Ga naar inhoud

Stripbeurs Noordwijk 9 Juli


fazerco

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

zou gaan om jaarmarkt waar ook strophandelaars zouden staan plus Het Stripschap aan meewerkt om in te richten dat ik ontdekt heb reeds plus dus foto's die op site  staan van 9 juli er zijn van vorig jaar namelijk daar het dan ook reeds doorging die jaarmarkt . maar er zouden wel  4 striptekenaars aanwezig zijn volgens die site van jaarmarkt .plus een 10 tal kramen met strips  .

 

 Aanwezige striptekenaars zijn:

 

• Robert van der Kroft (Sjors en Sjimmie)

• Daan Landwehr (Stripschap)

• Henrieke Goorhuis (Bommel en Disney)

• Wilma van den Bosch (Disney)

 

vorig jaar zou dit op 20 juli gewest zijn dat dit doorgegaan is dat ik nog terug gevonden heb 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Uit de nieuwsbrief van het Stripschap van vandaag:

 

Op 9 juli organiseren we zelf Stripbeurs Noordwijk. Binnenkort meer informatie hierover. Als het weer goed is, belooft het een hele leuke dag te worden met veel standhouders, veel stripmakers en de nodige activiteiten, ook speciaal voor leden van Het Stripschap.


 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
17 hours ago, dutch lines said:

Uit de nieuwsbrief van het Stripschap van vandaag:

ja, zo kan ik het ook :)

Noordwijk heeft een zomerbraderie. Dus het is er ALTIJD feest.
Dan komen er 10 extra kraampjes bij met strips en opeens heet het een Stripbeurs :)

 

Quote

Al jaren vindt er in Noordwijk aan Zee in de maanden juli en augustus op de woensdagen een gezellige Zomermarkt plaats. In en om de Hoofdstraat staan kramen waar winkeliers hun waar te koop aanbieden. Dit jaar wordt daar voor het eerst iets extra’s aan toegevoegd. Te weten; een stripbeurs!… Op woensdag 27 juli staan rond het MoCA zo’n 10 extra kramen waar duizenden nieuwe- en tweedehands stripboeken te koop zullen worden aangeboden. Ook de nodige stripcuriosa, zoals beeldjes van bekende stripfiguren, kan je er vinden. Er zullen zelfs een aantal striptekenaars aanwezig zijn die op verzoek albums signeren.

Lees meer: BlikOp Noordwijkerhout - Nieuws

 

 

ik vind het KEILEUK, hoor, dat Moca enzo dit allemaal doet! Do not get me wrong!! En qua organisatie denk ik ook wel dat ze eea doen... Actief die kramen vullen met leuke standhouders, merchandise en zelfs tekenaars. Dat doe je met liefde!! Toewijding!!

 

Maar ....

 

Ik zal het zo stellen. Op Vaderdag is er een Zomerbraderie in Posterholt (Limburg) en dat is het dorp naast het mijne.
Ik heb er een kraampje geregeld en ga er staan met mijn comic+strip Sisterhood en met 100-en comics/strips en leesboeken voor de verkoop.

 

Maar ik ga dit niet het Eerste Limburgse Stripfeest noemen, enkel omdat ik een kraampje vul. Snappie?

 

Luister... Noordwijk is een fantastische locatie, Moca is een geweldig uitje (en mensen). En die braderie zal keileuk zijn!! Dus zeker de moeite waard!!!

 

Anyway, denk dat ik mijn punt heb gemaakt. (gebaseerd op mijn aannames)


 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
59 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

Lees meer: BlikOp Noordwijkerhout - Nieuws

 

Ja zo kan jij het ook ;)
 

1 uur terug, Richard Boom-vavavoom zei:

Maar ik ga dit niet het Eerste Limburgse Stripfeest noemen, enkel omdat ik een kraampje vul. Snappie?

 

Nodig een tekenaar en een cosplayer uit en gewoon doen. 😆

In Noordwijk wordt er niet vastgehouden aan 10 kramen, zover ik heb begrepen. Het ligt ook aan de animo van onder andere standhouders.
 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Dit staat op Facebook. 

 

Op 9 juli organiseert Het Stripschap in en rondom MoCA in Noordwijk de eerste editie van Stripbeurs Noordwijk, met, voor zover nu bekend...

- 60 kramen met standhouders en stripmakers
- Expositie Beestenboel in MoCA
- Opening Comic Art Gallery & Shop in MoCA
- Opening eerste verkoopexpositie met ruim 30 originelen in Comic 
   Art Gallery & Shop
- Striptas voor de leden van Het Striptas
- Prent van de tekening voor de poster van Stripbeurs Noordwijk
- Veel materiaal uit de archieven van Het Stripschap te koop
- Cosplayers Roxanne de Jong (Amy Rose uit Sonic) en Anouschka 
  Jacobs (Obelix)
- Release StripNieuws 90

Dit is een voorlopig overzicht dat regelmatig wordt geupdate.

Link naar reactie

Ook van fb.

