Ga naar inhoud

de stripquiz 2023 - einduitslag


cinco

Recommended Posts

Ik wil eens kijken of het lukt om hier een online quiz te organiseren die zowel via een thread als via PM zal gaan over verschillende weken en mogelijk ook met teams als er genoeg interesse is.

Voorlopig hoef je alleen te kennen te geven of je wil meedoen.

De bedoeling is dan om bijvoorbeeld 3 teams van 3 personen samen te stellen.

Vorm en samenstelling kan nog veranderen afhankelijk van de respons.

Link naar reactie

 

Elk team heeft een kapitein die de vragen toegestuurd krijgt, vervolgens verdeelt hij die vragen onder zijn team en op het einde van de week moet hij de antwoorden terugsturen.

 

In een latere ronde kan het zijn dat na eliminatie van enkele deelnemers de overgeblevenen apart verdergaan, mogelijk met nieuwe allianties.

 

Maar de uiteindelijke structuur van de quiz zal vooral bepaald worden door het aantal deelnemers en natuurlijk zal het alleen maar gaan als er genoeg interesse is.

 

 

 

Link naar reactie

In ideale omstandigheden komt er ook een risk-reward systeem voor de kapitein.

Dat betekent dat de kapitein de prijs betaalt (geëlimineerd wordt) als zijn team in een ronde laatst eindigt, maar een joker krijgt om zijn vel later in het spel te redden als zijn team een ronde wint.

 

 

 

Link naar reactie

Ik kwis graag, maar doe liever de algemene zaalkwissen, met bitterballen tijdens de pauze en dergelijke meer. Liefst ook een presentator die moeilijke woorden slecht kan uitspreken en dergelijke meer... :D Maar 'k wil het wel eens proberen. 

Ik heb echter een relatief brede, maar eerder ondiepe kennis van strips. Misschien om een ploegje compleet te maken...?

 

Sidenote: op dit moment zijn we met onze kwisploeg een kwis aan het voorbereiden voor het najaar. In het verleden heb ik ook al enkele kwissen gemaakt in de streek hier. Eén van m'n kenmerken daarin is de stripronde. Tien vragen die opgehangen zijn aan strips maar totaal niets met strips te maken hebben. (omdat ons publiek zelden verder geraakt dan "de buurman van Kiekeboe" of "de slechterik in Jommeke die in de war zit met de letter H" waarbij dan nog de helft Anatool zal antwoorden...)

Dus: wie interesse heeft om in het najaar af te zakken naar de Noorderkempen voor een entertainende kwis: laat maar weten!

Link naar reactie
  • cinco changed the title to stripquiz: wie wil deel uitmaken van een team voor een quiz via dit forum? (edit: lagere instapdrempel)
3 uren geleden, Ambreville zei:

Iemand die De Rode Ridder, Kiekeboe of Suske en Wiske heeft is wel in het nadeel tegen iemand die Charlotte neemt.

 

 

Ja, ik ga de formule wat vereenvoudigen. Dus er hoeft geen reeks meer geselecteerd te worden waarvoor je wil deelnemen.

(zie eerste bericht in topic)

 

Ik heb wel 3 kapiteins nodig, dus wie wil kapitein zijn?

@Ambreville @Waldorf @Rik @Lestat @Tanuki @Yncke of iemand anders die zich geroepen voelt.

Als bovenstaande 6 personen zeker zijn dat ze willen meedoen, dan hebben we nog minstens 3 anderen nodig om uit de startblokken te kunnen schieten.

Link naar reactie
  • cinco changed the title to stripquiz: wie wil deel uitmaken van een team voor een quiz op dit forum? (edit: lagere instapdrempel en volledig online, je hoeft je huis niet uit)
Op 10/3/2023 om 22:11, Rik zei:

ik ben wat voorzichtig met de rol van kapitein omdat mijn tijd helaas niet oneindig is 😊

 

 

Het gaat redelijk relaxed zijn, hoor.

