Ga naar inhoud

De Stripdagen - 8 + 9 Maart 2014


Arco

Recommended Posts

Die leden registratie is een frustratie voor mij.

 

Laat hem aub ruim eerder beginnen als de deuren opengaan.

 

Die striptas haal ik net zo lief aan het eind van dedag op.

Dan hoef ik er niet de hele dag mee te lopen.

Bovendien kan ik van de inhoud meestal niet echt juichen. 

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Die leden registratie is een frustratie voor mij.

 

Laat hem aub ruim eerder beginnen als de deuren opengaan.

 

Die striptas haal ik net zo lief aan het eind van dedag op.

Dan hoef ik er niet de hele dag mee te lopen.

Bovendien kan ik van de inhoud meestal niet echt juichen. 

Geef de leden 2 aparte tickets (voor elke dag eentje) die ze effectief moeten afgeven als ze binnengaan. Zo kunnen ze alvast geen kaarten doorgeven. Geef dan een stempel aan diegenen (leden of niet-leden) die de zaal verlaten en nadien terug binnen willen.

Maak een klein standje met die striptassen op de beurs zelf, waar de leden op vertoon van hun lidkaart een tas kunnen ophalen wanneer hen het best past.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

@Michel: De deuren van de hal gaan juist al enkele jaren een half uur eerder open om te zorgen dat er een flinke mep al is gecontroleerd en verkocht voordat de beurs open gaat. En áls de beurs dan opengaat, kan iedereen die in dat half uur is binnengekomen direct doorlopen naar de beurs. Breda heeft geen 'last' van ledenkaarten. 

 

Klopt, ik zat nog met de situatie in Houten in mijn hoofd, de laatste keer was het inderdaad beter geregeld. 

 

Ik sluit me aan bij de opmerking van Warson over de striptas. Die haal ik liever later op de beurs op. 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Het leven is toch simpel, als je de mensen die het stripschap al jaren (of net) steunen met contributie nu gewoon een kwartier eerder naar binnen laat...... :e005:  :e005:  

Het zijn toch de officiele stripdagen, georganiseerd met het stripschap, dan zijn je eigen leden toch heilig.......

 

Het is natuurlijk krankjorum dat je als lid later naar binnen mag dan een gewone bezoeker......dan ben je niet meer serieus te nemen als organisatie.

Tas gewoon later, net als al die jaren, aan een aparte stand (wat moet je ermee aan het begin van de dag) en natuurlijk van te voren al registreren, makkelijker kan toch niet?? Kaart met kniptang of aantekening ongeldig maken voor de dag, dan is hij niet twee keer te gebruiken.

 

Waar zijn de tijden van het turfschip, Imajica, ik kwam nooit voor 10.30, omdat ik het dan te druk vond bij de ingang, mar er was zoveel dat er nergens rijen tasjes stonden en ik altijd supervoldaan met oude/nieuwe strips en dedies wegging aan het eind van de dag.

 

Wel nog een pluim voor de goede informatie en de mooie namen voor deze editie. Laten we hopen dat ooit Glenat, Dupuis, Lombard, Dargaud etc. weer de geest krijgen........ :e015:

Link naar reactie

Die leden registratie is een frustratie voor mij.

 

Laat hem aub ruim eerder beginnen als de deuren opengaan.

 

Die striptas haal ik net zo lief aan het eind van dedag op. Dan hoef ik er niet de hele dag mee te lopen. Bovendien kan ik van de inhoud meestal niet echt juichen. 

 

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet:

* geef de leden 's morgens aan dezelfde kassa als de niet-leden een gratis kaartje op vertoon van hun pas en teken hem af (met een groene stempel of zo).   

* laat de leden de striptas ergens binnenin afhalen. Er staat daar sowieso een Stripschap stand. Teken hun kaart voor de twee de keer af (met een ander stempel, bv een rode)

 

Het afhalen kan dan net voor het weggaan en de leden hoeven er niet de hele dag mee te lopen zeulen. Waarschijnlijk moeten ze sowieso al de hele dag een flink gewicht dragen.

Link naar reactie

Gedoe allemaal. Wij komen om een uur of 11 aankakken en ik laat Lecram wel een tekening voor mij scoren :)

 

Heerlijk toch, lekker zeuren over wie het eerst naar binnen mag, signeerreglementen, striptassen, groene stempels, zwarte stempels, mensen met badges die een half uur eerder binnen gluipen etc etc. Ik heb er zin an !

Link naar reactie

Ja, dat hoort echt bij de jaarlijkse Stripdagen-tradities.

 

 

Meld je als vrijwilliger bij Arco, dan kun je lekker vroeg naar binnen gluipen.

 

Jonguh, neem dat toch niet allemaal zo zere neus.....

 

tumblr_kzhxmzvDxB1qboiiho1_400.gif

 

Ik heb er trouwens oprecht zin in, Blauwbekken op Rotterdam Alexander (wachtend op Lecram), in de gorcumse hal prettig met Striphooligan praten, lekker veel boekies kopen voor een Tillier dedie, met Imajica Mars bestoken met signeer wensen en heel veel dedies scoren !

Link naar reactie

Als ze dat assertieve meisje (een eufemisme voor 'groèt bakkes') weer op ons af gaan sturen, zullen we zeker iets moeten doen aan onze kostuums.

 

Te beginnen met èchte wapens in plaats van die plastieken prul.