 

Stripbeurs Noordwijk update

Alle aanmeldingen die inmiddels binnen zijn, of standhouders met wie we in gesprek zijn, komen in een overzicht te staan dat we op Facebook en de website www.destripdagen.nl publiceren. Op dit moment is het volgende bekend:

Aangemeld zijn:
- Robert van der Kroft
- Hennie Vaessen
- Ferry Segers en Ralph Dikmans
- Irene Berbee (Irene zoekt een partner voor haar stand)
- Marq van Broekhoven (mits het lukt met het vervoer)
- Het Stripschap
- Marten Toonder Verzamelaars Club
- MoCA
- Stripwinkel Fantasia
- Buddy's Bookshop
- Uitgeverij Cliché
- Stripwinkel De Bezeten Bezitter

Met andere standhouders zijn we dus in gesprek.

Programmering:
- Opening nieuwe MoCA winkel
- Opening eerste verkoopexpositie
- Het Stripschap neemt veel uniek materiaal mee voor de verkoop
- Er wordt gekeken of leegstaande winkelpanden voor 
   programmering gebruikt kunnen worden
- Speurtocht waar inmiddels 26 winkels in dat gebied aan 
  deelnemen 
- Cosplayers Obelix en Amy Rose

Informatie over parkeren en openbaar vervoer volgt.

Link naar reactie

Ik ga ook niet, laatste beurs waar ik was was voor corona.

 

Maar er was weer een update op fb.

 

Stripbeurs Noordwijk update

 

Aan het lijstje stripmakers zijn toegevoegd:
Tim Artz en Henrieke Goorhuis

 

Aan het lijstje standhouders zijn toegevoegd:
Comic Art Gallery & Shop
Dekwerk Publishing
The Flying Dutch

Link naar reactie

Van Broekhoven werd geboren in Eindhoven en studeerde aan de PABO. In Nijmegen studeerde hij Nederlandse Taal- en Letterkunde en Film- en Opvoeringskunsten. Hij maakte zijn debuut als striptekenaar met de strip Elsje en de Olivark, scenario in samenwerking met Anton Damen, in de Nijmeegse Zondagskrant. Voor het stripinformatieblad Zozolala maakte hij De Collectioneur en voor Sjosji en later Striparazzi Peer de Plintkabouter. Deze laatste strip verscheen na het verdwijnen van Striparazzi vervolgens in Metro, de Telegraaf en Myx.

In 2007 won Van Broekhoven de Brabant Stripsympathieprijs.

Voor uitgeverij Silvester verzorgt Van Broekhoven vertalingen van de strip Prins Valiant, getekend en geschreven door de Canadees Hal Foster, de Deense strip Pol van het echtpaar Wilhelm en Carla Hansen, de Franse Pol van Per Sanderhage en Thierry Capezzone en de Franse strip Migali van Alexandre Arlène en Fabien öckto Lambert.

In 2010 liep zijn vervolgstrip Jodocus de Barbaar in het stripblad Eppo, albums verschenen bij Strip2000 en Syndikaat.

In 2018 verscheen het eerste deel van de stripreeks Raveleijn, naar de Efteling-attractie, waarvoor Van Broekhoven de scenario's schrijft.

Vanaf 2019 schreef hij de scenario's voor de strip Harrie op zolder, getekend door René Uilenbroek, voor het tijdschrift Eppo en voor de strip Eppo, getekend door Pieter Hogenbirk.

Samen met tekenares Irene Berbée maakte hij in opdracht van de gemeente Rheden het stripalbum Meander, uitgegeven door Syndikaat.

In 2023 is Van Broekhoven gestopt met al zijn stripgerelateerd werk.

Link naar reactie

Klopt!

Ik bedoelde Marq van Broekhoven.

(lang leve de spellingscontrole!!)

Hij is al gestopt met Strips maken en na Breda stopt hij helemaal.

In Kampen komt zijn laatste stripalbum, van Peer,  uit.

Hij blijft nog wel muziek maken.

Daniël van den Broek blijft zover ik weet doorgaan met alles wat hij doet

en dat is ook muziek maken. 😉

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
2 uren geleden, Willem II zei:

Ik was daar zondag 9 juli. Mooi, warm weer (tot de regen kwam rond 15.30 uur) en gezellige drukte met veel toeristen en badgasten. Aantal kramen viel wat tegen. Ruim verspreid over de winkelstraat. Ik schat zo'n 15 a 20 stuks. En

redelijk geslaagd in mijn zoektocht.


Op de website staat dat ze circa 60 kramen zouden verwachten….

Link naar reactie
  • 7 months later...

Schermafdruk-2023-11-05-12-00-42-1024x503.thumb.png.3c1b50004b949d83c494059d615f3fa5.png

 

Quote

Dat zie je terug in de bezoekersaantallen van de traditionele stripbeurs, die van het Stripschap voorop. In Rijswijk kwam de afgelopen jaren al bijna niemand meer opdagen en dit jaar was er in plaats daarvan een Noordwijkse markt met kramen, naar voorbeeld van Gouda en Kampen: eendaags, lekker buiten en in winkelgebied. Wie het vlogverslag vanuit Noordwijk bekeek op de stripvlog van dezelfde Bammerdebam, zag vooral kramen met bakken vol strips en comics – geen aankleding, geen sfeer, geen enthousiasme. Is dat het voorland van een festival zonder VPRO-gehalte?

https://9ekunst.nl/2023/11/18/stripfestivals-in-nederland-over-het-vpro-gehalte-keuzes-en-nieuwe-toestanden/

 

interessant stukje....
Nu is MoCa an sich al een bezoek waardig, maar het is voor veel mensen nogal een stukje rijden.

PS aan te bevelen om te verblijven in 2Brothers en te dineren bij STEAM, just saying :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...