Ga naar inhoud

De Stripdagen - 8 + 9 Maart 2014


Arco

Recommended Posts

daar ben i

 

Nieuwe aanmeldingen:

- Paul Teng

- Wilfred Legebeke

met paul teng ben ik zeer blij mee, want wou de nieuwe strip aankopen van teng , YES

mag ik weten hoe het signeer reglement zal zijn daar, in verband met aankoop strips voor tekening: 1 strip aankopen voor ticket of 2 strips of daar wil ik dan zelfs niet aan denken !!

ja , zou voor mij m'n eerste keer zijn daar op die stripdagen he 

Link naar reactie

ik ben gisteren in frankrijk geweest : daar Tellier gezien .

die gaf me daar mee ; dat ze komen samen met  brazao en Demare naar jullie stripdagen 8&9 maart , ik deel dit hier mee op uitdrukkelijke vraag van haarzelf , we vielen beide ( want er was nog een forumgast aanwezig daar ) van onze stoel .

 

ze zag aan onze reactie dat we dat niet wisten nog : daarom op haar vraag dit nieuws .

Tillier heeft me vandaag 'uitgenodigd' via Google+ voor Gorinchem. Klopt dus dat ze komt. Wel alleen vermelding van zaterdag 8 maart op de 'uitnodiging'.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

daar ben i

 

met paul teng ben ik zeer blij mee, want wou de nieuwe strip aankopen van teng , YES

mag ik weten hoe het signeer reglement zal zijn daar, in verband met aankoop strips voor tekening: 1 strip aankopen voor ticket of 2 strips of daar wil ik dan zelfs niet aan denken !!

ja , zou voor mij m'n eerste keer zijn daar op die stripdagen he 

 

Dat is afhankelijk van de standhouder, bij Silvester is het twee boeken kopen (heel soms 4 voor een dedie). De dedies die ik bij Teng heb verworven (toch een stuk of 10) waren allemaal een boek een boek een dedie een dedie.

Link naar reactie

Bij de meeste standhouders is het voldoende om één boek te kopen. Enkele standhouders hebben wat andere voorwaarden. Die hangen meestal samen met de kosten die ze hebben moeten maken om jullie favoriete tekenaar los te weken uit zijn luie stoel bij de open haard in zijn thuisland.

Link naar reactie

bij Silvester is het twee boeken kopen (heel soms 4 voor een dedie).

 

Dat gaat een duur feestje worden met:

* Nicolas Demare 

* Jerome Lereculey

* Olivier Speltens 

* Beatrice Tillier (Bij Silvester ? ) 

 

En nog een keer ongeveer hetzelfde, maar dan bij Dark Dragon Books en ik ben een paar honderd euris kwijt.

Link naar reactie

Hoe meer hoe beter"...........dan verdeelt het volk zich beter.

En ja......een stapeltje HC van Silvester lukt nog wel, maar wat moet ik nog kopen van DDB.....hahaha

 

Wel zie ik, ook op buitenlandse beurzen, dat alles draait om de tekenaars. Zij maken de strips en mensen willen ze ontmoeten, veel tekenaars levert toch wel vaak veel volk op.

Natuurlijk is het leuk als er ook handelaars zijn, nevenactiviteiten, winkels, veilingen, tentoonstellingen, maar men zoekt vaak de tekenaars......

Link naar reactie

Dat gaat een duur feestje worden met:

* Nicolas Demare 

* Jerome Lereculey

* Olivier Speltens 

* Beatrice Tillier (Bij Silvester ? ) 

 

En nog een keer ongeveer hetzelfde, maar dan bij Dark Dragon Books en ik ben een paar honderd euris kwijt.

 

Tja, ga je naar Brussel moet je, naast de reis- en verblijfkosten, franse boeken kopen. Lereculey en speltens moet je wsl 2 boeken kopen (zie voorgaande beurzen). De andere twee weet ik niet. Als je van allevier een dedie wil hebben dan kom je op 8-14 boeken uit. Ik vind dit helemaal niet vreemd gezien de kosten die Silvio moet maken om die tekenaars naar hier te halen. Ik heb liever vier of acht of 12 tekenaars waar je voor kan kiezen met verplichte aanschaf van 2 boekies dan 2 tekenaars waar de hele goegemeente zich voor staat te verdringen.