Het concept van de kapitein is simpelweg om de communicatie wat gestroomlijnder te laten verlopen.

 

Als dit een tv-productie was, kon ik bijvoorbeeld iedereen in de eerste ronde laten skydiven boven het kasteel van Beersel om daar vragen over Suske en Wiske te beantwoorden, maar dit is slechts een digitaal forum, dus het zal wat simpeler moeten. :ph34r:

 

afbeelding.thumb.png.2bc68a779971b387f2bdb727fe9f6fd1.png

 

afbeelding.png.f1781a178a344060f7ba1a529ce66c4f.png

 

afbeelding.thumb.png.24cfc64da0cd1077d993e3c9c7e0c145.png

 

Link naar reactie
1 hour ago, cinco said:

 

Het gaat redelijk relaxed zijn, hoor.

Het concept van de kapitein is simpelweg om de communicatie wat gestroomlijnder te laten verlopen.

 

Als dit een tv-productie was, kon ik bijvoorbeeld iedereen in de eerste ronde laten skydiven boven het kasteel van Beersel om daar vragen over Suske en Wiske te beantwoorden, maar dit is slechts een digitaal forum, dus het zal wat simpeler moeten. :ph34r:

 

afbeelding.thumb.png.2bc68a779971b387f2bdb727fe9f6fd1.png

 

afbeelding.thumb.png.a8b6863798fa44b4c596115617a7be8b.png

 

afbeelding.thumb.png.24cfc64da0cd1077d993e3c9c7e0c145.png

 

skydiven is daar niet de beste optie voor.

 

 

7D469D53-60BB-4674-B8B0-E288E416A892.jpeg

 

 

 

Link naar reactie

Aangezien ik niet aan het aantal kapiteins kom, zal ik de geplande structuur wat veranderen.

Minus kbellon zitten we aan 12 deelnemers, die zullen elk deel uitmaken van een groep van 4.

 

De samenstelling van de groepen zal door de volgorde van aanvinking bepaald worden. (die tijdsbepaling staat onder de namen aangegeven)

 

De groepen kunnen doorheen het spel nog evolueren.

 

Dit is de start-setup:

 

groep 1

 

@WILCO

Zaterdag om 16:28

@mojo

Zaterdag om 16:35

@Ambreville

Zaterdag om 16:35

@Waldorf

Zaterdag om 17:59

 

groep 2

 

@fantasiooo

Zaterdag om 19:13

@sjaakie

Zaterdag om 19:35

@Rik

Zaterdag om 22:38

@Lestat

 

groep 3

 

@beus

Zondag om 10:18

@Daan

Zondag om 22:10

@Ptrck

Zondag om 22:27

@$tripofiel

 

Ik zal een pm naar iedereen sturen.

Elke groep zal onderling bepalen wie binnen hun groep als aanspreekpunt zal fungeren.

Ook moet elke groep uit een lijst van 16 stripreeksen kiezen van welke 3 reeksen ze absoluut geen vragen wensen te ontvangen.

 

De lijst is:

 

1. Largo Winch (hoofdreeks tem album 20)

2. Blacksad (deel 1 tem 5)

3. Thorgal (hoofdreeks tem album 29)

4. Kuifje (hoofdreeks, maar niet de Alfa-Kunst)

5. Robbedoes (hoofdreeks tem album 55)

6. Jommeke (hoofdreeks tem album 200)

7. De Blauwbloezen (hoofdreeks tem album 50)

8. De Kiekeboes (hoofdreeks tem album 150)

9. Suske & Wiske (hoofdreeks tem album 300)

10 Soda (hoofdreeks tem album 12)

11. Lanfeust van Troy (hoofdreeks deel 1 tem 8 )

12. Samber (hoofdreeks deel 1 tem 8 )

13. Gilles de Geus (hoofdreeks deel 3 tem 9)

14. Roel en zijn Beestenboel (tweede reeks deel 0 tem 10)

15. Meccano (hoofdreeks deel 1 tem 5)

16. Asterix (hoofdreeks deel 1 tem 24)

 

De voorbereidingen duren gans de week.

