Ga naar inhoud

Facts 2014 - 18/19 Oktober


shakeitupguy

Recommended Posts

Ook mijn 1e FACTS bezoek was voor het eerst in 2012.

Afstand en concept heeft me nooit eerder doen bewegen om naar deze beurs te gaan.

Shakeitupguy heeft mij middels gesprekken op diverse (strip)beurzen toch weten te overtuigen om eens te gaan.

Tot op heden nimmer spijt van gehad. Snap wel dat dit festival alleen maar groeit.

Bezoekers zullen na het bezoeken van 1 editie zin hebben in de volgende :e012:

Link naar reactie

eerste keer als bezoeker was volgens mij 2001-2002 en daarna iedere editie meegedaan als medewerker.

En sinds 3-tal jaar actief bezig met Stefaan & Richard om het tekenaarsluik mee te versterken.

 

En ik sinds.... 2004. 2005 niet. 2006 and onwards!!

eerste maal was in 2004

 

overzicht flyers:

http://www.facts.be/info/history/

ik ook!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

FACTS is ook steeds de plaats om heel wat minder bekend tekentalent te ontmoeten.

 

Ondertussen hebben we al 25 namen waaronder de helft nieuwelingen. Johan, je gaat het weer superdruk hebben.

 

    Alessandro Sidoti
    Alfred Kaenders
    Alise Art
    An Mangelschots
    Benoit Baude
    Bob Uyttendaele
    Claude Christ
    Geinz
    Gerben den Heeten
    Glenn Stakkestad
    Heather C. Dahl
    Isabel Baele
    Jenika ioffreda
    Jolien Devaere
    Marlon Teunissen
    Mieke Maes
    Natalie Robrechts
    Natascha Rasson
    Nina Curk
    Noriko Aoki
    Rossana Berretta
    Silke Denteneer
    Sophie Coucke
    Veronique Robrechts
    Wim Tilkin

Link naar reactie

Voor diegenen die graag met een stand, als handelaar of tekenaar, op FACTS staan is er goed nieuws. De dealerssite is pas vandaag geopend en de eerste bestellingen stromen nu al binnen. Reserveren kan hier : http://www.factsdealers.com

 

Meer tekenaar aankondigingen zullen ten vroegste in mei gebeuren maar het wordt weer een editie met heel wat mooie namen.

 

Vermelden jullie ook telkens of de tekenaar zijn origineel werk te koop aanbiedt? NIet alleen of hij commissions maakt op de beurs zelf. 

Link naar reactie

Monte M. Moore is de eerste Amerikaan die aangekondigd wordt.

Geen comictekenaar maar wel een cover artist en schilder.  Hij is een van de bekendere tekenaars uit de gaming en comic wereld. Hij werkte aan titels zoals Lord of the Rings, Harry Potter, Magic CCG, Dungeons and Dragons, Lady Death, Purgatori, Vampirella and Judge Dredd, Star Wars, Playboy en nog veel meer.

 

En diegenen die een commissie willen laten maken kunnen de tekenaar nu al rechtstreeks contacteren via zijn site : www.mavarts.com

 

Als dat geen service is :-p

 

MonteMoore5.jpg

MonteMoore4.jpg

MonteMoore1.jpg

Link naar reactie

mijn commissie is reeds besteld :e007:

o gaaf! Een Vampirella?

 

Nog een heel leuke tekenaar voor de stripliefhebbers die op de stand van Daedelus zal te vinden zijn : Nicola Saviori

 

NicolaSaviori4.jpg

verrassend mooi!!

 

Volgende week hopelijk aankondiging van 1 of 2 comic tekenaar

 

 

o gaaf! Welke?  :P

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Een FACTS editie zou niet volledig zijn zonder de aanwezigheid van land's meest beruchte cartoonist Lectrr.
Zijn serie Hara Kiwi is aan zijn tiende jaargang toe en nummer 10 van Hara Kiwi zal voor het eerst verkrijgbaar zijn @ FACTS 2014. Hij heeft misschien nog enkele verrassingen in petto om zijn 13de verschijning op het festival niet ongezien voorbij te laten gaan.

 

lectrr_darkforce.jpg

Link naar reactie

Er resten jullie nog 5 maanden om het wel uit te brengen :e002:

 

zal niet lukken vrees ik... onze full time vertalers hebben hun handen al vol en al zou extra werk voor ze kunnen dan is het gezamenlijk drukken met de Italiaanse versie van zeer groot belang voor ons. Zonder het delen van drukkosten zou het een dure grap worden....

 

Maar goed, ik moet niet te hard klagen, want er zijn andere namen die niet verkeerd zijn waarmee wij aanschuiven :P

 

En hoewel ik zelf helemaal niet zoveel waarde hecht aan het zien van de schrijvers/tekenaars, ben ik er zeker enthousiast over

Link naar reactie

Maar goed, ik moet niet te hard klagen, want er zijn andere namen die niet verkeerd zijn waarmee wij aanschuiven :P

ben er NU eentje aan het regelen voor je :)

 

En hoewel ik zelf helemaal niet zoveel waarde hecht aan het zien van de schrijvers/tekenaars, ben ik er zeker enthousiast over

Foei, BK!! Nu laat je jezelf wel heel erg gaan :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Twee nieuwe Spaanse guests : Gabriel Hernandez Walta (Astonishing X­Men, Magneto) en Kyko Duarte (Elfen, Hand van de duivel) komen van Malaga naar FACTS. Kyko Duarte zal het volledig weekend aanwezig zijn op de stand van Daedalus. Met ook Stefano Martino en Nicola Saviori aan hun stand pakken ze dus groot uit..

 

In de loop van de week wordt onze internationale TOP comic tekenaar aangekondigd. Verwacht je maar aan rijen zoals bij Charlie Adlard of langer. :e007:

 

Nog een kleine oproep aan elke forummer hier. Jullie mogen steeds onze tekenaars aankondigingen op de FACTS-pagina http://www.facebook.com/factsconvention liken. Hoe meer likes voor tekenaars, hoe meer tekenaars er nog kunnen volgen.

 

Duarte2.png
 

Duarte1.png

Walta1.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...