Link naar reactie

Op de Site van Silvester:

 

Op zaterdag 8 en zondag 9 maart, zijn weer de jaarlijkse Stripdagen in Gorinchem. Silvester zal met een ruime stand met veel boeken op de beurs aanwezig zijn. Je vindt ons bij de ingang op de eerste verdieping. Deze toptekenaars  zullen aanwezig zijn om je boek te voorzien van een prachtige tekening (bij aankoop van 2 Silvester-boeken):

ALLEEN ZATERDAG:
- Olivier Speltens (De hel aan het Oostfront)

ZATERDAG en ZONDAG:
- Jérôme Lereculey (Wollodrïn, Arthur, Dodenwake)
- Béatrice Tillier (Het Maagdenbos)
- Nicolas Demare (Merlijn - Queeste naar het zwaard)
- Olivier Brazao (o.a. Sheewowkees)

 

Alleen Speltens die op 1 dag komt. De andere auteurs zullen twee dagen aanwezig zijn :e005: 

Wordt toch tijd om wat achterstanden bij silvester aan te vullen :e012: 

Link naar reactie

Even theoak bijvallen. Die andere 'men' komt ook graag op een beurs voor de sfeer en de kramen met handel en snuisterijen. Natuurlijk zorgen de tekenaars een belangrijke rol maar het gaat om het totaalplaatje hè. En dat heb ik in Gorinchem tot nu toe steeds wel aangetroffen :)

 

Ik wil jullie ook wel bijvallen, hoor, het gaat om het totaalplaatje (maar tekenaars/uitgevers zijn het middelpunt), net als een bezoek aan een voetbalstadion, maar zonder spelers is het snel een stuk rustiger.

Ik kom sinds 1982 op de stripdagen en tegenwoordig ook meer op andere (buitenlandse) beurzen, een beurs zonder tekenaars is gewoon een marktplein met kraampjes, snel uitgekeken, boeken kan je overal kopen. Het moet er gewoon bij zijn, maar het is niet meer een reden om af te reizen. Ik heb de laatste twee jaar zo'n 10 beurzen per jaar gedaan en de meest succesvolle (qua bezoekersaantallen) zijn degene met veel tekenaars,

Alles is op internet te koop, er zijn veilingen op catawiki, waardoor de veilingen en handel op een beurs minder interessant zijn geworden bijvoorbeeld.

Alle succesvolle beurzen hebben veel tekenaars, het is gewoon niet anders, buiten of je tekeningen wilt scoren is het ook gewoon leuk de schrijvers en tekenaars te ontmoeten of bezig te zien.

Daarentegen kom ik (en vooral men :e005:) natuurlijk ook voor de sfeer, de contacten, de gelijkgezinden, de handel, kortom het totaalpakket, hetgeen meestal goed geregeld is op de stripdagen.

Zelfs in de tijden van de veehallen en het archeon ben ik blijven komen en dan kun je niet stellen dat ik voor de tekenaars kwam...... :e005:

 

Tunnelvisie is meer als "men" blijft denken dat kraampjes met strippies publiek zullen trekken, die tijden zijn allang voorbij (en waren er eigenlijk ook niet).

En Lecram blijft natuurlijk wel een dedie jager :e005:

Link naar reactie

Er waren een twintigtal ticketjes en die waren toch allemaal weg.

Nope,

 

Ik geloof dat er uiteindelijk maar rond de 13 of 14 tickets weg waren. Dit zal te maken hebben met de aanschaf van 4 boeken en dat het niet geheel duidelijk was wat, waar en hoelaat onze vriend Marchand zou komen. Uiteindelijk is het wel heel gemoedelijk geworden in een hotel om de hoek waar verzamelaar en auteur gemoedelijk om  de tafel zaten en met een dranke van SIlvio de signeersessie doorliepen.

Link naar reactie

Ik wil jullie ook wel bijvallen, hoor, het gaat om het totaalplaatje (maar tekenaars/uitgevers zijn het middelpunt), net als een bezoek aan een voetbalstadion, maar zonder spelers is het snel een stuk rustiger.

