht op, en in het deel 8, De Arena, zegt hij Het Huwelijk van Willem Elsschot op. Weet iemand welk gedicht er in de Franse versie staat? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
fantasiooo Posted April 12, 2023 Share Posted April 12, 2023 Chant d'automne van Charles Baudelaire Peter Motte 1 Quote Link to comment
Timhardt Posted October 21, 2023 Share Posted October 21, 2023 Eigen werk waar ik erg tevreden over ben: Nachtschade -------------- Hoe zal ik je verder noemen nu we elkaar niet meer zien mijn loodzware sherazade mijn eeuwigdurende misschien je geur, je verhalen, alles verloor zijn naam dromen in donkerroze hun recht op bestaan zelfs de dingen in de kamer hebben zichtbaar pijn mij rest slechts het verlangen snel vlammetjes te zijn. (Tom De Lentdecker) SPeeDy, Yncke, Air and 2 others 1 4 Quote Link to comment
esteban² Posted October 21, 2023 Share Posted October 21, 2023 De stripgedichten van Edward Van De Vendel en Floor De Goede vind ik wel goed. In het bijzonder omdat ze elkaar versterken. Vooral het tekenwerk, vol fijne visuele vondsten, maakt dat de woorden veel krachtiger of betekenisvol overkomen, op een niet altijd voor de hand liggende manier. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cartoonesk Posted June 24 Share Posted June 24 Uit Rijmsoep door Roald Dahl met tekeningen van Quentin Blake. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 24 Share Posted June 24 Op 12/4/2023 om 13:31, cartoonesk zei: Je zou het beginrijm of alliteratie kunnen noemen (?). Dat is het ook. cartoonesk 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts