Ga naar inhoud

De Stripdagen - 8 + 9 Maart 2014


Arco

Recommended Posts

Voor Brice Cossu, Mike Ratera en Pau geldt een aankoop van 40,00 euro aan strips.

 

Ik ben de praktijken van Dark Dragon zo zat. 'Atlas en Axis' lijkt mij een heel leuke strip, maar als ik beide delen koop krijg ik dus nog geen dedi van de auteur. Als ik dit wil, dan moet ik nog een boek van een andere auteur kopen!  :e006:

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Ik ben de praktijken van Dark Dragon zo zat. 'Atlas en Axis' lijkt mij een heel leuke strip, maar als ik beide delen koop krijg ik dus nog geen dedi van de auteur. Als ik dit wil, dan moet ik nog een boek van een andere auteur kopen! :e006:

mee eens....naast de eerder genoemde dump is dit nog een manier om niet te verkopen spul alsnog kwijt te raken..

Link naar reactie

Ik ben de praktijken van Dark Dragon zo zat. 'Atlas en Axis' lijkt mij een heel leuke strip, maar als ik beide delen koop krijg ik dus nog geen dedi van de auteur. Als ik dit wil, dan moet ik nog een boek van een andere auteur kopen!  :e006:

 

Dan kan ik je de kinderen v. kap. Grant (Nesme), Niourk (Vatine) of de valstrik op Zarkass (Cassegrain) aanprijzen. Dat zijn lezenswaardige stripjes. Ik koop van DDB en Silvester gewoon alle door mij gewenste boeken op een beurs. Voor Silvester is dat makkelijker dan voor DDB, ik volg nu eenmaal meer Silvester series, maar ik ben er altijd uitgekomen en heb de dedies verkregen die ik wilde. En zoals LEcram zegt: je hoeft het niet te kopen, ik heb bewust Marchand laten schieten, omdat ik er al een dedie van heb maar ook omdat ik 4 albums voor die dedie te vel vond, life is about choices.....

Link naar reactie

Inderdaad stoppen met zeuren, als je het niet wilt, koop je het niet, maar zaterdag snelt een ieder weer gewoon naar de silvesterstand om meerdere malen twee boeken aan te schaffen.

hehe ja dat klopt, hoor al jaren dat ze zeggen dat er teveel strip albums moeten aangekocht worden voor 1 ticket : maar dezelfde staan terug allemaal in de rij te wachten .

Link naar reactie

2 boeken kopen is ook niet de kern van mijn eerdere reactie.

Is helder maar niet de trucjes om het bedrag zo te bepalen dat je een 3e boek moet kopen

 

 

Inderdaad. Ik ga hier Dark Dragon volgende week dan ook op aanspreken. Dit moet voor de auteur toch ook vreemd zijn? Je lezers worden verplicht een derde boek, van een andere auteur, te kopen om van jou een tekeningetje te kunnen ontvangen.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Kom toch gezellig naar de stand van Windmill Comics (stand 10) onze uitgaven kosten tussen de € 2,99 en € 4,99 per stuk en er is geen aankoop verplichting om een tekening te scoren (al zouden we daar wel blij van worden als je dat wel doet. Bij aankoop van € 20,- of meer aan Windmill/Erasmus comics krijg je bovendien een leuk extraatje in de vorm van Indiana Jones of Marvel poppetjes gratis. (zie voorbeeld)

 

Aanwezige stripmakers: Rik van Niedek (Nicky Tesla, Copperhead Kid, Donar enz.) Ulrik Nilsson (Sif, A Muse's Burden) Gerard van de Werken (TOO), Ashwin Visser (Redhead, DoubleM) Boykoesh ovb. (Captain Roffa, Captain Ultimate, Robinson Mesj) Ramon Schenk (Nicky Tesla, Copperhead Kid) Dinesh van den Berg (Einherjar, UC Masters) en als kers op de taart ik zelf natuurlijk.

 

Nieuwe uitgaven op de beurs zijn: Hip Comics #19180, Avontuur Classics #18166, Sheriff Classics #9257, A Muse Unburdened.

 

 

 

 

post-21-0-57244900-1393686889_thumb.jpg

www.windmill-comics.com

Link naar reactie

Waar we volgens mij meer en meer mee geconfronteerd zullen gaan worden is dat je moet gaan betalen voor een tekening. Silvester en DDB doen dat al via een ingewikkelde constructie met de aanschaf van boeken, maar naar mijn mening is het beter en zuiverder als ze geen boeken meer gaan verkopen op een beurs, maar er puur staan om hun uitgaven te promoten en als ze dat willen doen met signerende tekenaars en een bijdrage vragen in de kosten door het verkopen van signeertickets dan is dat prima. De bedragen die de verzamelaar dan moet betalen zullen ook lager zijn, omdat de kosten van het boek niet meer meetellen.