Ik kom sinds 1982 op de stripdagen en tegenwoordig ook meer op andere (buitenlandse) beurzen, een beurs zonder tekenaars is gewoon een marktplein met kraampjes, snel uitgekeken, boeken kan je overal kopen. Het moet er gewoon bij zijn, maar het is niet meer een reden om af te reizen. Ik heb de laatste twee jaar zo'n 10 beurzen per jaar gedaan en de meest succesvolle (qua bezoekersaantallen) zijn degene met veel tekenaars,

Alles is op internet te koop, er zijn veilingen op catawiki, waardoor de veilingen en handel op een beurs minder interessant zijn geworden bijvoorbeeld.

Alle succesvolle beurzen hebben veel tekenaars, het is gewoon niet anders, buiten of je tekeningen wilt scoren is het ook gewoon leuk de schrijvers en tekenaars te ontmoeten of bezig te zien.

Daarentegen kom ik (en vooral men :e005:) natuurlijk ook voor de sfeer, de contacten, de gelijkgezinden, de handel, kortom het totaalpakket, hetgeen meestal goed geregeld is op de stripdagen.

Zelfs in de tijden van de veehallen en het archeon ben ik blijven komen en dan kun je niet stellen dat ik voor de tekenaars kwam...... :e005:

 

Tunnelvisie is meer als "men" blijft denken dat kraampjes met strippies publiek zullen trekken, die tijden zijn allang voorbij (en waren er eigenlijk ook niet).

En Lecram blijft natuurlijk wel een dedie jager :e005:

 

Ach, ook ik bezoek stripbeurzen primair voor de signerende tekenaars. Strips koop ik in de Utregse SSZ-en (er zijn er vier !) of op het internet. De signerende striptekenaars zijn het middelpunt (of zouden dit moeten zijn) op elke beurs. Als je ziet hoeveel mensen op de grote beurzen in Nederland (en dan heb ik het nog niet eens over Franse en Waalse beurzen) tekeningetjes halen en tekenaars bekijken kan k me niet aan de indruk ontrekken dat die mensen (niet slechts dediejagerts) voor tekenaars komen. Cosplayers, kinderschmink, veilingen en voordrachten zijn toch meer entourage. Handelaars zijn een geval apart, ik geef direct toe dat ze met hun huuropbrengsten een deel van de beurs bekostigen. Maar het hart van de beurs, dat zijn toch de tekenaars.  

Link naar reactie

Ach, ook ik bezoek stripbeurzen primair voor de signerende tekenaars. Strips koop ik in de Utregse SSZ-en (er zijn er vier !) of op het internet. De signerende striptekenaars zijn het middelpunt (of zouden dit moeten zijn) op elke beurs. Als je ziet hoeveel mensen op de grote beurzen in Nederland (en dan heb ik het nog niet eens over Franse en Waalse beurzen) tekeningetjes halen en tekenaars bekijken kan k me niet aan de indruk ontrekken dat die mensen (niet slechts dediejagerts) voor tekenaars komen. Cosplayers, kinderschmink, veilingen en voordrachten zijn toch meer entourage. Handelaars zijn een geval apart, ik geef direct toe dat ze met hun huuropbrengsten een deel van de beurs bekostigen. Maar het hart van de beurs, dat zijn toch de tekenaars.  

 

Zoals je weet zit ik er op dezelfde manier in Retep. Een mooie dedi in een boek is de kers op de taart en een leuke manier om ook nieuwe series te ontdekken. Toch zie ik ook heel veel mensen die de concentratie van handelaars aangrijpen om hun mancolijst aan te vullen.

 

Daarnaast vind ik de sfeer waaronder e.e.a wordt geprestenteert ook een extra reden om zo'n festival niet te laten lopen. Laat ik het anders formuleren. Al kwam er voor mij geen enkele nieuwe tekenaar dan nog zou ik een dag "stripdagen" niet aan mij voorbij laten gaan. Door te investeren in tekenaars is het leuk om twee dagen te komen waarbij er ook gegarandeerd meer van die fel begeerde euries aan de spreekwoordelijke strijkstok van de heren leveranciers blijven hangen. :e002:

