Ga naar inhoud

Angouleme 2014


Johan

Recommended Posts

We beginnen al met een race.

De auto van west Nederland (die zich team Zuid) noemen tegen de auto van oost Nederland

 

Al hoewel onze grote roerganger (raad wie dat is) het niet wil hebben.

 

Woensdag namiddag nog gauw de nieuwe indeling van de uitgevers bekijken.

Daarna rustig genieten van de 'lokale' keuken.

We hebben nog goede herinneringen aan het indisch restaurant daar.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Vol verwachting klopt mijn hartje over wat Lecram gaat pennen.

 

Tijdens de heenreis overvallen door de berichten over het heengaan van Delaby.

Persoonlijk vind ik het met name erg voor zijn jonge zoontje.

Jammer dat het noodlot op zo'n vroege leeftijd al heeft toegeslagen.

 

In Angoulême tot nu toe AlexJodo, Kurt en onze dedi jaagster C ontmoet,

Daarnaast een grote delegatie nederlandse tekenaars zoals Hanco Kolk, Eric Heuvel, Henk Kuipers, etc.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Hier het eerste dagboek van de Hollanders In Fransenland.

Vanochtend om 6.30 vertrokken en zoals reeds door Campessino aangehaald kon de race van Zuid (eigenlijk West) beginnen. Op voorhand een makkie voor Lecram, aangezien team Oost met drie zwaargewichten (Roodbaard, Campessino en chauffeur Velden8) in een PRIUS rijden..........moet ik meer zeggen..

Rond 16.00 kwam team west dan ook als eerste aan. Onderweg trouwens onze Vlaamse dedi jager Cynthia ingehaald bij de peage.

En mijn hemeltje......de plastieken kamers in première classe zijn nog kleiner als in mijn gedachten van vorig jaar. Het lijkt wel prisonbreak hier. En de gratis WIFI is bijna nog trager dan de PRIUS van Velden8.

 

Maar goed, even het centrum in geweest voor een kleine verkenning onder aanvoering van Ssnerual. Stiekem de grote tent in om alvast te inspecteren waar de stands zijn gesitueerd, zodat we morgen de goede kant op sprinten......Ook nog Alexjodo tegengekomen, met eega, ben benieuwd of hij aan haar aandacht kan ontsnappen om op dedies te jagen.

Even een borreltje gedaan bij het café naast de tent para bd en zowaar een hele Hollandse kolonie tegengekomen met oa Eric Heuvel, Hanco Kolk, Henk Kuijpers', Joost Swarte, Hansje van oog en blik en nog een paar.

Vervolgens traditioneel de woensdagavond Indiaas gegeten en ook hier was het in mijn herinnering beter.....laten we hopen dat dit niet de trend wordt de komende dagen. Ik word al onrustig van al die namen, waar moet ik beginnen en hoe druk zal het worden.

 

Daarna lekker een stuk teruggelopen naar het hotel, al dacht de zwetende Roodbaard aan de staart van het peloton hier anders over, die zal de auto niet meer overslaan denk ik.

 

Voor nu welterusten en morgen weer meer (hopelijk) goed nieuws.

Link naar reactie

De long john silvers voor 11:00 u binnen.

 

Ook nog kunnen intekenen op Guarnido.

(na navrasg gedaan te hebben of hij zou signeren in zijn heksen boekje zoals het vorig jaar was.)

Gelukkig gaat hij zaterdag in Blacksad signeren.

 

lecram en ik hadden beide geluk bij de trekking voor Aubin&Schreder.

Kleine mortimer kop gehad.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

 in een PRIUS rijden..........moet ik meer zeggen..

 

ook een 2-tal jaren gereden. Die kan hard!!!! :)

Als jullie dit niveau van verslaglegging volhouden wordt het voor de achterblijvers alvast een geslaagde editie :)

o heeeerlijk, inderdaad!!!

 

Ook nog kunnen intekenen op Guarnido.

tof!!! Mooi spul!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

vandaag aangename dag gehad.

Begonnen bij Casterman voor Prado, wat al onmiddellijk een lange rij was die zeer snel werd afgesloten.

Na deze aanwinst bij Panini Comics geweest voor een pagina te kopen bij Checchetto uit Amazing Spider-Man (Grim Hunt).

Trekkingen bij Panini duren gemiddeld 1u voor inschrijving, trekking, ... dus daar verlies je veel te veel tijd en koop ik liever dan gokken op een trekking. Checchetto heeft vandaag 4 tekeningen gemaakt.