Uitgevers die als winkeliers optreden begeven zich op glad ijs, zeker als er genoeg stripwinkeliers aanwezig zijn die dezelfde boeken zonder signerende tekenaars moeten zien te verkopen. Hetzelfde geldt ook in meer of mindere mate voor uitgevers die stunten met de prijs als je bij hen koopt (DDB) of waarvan tientallen boeken in de ramsj liggen op boekenfestijnen (Silvester). Geen goed teken.

Link naar reactie

Waar we volgens mij meer en meer mee geconfronteerd zullen gaan worden is dat je moet gaan betalen voor een tekening. Silvester en DDB doen dat al via een ingewikkelde constructie met de aanschaf van boeken, maar naar mijn mening is het beter en zuiverder als ze geen boeken meer gaan verkopen op een beurs, maar er puur staan om hun uitgaven te promoten en als ze dat willen doen met signerende tekenaars

Silvester en DDB zijn ook degenen die met de meeste buitenlandse tekenaars komen en dus ook tegen hoge kosten aan zitten te kijken. Ze zullen dat geld terug moeten krijgen en nu doen ze dat via verplichte aankopen. In principe logisch en dus ook niks mis mee, al is het dit keer alles bij elkaar wel veel geld.
 

Volgens mij is de boekenverkoop voor hun een belangrijke reden om op een beurs te staan en daar hebben ze de tekenaars voor nodig. Promotie hoeven ze op de strIpdagen niet veel te doen, het publiek dat daar rondloopt kent de uitgaven toch wel. Ik denk ook dat je niet veel Silvester en DDB strips bij de winkeliers op de beurs zult vinden, die verkopen vooral softcovers.

 

een bijdrage vragen in de kosten door het verkopen van signeertickets dan is dat prima. De bedragen die de verzamelaar dan moet betalen zullen ook lager zijn, omdat de kosten van het boek niet meer meetellen.

Ik denk sowieso dat dat duurder wordt. Nu kun je als liefhebber je Silvester en DDB opsparen tot de volgende beurs en dan ben je geen extra geld kwijt.
 
En ik denk ook dat de bedragen op zullen lopen. Als de tickets geld gaan kosten en de tekenaars dus rechtstreeks voor geld gaan tekenen, zullen de betere tekenaars ook meer geld willen. Nu doen ze het nog voor de uitgever en ter promotie, dan is het een dienst aan de liefhebbers. Voor een Marini heb je dan dus geen lotingen voor een ticket meer, maar gewoon een ticket van 150,- voor een tekening.
Link naar reactie

Waar we volgens mij meer en meer mee geconfronteerd zullen gaan worden is dat je moet gaan betalen voor een tekening. Silvester en DDB doen dat al via een ingewikkelde constructie met de aanschaf van boeken, maar naar mijn mening is het beter en zuiverder als ze geen boeken meer gaan verkopen op een beurs, maar er puur staan om hun uitgaven te promoten en als ze dat willen doen met signerende tekenaars en een bijdrage vragen in de kosten door het verkopen van signeertickets dan is dat prima.

 

Dan zouden wij voor bepaalde tekenaars meer dan 50€ voor een ticket moeten vragen... Ach, wat is er eerst het kip of het ei. Zonder tekenaars geen beurs, geen beurs zonder tekenaars. Wij houden het principe aan 1 strip is 1 ticket.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Waar we volgens mij meer en meer mee geconfronteerd zullen gaan worden is dat je moet gaan betalen voor een tekening. Silvester en DDB doen dat al via een ingewikkelde constructie met de aanschaf van boeken, maar naar mijn mening is het beter en zuiverder als ze geen boeken meer gaan verkopen op een beurs, maar er puur staan om hun uitgaven te promoten en als ze dat willen doen met signerende tekenaars en een bijdrage vragen in de kosten door het verkopen van signeertickets dan is dat prima. De bedragen die de verzamelaar dan moet betalen zullen ook lager zijn, omdat de kosten van het boek niet meer meetellen.

Uitgevers die als winkeliers optreden begeven zich op glad ijs, zeker als er genoeg stripwinkeliers aanwezig zijn die dezelfde boeken zonder signerende tekenaars moeten zien te verkopen. Hetzelfde geldt ook in meer of mindere mate voor uitgevers die stunten met de prijs als je bij hen koopt (DDB) of waarvan tientallen boeken in de ramsj liggen op boekenfestijnen (Silvester). Geen goed teken.