Link naar reactie

Ach, ook ik bezoek stripbeurzen primair voor de signerende tekenaars. Strips koop ik in de Utregse SSZ-en (er zijn er vier !) of op het internet. De signerende striptekenaars zijn het middelpunt (of zouden dit moeten zijn) op elke beurs. Als je ziet hoeveel mensen op de grote beurzen in Nederland (en dan heb ik het nog niet eens over Franse en Waalse beurzen) tekeningetjes halen en tekenaars bekijken kan k me niet aan de indruk ontrekken dat die mensen (niet slechts dediejagerts) voor tekenaars komen. Cosplayers, kinderschmink, veilingen en voordrachten zijn toch meer entourage. Handelaars zijn een geval apart, ik geef direct toe dat ze met hun huuropbrengsten een deel van de beurs bekostigen. Maar het hart van de beurs, dat zijn toch de tekenaars.  

 

De striptekenaars waren in de jaren 80 toch ook al het middelpunt ? Ik kan mij de rijen bij de Wiroja's, Don Lawrence etc nog wel herinneren in het Turfschip, moeder van alle beurzen. 

In iedergeval zijn de kinderschminks, barbiefilms en andere entourages de enige motivatie voor dochterlief om mee te gaan. :)

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Vraagje aan Arco:

Kan er gelet worden op het binnenlaten van de bezoekers. De mensen die vroeg in de rij stonden waren veelal lid van het stripschap. Het uitdelen van de tickets voor de leden van het stripschap ging echter zo langzaam dan de bezoekers zonder lidmaatschap (en die veelal later kwamen) uiteindelijk toch eerder binnen waren.

Link naar reactie

Vraagje aan Arco:

Kan er gelet worden op het binnenlaten van de bezoekers. De mensen die vroeg in de rij stonden waren veelal lid van het stripschap. Het uitdelen van de tickets voor de leden van het stripschap ging echter zo langzaam dan de bezoekers zonder lidmaatschap (en die veelal later kwamen) uiteindelijk toch eerder binnen waren.

 

Wat ben jij fanatiek geworden, in amper een jaar tijd !

Link naar reactie

De striptekenaars waren in de jaren 80 toch ook al het middelpunt ? Ik kan mij de rijen bij de Wiroja's, Don Lawrence etc nog wel herinneren in het Turfschip, moeder van alle beurzen. 

In iedergeval zijn de kinderschminks, barbiefilms en andere entourages de enige motivatie voor dochterlief om mee te gaan. :)

 

Ach ja the good old Turfschip, nostalgie van het goede soort !

Link naar reactie

Gewone bezoekers hoeven alleen maar een kaartje te kopen en kunnen dan door. Leden hebben een streepje voor, hoeven niet te betalen, maar er moet wel geregistreerd worden dat ze er zijn en er moet een striptas aan hen worden uitgereikt. Dat duurt wellicht iets langer dan simpel afrekenen, ja, al kan dat nooit veel langer zijn. Iemand een tip hoe dit sneller/anders kan, dan? Speelt dit wellicht alleen als het heel erg druk is bij de ingang, in de ochtendspits?

Link naar reactie

Gewone bezoekers hoeven alleen maar een kaartje te kopen en kunnen dan door. Leden hebben een streepje voor, hoeven niet te betalen, maar er moet wel geregistreerd worden dat ze er zijn en er moet een striptas aan hen worden uitgereikt. Dat duurt wellicht iets langer dan simpel afrekenen, ja, al kan dat nooit veel langer zijn. Iemand een tip hoe dit sneller/anders kan, dan? Speelt dit wellicht alleen als het heel erg druk is bij de ingang, in de ochtendspits?

 

Misschien door te beginnen met het registreren van de leden voor de opening van de beurs? Vroege vogels zijn meestal dedi-jagers en het is jammer als lidmaatschap een nadeel oplevert.

In Breda vond ik het heel goed geregeld dat tickets die via internet waren gekocht voor opening gescand werden.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Misschien door te beginnen met het registreren van de leden voor de opening van de beurs? Vroege vogels zijn meestal dedi-jagers en het is jammer als lidmaatschap een nadeel oplevert.

In Breda vond ik het heel goed geregeld dat tickets die via internet waren gekocht voor opening gescand werden.