Maandag 20 maart start de eerste ronde.

De kandidaten krijgen 5 dagen om de vragen voor de eerste ronde op te lossen en in te dienen.

Link naar reactie

Voor het publiek... dit is de PM die elk team nu heeft ontvangen:


 

Quote

Twee voorbereidende vragen. Jullie hebben tot en met vrijdag 17 maart om hierover te overleggen en me hierover te berichten.

 

- Bespreek onderling wie van jullie als aanspreekpunt zal fungeren.

- Bepaal samen 3 reeksen uit deze lijst waarvan jullie absoluut geen vragen willen ontvangen.

 

1. Largo Winch (hoofdreeks tem album 20)

2. Blacksad (deel 1 tem 5)

3. Thorgal (hoofdreeks tem album 29)

4. Kuifje (hoofdreeks, maar niet de Alfa-Kunst)

5. Robbedoes (hoofdreeks tem album 55)

6. Jommeke (hoofdreeks tem album 200)

7. De Blauwbloezen (hoofdreeks tem album 50)

8. De Kiekeboes (hoofdreeks tem album 150)

9. Suske & Wiske (hoofdreeks tem album 300)

10 Soda (hoofdreeks tem album 12)

11. Lanfeust van Troy (hoofdreeks deel 1 tem 8 )

12. Samber (hoofdreeks deel 1 tem 8 )

13. Gilles de Geus (hoofdreeks deel 3 tem 9)

14. Roel en zijn Beestenboel (tweede reeks deel 0 tem 10)

15. Meccano (hoofdreeks deel 1 tem 5)

16. Asterix (hoofdreeks deel 1 tem 24)

 

Indien één van de deelnemers deze PM niet goed heeft ontvangen, gelieve hierover te berichten.

Link naar reactie
  • cinco changed the title to stripquiz - startdatum: maandag 20 maart

overzicht fase één van de stripquiz:

 

ronde één: in het land der blinden...

 

- maandag 20 maart 2023: aanspreekpunt ontvangt de opgaves

- vrijdag 24 maart 2023: aanspreekpunt dient de antwoorden in

- zondag 26 maart 2023: de uitslag van de eerste ronde wordt bekendgemaakt

 

ronde twee: ...is éénoog koning

 

- maandag 27 maart 2023: aanspreekpunt ontvangt de opgaves

- vrijdag 31 maart 2023: aanspreekpunt dient de antwoorden in

- zondag 2 april 2023: de uitslag van de tweede ronde wordt bekendgemaakt

Indien er teams zijn die na de tweede ronde gelijkstaan, wordt er rekening gehouden met de eindstand van de eerste ronde.

 

ronde drie: en toen waren ze nog met...

 

rustweek voor de teams die tot nu toe op de eerste en de tweede plaats staan

 

- maandag 3 april 2023: de deelnemers van het team met de laagste score krijgen de opgaves en moeten het tegen elkaar opnemen

 

- vrijdag 7 april 2023: de deelnemers dienen hun antwoorden in (de deelnemers mogen ook eerder doorheen de week hun antwoorden indienen)

 

- zondag 9 april 2023: de twee deelnemers die het laagste scoren vallen af

De deelnemer met de beste score vervoegt het team dat momenteel op de tweede plaats staat.

De deelnemer met de tweede beste score vervoegt het team dat momenteel op de eerste plaats staat.

Indien er deelnemers gelijkstaan, wordt er rekening gehouden met het moment van inlevering van de antwoorden.

 

maandag 10 april: fase twee gaat van start

 

 

 

 

Dit schema kan mogelijk nog veranderen naar gelang de omstandigheden.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...