 

Dan zeer rustig want het waren zeer lange rijen. Ferreira, Roger, ...

In de namiddag nog kunnen langsgaan bij Alex Puvilland die ook animator (environment artist) is bij Dreamworks en dit jaar heeft gewerkt voor Mr. Peabody and Sherman. 

 

ik moet wel pierre en sneraul bedanken voor de tekening van roger want ze hebben me laten tussengaan bij de lange rij die al om 13u was begonnen voor een tekenaar die om 16u begon.

 

Mijn doel voor de 4 dagen is in totaal 60 nieuwe namen (tekenaars & scenaristen) te bemachtigen. Vandaag geëindigd met 10, dus nog 50 te gaan.

Voor Johan is het doel ook 60 en hij heeft er ook al 10. Maar hij wil 10 er van bédédic@ces en heeft er nu al 3. 

Voor Pierre is het doel 30 en hij heeft er 6.

 

We zullen zien of onze doelen gehaald kunnen worden.

 

Wordt vervolgd.

Link naar reactie

Team Oost waren vandaag de bikkels.

We waren eerder als team west naar de beurs en kwamen later bij het hotel terug als team west.

Zou het liggen aan chauffeur Lecram die de helde dag rond liep met Chateau Bordeaux.       (Espe)

 

Neem dan onze chauffeur Velden8 die de rij sloot bij Oger van de Smaragdridders.

Natuurlijk balen als de rij juist gesloten wordt nadat je drie uur in de rij hebt gewacht.

Daar had de organisatie van Casterman wel iets te leren.

 

Heb het zelf meegemaakt met Virginie Augustin.

Iets na 16:00 u plaats nemen in de rij met verwachte begin van de signeersessie om 17:00 u en dan om 18:30 u te horen krijgen dat vier mensen voor je nog mogen blijven staan maar dat de rest van de liefhebbers moeten opzouten.

 

Wat had ik allemaal wel in die tijd kunnen doen.

Misschien een biertje drinken op de geboorte van de dochter van Beus.

Hoe zit het daar mee?

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Ik hoop dat de free WIFI van dit première classe hotel het toelaat dat ik weer wat probeer te posten, de enige sterren die dit hotel heeft kan ik zien door de kieren van de deur....

In de ochtend wakker van de Poolse arbeiders die lekker voor de deur hun peukje roken en koffie uit kartonnen bekers drinken, dan maar douchen, ook deze was in mijn gedachten vorig jaar groter......of ik ben dat geworden....hahaha

 

Maar goed, vroeg op pad (rond achten), nadat de PRIUS al een kwartiertje eerder op pad was gegaan, toch knap dat die de heuvel opkwam naar Angouleme.....

Vreselijk druk bij de ingang, maar voor wie?? Later bleek vooral voor de Soleil tekenaars, die pas om 13.00 of 15.00 begonnen.....oef.

Loting Aubin en Schreder, ja, winst voor Campesino, Ssnerual en Lecram. Maar eerst met Campesino naar andere tent gegaan voor Lauffrey..........mooie piraat gescoord in mijn nederlandse boek, al moest er er een pittig Frans boekje voor aanschaffen....haha......en ingeschreven voor een dedie van Guarnido op zaterdag, ik kan niet wachten.

 

Terug naar de grote tent, waar het nog drukker was, om de Aubin en Schreder te verzilveren. Daarna naar Soleil, oei oei, wat een rijen, gekozen voor Dethan, lang gewacht, mooie dedie met verf. Inmiddels ook Alexjodo, Benoit met eega, Johan, Pierre, cynthia en devilcreator gespot.

Met mijn ietwat erotische boek "de eerste keer" van Silvester in de korte rij van Rica gegaan, een regelrechte junk naar mijn gevoel, zweten en zuchten, het leek wel of hij een Cold Turkey had......toen ik vervolgens de naam Laurens op een papiertje zag staan had ik beter moeten weten en moeten keren...., hij begon op eigen initiatief een dame met open mond te tekenen en daarna een lijn die startte bij onderkant mond en in mijn onnozelheid dacht ik eerst nog aan een horizon of zoiets, maar er kwam een tweede lijn bij de bovenkant van de mond.......vul het zelf maar in........

Gauw wegrennen hier, opnieuw naar de kleinere tent, alwaar ik een mooie Cassegrain en een mindere Valp ( nooit van gehoord trouwens). Ook de belofte van Keramidas gehad dat hij voor mij een mooie tekening op los vel maakt (hij moest weg en ik mocht vel inleveren).