 

Dat was goed geregeld, via de parkeergarage zo naar boven, een mannetje die van te voren de internet tickets ging scannen en gelijk naar binnen !

Link naar reactie

Als iedereen zich gewoon houdt aan de volgorde van 's morgens aan de ingang is er geen probleem. De vroege vogels kennen elkaar toch allemaal en voor de eerste tekenaar die je kiest, behoud je gewoon deze volgorde. Is er iemand iets later binnen, dan laat je die gewoon zijn rechtmatige plaats innemen. Uiteraard geldt dit alleen voor de eerste rij en later op de dag niet meer.

 

Ik doe veel festivals in België, Frankrijk en Nederland en ik moet zeggen dat deze 'erecode' op de meeste festivals goed gerespecteerd wordt (de Foire dit weekend was ee uitzondering), maar op de Nederlandse festivals wordt dit precies soms wel even vergeten. :e002:

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Gewone bezoekers hoeven alleen maar een kaartje te kopen en kunnen dan door. Leden hebben een streepje voor, hoeven niet te betalen, maar er moet wel geregistreerd worden dat ze er zijn en er moet een striptas aan hen worden uitgereikt. Dat duurt wellicht iets langer dan simpel afrekenen, ja, al kan dat nooit veel langer zijn. Iemand een tip hoe dit sneller/anders kan, dan? Speelt dit wellicht alleen als het heel erg druk is bij de ingang, in de ochtendspits?

goede tip=die striptas aan bezoekers uitdelen , en liefst degene die van ver komen, hehe , dan kunnen de leden vlugger door he ?

Link naar reactie

Als iedereen zich gewoon houdt aan de volgorde van 's morgens aan de ingang is er geen probleem. De vroege vogels kennen elkaar toch allemaal en voor de eerste tekenaar die je kiest, behoud je gewoon deze volgorde. Is er iemand iets later binnen, dan laat je die gewoon zijn rechtmatige plaats innemen. Uiteraard geldt dit alleen voor de eerste rij en later op de dag niet meer.

 

Ik doe veel festivals in België, Frankrijk en Nederland en ik moet zeggen dat deze 'erecode' op de meeste festivals goed gerespecteerd wordt (de Foire dit weekend was ee uitzondering), maar op de Nederlandse festivals wordt dit precies soms wel even vergeten. :e002:

van die code klopt dat zekers; was zaterdag in frankrijk de 1ste op de parking, maar had nog nooit naar die beurs geweest , stond dus aan de verkeerde poort(ingang) te wachten, na 10min. zag ik dat het niet normaal was dat ik nog alleen stond, vlug andere ingang gezocht ,en degene die daar al waren : zeiden dat ze m'n wagen al hadden zien staan: belgische plaat he) en lieten me eerste plaats nemen ; ik zeer tevreden dan ook .mijn dag kon al niet meer stuk .

Link naar reactie

@Michel: De deuren van de hal gaan juist al enkele jaren een half uur eerder open om te zorgen dat er een flinke mep al is gecontroleerd en verkocht voordat de beurs open gaat. En áls de beurs dan opengaat, kan iedereen die in dat half uur is binnengekomen direct doorlopen naar de beurs. Breda heeft geen 'last' van ledenkaarten. En Het Stripschap is nog niet zo digitaal. Die voorverkoop is natuurlijk een mooie ontwikkeling, maar als dat in komende jaren een grote vlucht neemt zijn we niet meer in staat om een mobiele flappentap op de beurs te hebben. Bij Pinman wordt namelijk het entreegeld gebruikt.

 

@tuinman: dat is niet voldoende. Op de kaart moet worden afgetekend dat men die dag is binnengekomen en dat men de tas heeft gekregen, zeker in jaren dat er in de tas een hardcover zit zoals deze editie. Je gaat bij je opmerkingen uit van je eigen eerlijkheid. Als kaarten niet worden gemerkt, worden ze later mee naar buiten genomen om een vriend gratis naar binnen te laten, aangezien je als lid zelf een stempeltje hebt gekregen op je hand of een ander lichaamsdeel naar keuze. En als de tas niet wordt afgecheckt, hebben we te weinig tassen, aangezien er dan meerdere naar dezelfde mensen gaan. Geloof me, die checks voor leden zijn echt nodig.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...