 

Grijns.  :e007:

 

Grapje hoor, maar toch denk ik dat het wenselijk is om haar eens naar een andere stand te sturen. Van ons heeft ze al een tekeningetje gekregen.  :e012:

Link naar reactie

De primeurs staan (nog) niet op de website van Gorinchem vermeld, maar wij nemen er wel twee mee: Philemon deeltje 5 en de langverwachte ( :e007: ) terugkeer van Tex Willer in de lage landen. Hierbij alvast wat willekeurige stroken uit het verhaal "De laatste rebel":

 

12815470025_058d11459d_c.jpg
 

12815884164_e9f4092055_c.jpg
 

12815879714_4f55f42d6c_c.jpg
 

12815881744_a4e5cd8e8a_c.jpg
 

De covers:

 

12816056814_da9e3d81dd_z.jpg   12815632675_dec3f8d51e_z.jpg
 

 

Ik zou zeggen...kom eens kijken bij ons op de kraam, we hebben een mooi centraal plekkie gekregen van Arco :e005: .

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

De primeurs staan (nog) niet op de website van Gorinchem vermeld, maar wij nemen er wel twee mee: Philemon deeltje 5 en de langverwachte ( :e007: ) terugkeer van Tex Willer in de lage landen. Hierbij alvast wat willekeurige stroken uit het verhaal "De laatste rebel":

 

Ik zou zeggen...kom eens kijken bij ons op de kraam, we hebben een mooi centraal plekkie gekregen van Arco :e005: .

 

Erik

 

 

Ik kom zeker langs om "De laatste rebel" aan te schaffen. 

Colin Wilson is een absolute topper en de perfecte tekenaar voor Tex Willer. Zou fantastisch zijn als je hem ooit zou kunnen strikken voor een signeersessie bij jou aan de kraam !! :e005:  :e005:

Link naar reactie

Ja, dat hoort echt bij de jaarlijkse Stripdagen-tradities.

 

 

Meld je als vrijwilliger bij Arco, dan kun je lekker vroeg naar binnen gluipen.

 

Heel vroeg zelfs. Uit de tijd dat ik er nog hielp stond ik al om, gaap, een uur of 6-7 op de beursvloer waardoor ik ruim tijd had me voor te bereiden en alvast wat rond te kijken voordat ik keihard aan de slag moest totdat de laatste bijna weg was. En Arco is/was er zelfs nog eerder.

Heerlijk, geen vervelende dedi-jagers, kinderen, animatiefiguren, [vuleenpopulairestripin]fans en traditioneel klagende bezoekers om me heen  :e011: .

Link naar reactie

Ik hoop niet dat dit betekent dat je 75 euro moet besteden voor een signeerticketje van Brice Cossu???

Of toch?

Idioot, zeker omdat je de boeken straks toch weer in de ramsj (eurobakken) kan krijgen. Deze verkoper heeft echter een naam opgebouwd wat betreft rare acties.

Bereikt in elk geval dat ik niet meer koop dan het hoognodige en dat is ook deze keer weer beperkt tot 1 auteur.

Link naar reactie

Ik hoop niet dat dit betekent dat je 75 euro moet besteden voor een signeerticketje van Brice Cossu???

Of toch?

 

lees het op de Facebook pagina van Dark Dragon:

Da's eenvoudig.
Voor Brice Cossu, Mike Ratera en Pau geldt een aankoop van 40,00 euro aan strips.
Voor Marlon & Nikolai geldt een aankoop van AVATAR deel 1&2 of TMNT deel 1&2.
Link naar reactie

En dit staat er op de Silvester site:

 

Deze toptekenaars  zullen aanwezig zijn om je boek te voorzien van een prachtige tekening (bij aankoop van 2 Silvester-boeken):

ALLEEN ZATERDAG:
- Olivier Speltens (De hel aan het Oostfront)

 

ZATERDAG en ZONDAG:
- Jérôme Lereculey (Wollodrïn, Arthur, Dodenwake)
- Béatrice Tillier (Het Maagdenbos)
- Nicolas Demare (Merlijn - Queeste naar het zwaard)
- Olivier Brazao (o.a. Sheewowkees)

 

Alle buitenlandse Silvester en DDB tekenaars samen dus ca. 300 Euro.

Link naar reactie

En dit staat er op de Silvester site:

 

Deze toptekenaars  zullen aanwezig zijn om je boek te voorzien van een prachtige tekening (bij aankoop van 2 Silvester-boeken):

ALLEEN ZATERDAG:

- Olivier Speltens (De hel aan het Oostfront)

 

ZATERDAG en ZONDAG:

- Jérôme Lereculey (Wollodrïn, Arthur, Dodenwake)

- Béatrice Tillier (Het Maagdenbos)

- Nicolas Demare (Merlijn - Queeste naar het zwaard)

- Olivier Brazao (o.a. Sheewowkees)

 

Alle buitenlandse Silvester en DDB tekenaars samen dus ca. 300 Euro.

 

Ik word hier wel een beetje moe van. Silvester heeft al jaren een aankoopverplichting van 2 boeken. Ik vul gewoon de Silvester series aan die ik  volg (Cosa Nostra, Drakenbloed, Golden Cup etc). Brazao heeft trouwens geen nederlands boek, dat scheelt je weer 36 euro,  Wat heb je liever: buitenlandse tekenaars in Nederland en dan een album extra kopen of geen buitenlandse tekenaars. In het laatste geval zul je toch echt naar Brussel, St Malo, Lausanne en Angouleme moeten rijden en dan maar zeuren over benzine-, verblijfskosten en de verplichte aankoop van fransche boeken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...