Terug in de grote tent, die steeds drukker werd, een Moynot gedaan, een handtekening van Tripp en als afsluiter na sluitingstijd, de bewaker had mij al in mijn kraag gepakt, nog een mooie ESPE (Chateau Bordeaux). Lecram laat zich door de bewaking niet klein krijgen en beweegt de tekenaars tot het uiterste..........hahaha

 

In de rij staand bij Dethan kwam trouwens ineens Trondheim ernaast zitten onaangekondigd, dus Lecram snel zijn Donjon monsters erbij gepakt en een Trondheim gehad en deze later in een winkel onder de tent aangevuld met de Donjon tekenaar Mazan. Deze tekenaar is trouwens de man van Dethan, die Retep en ik ingeschat hadden als vrijgezel die nog bij moeders woont, maar op ieder potje....

 

Na het dedie jagen hebben we iedere avond weer het hoogtepunt van de dag........dineren.......een grote scène uit the big bang theory.

Gezeten naast de zwaar bebaarde Velden8 ( er lopen weddenschappen waarom deze baard) kwamen de zeevrucht luchten weer over me heen, een half uur gekraak en geworstel om al dat slijm uit die schelpjes en pootjes te krijgen.......Aan mijn andere zijde maakt Campesino zich weer meester over een groot lap vlees.

Inmiddels ook Michel ontmoet (de razende reporter van Stripschrift) en deze nam de uitnodiging van ons aan, net als Cynthia, om met ons gezelschap mee te eten.........zal wel onwetendheid zijn.....

 

Morgen zal de PRIUS nog een uur vroeger vertrekken om vooraan in de rij te staan bij Lauffrey, maar zal Lecram een uurtje later vertrekken.....voor nu welterusten.

Link naar reactie

rapport van vandaag:

 

kunnen beginnen met Lauffray en na lang wachten net bij de laatste 8 geëindigd.

Hierna in de rij  staan wachten voor RM Guéra.

Dit liep bij verkeerd af want toen er nog 3 mensen voor mij stonden kwam de uitgever vriendelijk zeggen dat er vanaf nu enkel handtekeningen waren.

Dus opeens vanuit het niks zo'n nieuws krijgen is niet grappig na 3u wachten.

Gelukkig verstond Guéra de ontgoocheling en is hij dan overgeschakeld naar zeer snelle schetsen.

Dus uiteindelijk toch nog iets bemachtigd.

 

Dan kreeg ik een SMS van Panini om te zeggen dat mijn commissie van Clayton Crain klaar was.

Het was een dure aankoop, maar zeker elke cent waard.

 

Daarna nog wat de minder bekende uitgeverijen en tekenaars gedaan en ook enkele boekjes voor de kleinkinderen van ons gastgezin.

Zo zijn ze ook heel tevreden.

 

Stand van zaken na dag 2:

Johan: 10 + 24 = 34/60 (56,66%)

Peter: 10 + 15 = 25/60 (41,66%)

Pierre: 6 + 12 =18/30 (60%)

Link naar reactie

Weer een hele enerverende dag hier in Angouleme. In Nederland zeggen we altijd "Frankrijk is een mooi land, jammer dat er Fransen wonen", hier is zelfs het eerste niet waar.....hahaha.....

Vandaag redelijk vroeg op pad, de PRIUS was echter al weg, er waren repers op jacht naar Lauffrey, hetgeen Ssnerual en Bart dan ook net is gelukt.

Wel een heerlijk opstootje dat hoog opliep, omdat onze Belgische collega in de rij Lauffrey onenigheid kreeg met een aantal Franse mensen in de rij. We moeten hier onze Belgische vrienden nog even opvoeden, zodat zij net zo netjes en straight als de Nederlanders worden. Echt waar, Brouwertje, het zal niet aan ons Hollanders liggen....

 

Zelf begonnen bij Montaigne, die er ineens maar kort kon zijn, maar ik was gelukkig de laatste in de rij, die hij deed. Ondertussen ook een Roussel gedaan in zowel mijn Nederlandse HMS als in mijn Franse verplichte aankoop, prima. Daarna een leuke Margerin in een dramatisch oud boek uit de kelder van Retep verkregen en vervolgens nog een tekening van scenarist Xaviers Dorisson in het derde testament.

Daarna de Marini loting, drie kwartier in de rij, en dan eindigen zonder lot, omdat iedereen in de gigantische drukte op het laatst voordrong............dat gebeurt me niet nog eens.....al was het positieve dat Campesino wel raak had.