 

De NL dediejagers die stripboeken slechts op beurzen kopen, dat zijn er toch max. 25. Die maken op de totale verkoop nix uit. En dan het gedoe over het Boekenfestijn, soms ligt er wat leuks en dan koop ik het, wat is daar toch mis mee. Kleding, computers, elektrische apparatuur, een automobiel koop ik allemaal met korting. Silvester, DDB en iets sporadischer Arcadia, Daedalus en Saga zijn als enige kleine uitgeverijen  consequent aanwezig met buitenlandse auteurs. De grote uitgeverijen heb ik al 15 jaar niet meer gezien. De voornoemde uitgevers hebben hun signeerregels, of je confirmeert je daaraan of niet, it's that simple. En nu hou ik over dit onderwerp op, ik dreig in herhalingen van herhalingen te vallen.

Link naar reactie

Ten tijde van uitgeverij Talent,stonden zij ook regelmatig op GROTE stripbeurzen,en met het nodige aantal stripauteurs!

Toch heb ik nooit,4 hardcovers toen moeten kopen om een dedi te bemachtigen van onder andere : Roels,Civiello,Rahir,Sternis,Bonnet,Tarquin,Mourier,Ramaioli enz....

Link naar reactie

Laten we hopen dat de kleinere uitgevers nog jaren zullen blijven bestaan, maar dan moeten er niet te veel strips van hen op boekenfestijnen terecht komen, want anders houden ze het geen jaar meer uit.

 

Dat hoop ik ook. Ik zie de grote uitgevers niet meer op NL beurzen terugkomen. Zeker als je ziet dat Dupuis al jaren niet meer op Angouleme staat en steeds meer uitgeverijen op de grote franse beurzen een aankoopverplichting hebben ingevoerd (Paquet, Glenat, Futuropolis) 

Link naar reactie

ik verwacht nieuwe en leukere uniformen !

 

In dat geval zit je gebeiteld, ik ga een rokje aandoen. Een grieks rokje, verder dan dat kunnen we niet gaan, er zullen hoogstwaarschijnlijk ook kinderen rondlopen ;)

Link naar reactie

:e005: :e005: Was ik blij dat dit mijn dochter niet was :e005:

 

nochtans heeft dat assertieve meisje wel een tekening gescoord zonder aankoopverplichting, het leven is aan de durvers :e007:

Link naar reactie

Er waren op zondag slechts enkele tientallen mensen die van de bus gebruik maakten. De rest kwam met de auto, met het normale OV of met een taxi. Op zaterdag maken vele honderden mensen er gebruik van. Dat kon bruintje dus echt niet langer trekken, want zo'n bus kost nogal een bom duiten. De bijdrage die wordt gevraagd voor een ritje is slechts een deel van de echte kosten die we moeten aftikken.

Link naar reactie
Gast Gerb-Art

Daar zaten Windmill Comics en die Trekkies toch altijd?

Ach, wie weet kan ik die kids dan nog wat van mijn 'normale' werk slijten, naast 'pin-up's enzo' teken ik in het dagelijkse bestaan gewoon schoolboekenillu's, familiespellen, en allerlei beloningsmateriaal voor scholen, er moet immers ook brood op de plank :-) (s*x sells, maar niet genoeg om van te leven) :e012:

Link naar reactie

Voorafgaand aan de Stripdagen Gorinchem signeert Jérôme Lereculey vrijdag 7 maart van 16.00 tot 18.00 uur zijn nieuwe album Wollodrïn 4 bij Stripboekwinkel Silvester te 's-Hertogenbosch.

Stripboekwinkel Silvester
Snellestraat 8
5211 EN 's-Hertogenbosch
Tel : 073 690 14 60

TIP: Als het zonnetje schijnt kun je tijdens het wachten lekker buiten op een van de naastgelegen terrasjes een drankje nuttigen. Proost! ;-)

 

http://www.silvesterstrips.nl/nieuws/2014-stripdagen-gorinchem/

Link naar reactie

Waldo Van Gheluwe komt zaterdag blauwe aliens tekenen in z'n boeken van Kish en Eridu.

 

http://www.stripdatabank.be/bonte/albumuitgaven/waldo-van-gheluwe.html

 

Ook Zaterdag en misschien zondag komt Eric van der Heijden opnieuw draken tekenen in zijn fantasy reeks "Herinneringen aan een dode planeet", die werden erg gesmaakt door het signeer publiek. Keuze tussen 9 boeken en voor het eerst zijn ze ook verkrijgbaar in bundels van 3 verhalen samen, deze bundelingen worden voorgesteld op de beurs. (afgeronde reeks)

http://www.stripdatabank.be/bonte/albumuitgaven/eric-van-der-heijden.html

 

dode planeet binnenpagina.jpg

 

http://bontemagazine.blogspot.be/2014/02/stripdagen-8-9-maart-2014.html

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...