De chagrijn sloeg gauw om toen ik snel een Vedrines (Islandia) en een Meddour kreeg, gevolg door een Jurion in Anachron.

De tekenaars hier denken dat wij Nederlanders een soort van antiquairs zijn, we komen de rijen in met boeken uit de diepste kelders van de catawiki shops........in wezen zijn we gewoon gierig.

Vervolgens afgedaald naar de winkel beneden en een mooie Damour gedaan, voor mijn vrienden Tom en Gert wat opgehaald en doorgegaan naar de kleine tent, waar ik bij het ophalen van mijn Keramides gelukkigerwijs Vatine en Varanda in het vizier kreeg en beiden tegen sluitingstijd kon binnenhalen.

 

En jawel, we gaan weer dineren, 6 man en 2 vrouw sterk deze maal (Cynthia is one of the Guys hier), en wat voor een diner........dit is niet te vertellen.

Aangekomen in een "pizzeria", welke meer weghad van een troosteloze bedrijfskantine op een verlaten industrieterrein, bleek er geen tafel te zijn, even wachten.....vervolgens mee langs de keuken naar een middeleeuwse kelder, waar het aangenaam 5 graden was en wij gedeeltelijk op een houten bakje mochten zitten. Wij werden geholpen door een nieuw meisje, wat net begonnen was, niet wist wat er op de kaart stond en wat ze te drinken hadden. Eerlijk is eerlijk, het eten was goed. De zwaargewichten bestelden allemaal een halve meter pizza, al dacht onze Campesino dat hij nog te weinig had.

Even dachten we nog in een mystery dunner te zijn terechtgekomen of in een bunker tijdens een bombardement in WW 2, de stroom is er vijf keer uitgevallen......in een kelder zonder enig buitenlicht......

Zelf verwachtte ik ieder moment Basil Fawlty, als hier ooit een inspectie langskomt gaan de eigenaren lang in het schavot.

 

Gauw terug naar het hotel om op te warmen en nadat de PRIUS netjes op de invalideplek van het hotel was geparkeerd (mag met een PRIUS in Frankrijk), kwamen wij ook aan.

Wederom deden de papieren sleutels het niet en stond ik met al mijn boeken in de miezerregen, maar nadat ze weer waren geactiveerd, heb ik de WIFI weer aangetrapt en gezwengeld (duurt anderhalf uur, vandaar de late verslagen).

Tot morgem

Link naar reactie

Gisteren de dag in Mineur begonnen.

Om 07:15 u waren we present bij de tent.

Omdat er de dag ervoor al tickets waren uitgegeven voor Lauffray had ik besloten voor Tarquin te gaan.

Bij Tarquin aangekomen stond er al een hele rij met mensen die ik 's ochtends voor de tent nog niet had gezien.

Allemaal figuren met badges van Press, exposant, commercieel, etc.

 

Na een half uur ging de leiding tellen en ja, juist voor mij werd de rij gesloten.

De andere rijen bij Delcourt/Soleil waren ondertussen al zo lang dat het geen nut had om daar nog aan te sluiten.

Daar sta je 's ochtends dus vroeg voor op....... :e011:

 

Uiteindelijk in de ochtend Grenson gedaan.

Daarna de tirage voor Marini en gelukkig een keer gewonnen.

 

De rest van de dag --> Zie Lecram.

 

Vier man hadden de halve meters pizza.

En Devil creator ..  Het was er een vreemde bedoening maar het was smakelijk.

Beter als die non pizzeria van vorig jaar.

Alleen de koffie werd afgekeurd op te koud/oud.

 

Ik zal volgend jaar eens kijken of ik me namens een stripwinkel kan aanmelden als hun 'vertegenwoordiger' of ik ga voor het kerkkrantje schrijven en wordt zo Press.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Wel een heerlijk opstootje dat hoog opliep, omdat onze Belgische collega in de rij Lauffrey onenigheid kreeg met een aantal Franse mensen in de rij. We moeten hier onze Belgische vrienden nog even opvoeden, zodat zij net zo netjes en straight als de Nederlanders worden. Echt waar, Brouwertje, het zal niet aan ons Hollanders liggen....

 

 

He lecram als je daar eens één  van die  organisatoren tegen komt stuur ze dan eens naar Geraadsbergen dan kunnen ze dat eens zien  hoe moet en misschien nodigen ze mee eens uit voor hun te tonen hoe het moet he :e005:  :e005:  :e005:  

maar de meeste mensen weten het al hoe moet zodus eigenlijk gaan ze niet veel zien en bij leren

nog veel plezier morgen voor u laatste dag

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...